Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
buitenwesten Gepost door buitenwesten op donderdag 15-12-2005 om 13:03:04
ik las net op state dat ze awards gaan uitreiken voor een aantal catagorieen (beste clip, nr, concert etc.).

zou dit een serieuze award worden of denk je dat het zo iets slaps als de dutch mobo awards zal worden, en dar figuren als ali-b er met de prijzen vandoor gaan?
----------------------------------------
Best MC with no chain you ever heard...
dap
038
Gepost door dap op donderdag 15-12-2005 om 13:14:18
bleah, lijstjes, awards en dingen zijn zo played out. Lijn 5 is radio, BNN / Mobo is tv. Dit is gewoon beetje een incrowd feestje.

Niet mijn ding
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 15-12-2005 om 14:01:09
Nederland is ook te klein voor die hiphop awards denk ik....de scene is too small
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 16-12-2005 om 18:11:15
al zit er wel groei in de scene, en elke verstandige zakenman doet iets met een "product" waar groei in zit..
Wijze_uit_het_oosten
of niet...
Gepost door Wijze_uit_het_oosten op zaterdag 31-12-2005 om 16:09:10
Na de bekendmaking van de winnaars van de Gouden Grepen trok een State / Lijn 5 team door het land heen om de trofees daadwerkelijk af te leveren. Om elf uur 's avonds ligt Sticks (van Opgezwolle, winnaar van de beste groep) in een studio in het centrum van Zwolle op de bank terwijl Typhoon een track aan het opnemen is. De trofees voor het beste concert (Buiten Westen) en de beste producer (Delic) worden door dezelfde fakkeldrager in ontvangst genomen.

"Namens Opgezwolle bedank ik iedereen voor het stemmen. Het is een gezellig jaar geweest en 2006 wordt nog lauwer. Het gaat goed zo, met Lijn 5 en State, absoluut. En namens Delic bedankt voor de beste producer, hij is spoorloos maar is er ongetwijfeld blij mee, Kubus wat minder maar ja haha. Het is belachelijk hoe goed de Buiten Westen tour bezocht is, ik kan alleen maar blij zijn. Kom allemaal naar die grand finale in Paradiso, 28 januari." Verwacht volgend jaar in ieder geval een nieuwe Opgeduveld cd, Sticks met Delic solo plaat, het Typhoon debuut, en een nieuwe Kubus schijf. Naast Eigen Wereld van Opgezwolle natuurlijk (23 januari).

Na Zwolle was Amersfoort aan de beurt, Jiggy Djé werd door de State bezoekers en Lijn 5 luisteraars gekroond als grootste belofte van het volgende jaar. "Ik vind 't gruwelijk. Het is het resultaat van veel beloven he..dan word je veelbelovend. Naast m'n solo album komt volgend jaar ook Kribbuh Shit met Spacekees, Kohfie Konneckt (Jiggy met rapper Tenshun) en een nieuw DAC album. Dus dat komt wel goed."

Jiggy mocht nog een Gouden Greep betasten, de show van hem en Venz (Wat Anders) werd gekozen als beste radioshow van het jaar. Venz relativeert de boel. "Het is natuurlijk niet helemaal objectief, aangezien er ook Lijn 5 luisteraars zijn aangezet tot stemmen en mensen misschien dachten meer kans te maken op het prijzenpakket door onze naam in te vullen, maar ik weet dat het goed gaat met de show. We krijgen al maanden constant goede reacties en we hebben in 2005 vrijwel iedereen in rappend Nederland te gast gehad en 2006 gaat nog voller worden met releases, we gaan rustig door met gezellige radio maken."

De volgende ochtend trof State een in Feyenoord shirt gehulde Jawat aan in hartje Amsterdam. De grote winnaar van de eerste editie van de Gouden Greep hoorde gister al live in de Lijn 5 studio dat hij drie Grepen tegemoet kon zien voor Beste Artiest, Beste Album (Ut Zwarte Aap) en Beste Nummer (Zwarte Koffie). Voor zijn reacties kun je in-tunen op Lijn5.com.

DJ Mr Wix is al jaren een regelmatig waargenomen figuur achter de draaitafels in de hoofdstad. Naast vaste dj van 3voor12XL met Kees de Koning en Andrew Makkinga is hij resident-dj van de grotere Amsterdamse feesten Paradisoul en Bassline. Superblij is hij met de Greep. "Ik ben al vaker genomineerd voor bepaalde awards maar nu is er eentje binnen ook. En het is de people's choice he, boven Real en Chuckie, dat doet me goed."

Jim van Habbekrats was vooral verrast. "Er zat veel meer tijd in clips als Zeg Ja van Raymzter en Grateful van Pete Philly. Wieisut was om te beginnen gewoon voor internetdoeleinden gemaakt, wij lopen nota bene zelf gewoon in apenpakken door Rotterdam heen." Dit jaar zette het eind 2004 opgerichte reclamebureau zichzelf stevig op de kaart door veel clips te fabriceren, waarvan er twee hoog scoorden bij de stemmers. Zeg Ja belandde op de derde en Wat Wil Je Doen (Partysquad) op de vierde plaats.

Dat kantoor wordt gedeeld met de frontmannen van Appelsap, Rogier en Wiecher, die op het moment genieten van een langdurige vakantie. De twee, ook verantwoordelijk voor De Hop, vierden hun Appelsap feest geruime tijd in een propvol Hotel Arena maar besloten dit jaar om naar de kleinere, knussere Sugar Factory te verkassen. Blijkbaar waardeerde het publiek de Appelsap keuzes om Jay Dee, El da Sensei en Wordsworth hierheen te halen, een afterparty met The Alkaholiks in de Stadsschouwburg te regelen en natuurlijk de organisatie van de altijd gezellige (dit jaar erg regenachtige) editie in het Amsterdamse Oosterpark.


Bron: http://www.statemagazine.nl
----------------------------------------
"Bring your girl she'll see...forgetting about you 'cause of Kubus biets."
cml.exe
Gepost door cml.exe op zaterdag 31-12-2005 om 16:20:53
Dope artikel.
Jawat met feyenoord shirt in A'dam
Andrew Makkinga is toch 2Tall ? van brainpower
Mr. Wix doet niet
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 31-12-2005 om 16:27:38
Zulke awards zijn totaal ongeloofwaardig als alle 'winnaars' (of hoe je het ook wilt noemen, verbonden zijn aan de organisaties die ze uitgeven. Ik snap niet dat TN (want zeg nou zelf TN is feitelijk state) en Lijn5 dit serieus hebben kunnen doen.

Maar uiteraard is dit mijn persoonlijkemening...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-12-2005 @ 16:30:53 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zaterdag 31-12-2005 om 16:31:08
Pete en Perq hadden sowieso beste album award moeten winnen, Mindstate was van internationaal niveau man.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
SpooK!
Gepost door SpooK! op zaterdag 31-12-2005 om 16:32:38
Het is leuk, maar ben het wel met Spade eens.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 31-12-2005 om 16:35:45
ik vind het ook allemaal maar te simpel, het hele jaar door krijgen die boys prijzen en staan ze overal en dan ga je nog vragen 'goh wat vonden jullie t beste?' en voila.. hetzelfde rijtje. Like duh, en inderdaad die link topnotch - state - lijn5 (kees is daar baas / redactie / whatever) is wat te duidelijk. Die beeldkrengen gooi je toch in t water joh
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op zaterdag 31-12-2005 om 16:36:46
bwaaah! Jawat met een feyenoord shirt...
ik gooi gelijk alles van hem van mijn computer af
en gooi Ut Zwarte Aap in de prullenbak
----------------------------------------
beng!
Vent
Gepost door Vent op zaterdag 31-12-2005 om 17:06:40
Het lijkt hier godverdomme HIJS wel met al dat negatieve gelul
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 31-12-2005 om 17:10:32
dus? we hoeven toch niet overal postief over te zijn ofzo, er zijn zat mensen die dat wel zijn. Ik vind het gewoon allemaal zo onnodig dat ons geeft ons prijzen ding.
rame
Gepost door rame op zaterdag 31-12-2005 om 17:35:37
tsja de prijzen gaan wel steeds naar de zelfde en de uitreikingen zijn te klein om serieus te nemen maar zo gebeurd er tenminste nog iets waarmee ze beloond worden, als dit er niet was zouden ze nog minder media aandacht krijgen
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 31-12-2005 om 17:42:32
lijn5 zit op am dus dat hoort geen hond, en hiphop sites worden toch bezocht door hiphopmensen... wat een media aandacht.
rame
Gepost door rame op zaterdag 31-12-2005 om 17:53:53
oke, als jij er zo over denkt, dit hoeft toch ook niks officieels te zijn, de commercieele grote artiesten krijgen prijzen, waarom de minder commercieele niet dan? moeten die achtergelaten worden?
zoals er staat worden de prijsjes gewoon bij ze ''thuis of waar dan ook'' bezorgd, niet eens in een zaal, ze krijgen dus gewoon een steuntje in de rug, helemaal niks mis mee, gewoon een goed gebaar
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 31-12-2005 om 18:02:38
het is leuk maar IK (ik ... mijn mening) vind het totaal nutteloos. Nu hoeft niet alles wat je doet nut te hebben maar tja.. ieder zijn mening toch? Gelukkig hoeft niet iedereen het met elkaar eens te zijn altijd.
rame
Gepost door rame op zaterdag 31-12-2005 om 20:24:35
nee klopt ook, ieder zijn ding
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 02-01-2006 om 14:56:44
Het is natuurlijk wel ee beetje subjectief allemaal. Maar toch leuk dat zei ook wat prijzen winnen. Maar of het nou zin heeft? Denk het niet....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
venz Gepost door venz op maandag 16-01-2006 om 10:54:19
kenker ik heb me gewoon geregistreerd voor dit

dap en spade jullie lullen wel heel erg veel crap zeg
"het hele jaar door krijgen die boys prijzen"
wie dan behalve jawat en habbekrats ?

"ons geeft ons prijzen ding"
"ons" geeft niks, dat doet de bezoeker

"lijn5 zit op am dus dat hoort geen hond en hiphop sites worden toch bezocht door hiphopmensen"

lijn5 richt zich op internetluisteraars
en natuurlijk laat je hiphopmensen stemmen anders wordt ali b de beste en yes-r de favoriet van 06

en spade, t heeft niks met ongeloofwaardigheid te maken als mensen stemmen. als t zomaar uitgereikt zou worden, dán was t bullshit
dap
038
Gepost door dap op maandag 16-01-2006 om 11:10:45
tralala ik zie iemand uit zijn tent gelokt worden. Haha, kijk dat 'lijn5 zit op am dus dat hoort geen hond' deed het hem he.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 16-01-2006 om 11:29:15
Venz ik heb het over hoe het over komt. De uitkomst was natuurlijk behoorlijk voorspelbaar dat als state en lijn5 zoiets gaan doen, dat er metname TN artiesten uit komen die winnen. Aangezien het state en lijn5 publiek toch behoorlijk Top Notch minded is, kan je misschien momenteel ook moeilijk anders zijn aangezien vrijwel alle goeie hiphop daar getekend is.

En juist daarom vind ik het ongeloofwaardig dat statemagazine waar de zelfde mensen grotendeels achter zitten als Top Notch met zoiets komt. Ik vind het initiatief zeker dope, zeker aangezien er nu wel is een keer goeie artiesten iets krijgen. Zoiets geeft toch aan dat mensen waarderen wat je doet. Alleen de link tussen statemagazine waar de zelfde mensen verantwoordelijk voor zijn als voor Top Notch vind ik dan wel weer heel erg jammer.

Maar goed zoals ik zei dat is mijn mening. Hoeft verder niemand het mee eens te zijn.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.