Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Lucix Gepost door Lucix op dinsdag 29-11-2005 om 16:03:36
2Cool4School: AMSTERDAMSE POPMUZIEK COMPETITIE VOOR MIDDELBARE SCHOLIEREN

Wie is de beste schoolband of crew van Amsterdam? En welke scholier schrijft de mooiste songtekst? Stichting GRAP en de School der Poëzie organiseren samen 2Cool4School, een Amsterdamse Popmuziek Competitie voor de bovenbouw van middelbare scholen. Tijdens workshops leer je hoe je een songtekst schrijft. Deze worden vervolgens door de schoolbands en acts gebruikt voor het maken van een nummer. Tijdens verschillende voorrondes in de stadsdelen gaan zij daarna de strijd aan voor een plek in de finale op 7 april in de Melkweg.

De bekende Amsterdamse songwriters Def P. (Osdorp Posse) en Rick de Leeuw (Tröckener Kecks) werken aan de workshops mee. Uit alle songteksten die de leerlingen tijdens deze workshops maken worden de beste gekozen. Schoolbands- en acts kiezen hieruit een favoriet en maken daar een nummer van. Het maakt niet uit of dat een rap, hardrocknummer of bijvoorbeeld een soulballad wordt.

De Popmuziekcompetitie
Zit je in een band of crew? Rap je of maak je harde rockmuziek? Dan kun je meedoen met de live popmuziek competitie van 2Cool4School die Stichting GRAP organiseert. In dit onderdeel gaat het erom wie het beste de songteksten op muziek zet en daarna live op een echt poppodium speelt. Elke deelnemende band of act moet in de voorrondes drie nummers spelen: één songtekst uit de workshop, en twee zelfgekozen nummers (covers of eigen nummers).

Wil je meedoen met de live competitie? Schrijf je dan in vóór 16 december 2005 via het online inschrijfformulier op www.2cool4school.nu. Als je lid bent van een band of crew hoef je niet samen op één school te zitten.

Kijk voor veel meer informatie op www.2cool4school.nu
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op dinsdag 29-11-2005 om 16:04:30
Hmm.. zou ik meedoen denk je?
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 29-11-2005 om 16:05:52
klote dat je uit a'dam moet komen
----------------------------------------
Jonkonize!
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 29-11-2005 om 16:08:31
Grap doet goede dingen...
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
o0cavelli0o
mijn woorden komen naar boven als msn dialogen...
Gepost door o0cavelli0o op woensdag 30-11-2005 om 10:43:52
Maar alleen voor mensen uit A'dam dus?...
----------------------------------------
Ik ben die idol niet van idols maar idool als persoon,
niet doodgewoon maar zie me als een voorbeeldig icoon!
Lucix Gepost door Lucix op woensdag 30-11-2005 om 11:59:07
Je hoeft zelf niet in Amsterdam te wonen, maar je moet wel in Amsterdam op school zitten. In de bovenbouw van de middelbare school.
o0cavelli0o
mijn woorden komen naar boven als msn dialogen...
Gepost door o0cavelli0o op woensdag 30-11-2005 om 12:33:20
ooo k ja zit daar niet op school balen dan....
----------------------------------------
Ik ben die idol niet van idols maar idool als persoon,
niet doodgewoon maar zie me als een voorbeeldig icoon!
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0133 sec.