Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zondag 04-12-2005 om 15:13:18
niks te doen op zondag?
aight, dan wil ik even weten wat jullie hier van vinden(het is een stukje uit mijn boek hoofdstuk 6 al ofzo.), is het filosofisch genoeg, zou het echt zo kunnen zijn,etc.

laten we meteen een discussie voeren over het heelal in het algemeen. waren de goden kosmonauten?
een andere wereld, zoals het onze; waar ze nog verder waren,en in het begin van de mensheid hier zijn geland en de in hollen levende wezens wat dingen bij geleerd hebben, en dingen hebben achtergelaten. want hoe verklaar je dingen zoals; een graf waar alleminium in ligt terwijl dat 10 000 jaar geleden is, hoe kreeg men aluminium,een metaal dat slechts met aanzienlijke moeilijkheden uit bauxiet kan worden gewonnen. verklaar dat. en verklaar dit;
zestig ton zwaare reusachtige muurstenen zijn geplaatst bovenop honderd ton zware blokken zandsteen, gladde vlakke stenen voozien van haarscherpe groeven, die staan naast enorme vierkante steenblokken, en die zijn verbonden met kopere krammen, een curiositeit die wij tot nu toe nog nergens in de oudheid zijn tegengekomen. EN: alle steenbewerkingen zijn met de grootste nauwkurigheid uitgevoerd. In de blokken van 10 ton vind men 2,5 meter lange gaten waarvan de bedoeling nog niet bekend is. er kronkelen stenen waterleidingen in de bodem:2 meter lang 0.5 meter breed en allemaal gelijke hoogte. allemaal met precisie. hadden onze voorvaderen niets beters te doen dan zonder gereedschap jarenlang waterleidingen te slijpen met een nauwkeurigheid waarbij vergeleken onze moderne beton constructies niet meer dan een stumperachtige knoeierij zijn?

en zo zijn er nog minstens 500 van zulke dingen, die onverklaarbaar zijn. maar iig geef wat tips, over me schrijfstijl,want zoals arihasj al zei, is het beetje irri geschreven?, want ik kan er niks aan doen, zo schrijf ik nou eenmaal. neem ff de tijd , want over dit stuk heb ik lang gedaan/nagedacht. woordenboek enzo erbij etcetera.

k-komt die dan he(het is wel heel anders dan wat ik net zei, dit is gewoon beetje filosofiesch.

____________________________________________________
‘Luister naar me Xandor. Wil je naar me luisteren?’
‘Ja’
En aldus begon Zacharias te spreken.
Het universum (zei hij) is het Grote der Bestaan en vormt een paradox die voor de eindige geest te groot is om te bevatten. Zoals het levende brein zich een niet-levend brein niet kan indenken, hoewel het daar toch anders over denkt. Maar zo kan de eindige geest het oneindige niet bevatten.
Alleen al het prozaïsche feit dat het universum bestaat, doet pragmatici en cynici in het stof bijten. Er was een tijd nog zo’n miljarden generaties voordat deze wereld bestond, toen de mensheid genoeg technische en wetenschappelijke bekwaamheid had verworven om wat scherfjes van de grote stenen zuil der realiteit te bikken. Evengoed scheen het valse licht der wetenschap ( kennis, zoals je wilt) slechts in een paar ontwikkelde landen zoals deze. (‘dit is allemaal bekend in mijn ras, voegde Zacharias er aan toe’) Eén concern ging in dat opzicht voorop; Hollows noemden ze zichzelf. Ja zei hij ze bestonden al sinds het begin der bestaan. Honderden planeten zoals deze werden weggezogen in de kracht van de Hollows. Want inzicht dat ze bestonden leverde weinig tot geen informatie op. Weinigen zoals de mensheid van nu schenen het waarste principe van de realiteit te verstaan. Ongelukken,doden, onverklaarbare moorden,etc.
‘Xandor, nieuwe kennis leidt altijd tot nog grotere mysteriën. Grote fysiologische kennis van het brein maakt het bestaan van de ziel onwaarschijnlijker, maar de aard van onderzoek maakt hem juist meer mogelijk.’ ’Begrijp je?’
‘Ze wilden het niet begrijpen, zoals nu de mensen het nu (miljarden jaren later) nog steeds niet willen begrijpen.’ Zei Xandor met een schrille stem.
‘Juist, en jij hebt die grens overschreden van wat je kunt begrijpen, de mens ziet die dingen wel -in hun onderbewustzijn- maar wil het niet geloven of kan het niet begrijpen’
Xandor werd een beetje kil en besloot verder te luisteren in plaats van er op in te gaan.
‘Het grootste mysterie dat het universum bied is niet het leven maar de dimensie. De dimensie bepaalt het leven, en de tijd bepaald de dimensie. Kinderen die verwondering nog makkelijk afgaan zeggen: Pap, wat is er boven de hemel? En de vader zegt: Het duister van de ruimte. Het kind: Wat is er voorbij de ruimte? De vader: Een andere melkweg. Het kind: Voorbij de melkweg? De vader: Een andere melkweg. Het kind, voorbij de andere melkwegen? De vader: Dat weet niemand.
De dimensie gaat ons verstand te boven.
Voor de vis bestaat het universum uit het meer waarin hij leeft. Wat denkt de vis als hij aan zijn bek omhooggetrokken wordt door de zilveren begrenzing van het bestaan, naar een nieuw universum waar hij in de lucht verdrinkt en het licht blauw of witte waanzin is? Waar immense tweevoeters zonder kieuwen hem in een verstikkende doos stoppen en bedekken met natte planten om daar te sterven?
Of zou je de punt van een potloot kunnen nemen en die vergroten. Ergens zal een ongelofelijk besef tot je doordingen: de punt van het potlood is niet massief; hij is samengesteld uit atomen die wervelen en draaien als een biljoen demonische planeten. Wat ons als massief voorkomt is slechts een net, losjes bijeengehouden door zwaartekracht. Bekeken in de juiste dimensie zouden de afstanden tussen deze atomen mijlen, peilloze diepten, eeuwigheden worden. De atomen zelf zijn samengesteld uit kernen en er omheen wervelende protonen en elektronen, Je kunt een stap verder gaan, naar subatomaire deeltjes. En dan wat? Tachyonen? Niets? Natuurlijk niet. Alles in het universum ontkent het niets; de suggestie dat er een einde is, is volstrekt absurd.
Als je buiten de grenzen van een universum zou vallen, zou je een hek vinden, en borden met DOODLOPENDE WEG? Nee. Je vind mischien iets hards en ronds, zoals het kuiken het ei van binnen zal zien. En als je door die schaal zou pikken, wat een groot overweldigend licht zou er dan door jouw gat aan het einde van de ruimte naar binnen stromen? Zou je erdoor kunnen kijken en ontdekken dat onze hele universum maar een deeltje is van een atoom in een grasspriet? Zou je het dwingen te geloven dat het verbranden van een twijg een eeuwigheid aan eeuwigheden verkoolt? Dat het bestaan niet opklimt tot één oneindigheid maar tot een oneindige hoeveelheid daarvan?
Mischien zie je welke plaats ons universum inneemt in het geheel der dingen: als een atoom in een grasspriet. Zou het kunnen dat alles wat wij kunnen waarnemen, van het microscopisch kleine virus tot de verre Paardenkopnevel, gevat is in een enkele grasspriet die mischien maar een enkel seizoen bestond in ons vreemde tijdstroom? Wat als die spriet gemaaid zou worden met een zeis? Als hij begint te sterven, zou dan het verval doordringen in ons eigen universum en onze eigen levens en alles geen en bruin en uitgedroogd maken? Mischien is het al begonnen. We zeggen dat de wereld sinds de oerknal is gaan ontwikkelen, maar mischien bedoelen we dat hij begonnen is met uit te drogen.
Denk je eens in hoe klein een degelijk concept der dingen ons maakt, Xandor! Als een God over dit alles waakt zou Hij dan echt gerechtigheid toemeten aan één ras van muggen uit een oneindigheid aan muggenrassen? Ziet Zijn oog een mus vallen als die mus niet meer is dan een spikkeltje waterstof dat ongebonden rondzweeft in de diepste ruimte? En als Hij het ziet… wat moet dan de aard van zo’n God zijn? Waar leeft Hij dan? Hoe is het mogelijk voorbij de oneindigheid te bestaan? Stel je het zand voor van de Sahara-woestijn, en stel je een biljoen universums voor – niet werelden, maar universums – ingekapseld in elk korreltje van de woestijn; en in elk universum oneindig veel andere. Met één zwaai van jou schoen zou je een miljard keer een miljard werelden kunnen verduisteren, in een keten die nooit voltooit zal worden.
Dimensie, Xandor… Dimensie…
Denk nog verder. Stel je voor dat alle werelden, alle universums bijeenkwamen in één enkel kruispunt, één enkele zuil, een flat, een gebouw? En daarbinnen mischien wel de Godheid zelf.
Zou jij daar op de trap naar de top durven klimmen, Xandor? Zou het kunnen dat bovenaan al die eindeloze realiteit een Kamer bestaat?
Dat durf je niet.’




[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-12-2005 @ 18:38:37 ]

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op zondag 04-12-2005 om 15:16:54
slugger je bent echt dope in dit soort dingen, fix dat boek man!
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zondag 04-12-2005 om 17:08:40
waddup met die wetenschappers.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op zondag 04-12-2005 om 17:10:03
niet goed voor mij.
zon lap tekst op de zondag, ik word er bijan duizelig van.
Ik kijk er morgen op school wel ff naar
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
Devill Gepost door Devill op zondag 04-12-2005 om 17:11:09
shit man weet je hoe goed ik zou helemaal gek worden met zoveel lettertjes
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 04-12-2005 om 17:14:11
hm ik heb het idee dat het qua toon opeens heel anders is als de rest van je boek. Dit komt opeens een stuk wetenschappelijker en minder 'verhalend' op me over.

Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zondag 04-12-2005 om 18:18:04
heheh ja klopt man, maar weet je hoezo, het begin is gewoon chill zo gebeurt nog niet veel beetje introductie, en op een gegeven moment komt hij Zacharias tegen, en dat was dus al in mijn gedachte, dat ik hem zo over laat komen of hij er veel verstand van heeft, hij leert Xandor allemaal dingen etc. en tegelijk kan je de lezer op een filosofiesche wijze vermaken.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op zondag 04-12-2005 om 18:22:37
ja dat is wel dope vind ik.
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op zondag 04-12-2005 om 18:26:28
Kenkerwazig D, maar wel dope.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-12-2005 @ 18:28:01 ]

----------------------------------------
Kiphop baby!
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op zondag 04-12-2005 om 18:27:22

[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-12-2005 @ 18:27:47 ]

----------------------------------------
Kiphop baby!
Prog
Gepost door Prog op zondag 04-12-2005 om 18:31:14
potloot is met een D op het eind
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zondag 04-12-2005 om 18:32:01
aight tnx, meteen ff veranderen, ik ben geen leeraar nederlands he.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 04-12-2005 om 18:34:18
ik zou als ik jou was toch 'vanaf nu' weer meer op een roman aansturen, dat maakt het lezen van zulke stof altijd een stuk interessanter.
Prog
Gepost door Prog op zondag 04-12-2005 om 18:34:33
Alle beetjes helpen
Net als 1 atoom onmisbaar is voor het hele geheel.
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zondag 04-12-2005 om 18:36:58
Quote:
livio schreef op 04-12-2005 @ 18:34
ik zou als ik jou was toch 'vanaf nu' weer meer op een roman aansturen, dat maakt het lezen van zulke stof altijd een stuk interessanter.


ok, is ook mijn bedoeling, zacharias is gewoon the wise guy die alles beter weet. dit is dus de introductie van zacharias xandor komt hem tegen en vraagt dingen over de hollow's 'nd shit.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 04-12-2005 om 18:37:00
Juist, en jij hebt die grens overschrijd van wat je kunt begrijpen

moet zijn: 'overschreden', als spelfoutjes ook welkom zijn
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op zondag 04-12-2005 om 18:37:42
hahah, ok tnx
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 04-12-2005 om 18:38:48
aight. succes dan!

enne propjes hoor
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zondag 04-12-2005 om 18:48:57
Fok man, ik vind dit echt fucking interessant gek. Maar wat livio dus ook zegt, je moet het wat verhalender brengen, geeft t net dat beetje extra zodat je je ogen er niet vanaf kan houden (ofzoiets). Props voor je ding, gast.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 04-12-2005 om 19:03:51
Yeah, props gek, dit is dope echt. Wat mij betreft moet je het wel wat mooier/makkelijker weglezend opschrijven, maar de inhoud gaat ver, ben benieuwd hoe je al die informatie in de verdere verhaalloop gaat verwerken, want als ik het zo eens lees is het wel een veelomvattend plot.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.