Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op dinsdag 25-10-2005 om 22:47:43
is kijken of ik dit wel goed doe ,,hoor graag alles opbouwend /afbouwend kritiek kom maa r,zit hierom beter te worden


Mijn hele keel raakt verkoold
Voel het in mijn longen kruipend 8
Als Een persoon binnen sluipend 8
Was ik maar gestopt in mijn jeugd 8
zit ik vast aan dat stokje deugd 8
Vrienden doe ik er geen plezier mee aan 9
Meiden zien me daardoor hier weer staan 9
licht me aansteker,en schijn als de maan 9
Kijk me aan, airforce ones, new york cap 9
East pack op me back,ben ik niet vet 9

Ik zet me schap,voor de volgende tegenstand,13
Dus bitches aan de kant,tekst lees je maar in de krant 13
Ik ben die rappende slet,die je opfokt met tekst 13
Ik grijp je bitch ,pak er op ter bek, ha vet relaxed 13
Word niet mad,als je wordt gesloopt, door deze mic cycloop 13
Ik ben een rookie,die net om de hoek komt kijken 13
Kom op man, wat sta je nou in je broek te zeiken 13

Ik ga dus niet over lijken,dat laat ik je nog blijken, 15
Wat sta je te kijken,sta je nog in je broek te scheiten ??? 15
Ik zal met jouw,op de spot, enkel mijn tijd gaan verdrijven, 15
Je hebt beginners pech, kan me niet met je skills bestrijden 15
Dit oorverband heb je nodig, ik trommel door in je vlies 15
Dit is waar ik bij jouw voor kies,te trekken,je verstandskies 15

die laatste line kilinkt niet lekker anyway

heb geen idee of ik de lettergrepen goed heb

[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-10-2005 @ 00:12:17 ]

----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op woensdag 26-10-2005 om 00:12:33
iemand iets van feed ??
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 26-10-2005 om 00:15:34
waarom 8 lettergrepen.. weet je hoe klote dat flowt.. 12 a 13 lettergrepen is het fijnst.. zelf vind ik 15 het lekkerst want ik rap nogal snel.. echte feed geef ik later nog wel
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 26-10-2005 om 00:23:42
je hebt van mij al een hele hoop feed , maar je komt niet goed uit met je rijmschema en eindrijm

check , jij hebt

bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm2
bla bla bla rijm2

zie je , je mist een 1 , zo heeft je 3e line geen eindrijm op je 4e line , maar wordt je 4e je 1e line met nieuwe rijm.

dit is beter (vooral als je oefent)

bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm1
bla bla bla rijm2
bla bla bla rijm2

je miste namelijk een line, jij komt op een oneven aantal lines uit, dit betekend in audio dat je een bar mist , waardoor je dus een leeg stukje beat over houdt

---------------------------------------------------------------------------------
edit:

Mijn hele keel raakt verkoold
( je mist hier een rijmwoord op verkoold )
Voel het in mijn longen kruipend 8
Als Een persoon binnen sluipend 8
---------------------------------------------------------------------------------
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-10-2005 @ 00:27:01 ]
Chillzone
Geef iedereen respect die het ook verdient...
Gepost door Chillzone op woensdag 26-10-2005 om 00:25:58
Ben het met Hyreme eens 8 lettergrepen is net te kort.. heb het zelf ook ondervonden. Daarnaast is het denk ik het fijn als je in het gehele nummer een consistentie aanbrengt met de lettergrepen (tussen de 11 - 14/12 -15) of iets dergelijks.

Daarnaast deze lines:

Ik ben een rookie,die net om de hoek komt kijken 13
Kom op man, wat sta je nou in je broek te zeiken 13

Ik ga dus niet over lijken,dat laat ik je nog blijken, 15
Wat sta je te kijken,sta je nog in je broek te scheiten ??? 15

Ik vind de 2de en 4de te flauw.. en met de 1ste en 3de haal je jezelf onderuit, wat je volgens mij beter niet kan doen.

Voor zover mijn feed.. multi's, rijmschema's e.d. laat ik aan andere over, want daar ben ik ook nog niet zo goed in (haal ik mezelf nu ook al onderuit of is het nu een vorm van zelfontwikkeling? )

Keep it up!
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 26-10-2005 om 00:33:22
de hele tijd het rijmschema 9, 13 of 15 aanhouden wordt te saai.. breng er een versnelling in met meer lettergrepen en daarna doe je weer een rustig stukje met minder lettergrepen.. anders wordt het ook te monotoon..
Let op je inhoud, het moet wel een doel hebben..
Wordplay komt later wel.. let eerst op je rijmschema en je rijms..

zo aan je tekst te zien ben je een beginner, het komt van zelf wel.. ben nu ook een tekst aan het schrijven..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op woensdag 26-10-2005 om 00:33:44
Hyreme:ja die acht lettergrepen was gewoon puur om te oefenen je ziet ook hoe verder ik ga hoe meer ik aan het kutten ben met meer lettergrepen,klinkt als een slap excuss kweet het
edit: dat klopt inderdaad beginner,..en ik zal er eens naar kijken ,denk ook gewoon dat ik eens langer op een tekst moet zitten ,dit is allemaal of in de trein geschreven,in dit geval onder het leren getypt haha maar goed genoeg excuses ,ik moet gewoon die shit oefenen

MX:haha ja klopt die eerste line en daaropvolgende ,stomme fout ,

Chillzone:
ja ik zie wat je bedoelt met die zwakke lines ,..de rest is sterker dan neem ik aan ?


bedankt voor de feed people
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-10-2005 @ 00:35:49 ]

----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op woensdag 26-10-2005 om 01:10:36
Acht lettergrepen is prima voor een tekst, alleen je kunt minder in een zin kwijt.
Het gaat er niet om hoeveel lettergreppen je gebruikt, het moet goed weg kunnen lezen.
(Aangezien het toch geen audio is)
Een line met 18, 20 of misschien wel 22 lettergrepen kan soms wel beter weglezen
dan Hyreme's 15 dat zogenaamt het fijnst schijnt te zijn. Dit kan alleen mits je de correcte
rijm gebruikt en de correcte formulering. Somige woorden lezen gewoon niet lekker
in teksten die wel lekker horen weg te lezen. Vermijd deze woorden, want je hoort
het zelf snel genoeg als je het opleest of leest.

Je moet woorden soms met de verkeerde klemtoon uitspreken, of je moet het ineens
sneller lezen om het lekker te laten klinken. Zo zijn er nog wel meer dingen die daar
in samen hangen.

Dat gezeur over lettergreppen is zo ''wannabe Vadik's tutorial''.

In audio teksten, komt er natuurlijk wel een einde aan het aantal lettergrepen
dat je in een bar kan gebruiken. Omdat je simpelweg niet zo snel kan rappen
en het dan een woorden wirwar word. Maar als nog, het aantal lettergrepen
heeft te weinig met de flow te maken van een tekst, om er ook maar een woord
aan vuil te maken naar mijn idee.

dus dat.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 26-10-2005 om 01:26:41
aan de ene kant heb je wel gelijk.. maar aan de andere kant ook niet..

lettergrepen hebben wel invloed op de flow van je tekst + audio.. dat vind ik dan..
kijk soms moet je gewoon een paar lettergrepen erbij doen om het lekker te laten klinken en soms ook wat weglaten.. maar je moet wel een basis hebben qua lettergrepen waarvan je uit gaat rappen..

maar je hebt gelijk in dat je soms een klemtoon anders moet gaan uitspreken etc..
soms moet je bepaalde zinnen sneller spitten dan andere om het lekker te laten klinken en andersom..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 26-10-2005 om 09:54:28
lettergrepen hebben IN PRINCIPE geen invloed op je flow, als jij gewoon een goede flow hebt en een goede beat kun je verdorie heel de bijbel aan elkaar flowen.

Versnellingen, vertragingen, alles kan bijdragen en het nummer wordt alleen maar koeler man.


The_TJ Gepost door The_TJ op woensdag 26-10-2005 om 11:21:22
De bijbel flow vet goed en rijmt ook nog:

Quote:
De Bijbel schreef in Genesis:
in principio creavit Deus caelum et terram
terra autem erat inanis et vacua et tenebrae super faciem abyssi et spiritus Dei ferebatur super aquas
dixitque Deus fiat lux et facta est lux
et vidit Deus lucem quod esset bona et divisit lucem ac tenebras
appellavitque lucem diem et tenebras noctem factumque est vespere et mane dies unus...


Oke dat was flauw
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 26-10-2005 om 11:23:05
hm, dat kan best wel koel klinken eigenlijk

net als franstalig, gewoon beetj een tekst over Jean-Luc die zijn garagedeur open doet inreppen, klinkt onwijs koel en niemand weet wat je zegt

Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 26-10-2005 om 11:32:51
Ben het wel met een aantal mensen eens hier , maar ik vindt lettergrepen ZEKER WEL van belang in je flow. Ik had voorheen flowfouten wat voelde als op de maat spitten, maar dat ik net een lettergreep teveel had.

Heb toen geoefend door Surya's topic in gev. En waarempel, het flowt beter en van daaruit kan je dan weer verscheidene lettergrepen gebruiken dat dus even.

Houdt er rekening mee dat able ook audio's wil doen , dus dingen met 22 lettergrepen als beginner flowen , ik hang de vlag uit wanneer dat lukt.

Anyhoe , Ga voor je volgende text goed zitten en neem alle tijd. Denk ook langer na over je rijm, digg wat dieper in je woordenschat. Het principe van multi's snap je al , maar wacht nog even met het ontwikkelen ervan. Focus je eerst op je zinslengtes , flows en rijm. De rest komt vanzelf.
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op woensdag 26-10-2005 om 15:28:05
Ik let helemaal niet op hoeveel lettergrepen mijn zinnen hebben... als ik iets schrijft flowt het automatisch lekker (of niet, maar dan pas ik het aan).
Soms als ik een beat heb gemaakt.. dan bedenk ik (nog voordat ik aan een tekst begin) hoe de flow ongeveer moet worden.
Ik vind die lettergrepen ook een beetje "tutorial bullshit".
Het is maar net wat je zelf wilt (lettergrepen en multi's en dergelijken zijn eigenlijk heel vanzelfsprekend om het nummer lekkerder te laten klinken)
Wordplay is in principe het enige waar je ECHT op kunt trainen.. vind ik tenminste. (algemeen doel niet zozeer op jou)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-10-2005 @ 15:33:37 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op woensdag 26-10-2005 om 15:53:31
"Ik vind die lettergrepen ook een beetje "tutorial bullshit"."

Word, fuck dat gedoe met lettergrepen tellen..
Kijk bijvoorbeeld naar die flow dingetje van DGE die eerst weinig, daarna meer lettergrepen hadden, waarbij je met je tweede line op de snare begint van de eerste line bijvoorbeeld:

Die knul die klaar ik even
Moet ik je leren dat breezertaal geen manier is om multi's aan te geven?

Dit is toch wel iets anders
En btw als hetr maar dope klinkt op een beat heb je dat getel zoiezo niet nodig. He kan wel handig zijn als je een moeilijke technisch versnelling wilt doen ofzo, zoniet vind ik het maar gezeik om het allemaal te gaan tellen

Maarja je tekst, blijf oefenen en probeer in je wordpad een paar multi's te verzinnen. Ook al slaat het nergens op ( Ik ben > Pik vent) en doe dat heel vaak voor jezelf. Het gaat er niet om wat je zegt, het gaat erom dat je de feeling krijgt waarbij je automatisch die gaat maken. Het kan ook helpen als je naar een track luistert, goed luisteren naar de multi's (Dat deed ik altijd, nu rollen de multi's wel van m'n tong, of vinger wat jij wilt)

Als je inhoud wilt schrijven moet je (als je dat makkelijk vindt dan) wat feiten verzamelen, kijken of er een wordplay in kan zitten, en dat uitwerken enzo.

Succes, komt wel goed zo te zien.
The_TJ Gepost door The_TJ op woensdag 26-10-2005 om 16:08:05
Die 'tutorial bullshit' is wel diep. Ondanks dat het bij jou altijd goed gaat Relex is het misschien zinvol je te verdiepen in de theorie als je goed wilt rappen.

Als je bijvoorbeeld wilt gaan schilderen, moet je veel, heel veel oefenen, maar ook theoretische dingen als perspectief en lichtinval begrijpen om echt goed te worden. Dat is vergelijkbaar met rappen, de theorie moet je begrijpen om echt goed te worden.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op woensdag 26-10-2005 om 16:23:34
bedankt voor alle feedback gasten ,...hier heb ik wat aan ,en MX jouw spreek ik sowieso nog ,..kheb wel een text maar ik wacht eerst met droppen ,eerst effe er goed aan sleutelen ,anyway bedankt !!!
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op woensdag 26-10-2005 om 17:05:50
Quote:
The_TJ schreef op 26-10-2005 @ 16:08
Die 'tutorial bullshit' is wel diep. Ondanks dat het bij jou altijd goed gaat Relex is het misschien zinvol je te verdiepen in de theorie als je goed wilt rappen.

Als je bijvoorbeeld wilt gaan schilderen, moet je veel, heel veel oefenen, maar ook theoretische dingen als perspectief en lichtinval begrijpen om echt goed te worden. Dat is vergelijkbaar met rappen, de theorie moet je begrijpen om echt goed te worden.
Theorie..
Ik weet zowat alle ingedrienten qua theorie om een dope track te maken, het toepassen is wat anders..
Maar het is gewoon gek om je lettergrepen te gaan tjecken.
Ga jij dan Tupac - Changes (bijv.) lekker ontleden qua lettergrepen... heeft lekker veel zin he? Nee, omdat het toch al op goed op de beat zit.
Lettergrepen tellen is dus een bijzaak. vind ik geloof ik

"ondanks dat het bij jou altijd goed gaat Relex"
Oke, dat sloeg nergens op
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-10-2005 @ 17:06:33 ]
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.