Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op zondag 16-06-2002 om 12:29:28
Ik kreeg zojuist een brief van GGN, een incassobureau dat waarschijnlijk wel bekend is bij veel klanten van het postorderbedrijf PROXIS. Deze brief betreft een bestelling die ik in maart 2001 (!!) heb gedaan. Blijkbaar ben ik toen hun factuur uit het oog verloren en ben deze dus vergeten te betalen. Kan gebeuren.

In deze brief wordt ik 'verzocht' de bestelling alsnog te betalen plus €25 'conventionele vergoeding' (whatever that may be) plus €28,57 incassokosten plus €5,43 BTW.

Zoals vele andere bedrijven is ook Proxis een bedrijf dat zich er niet van weerhoud wekelijks SPAM te versturen, om je op deze manier ongevraagt op de hoogte te houden van allerlei 'leuke' aanbiedingen. Elk bedrijf die dit bij mij doet krijgt het label 'block sender', waardoor alle ongewenste email direct in de prullenbak beland. Zo dus ook de vervelende berichten van Proxis.

Dit is heel slim van Proxis; zij zullen ongetwijfeld weten van het bestaan van deze 'block sender' functie en DUS sturen ze hun aanmaning per mail (ik kan niet zeggen aanmaningen, want ze versturen er slechts één). Zo staat er in de brief van het GGN:
"Op 26 juni 2001 heeft u een email ontvangen, waarin u werd uitgenodigd tot het betalen van het openstaande hoofdbedrag."
Zoals Proxis waarschijnlijk al had verwacht is dit mailtje direct in mijn prullenbak beland en is dit mailtje mij nooit onder ogen gekomen.

Nog een ander citaat uit deze brief:
"Ik sommeer namens cliënte om binnen de hierboven gestelde termijn laatstgenoemd bedrag over te maken op bankrekeningnummer...
Blijft U hiermede in gebreke, dan heb ik de opdracht terstond tot dagvaarden over te gaan, in welk geval U de daaraan verbonden hoge kosten geheel aan Uzelf zult hebben te verwijten."
Echter, er staat nérgens in de brief een termijn genoemd waarbinnen dit bedrag betaald moet worden.

Waarvoor ik dus wil waarschuwen met bovenstaande tekst, is: Bestel nooit spullen bij bedrijven die er ook goed in zijn spam te versturen, en ZEKER niet bij Proxis. Er is namelijk een grote kans dat deze bedrijven hun facturen / aanmaningen met de spam meesturen!

Ten slotte:
Lees ophttp://outofbody.nl/proxis.html een tweetal artikelen over Proxis, waaronder 1 van de consumentenbond. Ik ben niet de enige met bovenstaand probleem..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0092 sec.