Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zondag 02-10-2005 om 22:37:13
Ja.. ik vond het nog leuk om een nummer te maken , want wou nu checken welke instelling het beste bij me stem pastte.

dus bij deze het nummer wereld gedachte

Omschrijving: het gaat over de gevolgen en gebeurtenissen in irak en nederland en de wereld.

islam bomaanslag - nederland aanslag - rascime hoog.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=390758

is de url

En wil graag veel kritiek , want .. jah wie niet bekritiseerd word leert ook niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-10-2005 @ 22:48:38 ]

----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op zondag 02-10-2005 om 22:54:45
Je moet meer emotie leggen in je raps. Probeer een wat langzamere flow, en rap dan overdreven hard, of zacht of whatever
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 03-10-2005 om 23:04:43
je stem is goed , text lijkt ook wel enigsinds bij de beat te passen.

Flow :

echter nog absoluut niet goed. Vat dat niet verkeerd op , maar je zit nog heel erg naast de maat. Probeer je rijmwoorden op de snare de spitten :

boem boem tak , boem boem tak
bla bla bla rijm, bla bla bla rijm

snap je ?

Het lijkt ook meer of je een text opleest , en ik hoor je je soms verspreken. Maar het vloeit echt niet. Je zit op veel punten echt volkomen naast de maast. Probeer eerst een keer een text te maken met korte zinnen. Gewoon even heel basic , en zet dan je zin zo, dat je laatste woord op het einde van de bar pas, dus op de snare. Zo krijg je dus de flow ( hij zal kinderlijk zijn , zoals )

boem boem TAK boem boem TAK
ik ben de MAN die alles KAN

maakt niet uit om te oefenen. Maar zo krijg je dus wel door hoe je op de maar kan zitten. En als je dat dan onder de knie hebt , dan kun je zinnen langer maken , versnellen, verslomen , etc etc. Maar dat is latere zorg. Probeer dus eerst even basic te komen, en dan later , stapje voor stapje op te werken.

Text :

opzich wel een redelijke text. Onderwerp spreek mij niet zo aan maar ik zal objectief zijn , er zitten goede stukken in. Echter, je refrein is een beetje raar , en miss wel leuk als je dat met effecten doet , maar op deze manier komt het niet echt goed over. Maar ik ben wel erg kritisch, er zaten goede stukken tussen, dus textueel denk ik dat het wel goed gaat komen.

Afmixen :

Dat viel nog een beetje tegen. In het vervolg het Mx-4-stappen-plan volgen

1. Zet je beat op 0db , zoals die dus us
2. kopieer je stem-balk en 1 op links , 2 op rechts
3. Zet je stem nu op -2db
4. doe een 2e stem , doe hetzelfde als bij de normale en zet deze 2 db zachter dan je "normale" stem.

Succes , en ik hoor het als je meer informatie nodig hebt.
Trouwens, props.
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 03-10-2005 om 23:06:40
KIEK.. hier kan is eens mee wat.. ga hem even uitprinten!! bedankt Gozer!!!
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 03-10-2005 om 23:11:21
het 2e gedeelte flow je stukken beter , vanaf de 1e minuut ongeveer, voor de rest moet je maar naar mx zijn kritiek kijken
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 03-10-2005 om 23:14:51
wha... kiek.... het klopt wel.. hijs van de blad afgelezen...begin nu ook zonder te doen.. maar soms moet ik even spieken en door dat lezen van die blad ga je helemaal uit de maat..

Ja... ik ga mx zijn raad maar goed opvolgen
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op maandag 03-10-2005 om 23:16:37
Quote:
Dvince schreef op 03-10-2005 @ 23:14
wha... kiek.... het klopt wel.. hijs van de blad afgelezen...begin nu ook zonder te doen.. maar soms moet ik even spieken en door dat lezen van die blad ga je helemaal uit de maat..
Dan moet je proberen het eerst op te nemen terwijl je het opleest, dat op je mp3 speler zetten en dat dat zo uit je hoofd leren, dat gaat een stuk makkelijker

En dat heb ik ergens gelezen van MX kun je nagaan
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 04-10-2005 om 16:10:51
kun je de tekst voortaan erbij droppen?
Een tip om onbeat te oefenen: pik de tekst en beat van iemand anders en pas de tekst telkens wat aan, net zolang tot je je eigen tekst hebt. Probeer vervolgens ook op andere beatjes.

succes !

enne props voor mx' feedback.
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op woensdag 05-10-2005 om 14:39:14
Quote:
livio schreef op 04-10-2005 @ 16:10
kun je de tekst voortaan erbij droppen?
Een tip om onbeat te oefenen: pik de tekst en beat van iemand anders en pas de tekst telkens wat aan, net zolang tot je je eigen tekst hebt. Probeer vervolgens ook op andere beatjes.

succes !

enne props voor mx' feedback.


Ik ben nu bezig met het volgende nummer en per drum = er een woord... heb even getest en het klinkt 1000 keer zo beter...

volgende keer zal ik de tekst droppen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-10-2005 @ 14:40:09 ]

----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 05-10-2005 om 17:01:56
koelio.

succes
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0048 sec.