Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 08-12-2005 om 21:12:11
Maatregelen wegens vrijkomen staatsgeheimen

Uitgegeven: 8 december 2005 18:11
Laatst gewijzigd: 8 december 2005 19:51

RIJSWIJK - Het hoofd van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), S. van Hulst, neemt maatregelen tegen een medewerker die vermoedelijk betrokken is geweest bij het op straat raken van AIVD-diskettes met staatsgeheime informatie. De diskettes kwamen bij misdaadverslaggever Peter R. de Vries terecht, die er zondag in zijn uitzending aandacht aan besteedt.

Zowel de politie Rotterdam-Rijnmond als het ministerie van Binnenlandse Zaken en de Rijksrecherche onderzoekt hoe de diskettes bij De Vries zijn terechtgekomen. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken vindt het "buitengewoon ernstig" dat de diskettes op straat zijn beland. Hij kondigde de maatregelen tegen de AIVD-medewerker donderdag aan in een brief naar de Tweede Kamer.

Auto

Volgens De Vries zijn de schijfjes gevonden in een auto van een medewerker van de Regionale Inlichtingen Dienst, die aangestuurd wordt door de AIVD. De medewerker verkocht zijn auto met de diskettes er nog in. De nieuwe eigenaar leverde de diskettes af bij De Vries.

Op de schijfjes staan onder meer rapportages over het seksleven van Pim Fortuyn en informatie over partijgenoten van Fortuyn. De AIVD eist de diskettes terug en heeft De Vries ook gesommeerd niets ervan te openbaren in zijn televisieprogramma.

Opstelten

Korpsbeheerder en burgemeester Opstelten van Rotterdam zei donderdag niets te weten over de inhoud van de diskettes. Wel stelde hij dat uit het onderzoek moet blijken wie verantwoordelijk is voor het naar buitenkomen van de informatie.

Na het onderzoek moet volgens Opstelten gekeken worden of de verantwoordelijke strafrechterlijk vervolgd moet worden of voor de tuchtrechter moet verschijnen. Overigens liet Opstelten ook weten dat eerder al bekend was dat Fortuyn en zijn partijgenoten door de AIVD onderzocht werden.

Uitzending

Remkes vindt het terecht dat de AIVD tegen De Vries heeft gezegd dat hij de informatie niet in zijn televisieprogramma mag gebruiken. De bewindsman wilde nog niet zeggen of hij eventueel naar de rechter stapt om te proberen te voorkomen dat De Vries het gevoelige materiaal uitzendt.

Volgens Remkes heeft De Vries daarin zelf een belangrijke verantwoordelijkheid. "Ik zal met grote belangstelling naar de uitzending kijken", zei de minister.

Staatsveiligheid

Hij benadrukte verder dat het om redenen van staatsveiligheid vaker gebeurt dat de AIVD de achtergronden en integriteit van politici onderzoekt.

De AIVD heeft tot nu toe nog geen aangifte van het voorval gedaan, liet een zegsman verder weten. Of dat nog gaat gebeuren, weet hij niet.
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op donderdag 08-12-2005 om 21:15:57
Amateuristen daar bij de AIVD.

Wel leuk dit allemaal,voor de mensen die zich nog bezig hielden met de moord op Fortuyn en de AIVD connectie.


----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
snarremans
Gepost door snarremans op donderdag 08-12-2005 om 21:16:24
wederom het falen van inlichtingendiensten en domme mensen die wat achter laten van iets wat geheim is.....het blijft gebeuren....peace
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op donderdag 08-12-2005 om 21:20:10
tja, mensen maken nou eenmaal fouten...
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 08-12-2005 om 21:23:18
Peter is een Baass
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op donderdag 08-12-2005 om 21:25:11
De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst hoort geen fouten te maken,en helemaal niet zulke fouten.AIVD is niet veel naar omgekeken totdat al die terrorisme dreiging er kwam etc.. toen kwamen ze er eindelijk achter dat het totaal niet funcioneert.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-12-2005 @ 21:26:30 ]

----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op donderdag 08-12-2005 om 21:29:55
sjah t blijven mensen en mensen maken fouten. gelukkig gaat het nu om wat diskettes, maar vond wel knap dat die lui toch nog heel wat extrimisten hebben gepakt en aanslagen wisten te voorkomen. sjah daaar hoor je dan niemand over dus bijdeze


----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op donderdag 08-12-2005 om 21:42:59

Omdat dat de taak is van de AIVD.
Belanrijke informatie op floppy kwijt raken is niet de taak van de AIVD.
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-12-2005 om 22:08:46
dat ze daar nog met diskettes werken
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op donderdag 08-12-2005 om 22:10:57
Quote:
Mip schreef op 08-12-2005 @ 22:08
dat ze daar nog met diskettes werken

Het is informatie van 3 jaar geleden ofzo..toen waren usb sticks nog niet zo hip volgens mij
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op donderdag 08-12-2005 om 22:19:34
heb het gehoord op radio en gezien op televisie, gewoon een stomiteit, dat mensen fouten maken is normaal ja, maar als het vertrouwelijke informatie is lijkt het me dat je daar beter op let..
Mip
Gepost door Mip op donderdag 08-12-2005 om 22:40:58
Quote:
LIL'J schreef op 08-12-2005 @ 22:19
heb het gehoord op radio en gezien op televisie, gewoon een stomiteit, dat mensen fouten maken is normaal ja, maar als het vertrouwelijke informatie is lijkt het me dat je daar beter op let..

AIVD is 1 en al vertrouwelijke informatie...dan gebeurt dan makkelijker he

toch blijf ik het een raar verhaal vinden. voordat je je auto verkoopt check je toch wel van tevoren wat er allemaal nog in ligt?
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 08-12-2005 om 22:47:49
Gehhe, de AIVD begint steeds meer op een parodie op de FBI te lijken
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op donderdag 08-12-2005 om 22:56:11
Quote:
Mip schreef op 08-12-2005 @ 22:40
(...)
AIVD is 1 en al vertrouwelijke informatie...dan gebeurt dan makkelijker he

toch blijf ik het een raar verhaal vinden. voordat je je auto verkoopt check je toch wel van tevoren wat er allemaal nog in ligt?

klopt, maar dan nog vind ik dat zoiets niet mag gebeuren bij AIVD'ers, ze moeten er nog beter voor zorgen dat ze niet van dit soort fouten maken, 1 fout van de aivd zorgt voor veel media aandacht en een negatief beeld, reden genoeg voor de aivd om nog beter op te letten.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 09-12-2005 om 13:10:12
Quote:
Huussuh schreef op 08-12-2005 @ 22:47
Gehhe, de AIVD begint steeds meer op een parodie op de FBI te lijken



----------------------------------------
Jos de Boss
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 09-12-2005 om 13:13:50
Het kan zijn dat ik sliep en het droomde, maar ik dacht vanmorgen op de radio te horen dat 2 agenten belangrijke documenten over een zaak op hun auto hadden liggen , ze vergaten , en vervolgens weg reden , waarbij de documenten op straat kwamen te liggen en werden gevonden.

Het zou gaan over een zaak , waarbij belangrijke informatie wordt gegeven , mede over het onderzoek en indhoudelijke details.

Iemand iets ( of meer ) van gehoord ?
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 09-12-2005 om 13:16:11
haha, dat is wel vrij eikelig, zo ben ik volgens mij ook eens 2 croissantjes kwijtgeraakt!
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 09-12-2005 om 13:18:36
Ik zou het niet weten, maar ik heb vandaag ook nog geen radio of tv gehoord/gezien. Wel een stomme actie idd, echt iets voor in een comedyfilm
----------------------------------------
Jos de Boss
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 09-12-2005 om 13:34:34
Quote:
Jos de Boss schreef op 09-12-2005 @ 13:18
Wel een stomme actie idd, echt iets voor in een comedyfilm


a.k.a de nederlandse overheid
janet4
4M$T3RD4MMMM
Gepost door janet4 op vrijdag 09-12-2005 om 14:39:30
Dit is nou weer een typisch Nederlandse actie!
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 09-12-2005 om 14:42:27
hoezo 'typisch' Nederlands? omdat wij ongeveer de grootste schandaalgeile media hebben?
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 09-12-2005 om 14:45:04
Quote:
Mx Fortune schreef op 09-12-2005 @ 13:13
Het kan zijn dat ik sliep en het droomde, maar ik dacht vanmorgen op de radio te horen dat 2 agenten belangrijke documenten over een zaak op hun auto hadden liggen , ze vergaten , en vervolgens weg reden , waarbij de documenten op straat kwamen te liggen en werden gevonden.

Het zou gaan over een zaak , waarbij belangrijke informatie wordt gegeven , mede over het onderzoek en indhoudelijke details.

Iemand iets ( of meer ) van gehoord ?


Quote:
Woede en verbazing overheersen nu blijkt dat de AIVD de gangen liet nagaan van Pim Fortuyn en mogelijk van andere politici. Peter R. de Vries heeft deze informatie in handen. Aan zijn motieven wordt getwijfeld.

Politieke partijen in Rotterdam hebben verbaasd en met ingehouden woede gereageerd op de navorsingen van de Regionale inlichtingen dienst (RID) naar Pim Fortuyn en mogelijk andere lokale politici.

Fractievoorzitter Sörensen van Leefbaar Rotterdam wist al voor de verkiezingen van 2002 dat de RID informatie verzamelde over Fortuyn en partijleden, bestemd voor de inlichtingendienst AIVD. „We vermoedden dat we werden gevolgd. We hebben niets te verbergen en hebben dus ook geen bezwaar tegen onderzoek”, aldus Sörensen. Fortuyn was zich volgens hem bewust van de onderzoeken. „Hij zei meteen toen hij naar Rotterdam kwam: Reken maar dat ze nu alles gaan doen om ons kapot te maken en te demoniseren.”

Marten Fortuyn, de broer van Pim, bevestigt de versie van Sörensen. „Pim had het gevoel, en dat zei hij ook, dat hij werd gevolgd en afgeluisterd. De RID bespioneerde hem en de rapporten hierover gingen naar de AIVD. Als ik in complottheorieën denk, vermoed ik dat het de bedoeling was het materiaal te gebruiken op het moment dat Pim definitief zou doorbreken als politicus. Bij de verkiezingen kwam Leefbaar Rotterdam met liefst zeventien zetels in de raad. Maar de moord op Pim heeft alles opgelost.”

Marten Fortuyn wil de AIVD-diskettes waarover Peter R. de Vries beschikt, in bezit krijgen. „Of ik iets kan doen, weet ik niet. Maar merkwaardig is het zeker. Zowel de minister van binnenlandse zaken als burgemeester Opstelten moet van de onderzoeken hebben geweten. En dan duiken er drie jaar later ineens twee diskettes op in een auto.”

D66 in Rotterdam noemt het ’schandalig’ dat de AIVD gekozen volksvertegenwoordigers volgt. Daarnaast vindt de partij het ’onbegrijpelijk’ dat de AIVD de documenten drie jaar later nóg bezit. Lijsttrekker Van den Berg: „De overheid mag niet zomaar personen volgen als daar geen aanleiding voor is. Die aanleiding was er niet, omdat anders wel een zaak tegen de betreffende politici begonnen zou zijn. We gaan er daarom van uit dat de feiten het daglicht kunnen verdragen en dat er ook geen vuile was van D66 is.”

Ook de PvdA in Rotterdam vindt het ongepast dat inlichtingendiensten onderzoek doen naar politici, zonder concrete aanwijzingen voor crimineel gedrag. Welke politici naast Fortuyn nog meer werden gevolgd, is vooralsnog niet bekend.


Maar je moet je er ook bij bedenken dat Peter R de Vries achter die vondst zit, dus t zou wel ns geen zuivere koffie zijn met t oog op zn politieke ambities.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
janet4
4M$T3RD4MMMM
Gepost door janet4 op vrijdag 09-12-2005 om 16:07:37
Ik vind die Peter r de vries echt 10xnixxxxx gaat ie weer ff een politieke partij oprichten alsof we er nog niet genoeg hebben! om het nog maar niet over zn standpunten te hebbe , hij wil toch dat jongeren weer in dienst moeten ofzoo?!!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-12-2005 @ 16:09:03 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 09-12-2005 om 16:08:26
Quote:
janet4 schreef op 09-12-2005 @ 16:07
gaat ie weer ff een politieke partij oprichten alsof we er nog niet genoeg hebben!


sorry, maar dit is echt één van de allerdomste opmerkingen die ik gehoord heb.
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 09-12-2005 om 16:09:45
Hehehehe.


Nee, ik vond het nog wel grappiger.

Hehehehhehehehee.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
janet4
4M$T3RD4MMMM
Gepost door janet4 op vrijdag 09-12-2005 om 16:09:57
Mijn mening
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 09-12-2005 om 16:10:41
heb je wel eens gestemd?
janet4
4M$T3RD4MMMM
Gepost door janet4 op vrijdag 09-12-2005 om 16:15:49
nee, maar ik vind wel dat het stemmen steeds moeilijker word, ik zou niet weten waar ik op moet stemmen er is zoveel keuze.! ik zou in ieder geval niet voor zo n onzin partij stemmen als partij voor de dieren ofzo..slaat nergens op
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-12-2005 @ 16:17:55 ]
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 09-12-2005 om 16:16:30
Pluriformiteit in de politiek is geen overbodige luxe.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op vrijdag 09-12-2005 om 16:17:49
dan moet je toch echt is kijken naar de standpunten van elke partij, dan kom je er wel uit en zoveel parijen zijn er nou ook weer niet!
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 09-12-2005 om 16:20:11
Inderdaad, gewoon ns wat lezen. En liever meerdere partijen zoals in Nederland dan uit twee partijen te moeten kiezen die nauwelijks van elkaar verschillen omdat ze door het tweepartijenstelsel zich geen risicovolle uitspraken kunnen veroorloven.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
janet4
4M$T3RD4MMMM
Gepost door janet4 op vrijdag 09-12-2005 om 16:21:14
Das waar!!
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op vrijdag 09-12-2005 om 17:12:24
Quote:
Huussuh schreef op 09-12-2005 @ 16:20
Inderdaad, gewoon ns wat lezen. En liever meerdere partijen zoals in Nederland dan uit twee partijen te moeten kiezen die nauwelijks van elkaar verschillen omdat ze door het tweepartijenstelsel zich geen risicovolle uitspraken kunnen veroorloven.


wat had jij voor lunch ? woordenboek ofzo ?

maar inderdaad , liever veel keus , er zit altijd wel wat bij wat jou aanspreekt. Je kan altijd agenda-punten inzien en dat soort dingen , debats bijwonen , etc. En partijen als "partij van de dieren" kijkt men amper naar, maar meer naar de prominente ( vvd, d66,cda,pvda etcera ( leuke rijm ) )

keuze zat dacht ik zo , maar hoe meer , hoe beter zou je bijna denken.
Mip
Gepost door Mip op maandag 12-12-2005 om 12:37:10
Quote:
Peter R. de Vries maakt info Fortuyn bekend
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Planet Internet
Gepubliceerd: zondag 11 december 2005 @ 22:54
In de uitzending van zijn televisieprogramma heeft misdaadverslaggever Peter R. de Vries vanavond informatie van twee diskettes die van de AIVD zouden zijn openbaar gemaakt. Bij de bekendmaking van de vondst eiste de AIVD nog dat De Vries de diskettes terug moest geven. Uit de informatie blijkt dat de geheime dienst het seksleven van Pim Fortuyn en zijn partijgenoten onderzocht.

De diskettes bevatten 'zeer compromitterende informatie' over 'seksuele escapades' van Fortuyn met 'minderjarige Marokkaanse jongetjes', zo liet De Vries weten. "Je moet die Marokkaanse jongetjes eerst neuken en dan het land uit sodemieteren", was een uitspraak van Fortuyn. Medewerkers van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) zouden overigens niet alleen Fortuyn en diens partijgenoten hebben onderzocht. Zo werd de milieubeweging geïnfiltreerd, werden lokale bestuurders gevolgd en vooraanstaande politici onder de loep genomen. Eén van de documenten op de schijfjes was genoemd 'de vuile was van D66'. Ook oud-PvdA-politici werden onderzocht.

De onderzoeken vonden allen plaats tussen 1995 en 2002. De diskettes zouden door een medewerker van de Regionale Inlichtingendienst (RID) Rotterdam achtergelaten zijn in een ingeruilde leaseauto. De eigenaar van de wagen trof de schijfjes aan en speelde de gevoelige informatie door aan Peter R. de Vries. De AIVD heeft inmiddels maatregelen aangekondigd tegen de slordige medewerker.

"Je moet die Marokkaanse jongetjes eerst neuken en dan het land uit sodemieteren", was een uitspraak van Fortuyn.

sick
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 12-12-2005 om 15:39:06
De betrouwbaarheid van de informatie staat geenszins vast.
Dat zei peter zelf ook gisteren in de uitzending.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0126 sec.