Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
Boswottels
Gepost door Boswottels op zondag 27-11-2005 om 11:29:30
Keep up the good work, spade!
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 01:09:56
Het ultieme bewijs dat ik me nog wel is verveel... Er zaten 300 spijkers in het doosje... Ik heb er tussen het kopen en het maken van deze foto's hooguit 50 tot 60 gebruikt... Reken maar uit hoeveel spijkertjes ik recht op heb gezet voor deze foto's Eigenlijk is het gewoon testen van een lens, maar vond ze toch wel grappig geworden


1)


2)


3) Zwart wit versie van foto 2


4)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-01-2006 @ 01:10:29 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 07-01-2006 om 01:13:18
dope gemaakt spade

maar et wordt nu toch echt tijd voor een vriendin
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 07-01-2006 om 01:14:01
Woow, wat je al niet met een doos spijkertjes kunt doen. Wazige foto's maar wel dope man
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 07-01-2006 om 01:15:16
op wat heb je die gezet want er komt licht van onder.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Hyreme
Gepost door Hyreme op zaterdag 07-01-2006 om 01:16:36
wuahahaha @ schaduw
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 01:24:13
Quote:
AsbezT schreef op 07-01-2006 @ 01:15
op wat heb je die gezet want er komt licht van onder.


Erg goed gezien Het toeval wil, dat ik het op een glazen salontafel heb gezet. Maar, omdat ik dat glas er niet op wilde hebben, heb ik daar een A4tje opgelegt, en daar de spijkertjes op gezet. Allemaal leuk en aardig maar een beetje simpel, dus eerst flitser links, dan rechts, en een keertje van boven en tegen de lens in. Maaaarrrrrr toen bedacht ik me... je kan door glas heen flitsen, dus waarom leg ik de flitser er niet is onder Zie hier het resultaat.

@Schaduw: nee, man echt niet. Je wil niet weten wat voor een dingen je allemaal WEL kan doen zonder
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-01-2006 @ 01:25:14 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 07-01-2006 om 01:27:29
spade.... je weet, dat je ten alle tijden bij mij terecht kunt als je voelt dat er iets knapt
in je hersenen eh? Ja toch? Mooi, want ik heb wel ergens het telefoonnummer van mijn
psychiater, komt goed man, maak je niet druk....

En oh ja, heeeleeee lauwe foto's, dat wel... mn tante heeft precies dezelfde camera
volgens mij, heeft ook fotografie cursus gedaan toen ze zich verveelde op kantoor,
zat vet stoer te doen dat ze dat ding kon gebruiken in de manual stand

Mn aanbod geldt overigens nog steeds
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 07-01-2006 om 01:29:40
Het is percies dat je patronen van een zwaar kaliber fotografeerde. En ik dacht dat je zo op een lichtbal had gezet (als je dat kent).
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 01:34:53
Quote:
Leyla schreef op 07-01-2006 @ 01:27
spade.... je weet, dat je ten alle tijden bij mij terecht kunt als je voelt dat er iets knapt
in je hersenen eh? Ja toch? Mooi, want ik heb wel ergens het telefoonnummer van mijn
psychiater, komt goed man, maak je niet druk....

En oh ja, heeeleeee lauwe foto's, dat wel... mn tante heeft precies dezelfde camera
volgens mij, heeft ook fotografie cursus gedaan toen ze zich verveelde op kantoor,
zat vet stoer te doen dat ze dat ding kon gebruiken in de manual stand

Mn aanbod geldt overigens nog steeds

Toen je over het telefoonnummer van je psychiater begon verpeste je het, je begon zo positief

Maar ik ben echt gezond hoor, weet je wel hoe koel fotografie is. Check http://angelina.xs4all.nl maar is staat wel eea. aan grappig spul. Duidelijk verschil tussen begin en nu
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 07-01-2006 om 01:36:34
Beter en duurder spul?
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 01:38:14
Dat is gewoon me fotolog site buiten de dingen die ik voor NLHH doe. Ook wel wat optreden stuff hoor, maar ook ander. Beter en duurder spul hoef ik niet zo nodig, heb gelukkig erg goed spul. Maar als iemand me een Canon EOS1 kado wil doen
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 07-01-2006 om 01:38:51
Is er een foto van ook goed?
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 07-01-2006 om 01:38:52
angelina klinkt wel een beetje obsessed hoor
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 07-01-2006 om 01:40:54
By the way, bij die laatste van die zelfportreten lijk je een beetje op een van de gasten bij Band of Brothers.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 07-01-2006 om 01:44:31
Soms denk ik, waarom heb ik nou geen hobby waarmee ik kan pronken
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Hyreme
Gepost door Hyreme op zaterdag 07-01-2006 om 01:45:09
je bent mod op nlhiphop.. daar kan je mee pronke
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 07-01-2006 om 01:45:46
ocharme, je bent mod kun je ook me pronken en je haar dat ik nog niet heb gezien
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 07-01-2006 om 01:47:53
Ey, nou niet off topic gaan kinders
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 01:48:15
@Leyla, ga fotograveren... Ik doe ook pas weer sinds juni een andere hobby als NLHH hoor. (hoewel NLHH steeds meer en meer werk begint te worden).

@Iedereen, zullen we niet slowchatten in andere topic's dan SC topic. Laten we bij het onderwerp blijven, dank u
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-01-2006 @ 01:48:30 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 07-01-2006 om 01:48:18
ik heb ook niet bepaald een pronkbare hobby.
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 07-01-2006 om 12:47:36
Spade, misschien dat jij me kan/wil helpen..

Ik heb ook een digitale camera (lang leve slagen).. Een Olympus Camedia c-5000.. Anyway, op die draaiknop
zit een functie die heet A/S/M... Volgens mij heeft het te maken met je sluitertijd enzo?
Die sluitertijd is de S.. daarben ik met wat gekut achtergekomen.. Maar wat de hell
zijn dan eigenlijk die A en M? De handleiding van dat ding helpt me ook niet.. En een foto
maken ervan is zo lastig....
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 07-01-2006 om 12:49:53
Gebruiksaanwijzingen leveren vaak heel veel info op.

En dit bedoel ik niet bijdehand, maar dat soort shit staat meestal er gewoon in.

Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 07-01-2006 om 12:51:47
psst.. ro..

Quote:
De handleiding van dat ding helpt me ook niet



ik hoef alleen maar te weten wat het is.. that's it.. dan weet ik tenminste waarop ik moet
letten als ik wat ga kutten
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zaterdag 07-01-2006 om 12:52:27
gewoon proberen je merk het wel ding zal er vast nie van kapot gaan
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 07-01-2006 om 12:53:02
tjezus, ik lees daar gewoon echt overheen, tijd dat ik eens iets ga eten dus.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 15:46:59
@Schaduw: Dat zijn standaard voorkeuze instellingen, normaal heet S alleen T.

S stand: Jij kiest de sluitertijd, de camera zoekt automatisch het juiste diafragma er bij.

A stand: A staat voor Aperenture, oftewel diafgrama. Deze stand is dus het tegenovergestelde van de S stand. Jij kiest het diafragma en de camera zoekt de juiste snelheid er bij.

M stand: is Manual, oftewel... jij kiest EN de sluitertijd EN het diafragma. Belangrijk is wel dat je de belichtingsmeter in de gaten houdt. Omdat je anders over of onderbelichte foto's krijgt.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 15:47:41
Quote:
spade schreef op 07-01-2006 @ 15:46
@Schaduw: Dat zijn standaard voorkeuze instellingen, normaal heet S alleen Tv.

S stand: Jij kiest de sluitertijd, de camera zoekt automatisch het juiste diafragma er bij.

A stand (Av): A staat voor Aperenture, oftewel diafgrama. Deze stand is dus het tegenovergestelde van de S stand. Jij kiest het diafragma en de camera zoekt de juiste snelheid er bij.

M stand: is Manual, oftewel... jij kiest EN de sluitertijd EN het diafragma. Belangrijk is wel dat je de belichtingsmeter in de gaten houdt. Omdat je anders over of onderbelichte foto's krijgt.

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 07-01-2006 om 16:28:06
dankjewel!

ik ga ff googlen naar diafragma..
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zaterdag 07-01-2006 om 21:36:12
Ik drop binnenkort waarschijnlijk wat foto's die Tess & ik met Kerst 's nachts in Blaricum gemaakt hebben. Fijn wat gespeeld met sluitertijden en beweging.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 07-01-2006 om 21:49:31
Quote:
Schaduw schreef op 07-01-2006 @ 16:28
dankjewel!

ik ga ff googlen naar diafragma..


Met het diafragma kan je de grote van de opening van de lens regelen. Als je door een lens heen kijkt en je draait aan de diagramaring zal je zien dat de lensopening groter of kleiner zal worden. Je regelt er als het ware je lichtsterkte mee. Een lichtsterke lens zal een diafgrama hebben met een klein getal. Bijvoorbeeld f/2.8 of kleiner. Op f/2.8 is de opening groot, er komt dus veel licht door de lens op het negatief (analoog) of op de CCD (digitaal). Door dat er meer licht door de lens komt, kan je een hogere sluitersnelheid gebruiken.

Voorbeeld, je hebt een object dat volgens de belichtings meter bij diafragma f/1.8 op een sluitersnelheid van 1/60ste seconde voldoende belicht. Op diafragma f/8 is er een sluitertijd van 1 seconde nodig (60x zolang) om het object voldoende belicht te hebben.

In donkere ruimten wil je dus een groot diafragma kunnen gebruiken (= klein diafragma getal) om je sluitertijd hoog te houden.

Daarnaast kan je door met je diafragma te spelen leuk DoF in je foto krijgen. DoF staat voor Depth of Field oftewel scherpte diepte. Een klein diafragma getal zorgt voor een kleine scherptediepte. Dat wil dus zeggen dat er voor en achter het scherpstel punt maar een kleine ruimte scherp is, alles buiten de DoF is dus onscherp. En dat kan je mooi zien in de foto's van de spijkertjes
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
gOldfinger Gepost door gOldfinger op zaterdag 07-01-2006 om 21:53:01
damn spade wat kan jij goed fotograferen had het nog nooit gezien, eg super knap
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 07-01-2006 om 21:53:31
ah ok.. ik ga morgen na me werk eenbeetje kloten ermee...

dankje
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zondag 16-04-2006 om 19:26:52
JR in de banlieue
=====================================================
NEDERLAND 3, 23.10 - 23.55 UUR

In zijn werk laat de Franse fotograaf en straatkunstenaar JR de banlieue in al zijn rauwheid/glorie zien. JR, die zijn eerste camera - 'gewoon zo'n toeristending' - toevallig 's avonds laat in de Parijse metro vond, documenteert het dagelijks leven in de vergeten buitenwijken van Parijs en probeert daarnaast het deprimerende betonnen landschap van de Franse getto's op te vrolijken door het - volkomen illegaal - opplakken van soms metershoge foto's die hij in diezelfde buurten schiet. JR, die graag in de anonimiteit werkt en dus niet zijn naam of leeftijd wil prijsgeven, heeft weinig op met de gevestigde kunstwereld. De jonge Fransman heeft vele aanbiedingen gehad om zijn werk in gerenomeerde galerieën ten toon te stellen en ook Magnum heeft interesse getoond, maar JR bijt vooralsnog niet. De straat is en blijft zijn werkterrein, de getto's een bron van inspiratie. Momenteel werkt JR aan een boek met foto's over de banlieue-jongeren. Zijn eerste boek, My Street Journal, is een fotografisch verslag van een reis die JR maakte langs straatkunstenaars over de hele wereld. Vandaag is (werk van) JR te zien in Picabia.

Zie ook http://www.jr-art.net



Anneloes van Gaalen (bron: VPRO Gids)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-04-2006 @ 19:36:53 ]
Masahiro
Gepost door Masahiro op zondag 16-04-2006 om 19:30:52
woord, duidelijk dat mensen moeten kijken.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 16-04-2006 om 20:18:57
ik ga zeker kijken
Picabia is trouwens een goed programma
----------------------------------------
www.serife.nl
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 16-04-2006 om 20:19:49
zeker goeie pic ook hierboven
----------------------------------------
www.serife.nl
Masahiro
Gepost door Masahiro op zondag 16-04-2006 om 20:30:18


[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-04-2006 @ 20:30:30 ]
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op zondag 16-04-2006 om 20:36:04
Misschien moeten jullie eens met de ISO waarde kloten, want het is net niet genoeg zoals ik zie. Even experimenteren en het worden mooie foto's.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zondag 16-04-2006 om 20:43:57
hehe
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zondag 16-04-2006 om 21:44:41

nog een foto van JR

23.10 uur Ned3 Picabia (zie vorige posts)
Masahiro
Gepost door Masahiro op zondag 16-04-2006 om 21:45:38
^die is mooi.
ROCKA
Baas
Gepost door ROCKA op zondag 16-04-2006 om 22:22:38
Word, die is mooi.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zondag 16-04-2006 om 22:29:54
Dope topic, ik wil ook al een tijdje van zulke soort foto's maken maar altijd als ik een goed plaatje zie zegmaar wil ik een foto maken, heb ik mijn camera niet bij.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zondag 16-04-2006 om 23:08:15
reminder

het programma begint zo
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op maandag 17-04-2006 om 09:08:31
toffe aflevering was het weer!
----------------------------------------
www.serife.nl
Oude_Schaterhand
Katslau
Gepost door Oude_Schaterhand op maandag 17-04-2006 om 18:15:00
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

belgie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-04-2006 @ 18:15:55 ]

----------------------------------------
TILBURG 013
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 17-04-2006 om 18:32:57
1ste is vet.
ROCKA
Baas
Gepost door ROCKA op maandag 17-04-2006 om 18:35:41
Mooie foto's, vooral die eerste...
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 23-04-2006 om 18:08:26
ik doe in samenwerking met mn school een project met sticking De Regenboog, opvang voor dakloze en verslaafde.
ik was van plan om een film te maken met een bum maar dan niet standaard...'heej laten we is een tijdje een bum gaan volgen.' nee het moet een film worden waar hij trots op is het moet zijn film zijn..dingen die hij belangrijk vind moeten in die film.
nu heb ik gisteren die bum, Patrick voor het eerst ontmoet.
tussen 10 en 12 "werk hij."
hij zit dan dan voor het centraal station Amsterdam om geld te verzamelen, samen met zn hond
zn hond is alles voor hem
voor zichzelf kocht hij een leverworst maar voor zn hond een hele kip, die die later eerst ging koken voor hem.

hij woont in een tent net buiten amsterdam in de wildernis.
wat een interessant figuur! ik ben blij dat ik hem ontmoet heb.
hij doet 27 suikerklontjes in zn koffie
hij is helemaal down met de natuur, hij riep wat vogels en die kwamen er meteen aan!

de film wordt heel anders dan deze pics maar toch hier ff wat pics




















en ik mag op zn verjaardags feestje komen



----------------------------------------
www.serife.nl
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0125 sec.