Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
teigetje Gepost door teigetje op vrijdag 28-06-2002 om 08:17:33
Na een jaar of 15 fan te zijn geweest van deze popband mocht ik ze dan eindelijk in levende lijve aanschouwen. Er was al gewaarschuwd dat ze een andere opzet zouden hebben dan voorgaande jaren (zangeres erbij, dansers/danseressen op t podium, een uitbundig feest dus) en dit vermoeden werd versterkt toen het complete podium vol bleek te staan met instrumenten (2x gitaarset, drumstel, basgitaarset, 2x keyboardset). Nogal vreemd voor een band die officieel bestaat uit een

toetsenist en een zanger. Verder was het ook wel *interessant* dat er zitplaatsen verkocht waren. Verplicht. Er stonden dus 3000 stoelen in de zaal. Weird.

Na een intro van uitermate simplistische techno (yeah!) kwam eindelijk de band t podium op. Veel gejuich, maar iedereen bleef braaf zitten. Het eerste nummer zette direct de toon, Home and dry van het nieuwe album. Vervolgens werd Being Boring erin gegooid, een van de bekendere hits en beste oude nummers, wat ik pas aan het einde van het concert verwacht had. Het geluid stond redelijk hard, waardoor de muziek lekker hard aankwam. Past goed bij de bombastische stijl die de oudere nummers kenmerkt.

Na een nummer of vier besloten een aantal relnichten toch maar vooraan te gaan staan, waardoor iedereen gedwongen werd te gaan staan. Hierdoor kwam de band
zelf ook los.

De rest van het concert werd afgewerkt met een afwisseling van hits en nummers van het nieuwe album. Hierbij werden uiteraard mijn 2 favorieten van het
nieuwe album (Here en Samurai In Autumn) niet gespeeld. Doh. Wel bleek dat de oude nummers niet echt bestemd waren voor gitaar; de lead gitarist stond z'n
gitaar flink te bewerken, maar kwam echt niet naar voren in het geproduceerde geluid. Synthesizer on top.

Na een ruim een uur eindigde men met "Go West". Hierna liep de band even weg, om na een paar minuten te wederkeren. Vervolgens werden Love Comes Quickly en
It's A Sin gespeeld, waarna besloot dat 100 minuten wel genoeg was. Helaas, helaas, want ik mistte zeker nog Suburbia en Opportunities als enkele van de
grotere hits.

Naderhand nog wat rondgehangen in de 'lounge', maar deze was al redelijk uitgestorven. Er werd uiteraard wel goede muziek gedraaid, Smiths, Pulp, Talking
Heads etc...

Al met al een goed concert, alhoewel het toch iets te kort duurde (lettend op het repertoire van de band) en de band af en toe minder aanwezig was in het
geluid. Een 8 waard.



I never dreamt that I would get to be
The creature that I always meant to be
But I thought in spite of dreams
You'd be sitting somewhere here with me


(Being Boring)
----------------------------------------
Code #404: User not found
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op vrijdag 28-06-2002 om 09:28:33
De volgende keer (zal nog wel paar jaar duren) ga ik mee!
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
dwerg Gepost door dwerg op vrijdag 28-06-2002 om 12:47:20
Heb je nog bekende Nederlandse nichten gezien? Hans Schiffers zat de hele week al te juichen dat hij naar het concert toe mocht.
----------------------------------------
IIf you're happy and you know it clap your hands *clap* *clap*
teigetje Gepost door teigetje op vrijdag 28-06-2002 om 13:36:17
Geen bekende nichten gezien, ik lette vooral op de vrouwen. Maar die waren inderdaad in de minderheid, en zagen er niet al te best uit. Helaas.
----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.