Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 15:57:34
Hey gezellig NLHIPHOPPERS..
(naar aanleiding van gruwlijk filmpje)

Hier misschien iets minder gezelligs, maar toch wat om even bij stil te staan. Er zijn in Nederland nog ruim 200 pelsdierfokkerijen. Hier worden dieren gefokt voor hun BONT! Ik zag een shockerend filmpje, dat is de rede dat ik deze 16 lines heb geschreven. Ik wil niet op de Ali B-Tour gaan, met texten voor Fondsen ect. Maar ik werd misselijk van het filmpje en ik moest wat kwijt, zeg me wat je zelf van BONT en m'n text vind.

De link van het filmpje (niet voor mensen met een zwakke maag)
http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/spanish.php

Mijn text:

ik ben een mens heb met dieren geen reet te maken
toch word ik ziek van wat ik zie in de etalage
het is wreed nee ik hoef er niet omheen te praten
ook in nederland gebeurd het meer dan regelmatig
beesten ja ze leven maar zeven maanden
in een gaasje mensen plegen steeds wreede daden
probeer zelf zo te leven man dat red je nooit
je gaat dood van verveling in je neppe kooi
dode dieren maken lelijke heksen mooi
omdat een rijke bitch zeker al haar geld vergooid
waarom moeten miljonairs dode dieren dragen
laat ze liever beelden zien die ze niet verdragen
want ik zag et zelf ook en het laat me niet los
NEE op mijn lichaam draag ik geen staart van een vos
en al was het een kadootje, man ik haat et alsnog
dus kijk niet raar als je door me in elkaar word geschopt


Yo, drop zelf je visie in een text of whatever.. doe wat je wilt maar draag geen bont!.. Text is geschreven in half uurtje ofzo.. het word ook geen track, ik meost ff wat kwijt

PEACE, Patreez (Escalatie Team Amsterdam)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 16:29:32 ]
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 16:14:51
lalalalala, heeft iemand nog wat te zegge??
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op woensdag 21-12-2005 om 16:28:42
-cut-

edit: klein foutje. verkeerde knopje
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 16:29:18 ]

----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Mc-V Gepost door Mc-V op woensdag 21-12-2005 om 16:33:04
zielig hoor wat ze met die beesten doen fock , vheb stukje gekeken maar heb hem mooi afgezet wat een tering lijers zeg
omebob
AFCA
Gepost door omebob op woensdag 21-12-2005 om 16:35:03
heb um halverwege uitgezet echt te ziek voor woorden... weet dat er beroerd met dieren wordt omgegaan maar dit filmpje laat wel wat beroerders zien.. te extreem.. die gasten moeten gelijk een nekschot krijgen oh nee wacht even.. eerst hun armen en benen eraf hakken net als ze bij die arme beestjes doen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 16:35:40 ]

----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op woensdag 21-12-2005 om 16:44:56
Ik vond 't wel een relaxte text... en dat filmpje, te ziek dat er mensen zijn die dat gewoon kunnen zoiets.

Waarom maken ze in godsnaam die beesten niet in ieder geval dood voordat ze erin gaan snijden???

En mensen die kleding kopen met die shit kunnen van mijn part ook in de stront zakken... doodvallen, wegrotten, iets in die richting.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 16:47:45 ]

----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op woensdag 21-12-2005 om 16:48:28
dikke word spliff.. zag die oogjes van dat beessie.. tranen in ze ogen... en ook bijna bij mij in me ogen kan er echt niet tegen
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 16:53:39
word, shit is gruwlijk.. ik wil het niet erger maken dan het is, dat kan niet eens meer.

ik snap ook niet hoe iemand zo'n beest op de grond kan slaan tot ie dood is. ik werd echt misselijk, ik had ook geen moeite met de text schrijven want door de beelden was ik zo geraakt dat et er gewoon uitkwam.

wat mij betreft: duitse gas voor die gasten die zo met dieren omgaan!!!
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op woensdag 21-12-2005 om 16:58:04
helemaal mee eens, en ik ben er inderdaad ook gewoon echt een beetje misselijk van geworden.

Gaat dat hier in nederland net zo als in dat filmpje?
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
Wizzup
=D
Gepost door Wizzup op woensdag 21-12-2005 om 17:00:36
IK mag hopen van niet|
omebob
AFCA
Gepost door omebob op woensdag 21-12-2005 om 17:02:07
nee hier gaat het wel volgens een 1 of ander beleid.. maar dan nog... denk niet dat het ze boeit of het bont nou van een volgens een beleid vermoord beestje is of van een beest dat gewoon afgeslacht is..
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 17:06:53
ik had wat sites bezocht.. het is niet echt duidelijk hoe ze in nederland aan hun eind komen (tenminste voor mij niet want ik heb niet te lang gecheckt die sites) maar we zijn toch wereldburgers.. maakt niks uit of het in NL of in China gebeurd. dit soort dingen mogen niet gebeuren naar mijn mening.

niet alleen voor de bont worden dieren zo erg mishandeld. kentucky fried chicken kippen worden ook totaal gemolesteerd.
http://www.kentuckyfriedcruelty.com/index.asp

levend gekookt, snavels verschroeid zodat ze elkaar niet pikken, het is echt te sick voor woorden.

volgende keer toch maar een broodje gezond ipv chicken wings bij KFC voor mij. ik doe niet mee aan dit soort dingen, zelfde geld voor MacDonalds.. en natuurlijk de hele bio-industrie zit niet correct in elkaar.

(wij eten liever 1 keer kip in de week van de groene slager waarvoor we meer hebben betaald, dan 5 keer vlees van dieren die gewoon onmenselijk (of is dit ondierlijk) behandeld worden)

[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 17:09:22 ]
omebob
AFCA
Gepost door omebob op woensdag 21-12-2005 om 17:09:01
ja dat hoorde ik ook laatst ja dat het er zo aan toe gaat bij KFC eet er zowiezo nooit omdat ik maccie meer digg.. maar snavels verschroeid enzo dat gaat toch wel te ver... als het aan mij ligt helemaal geen bont meer en een paar zware jongens langs KFC sturen
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op woensdag 21-12-2005 om 17:11:55
ik denk dat we die disucssie in een ander topic voort moeten zetten. dan kan je heir gewoon op de tekst feedbacken
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 17:15:21
@ meneer/mevrouw de moderator

ik heb dit topic gemaakt niet alleen om mijn text te laten zien maar ook om mensen even iets anders te laten zien. als ze hierop in willen gaan dan is dat goed.

de text die ik post gaat immers over bont en dierenmishandeling, als er dan een discussie losbarst over dit onderwerp in dit topic dan is dat gewoon heel normaal

je hoeft niet alleen feed op de text te geven, ik vraag trouwens ook wat mensen van deze praktijken vinden. dus dat!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 17:16:31 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 21-12-2005 om 19:26:16
@ Patreez: ik wil niet mierenneukerig overkomen, maar de Battle Corners zijn alléén maar voor teksten, battles en audio, niet voor iets anders

ik snap dat je een discussie hierover wilt, maar misschien moet je dan nog een topic aanmaken in het subforum Algemeen Gebabbel

dan kan hier alleen maar over de tekst gepraat worden

sorry maar regels zijn regels
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 19:38:27
ja leuk en als ik dat doe dan word ik doorverwezen naar iets waar dit al is behandeld, en als ik op de plek ben naar waar ik wordt doorverwezen is het topic op slot gedaan en allemaal van dat soort ongein

waarom doen jullie zo moeilijk? er word hier niet nutteloos gepost, alles gaat over mijn text OF over het onderwerp van de text.

wat de moderators zelf doen is nog het vaakst off-topic gebrabbel, dus ik wil ook niet mierenneukerig overkomen, maar stop een keer met die shit.

peace


EDIT: daarnaast staat dit in lyrics en niet in battles
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-12-2005 @ 19:40:08 ]
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 21-12-2005 om 19:44:23
Propsss!
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 21-12-2005 om 19:48:45
Quote:
Patreez schreef op 21-12-2005 @ 19:38
ja leuk en als ik dat doe dan word ik doorverwezen naar iets waar dit al is behandeld, en als ik op de plek ben naar waar ik wordt doorverwezen is het topic op slot gedaan en allemaal van dat soort ongein

waarom doen jullie zo moeilijk? er word hier niet nutteloos gepost, alles gaat over mijn text OF over het onderwerp van de text.

wat de moderators zelf doen is nog het vaakst off-topic gebrabbel, dus ik wil ook niet mierenneukerig overkomen, maar stop een keer met die shit.

peace


EDIT: daarnaast staat dit in lyrics en niet in battles


dan doe je het niet, en wordt hier alleen maar over de tekst gepraat, zo is het nu eenmaal

en ik snap niet dat je gaat zeiken over moderators, alsof het 'wij' tegen 'jullie' is

en over je edit: Lyrics en Battles en Audio en 2nd Level en Competities en Hoe/wat/waar enz hoort allemaal bij elkaar tot de battlecorner
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 20:52:11
tuurlijk is het niet wij tegen ons jullie tegen wij of hun tegen hen, maar volgens mij denken jullie dat je heeeeeeeeeeel erg belangrijk bent, maar dat valt wel mee hoor, jullie fokken het forum (hoewel jullie misschien ook goede dingen doen)

en hoe kan de catogorie Lyrics onder Battles vallen... als Lyrics onder het balkje (ik noem et ff zo) EIGEN PRODUCTIES staat.

ik wil echt niet bitchen, maar ik vind de mods soms een beetje idioot gedrag vertonen.

mazzel he
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-12-2005 @ 00:07:23 ]
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 21-12-2005 om 21:00:02
Eey dikke tekst nucca, shit is aan.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 21-12-2005 om 21:07:23
haha het was niet de bedoeling een dikke text te droppen
het is gewoon mijn mening, wat ik ervan vind

peace
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 21-12-2005 om 21:54:05
Quote:
Patreez schreef op 21-12-2005 @ 20:52
tuurlijk is het niet wij tegen ons, maar volgens mij denken jullie dat je heeeeeeeeeeel erg belangrijk bent, maar dat valt wel mee hoor, jullie fokken het forum (hoewel jullie misschien ook goede dingen doen)

en hoe kan de catogorie Lyrics onder Battles vallen... als Lyrics onder het balkje (ik noem et ff zo) EIGEN PRODUCTIES staat.

ik wil echt niet bitchen, maar ik vind de mods soms een beetje idioot gedrag vertonen.

mazzel he


is goed gast, als jij dat zo wilt denken moet je dat doen

beetje zonde dat je me al denkt te kennen zonder dat je me voor de rest kent ofzo

en je hebt gelijk over Eigen Producties, ik weet al die namen ook niet uit me kop


MAAR ik ben wel mod hier, en (oa) ik beslis dus hoe het hier gaat

dus als hier veel offtopic wordt geluld gaat ie dicht, of je mij nou arrogant vindt of niet
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op woensdag 21-12-2005 om 22:37:52
Dat is nou zo mooi aan amsterdammers he, ze zeggen gewoon recht voor je raap hoe ze erover denken.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
Saaie_Hendrik
Ik ben niet saai!
Gepost door Saaie_Hendrik op donderdag 22-12-2005 om 00:07:45
Quote:
V.I.P. schreef op 21-12-2005 @ 21:54
(...)

is goed gast, als jij dat zo wilt denken moet je dat doen

beetje zonde dat je me al denkt te kennen zonder dat je me voor de rest kent ofzo

en je hebt gelijk over Eigen Producties, ik weet al die namen ook niet uit me kop


MAAR ik ben wel mod hier, en (oa) ik beslis dus hoe het hier gaat

dus als hier veel offtopic wordt geluld gaat ie dicht, of je mij nou arrogant vindt of niet


Ja, ik vind dat iedereen nou eindelijk eens wat respect voor de moderators moet opbrengen! Die mensen doen heel erg hun best om hun eigen kleine stukje van de wereld krampachtig te beschermen tegen wat mensen als Patreez 'Escalatie' zouden noemen. Ik vind dat deze mensen zich een keer normaal moeten gedragen, zoals jullie misschien weten heb ik eerder al eens voorgesteld om mensen die scheldwoorden gebruiken een week te bannen, en die mening onderschrijf ik nog altijd. Ik vind wel dat Patreez een belangrijk punt heeft aangesneden in dit topic en dat punt wordt nu helemaal ondergesneeuwd door zijn eigen gezanik! Dat is toch niet normaal meer. Welke oen schiet zichzelf nou in de schoen!
----------------------------------------
Ik hou van hip-hop muziek.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 22-12-2005 om 00:11:56
Mooi dan kunnen we nu weer on-topic. Deze week de delete knop al meer bediend als mijn quota toe laat, geen zin weer te moeten deleten.

Geldt dus voor zowel mods als users...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Saaie_Hendrik
Ik ben niet saai!
Gepost door Saaie_Hendrik op donderdag 22-12-2005 om 00:17:45
Helemaal mee eens.
----------------------------------------
Ik hou van hip-hop muziek.
La-Z
No frails, Raw hiphop!
Gepost door La-Z op donderdag 22-12-2005 om 00:21:16
tekst klinkt lekker, zit ook een goede gedachte achter

dr valt nog veel te verbeteren op deze wereld...
Swike
Newskool
Gepost door Swike op donderdag 22-12-2005 om 22:58:26
Ik dacht eerst dat ze dat beestje al hadden afgemaakt *wat sowieso al niet mag hoor* maar dat is gewoon te gek voor woorden en die tranen in die ogen van dat beestje egt te focking erg gewoon, wat is nou het verschil tussen nep bont en egt bont, mensen gaan er heus niet aan ruiken of wat dan ook hoor...
ze zouden eens hetzelfde moeten doen bij een van die mannen/vrouwen dan zullen ze het zeker wel afleren stelletje Uluwappa's
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0102 sec.