Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
YourDownFall
De Ondergang
Gepost door YourDownFall op dinsdag 15-11-2005 om 11:39:54
Deze tekst moet een uiting van mijn emoties worden, maar ik wou het in een snelle flow doen, voor de gene die het kennen, het soort nummer net als "Rabbit Run" van Eminem op 8Mile
Link hier zoiets wou ik ervan maken

gewoon een snelle beat met een lekkere flow, Maar wel aggressief zodat ik mijn shit goed kan uiten.

ik heb hier de eerste 2 stukken, en ik zat persoonlijk te denken aan 4 van dit soort stukjes

ik heb nu alleen de eerste 2:

Het wordt tijd om leeg te lopen, tijd om te stoppen met hopen, tijd om die muur te slopen, en tijd om af te sluiten, dus hier komen mijn emoties naar buiten nu is het echt afgelopen.
Maar ik moet eerst van voor beginnen, dus luister goed naar deze zinnen want alles is echt en het komt diep van binnen.
Ik zie alles om me heen, niks zal me ontgaan, en als ik het niet zie dan voel ik het wel aan, als een 6e zintuig, die hoort bij mijn bestaan. dat maakt mij sterker en laat jou in de waan waardoor je nu maar de helft weet van mijn totale bestaan.
Houd dit allemaal in gedachte, nee het is niet wat je verwachtte maar er komt nog meer en dat zal alles verzachten zodat je mij beter verstaat, dit zijn mijn gedachtes waarmee ik nu tegen je praat, mijn mix van emoties, verdriet en haat, mijn gevoelens die je nu zeggen waren op het staat.
Valse oordelen, ze maken me moe, ik lijk misschien chaotisch maar kweet precies wat ik doe
Ben geen type van "Wat nou als, of stel dat" dat hoort niet bij mij, dat zie ik dan wel weer, ben voor nu liever vrij, al die onnodige emoties, die hoef ik er niet bij
ja vallen doet misschien zeer, maar weer opstaan is waar ik van leer, waardoor ik nu zoveel beter presteer, en lukt het niet vandaag dan wel de volgende keer dat is 1 ding dat ik zeker heb geleerd.
En je snapt natuurlijk wel, alles heeft een reden, mijn zelfvertrouwen viel echt niet zomaar naar beneden er zit veel meer achter, alles wat ik heb geleden en alle slechte personen die ik in mijn leven heb bestreden.

Laten we ff trug gaan naar toen ik nog klein was, waar het leven nog fijn was, neem nog een leut uit je wijnglas en luister goed.
Ik was nog klein, en al blootgesteld aan zoveel pijn, dit is geen gein dit was niet zoals het hoorde te zijn. Mij Ex-stiefvader, hij was de eerste dader, Opgroeien met zo'n flikker is echt geen aanrader.
Het ging allemaal goed totdat mijn halfbroertje werdt geboren, de omgang daarna tussen ons was niet meer zoals het hoorde.
Eerst liep ik altijd vol zelfvertrouwen rond, ging zo langs de weg staan in mijn blote kont, gebekt met een grote mond, Maar het leek wel of dat allemaal wegzakte in de stront, Toen ik erachter kwam dat ik niet meer bestond....
Het ging al gauw helemaal fout dus, Mensen mochten niet meer met me omgaan van hun ouders, en ook al leek ik dan stoer, ik had een zware last aan mijn schouders
Soms had ik liever dat ik met een vlakke hand werdt geslagen, want het was de emotionele mishandeling die ik niet meer kon verdragen, zit me nog steeds af te vragen hoe iemand zich tot zoiets kan verlagen want tot op de dag van vandaag blijft dit aan me knagen en die herrineringen willen maar niet vervagen, hoe lang moet ik deze shit nog dragen?.

het 2e stukje had iets langer gekunt, of het eerste wat ingekort, maar mijn probleem is vooral dat ik moeite heb om het in die snelle flow te houden, zo denk ik persoonlijk dat sommige zinnen uit mijn eerste stuk te lang zijn.

De Beat ben ik nog mee bezig, maar dat wil nog niet echt lukken, ik gebruik FL5 maar ben er nog niet zo bekend mee

in ieder geval ik wou dus wat feedback vragen over de tekst, ik hoop dat ik duidelijk ben in wat de bedoeling nou precies is, maar het moet dus zo aggresief en snel mogelijk klinken, maar wel vanuit mij, zodat ik het ook echt kan uiten.

Na het 2e stukje komt een stuk over wat er allemaal gebeurt is enzo, en het 4e stuk sluit het af, laat zien dat ik erover heen ben en erboven sta. zoiets was in ieder geval het idee

Alvast bedankt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-11-2005 @ 11:41:11 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 15-11-2005 om 11:42:18
damn, kun je niet wat enters gebruiken? dit lijkt wel een verhaal yo.
YourDownFall
De Ondergang
Gepost door YourDownFall op dinsdag 15-11-2005 om 12:43:59
het was ook bedoeld als verhaal ik moet alleen nog de juiste flow erin krijgen
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 15-11-2005 om 13:02:42
Quote:
YourDownFall schreef op 15-11-2005 @ 12:43
het was ook bedoeld als verhaal ik moet alleen nog de juiste flow erin krijgen


succes met zulke lange zinnen. Je hebt denk ik een verkeerd beeld van hoe lang eminem zijn zinnen heefti in run rabbit.

Hij heeft juiste korte zinnen , en flowt die zo snel dat 4 lines 1 zin lijken Dit zal je lastig kunnen flowen tenzij je ze opsplits in delen , welliswaar zal je je eindrijm moeten aanpassen
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 15-11-2005 om 13:25:32
Het wordt tijd om leeg te lopen,
tijd om te stoppen met hopen,
tijd om die muur te slopen,
en tijd om af te sluiten,
dus hier komen mijn emoties naar buiten
nu is het echt afgelopen.


tjsa opzich op deze manier zijn de zinnen wat korter

YourDownFall
De Ondergang
Gepost door YourDownFall op dinsdag 15-11-2005 om 13:55:30
@livio, Thx, ja ik had op zich ook al het idee om het in te korten, maar het leek me handiger eerst op te schrijven wat ik wou zeggen, en het daarna op de delen.

bedankt
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 15-11-2005 om 14:15:36
Quote:
YourDownFall schreef op 15-11-2005 @ 13:55
@livio, Thx, ja ik had op zich ook al het idee om het in te korten, maar het leek me handiger eerst op te schrijven wat ik wou zeggen, en het daarna op de delen.

bedankt


@ livio ? !! was mijn idee hoor !!

haha maar inderdaad zoals livio typt had ik het in gedachten , alleen dan nog uitwerken met je eindrijm.
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0124 sec.