Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 ]
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op vrijdag 28-08-2009 om 15:56:47
wie???
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 28-08-2009 om 21:51:47
Quote:
Leyla schreef op 28-08-2009 @ 08:32
EN BC, bij mij is het met de paplepel ingegoten ja, en m'n broertje is nog 8, vandaar!


En als je broertje nou later toch niet voor de Islam kiest, gaan jullie hem dan eerwraken?
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op vrijdag 28-08-2009 om 22:03:52
lekker radicaal
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Leyla
Gepost door Leyla op vrijdag 28-08-2009 om 22:06:29
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dan onterfd wordt ja, zo van, doeiiiii, je hoort er niet meer bij!
Moslims zijn zo gemeen, kennen het concept van "eigen keuzes/verantwoordelijkheid" niet echt.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Outshining Gepost door Outshining op vrijdag 28-08-2009 om 22:25:43
Quote:
Carlito schreef op 28-08-2009 @ 15:06
van alle reliegies zijn christenen en moslims de meest achterbakse.. het gaat hun alleen om macht
de christenen met hun missionarissen en de moslims met hun dwingende preken

+ alles wat zij je leren zijn algemene wijsheden


als jezelf echt wilt ontwikkelen, kan je beter een oosterse religie nemen boedhisme bvb,,


Nuanceren is niet echt je ding he? Je scheert alle Moslims en Christenen over één kam, noemt ze achterbaks en één voor één machtsbelust, haalt er twee vrij fundamentalistische belijdenis-acten bij die dat dan moeten illustreren. ..............en je post moet precies wat voorstellen? Want meer dan een slecht anti-pleidooi is het niet. Als je er van die ille statements tegenaan wil gooien, prima maar onderbouw ze dan ten minste, beetje Wilders-redenaties hierzo.
----------------------------------------
Sabr
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 28-08-2009 om 23:01:12
Quote:
Leyla schreef op 28-08-2009 @ 22:06
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dan onterfd wordt ja, zo van, doeiiiii, je hoort er niet meer bij!
Moslims zijn zo gemeen, kennen het concept van "eigen keuzes/verantwoordelijkheid" niet echt.


Haha, serieus.
Hoe lang zijn je ouders al hier in Nederland dan?
Maar jij bent dus blijkbaar liberaler dan je ouders, aangezien jij volgens mij pretendeert het concept van eigen keuzes/verantwoordelijkheid wel te kennen.
Carlito
Gepost door Carlito op zondag 30-08-2009 om 12:33:55
Quote:
Outshining schreef op 28-08-2009 @ 22:25
(...)

Nuanceren is niet echt je ding he? Je scheert alle Moslims en Christenen over één kam, noemt ze achterbaks en één voor één machtsbelust, haalt er twee vrij fundamentalistische belijdenis-acten bij die dat dan moeten illustreren. ..............en je post moet precies wat voorstellen? Want meer dan een slecht anti-pleidooi is het niet. Als je er van die ille statements tegenaan wil gooien, prima maar onderbouw ze dan ten minste, beetje Wilders-redenaties hierzo.



oke het was niet mijn bedoeling om iedereen over 1 kam te scheren, and sowiezo ik ken genoeg moslims(vrienden) en christenen(familie) in mijn leefomgeving, alleen als het over religie gaat dan ben ik het niet met hun eens

ik heb het niet over de moslims en christenen die hun religie uitoefenen, maar over de mensen waar het ontstaan, en waarom de heilige geschriften zo zijn opgesteld , laten we zeggen de pausen en imaams. Zij willen mensen goed laten leven, maar puur in dienst van god. Hier wordt de mogelijkheid kleiner om jezelf goed kunnen ontwikkelen, omdat ze altijd quasi van god afhankelijk zijn..Je bidt tot god terwijl wijsheid in jezelf ligt ''

en bvb mooi voorbeeld is Iran met khamenei, hij behoort de geestelijk leider te zijn.. maar een vreedzame oplossing heb ik hem ook niet horen zeggen
ik ben niet rasistisch maar realistisch.
en je hierdoor uren over praten, en misschien heb je glijk, een forum is niet echt de juiste plaats om zulkde ingewikkelde punten ten gehore te brengen
----------------------------------------
W.C.: If you live on the Westside of your Town, let them Other fools Bow Down
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 30-08-2009 om 12:49:02
Quote:
ik heb het niet over de moslims en christenen die hun religie uitoefenen, maar over de mensen waar het ontstaan, en waarom de heilige geschriften zo zijn opgesteld , laten we zeggen de pausen en imaams. Zij willen mensen goed laten leven, maar puur in dienst van god. Hier wordt de mogelijkheid kleiner om jezelf goed kunnen ontwikkelen, omdat ze altijd quasi van god afhankelijk zijn..Je bidt tot god terwijl wijsheid in jezelf ligt ''

Je weet duidelijk bar weinig over de Islam.
De Islam gebiedt ons om te gaan trouwen, voor je vrouw en kinderen te zorgen, te werken, te leven in rust en vrede..kortom een succesvol leven te leiden terwijl we alle deugden, principes en regels hoog in het vaandel houden. Als dit geen zelf-ontwikkeling is...
En trouwens het boeddhisme wordt klakkeloos gepropageerd alsof je voor het boeddhisme niks hoeft te doen. Integendeel, netzoals de Islam zijn er ook regels in het boeddhisme en moet je er actief inspanning verrichten en tijd investeren om jezelf boeddhist te kunnen noemen.

Al die haat en angst komt gewoon uit onwetendheid, ignorance.
99% van de mensen die kritiek op de Islam hebben, kennen de basisinformatie over de Islam niet eens. Vertel mij, wat zijn de 5 zuilen van de Islam, waar ligt de Kaaba en in welke jaartelling leven de moslims?
(Zonder wikipedia te gebruiken please)
Finger
Gepost door Finger op zondag 30-08-2009 om 12:55:47
-laat ook maar-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-08-2009 @ 12:59:23 ]
Carlito
Gepost door Carlito op zondag 30-08-2009 om 14:00:36
Quote:
Locutus of Borg schreef op 30-08-2009 @ 12:49
(...)
Je weet duidelijk bar weinig over de Islam.
De Islam gebiedt ons om te gaan trouwen, voor je vrouw en kinderen te zorgen, te werken, te leven in rust en vrede..kortom een succesvol leven te leiden terwijl we alle deugden, principes en regels hoog in het vaandel houden. Als dit geen zelf-ontwikkeling is...
En trouwens het boeddhisme wordt klakkeloos gepropageerd alsof je voor het boeddhisme niks hoeft te doen. Integendeel, netzoals de Islam zijn er ook regels in het boeddhisme en moet je er actief inspanning verrichten en tijd investeren om jezelf boeddhist te kunnen noemen.

Al die haat en angst komt gewoon uit onwetendheid, ignorance.
99% van de mensen die kritiek op de Islam hebben, kennen de basisinformatie over de Islam niet eens. Vertel mij, wat zijn de 5 zuilen van de Islam, waar ligt de Kaaba en in welke jaartelling leven de moslims?
(Zonder wikipedia te gebruiken please)


uhmm je moet een keer naar mekka, je moet aan de arme geven, bidden, en vsten, arabische woorden behlve ramadan weet ik niet. en waar kaaba ligt, ''dat zal een heilig plaats zijn'' weet ik ook niet en wat de jaartelling is weet ik ook niet. Maar om eerlijk te zijn waar en welk jaartelling het is , is niet echt belangrijk.

en je moet niet over haat en over angst praten, ofja niet tegen mij iig, want over de gewone moslim heb ik het niet. Zo zijn turken bv erg goed geschoold en gediciplineerd.
maar wat ik zei het gaat over de machthebbers die gewone man en vrouw in een soort roes/waan laat.

en dan nog iets het is mooi dat je het zelf zegt: De Islam gebiedt ons om te gaan trouwen, voor je vrouw en kinderen te zorgen, te werken, te leven in rust en vrede.

Dat is ook allemaal heel goed, maar niet op ten top zelf ontwikkeling mattie,, want het zijn de regels van de islam( de islam gebied jou dat te doen) dan doe je het toch niet zelf,(je doet het wel zelf, maar niet met je eigen stem als het ware) dus dat zie je al verkeerd, + je blijft indezelfde cyclus. je doet het zlefde als iedereen, als je niet beter weet wordt je daar gelukkig van, maar je ontwikkeld je eigen zelf niet. en begrijp me niet verkeerd: ik wil ook ook een mooie vrouw een goede baan, een rustig leven , maar dat is alleen de Basis, snap je

sokrates: als je weet wie je bent, dan weet je wat je moet doen.
als jij weet dat jij een simpele robot moet blijven, dan moet je dat idd gaan doen
----------------------------------------
W.C.: If you live on the Westside of your Town, let them Other fools Bow Down
Finger
Gepost door Finger op zondag 30-08-2009 om 14:18:17
Jaartal zal wel iets van 500 - 600 jaar achter lopen aangezien de koran als laatste van de geschriften kwam.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-08-2009 @ 14:20:45 ]
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 30-08-2009 om 16:05:40
ben net 3 weken in marokko geweest en 1e week ramadan daar meegemaakt,
grappig hoe dat heel het straatbeeld veranderd. en hoe er elke avond wel 2 vrouwen op de vuist gingen een uur voor zonsondergang omdat ze gek werden van het niet kunnen roken en eten haha.
wel weer heel mooi om te zien hoe heel de buurt een ruzie oplost daar
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op zondag 30-08-2009 om 20:31:01
de islam is niks mis mee maar wel met die extreme mensen ... stond laatst in de krant dat zo´n kerel van 80 ging trouwen met een meisje van 10 ....
maar ff on topic ramadan is wel iets om een keer aan mee te doen ... et is zoiezo chill met mensen snacht´s op een bankje bij de sport velden waterpijp te roken
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op zondag 30-08-2009 om 20:36:17
Al het geloof is voor retarded, naiefe "ik-kan-niet-tegen-de-gedachte-van-dood-zijn" mensen.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 30-08-2009 om 20:37:24
Jij bent echt een waardeloze troll. Kom dan met iets orgineels.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 30-08-2009 om 20:50:22
Stel:

Je moet kotsen, we hebben allemaal die keren gehad dat je kotst en dat het omhoog komt en je het nog net in kan slikken, mag je dan tidens de ramadan, je eigen kots inslikken?

Graag antwoord.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
omebob
AFCA
Gepost door omebob op zondag 30-08-2009 om 20:51:36
ben ik ook wel benieuwd naar je, en als je verkouden bent, je neus ophalen?
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 30-08-2009 om 20:55:08
Quote:
Wat maakt het vasten ongeldig?

1. Het bewust eten, drinken of roken tussen de ochtendschemering en zonsondergang.
2. Het opzettelijk braken.
3. Bij een bevalling of wanneer de menstruatie zich voordoet tussen de ochtendschemering en zonsondergang.
4. Tijdelijk verlies van bewustzijn.
5. Het hebben van geslachtsgemeenschap tussen zonsopgang en zonsondergang.


Nummer vier is een grap mag ik hopen?
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zondag 30-08-2009 om 20:58:29
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 30-08-2009 om 21:00:46
Morgen moet ik weer naar school en dan ga ik mocro's KO klappen. Die zijn nu toch zwak. Dan wacht ik tot ze bijgekomen zijn en ga ik ze uitlachen dat ze gefaald hebben aan de Ramadan.
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op zondag 30-08-2009 om 21:02:07
droog ...
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 30-08-2009 om 21:03:42
Regel 3 is anders ook vrij gaar.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zondag 30-08-2009 om 21:04:27
ja ik neem aan dat t je dan niet kwalijk wordt genomen?
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 30-08-2009 om 21:17:06
Nee natuurlijk niet.
Regels 3 en 4 zijn ziektebeelden (als is 4 een natuurlijke) waarbij je zsm. weer moet eten en drinken mocht je tot die tijd gevast hebben. Die regels zijn ervoor bedoeld om zieke mensen niet te laten vasten. Mocht je willen vasten terwijl je een (chronische) ziekte hebt, wordt het afgeraden/verboden tenzij een dokter je begeleidt en groen licht heeft om te vasten. Mocht je 'slechts' op vaste tijdenstippen een medicijn moeten slikken, dan is het toegestaan zonder dat je vasten verbroken wordt.

Kortom ; Je mag alleen vasten als je je gezond en fit voelt en je geen gevaar loopt door het vasten.
aapje
Gepost door aapje op zondag 30-08-2009 om 21:21:39
ongesteld zijn is geen ziekte. aanstellers.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zondag 30-08-2009 om 21:40:47
vrouw-zijn wel
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
aapje
Gepost door aapje op zondag 30-08-2009 om 21:42:57
feit
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op zondag 30-08-2009 om 21:55:02
punt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-08-2009 @ 21:58:33 ]

----------------------------------------
LOL QUE?
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op maandag 31-08-2009 om 13:12:47
hmz rare regels
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
aapje
Gepost door aapje op maandag 31-08-2009 om 13:16:05
Het staat er ook een beetje raar, wat maakt het 'ongeldig'. Maar ze bedoelen volgens mij eigenlijk dat je dan wel mag eten? Dus niet zovan, oh je bent flauwgevallen nu is je hele ramadan niet meer nodig want je je FAILde.
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op maandag 31-08-2009 om 13:26:30
Quote:
Nickert schreef op 30-08-2009 @ 20:37
Jij bent echt een waardeloze troll. Kom dan met iets orgineels.


Zo simpel is het kan er niet meer van maken.
Maar laat het hier maar bij ik discusseer liever over bestaande dingen.
Jij mag trouwens wel wat minder 4chan browsen.
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op maandag 31-08-2009 om 13:33:25
Hoe weet jij dat God niet bestaat?
----------------------------------------
LOL QUE?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 31-08-2009 om 13:35:12
Omdat het een verzinsel is.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op maandag 31-08-2009 om 13:36:19
Quote:
Aigyptos schreef op 31-08-2009 @ 13:33
Hoe weet jij dat God niet bestaat?


Omdat ik een IQ heb dat boven de kamertemperatuur uitkomt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-08-2009 @ 13:36:46 ]
aapje
Gepost door aapje op maandag 31-08-2009 om 13:37:08
Die is best een klein beetje grappig.
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op maandag 31-08-2009 om 13:37:21
Dat heeft 99.99999% van de wereld. Hoe kan het dan dat niet 99.99999% ongelovig is?
----------------------------------------
LOL QUE?
Ottogast
Rapchinees
Gepost door Ottogast op maandag 31-08-2009 om 13:47:21
omdat het laffe honden zijn, onopgeleide laffe honden wel te verstaan

teeeering

religie, rot toch op man, als je het leven niet recht in de ogen kan kijken ga je toch geen rotzooi verzinnen over iemand of iets dat voor je zorgt zolang je goed doet
----------------------------------------
Jeeje
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 31-08-2009 om 13:56:46
Quote:
Skarjan schreef op 31-08-2009 @ 13:26
(...)

Zo simpel is het kan er niet meer van maken.
Maar laat het hier maar bij ik discusseer liever over bestaande dingen.
Jij mag trouwens wel wat minder 4chan browsen.


Ben daar 1x keer geweest....
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 31-08-2009 om 14:00:06
shitt voorspelbare discussie hier
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Snacky Gepost door Snacky op maandag 31-08-2009 om 14:05:13
Quote:
Aigyptos schreef op 31-08-2009 @ 13:37
Dat heeft 99.99999% van de wereld. Hoe kan het dan dat niet 99.99999% ongelovig is?


Indoctrinatie, denk jij dat de meerderheid van de nieuwe moslim generatie die nog thuis woont vrijwillig mee doet aan de ramadan? Ik vraag me af of het geloof nog bestaat als wij allemaal oud en bejaard zijn (in de overheersende vorm die het nu heeft)
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op maandag 31-08-2009 om 14:20:27
Vast niet, ooit wel maar niet in ons leven. Goh wat een fijne wereld. Geen religieus geweld over wie het juiste verzinsel aanhangt, geen medische vorderingen die tegengehouden worden omdat ze "onethisch" volgens het geloof zijn, geen kerken die gewoon dikke bedrijven zijn, geen kerkelijke invloeden in de wet. *droomt weg*
Carlito
Gepost door Carlito op maandag 31-08-2009 om 17:20:39
Loctus heb jij tegen mij niks meer te zeggen..
ik heb speciaal voor jou 5 zuile van islam opgeschreven omdat je dacht dat ik weinig van af wist, en bang en ignorance ben....
----------------------------------------
W.C.: If you live on the Westside of your Town, let them Other fools Bow Down
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 31-08-2009 om 17:29:38
aan de moderator om nutteloze posts (dus je bent atheist? WHO CARES?...maak een atheïsten topic in en ga een gelovigentopic niet verneuken) te deleten
dankje
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op maandag 31-08-2009 om 17:32:08
LOL COOL STORY BRO
----------------------------------------
LOL QUE?
Carlito
Gepost door Carlito op maandag 31-08-2009 om 17:44:31
haha
ach ja,,

als je een bent met jezelf, en veel noemen dat god, dan is dat het mooiste wat er is
----------------------------------------
W.C.: If you live on the Westside of your Town, let them Other fools Bow Down
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 31-08-2009 om 17:54:56
en wie ben jij om daar tegenin te gaan.

lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op maandag 31-08-2009 om 18:04:16
in mijn optiek kan er prima een god zijn, althans we kunnen het zeker niet weerleggen

Quote:
lay-on schreef op 30-08-2009 @ 12:57
Of er een god bestaat in de zin van "een man op een wolk met een grijze baard" weet ik niet, maar ik weet zeker dat er iets is

we kunnen alles terugrekenen naar de oerknal maar we weten niet wat die in gang heeft gezet, dus

of er is iets wat eeuwig is (kan van alles zijn, niets op aarde is eeuwig), of er is ooit iets uit niets ontstaan

en dat laatste geloof ik niet zo

in deze zin lijkt het me zelfs aannemenlijker dan dat er geen god is !


geloof en religie wordt hier boven in 1 adem genoemd. imo onterecht
Ik ben wel gelovig maar niet religeus, kortgezegt: ik geloof in een soort god maar heb niets met het instituut kerk (of moskee van mijn part al ben ik cultureel gezien wel christen)

in een god geloven vind ik dus niet voor domme mensen ( veel mensen die geloven zijn dan ook niet dom) maar geloven dat de bijbel de koran of de thora het woord van god is komt al meer in de buurt
----------------------------------------
De dandy van die rapshit
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op maandag 31-08-2009 om 18:05:30
Quote:
lay-on schreef op 31-08-2009 @ 18:04
in mijn optiek kan er prima een god zijn, althans we kunnen het zeker niet weerleggen


Bedankt, dit is het enige dat ik wilde horen.
----------------------------------------
LOL QUE?
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op maandag 31-08-2009 om 21:16:25
maar toch.. hoe bewijs je t
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op dinsdag 01-09-2009 om 00:14:43
Quote:
Locutus of Borg schreef op 31-08-2009 @ 17:29
aan de moderator om nutteloze posts (dus je bent atheist? WHO CARES?...maak een atheïsten topic in en ga een gelovigentopic niet verneuken) te deleten
dankje


En het is een openbaar forum.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0144 sec.