Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Tony2Tone Gepost door Tony2Tone op maandag 17-10-2005 om 10:39:58
Den Haag raakt Buiten Westen
Spectaculair hiphopcollectief in Paard van Troje

Buiten Westen, dat is naam van het hiphopcollectief waaronder Neerlands grootste hiphoptalenten Kubus, Opgezwolle, Typhoon, Jawat en Duvelduvel zich hebben verenigd. Allen afkomstig uit het Verre Oosten, dus Zwolle en omstreken, gecombineerd met het Rotterdamse undergroundfenomeen Duvelduvel. Niks geen haat en nijd, maar een indrukwekkend samenwerkingsverband, feest gegarandeerd! Eerder dit jaar stond Buiten Westen in een uitverkochte Melkweg en in een springende Bravo-tent op Lowlands.
Kubus staat bekend om zijn beats en is al tijden als producer aan de gang. Hij bracht zijn solo cd uit genaamd “Buiten Westen”. Hij kreeg hier onder andere medewerking van leden van Opgezwolle. Deze samenwerking is verder voortgezet en uitgebreid tot het hiphopcollectief Buiten Westen.
De helden van het trio Opgezwolle behoeven eigenlijk geen introductie meer. Drie cd´s brachten zij uit en er zijn tal van hoogtepunten in hun carrière aan te wijzen. Wat te denken van Lowlands, Bevrijdingsfestival, huldiging FC Zwolle, Planet Rock en de Topnotch tour met labelmate Raymzter.
Jawat! Deze solorapper rapt recht voor z’n raap teksten en gaat tekeer als een Jack Russel op speed. Zo is hij al menig maal omschreven, en terecht. Jawat! Gaat confrontaties met neppe rappers niet uit de weg, idealen zijn belangrijker dan status en dat is te merken aan de in-your-face style van zijn raps.

Typhoon won in 2004 de Grote Prijs van Nederland in de categorie R ’n B/Hiphop en was vorig jaar op Parkpop te bewonderen. Hij valt op door zijn poëtische manier van schrijven en rappen en zijn frisse stemgeluid. Op het podium krijg je een energieke show waar je goed kunt zien waar hij voor staat; het uitdragen van zijn boodschap aan de luisteraar.

Duvelduvel is het Rotterdamse fenomeen binnen de hiphopscène. Het trio bestaat al sinds 1998 en opereert vanuit hun hoofdkwartier “de Apenrots” ergens in Rotterdam. Rein de Vos, Duvel en Supahdupa vanavond bij Buiten Westen in het Paard van Troje !!


DO 27.10 Buiten Westen (met. Kubus, Opgezwolle, Typhoon, Jawat! en Duvelduvel)

Zaal open: 19.30 uur / Aanvang: 20.00 uur
Entree: € 12.50 / Kaarten verkrijgbaar bij Paard van Troje Dagkassa, Haags Uitburo, Ticket Service en Velvet Music in Rotterdam.


www.paard.nl / http://www.statemagazine.nl/
Meelobee Gepost door Meelobee op maandag 17-10-2005 om 14:07:54
Vette shit, heb Jawat, Sticks en kubus laatst in Apeldoorn gezien, dat was al erg dope en met Duvel erbij wordt het alleen maar beter

Ik ga d'r zeker zijn
RockyJ
Gepost door RockyJ op maandag 17-10-2005 om 15:46:56
in den haag? fok.. veelste ver gast;
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 17-10-2005 om 17:07:49
alleen als ik die kaarten win
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 17-10-2005 om 17:55:06
ik ga denk ik wel ff
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 17-10-2005 om 18:51:31
zo damn

anders drop je ff nieuws wat
1) op de frontpage staat
2) al 3 topics van zijn
3) zelfs een prijsvraag voor is
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 17-10-2005 om 21:29:42
Quote:
Capone schreef op 17-10-2005 @ 17:07
alleen als ik die kaarten win


jij bent zo'n naar mannetje dat kaarten voor de hagenaars wegkaapt!

Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 17-10-2005 om 21:31:45
Buitenwesten + support ?? voor al je buiten westen
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0161 sec.