Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 26-06-2002 om 21:28:41
Soms zie je van die namen op internet waar je van denk... HOE KOMEN ZE ER OP!?!?

Leg hier uit waar jou username / nick inhoud / waar het vandaan komt of wat de betekenis is?

Spade Ace komt via via van kaarten Vroeger vloog ik on-line multi game F-16 simulator. Daar had ik de naam Spade, die had ik daar om dat ik een naam moest bedenken en er een pakje kaarten op het bureau lag. Harten, Klaver en Ruiten vielen af... Dus Schoppen werd het. Gezien het internationale karakter van het spel, Spade.

Na een tijd je vliegen, en beter als gemiddeld te zijn plakten steeds meer van m'n 'team'-genoten er Ace aan vast.

Dus werd het SpadeAce...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op woensdag 26-06-2002 om 21:55:52
Ik heet gewoon echt N8.

Uitspraak = neet/nate/neight (of nywllwyxgnnwyllt... in het wels)... dus niet night, nicht, nacht, nocht, naught, nucht, necht, knight, nycht, dave, etc.

Officieel heet ik Nathan... maar niemand noemt me zo (alleen m'n moeder... en wreker soms als ie boos op me is).
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
araphor Gepost door araphor op woensdag 26-06-2002 om 22:58:42
Daar gaat ie dan:

Araphor ~ The ninth King of Arthedain

Quote:
The son of Arveleg I came early to the throne of Arthedain. While he was still in his youth (probably no more than eighteen years old), the Witch-king of Angmar launched a mighty invasion of his kingdom, that came close to destroying it. Araphor's father Arveleg fought in the defence of the Tower of Amon Sűl, and his early death in that battle brought Araphor to the throne.

Records of the events of this time are incomplete, but it seems that the Witch-king laid siege to the royal city of Fornost. The young Araphor went to war with aid from Círdan and the Elves of Lindon, and succeeded in relieving the siege and driving back the forces of Angmar.

After Araphor's defeat of Angmar, there is no record of further warfare during his long reign. Nonetheless, he ruled a diminished and dwindling people; the wars of his youth had seen the Northern Dúnedain come close to destruction. Rhudaur was now a tributary state to Angmar, and the Dúnedain of Cardolan were all but extinct.

Araphor ruled Arthedain for one hundred and eighty years, and was succeeded by his son, (named for Araphor's heroic grandfather Argeleb) who ruled as Argeleb II.

Dit is een stuk uit de geschiedenis van Middle Earth, het gebied waar 'The Lord of the Rings' zich af speelt. Aangezien ik groot fantasyliefhebber ben, en met name van Tolkien, heb ik eeuwen geleden voor deze nickname gekozen. Aragorn is mijn favourite personage uit het boek, en Araphor is een van de vérre voorvaderen van Aragorn.

De naam #Lindon komt hier ook vandaan Vroeger heette het kanaal knäckebröd, maar unixgebruikers hadden nogal veel moeite met het typen daarvan, dus is het later veranderd in #Lindon.
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 27-06-2002 om 11:57:01
Van de eerste boxjes naast onze oude pc. Daar stond "Blizzard" op, daar moest ff een vrouwelijke variant op gevonden worden en tadaa !
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 27-06-2002 om 12:15:52
fifa 96... juventus di livio werd dj livio... en op irc gewoon livio
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 27-06-2002 om 16:13:19
mizou is een skatetruckje en het is t japanse woord voor water en ik drink altijd water
dus leek me wel leuk!
----------------------------------------
www.serife.nl
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 27-06-2002 om 19:29:42
http://www.thecreech.com/cast/creech.htm Kijk daar maar.

euhm en dusch
Edit:
plaatje werkt weer
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-10-2002 @ 12:01:49 ]

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 28-06-2002 om 00:10:49
Quote:
Soms zie je van die namen op internet waar je van denk... HOE KOMEN ZE ER OP!?!?


you tokking to me ??
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 28-06-2002 om 00:45:43
dapozza is toch afgeleid van 'de posse' ofzo? nederhop geek!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zaterdag 29-06-2002 om 13:24:10
ik newbie? dacht het niet, ik ontken ieder vorm van bestaan daarom ben ik onsterfelijk, ben ik hier al voor jullie en ook als jullie allemaal weggerot zijn, ik ben de hoogleraar hiphop, hiphopwonderkint.. ik hou niet van OP en ik denk de meeste van jullie ook niet, toch?

mijn naam is R.A.U.F. Da SchiZoFreNiA

Rauf is n naam die ik lang geleden heb gekregen en heeft meerdere betekenissen als je het als een geheel ziet.. maar het is ook een afkorting, sommige (1 tot 3 ) mensen kennen de betekenis van de originele afkorting, maar de nieuwe betekenis weet niemand en dat wil ik zo houden..

Da is ook een afkorting..
en de letters van SZFNA hebben ook een betekenis..
schizofrenia is o.a. afgeleid van schizofrenie/schizofreen, maar schizofrenia heeft enkele andere bij betekenisen, zoek dat maar op in je psychologisch dossier..

nu nog wachten op die bijdehande opmerking van dapozza..

zie ook:http://www.osdorpinternetposse.nl/forum/view.php3?bn=oipforum_general&key=1017004367&replies=13
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 30-06-2002 om 14:49:00
Loki is een figuur uit de Noorse mythologie. Deze naam had ik gekozen omdat ik via mijn moeder een beetje een tik heb van scandinavië. Verder vertonen het karakter van Loki en mij veel overeenkomsten. Zoek in google maar naar Loki, lees de verhalen en je snapt wat ik bedoel als je mij kent. Als je mij niet kent, niet, lekker puh!

Mijn andere nick (WiFe) is gewoon een samenvoeging van de eerste 2 letters van mijn voornaam en de eerste 2 letters van mijn achternaam. Vandaar ook de hoofdletter F. Het is dus NIET het engels woord voor echtegenote! Een hoop mensen schijnen dat wel te denken, maar ik ben dus nog steeds niet gevangen in de burgelijke instelling genaamd: het huwelijk. Gesnopen?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 01-07-2002 om 18:28:01
Ik vond citroen altijd wel lekker. Dronk veel drankjes met citroen etc. Ik deed ook spellen op internet, dus zocht ik naar een engelse naam: Lemon. Alleen lemon staat helaas ook voor alles wat slecht en dom is. Toen kwam mijn verslaving aan Bacardi Limon. Limon betekent ook citroen, maar is Spaans, dan maar Limon dus
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mip
Gepost door Mip op woensdag 10-07-2002 om 10:35:22
Hm jah ik ben dus mip, wat eerst alternative was maar dat sloeg nergens op dus heb ik em maareens veranderd.

Mip slaat op mijn naam Pim, tis t omgekeerde, t schijnt dat ik mn naam vroeger altijd omgekeerd schreef en iedereen noemt me altijd zo dus...
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op maandag 15-07-2002 om 23:12:37
Ik ben scrummie.. Scrummie is afgeleid van scrumstah en die is weer afgeleid van Scrumball.. Scrumball is ontstaan door mijn intelligente brein om een middag toen ik #osdorp wou joinen.. Sinds dit seizoen bestaat er de "Feyenoord-Scrum".. mijn Feyenoord gebruikt mijn nick! Ik wist voordat ik me nick had bedacht niet wat een scrum was tot ik me verveelde en rugby keek en daar voor 't eerst de term hoorde.. dat ball was gewoon voor de sier.. en de stah van scrumstah was ehm.. geen idee eigenlijk.. en scrummie is gewoon lief
----------------------------------------
Signature
Razor
De Ranzige...
Gepost door Razor op donderdag 18-07-2002 om 15:29:14
Och dat weet ik niet. M ehcte naam betekent in Indonesische shit Mes. Razor is daar engels voor. moest eens wat verzinenn voor een forum. dus.
Mous Gepost door Mous op woensdag 31-07-2002 om 12:57:54
Wat een boeiende verhalen allemaal.....
Mijn naam Mous is een typisch geval van jeugdsentiment. ik heb heel lang geduimd en had daar altijd een knuffel bij. De eerste was een Mickey Mous die al snel werd omgedoopt tot Mous. Op een dag was ik met Mous aan het spelen, Mous kwam op een lamp terecht, Marloes vergat Mous, 's avonds ging het licht aan en een uurtje later begon het stinken. Je raadt het al, Mous was zwart en vooral niet meer knuffelbaar. Dus om het goed te maken heb ik mijn nick naar Mous vernoemd
squee
hm..
Gepost door squee op donderdag 17-10-2002 om 11:02:32
mijn nick komt uit een soort van undergound strip genaamd JTHM (johnny the humicidal maniac) en squee is daarin een figuurtje...spannend he
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
Truk
Gepost door Truk op donderdag 24-10-2002 om 09:40:58
Mjah, ik heet Koert, maar dat wordt nogal eens vervormd naar Kurt, wat ook best interessant klinkt. Draai die naam om en je krijgt ....


Juist ja...
robbieleblanc Gepost door robbieleblanc op dinsdag 12-11-2002 om 09:55:32
Hmmmjahm ik heet Rob de Wit. Bedenk de rest zelf maar he
----------------------------------------
I'm tired of being hired and fired the same day.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op dinsdag 12-11-2002 om 17:02:24
Ok...

Je bent fan van Friends... maar vooral fan van Matt le Blanc?
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
spam
do not enter
Gepost door spam op dinsdag 12-11-2002 om 21:49:53
Ik kom aan de naam SpaM, omdat ik een graff naam wou hebben.
Safe Ferris (een skaband) heeft een nummer 'Spam' en dat was toen mijn favoriete nummer (zo'n 5 jaar geleden). Aangezien ik dat wel cool vond klinken heb ik dat maar gekozen (ook wel fijne graff letters)

Btw. Ik wist toen nog niet dat het ook ongewenste email betekende, ik dacht toen alleen maar goedkope ham uit een blikje.



----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op woensdag 13-11-2002 om 19:45:05
Je bent dus geen Monty Python fan?
Hmmm...
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 23-12-2002 om 15:49:09
Het was in een melige bui ( en na een stuk of 3 biertjes(ik ben nog jong dus dat is veel voor mij) ) en we hadden net IRC en we moesten een naam 8ter ons was een geschiedenis film bezig,

Mét een beul erin dus daarvan
Citizen X
Twiztid serial killing juggalo
Gepost door Citizen X op donderdag 02-01-2003 om 13:17:36
nou dan ga ik ook maar ff
ik ben frank stevens ik kom uit groningen en mijn eerste bijnaam was psycho en ik rapte ook onder die naam maar ik had zoiets van die naam is afgezaagd en toen zat ik een keer met mijn vriendin een film te kijken die "citizen x" heet het gaat over een serie moordenaar in rusland die (volgens mij ??) 52 lui vermoorde duzzzzz nu is dat mijn nieuwe nickname waar ik ook onder rap maar psycho blijft wel voor kameraden want het is al vanaf de 1ste toen zeiden ze psycho omdat ik veel horrorfilms keek (sneue lui in de 1ste he ?)

nou ja dat was het mzzls
----------------------------------------
ik check o.a. Paris, das efx, icp, twiztid, blaze ya dead homie, anybody killa, esham the unholy, spacekees, opgezwolle, method man, terilekst, kool keith, en ga maar door
Obay
CARAJOO
Gepost door Obay op vrijdag 03-01-2003 om 16:32:58
nou...... mijn naam komt van OBAY GIANT
als je het niet kent zie =>www.obeygiant.com
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 28-03-2003 om 17:49:46
ik vraag me toch wrom RHYME altijd dingen vraagt maar nooit zelf begint.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 28-03-2003 om 19:37:05
Quote:
Citizen X schreef op 02-01-2003 @ 13:17:36
nieuwe nickname waar ik ook onder rap


staat er ook wat op internet? Er gaat niets boven {een rapper uit} Groningen!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
RHYME
read tha signature
Gepost door RHYME op vrijdag 28-03-2003 om 23:23:23
mc-beul is dit een vijandelijke uitspraak
gaan we weer beginnen
me naam is logisch
ik hoef het niet eens uit teleggen
als ik met vrienden ben
verzin ik altijd rhymes
vandaar rhyme
niet zeuren dus
trouwens wat bedoel je met altijd
ik drop nog het meest
dus hoe bedoel je
explain
ik hou me niet echt bezig met onzin forum etc
ben meestal op battle of muziek
het heeft nog een andere betekenis maar dat doet er niet toe
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-03-2003 @ 22:34:47 ]

----------------------------------------
DON'T JUDGE THE UNKNOWN SO DON'T JUGDE ME
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.