Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 10:16:10
Een goedendag allemaal.

Ik heb vannacht (eigenlijk gisteravond, maar al snel was het vannacht) gepoogd een USM modem te installeren onder WindowsXP (NL) bij een tante van me, zonder enig positief resultaat.

Bij USB denk ik (maar wie ben ik):
"Ik plug hem erin, hij herkent hem: KLAAR."

Maar niets is minder waar. Deze modem (COM21) wordt totaal niet herkend. Als ik hem erin plug gebeurt er niets. Als ik hem met de hand wil installeren (control panel/modems) kan ik alleen de COM1 en COM2 poorten selecteren, maar aangezien het USB is, zit hij niet op een COM poort.

Ook de drivers op de Casema cd (usbmodem.inf) -?- worden niet herkend.

Op deze PC zit ook een USB hub aangesloten (merk is me even ontschoten). Deze hub heeft interne software en installeert zichzelf wel als hij wordt aangesloten (self-install software). Als ik deze COM21 modem in de hub plug, lijkt het alsof hij slechts de hub opnieuw gaat installeren, waarna hij op een gegeven moment een foutmelding geeft dat 'de hardware niet kan worden gestart'.

Herkent iemand dit probleem?

Mijn lieve tante zal degene die het probleem verhelpt eeuwig dankbaar zijn!

De dank voor eventuele hulp is groot!

[note]
tikfout is weg
[/note]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2002 @ 10:30:07 ]
dap
038
Gepost door dap op woensdag 11-09-2002 om 10:32:07
voor de hand liggend: usb in het bios staat uit? Als je usb hebt moet Windows zowiezo zeggen dat er nieuwe hardware is en om een driver vragen. Als je dat niet ziet dan lijkt het erop alsof hij niks dat usb is gaat zien... misschien dat je een usb muis hebt om te checken of die wel werkt (zou direct moeten werken na detectie, zonder drivers).
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 10:37:37
Ik heb voor ik de modem ging installeren een USB scanner en webcam geinstalleerd (op dezelfde poorten), die werken perfect. Dus aan USB zelf ligt het denk ik niet. Het rare is, dat als de modem erin wordt geplugt, er al geen 'found new hardware' melding verschijnt.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 11-09-2002 om 10:40:27
checken op gele uitroeptekens in apparaatbeheer, die wegdonderen en dan opnieuw erin prikken? Andere usb poort proberen? Als dat nog niet werkt dan klinkt het vrij hopeloos.
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 11:00:20
I tried... Het ziet er hopeloos uit. Misschien moet m'n tante maar gaan klagen bij Casema..
dap
038
Gepost door dap op woensdag 11-09-2002 om 11:04:28
ziet windows het niet stiekum als een usb netwerkkaart?
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 11:12:17
Ik geloof het niet. Windows ziet niets. Als ik hem in de USB hub prop (waar software in zit), gaat hij wel -iets- doen, maar eindigd met de melding: "Can not start hardware."
dap
038
Gepost door dap op woensdag 11-09-2002 om 11:14:44
een normale usb hub heeft geen software.... gewoon een doorgeefluik voor meer usb apparaten. En als je um nou direct de pc prikt?
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 11:31:00
Dat was hetgeen ik het meest heb geprobeerd, maar hij reageert totaal niet (de pc), ook heb ik hem omgewisseld met de hub (er zitten slechts twee USB aansluitingen op de pc). Ook dit had niet het gewenste effect.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 11-09-2002 om 11:39:29
ik geef het op dan.
araphor Gepost door araphor op woensdag 11-09-2002 om 14:02:21
De modem staat trouwens zo'n 10 meter van de PC, deze wordt met een UTP kabel verlengt naar de pc, waar hij met een apparaatje naar USB wordt omgezet. Misschien heeft het hiermee te maken? Herkent winXP dit niet in tegenstelling tot win98?

[edit]
Ik heb zojuist een usbcom21.exe gevonden voor winXP op de com21 website, dus er is hoop. Ik ga vanmiddag weer naar m'n tante om het te proberen.
Tnx voor je hulp iig
[/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2002 @ 14:24:45 ]
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op woensdag 11-09-2002 om 18:50:45
Quote:

De modem staat trouwens zo'n 10 meter van de PC, deze wordt met een UTP kabel verlengt naar de pc, waar hij met een apparaatje naar USB wordt omgezet. Misschien heeft het hiermee te maken? Herkent winXP dit niet in tegenstelling tot win98?


Windows XP zou net als Windows 98 dit moeten herkennen. Probeer eens de UTP kabel te vervangen.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
Mip
Gepost door Mip op woensdag 11-09-2002 om 22:15:47
Ara,

Check eens http://forum.faqman.nl

Post daar je probleem, die gasten weten echt overal een antwoord op, oplossing gegarandeerd!
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.