Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 10-01-2006 om 10:59:15
Quote:
Pete Philly & Perquisite willen opvallen in de VS
AMSTERDAM - Gaan de hiphoppers Pete Philly & Perquisite in de Verenigde Staten Nederland op de kaart zetten? De wens en ambitie zijn er in ieder geval. De debuutplaat Mindstate wordt nog voor de zomer uitgebracht in de VS op hetzelfde label als van grootheden zoals Solomon Burke en Tom Waits. „Wij maken een heel ander soort hiphop dan de Amerikanen gewend zijn, dus we vallen zeker op”, zegt Perquisite.[/i]

Mindstate werd in april vorig jaar uitgebracht in Europa en kreeg gestaag steeds meer succes. „Misschien zijn de mensen hier langzaam wakker aan het worden”, stelt Perquisite. De release ging in Nederland vrij geruisloos, maar inmiddels staan de heren steeds meer in de belangstelling. „We hebben veel optredens, waaronder de Uitmarkt en Lowlands vorig jaar en vrijdag aanstaande op Eurosonic in Groningen.” Opvallend was dat de cd een maand eerder al in Japan verkrijgbaar was, vanwege de contacten die Perquisite daar heeft. Hij bracht in Japan al twee EP's uit als soloartiest.

In Nederland wonnen mc Pete Philly (Pieter Monzón) en producer en cellist Perquisite (Pieter Perquin) diverse prijzen, waaronder een Zilveren Harp, die volgende maand wordt uitgereikt. „Prijzen winnen is leuk, maar voor mij is dat van ondergeschikt belang. Fans die naar me toe komen en zeggen dat ze het album zo goed vinden, motiveert veel meer”, zegt Pete Philly.

Eerlijkheid is volgens de heren de kracht van de cd. „We blijven heel dicht bij onszelf en doen alleen maar dingen waar we helemaal achter staan”, zegt Perquisite. „Dat kan omdat alles op mijn eigen label wordt uitgebracht en we samenwerken met een ander label dat ons volledig vrij laat. Alle beslissingen nemen we zelf, we hoeven geen concessies te doen.”

„Ik heb ook het idee dat mensen steeds meer behoefte hebben aan echte muziek van echte muzikanten die zelf instrumenten kunnen bespelen”, denkt Pete Philly. „Mensen zijn moe van dat hele hiphopstramien met gevaarlijke mannen met grote kettingen en naakte vrouwen om hen heen. In onze clips zul je geen naakte vrouwen zien.” Perquisite denkt dat ze misschien juist daarom opvallen. „Veel bands willen choqueren in hun videoclips, dat doen wij juist niet. Onze clips zijn vrij sober.”

De manier van muziek maken is ook heel anders dan wat gebruikelijk is in de hiphop. „Wij durven het experiment aan te gaan en zijn niet bang om extremen op te zoeken”, zegt Perquisite. Zo speelt hij cello en dat voor hiphop ongebruikelijke instrument is ook regelmatig te horen in de nummers.

De heren kijken erg uit naar de release van hun cd in de VS. „De mensen spreken de taal waarin ik mijn teksten schrijf. Ze snappen dus waar ik het over heb”, zegt Pete Philly. Hij vindt dat soms wel een nadeel van Europa. „Mensen in Duitsland bijvoorbeeld spreken minder goed Engels, waardoor de teksten niet helemaal overkomen.”

Pete Philly schreef de teksten van Mindstate. Alle nummers zijn persoonlijke verhaaltjes over zijn verschillende gemoedstoestanden zoals Lazy (lui), Grateful (dankbaar), Hope (hoop) en Paranoid (paranoïde). „Ik ben een heel gevoelig en emotioneel persoon”, zegt Pete Philly. Hij vindt het niet eng om over zijn diepste gevoelens te zingen in een volle zaal. „Maar het is soms wel vreemd om mensen heel gepassioneerd mijn teksten te zien meezingen.”

Inmiddels zijn de heren bezig met de tweede cd, maar deze komt waarschijnlijk pas over een jaar uit. Perquisite: „We zijn alle twee perfectionistisch dus alles moet helemaal goed zijn.”
Bron: www.telegraaf.nl
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
989
Gepost door 989 op dinsdag 10-01-2006 om 11:06:24
Hoog tijd ook, die plaat is in mijn ogen nu al een klassieker van NL bodem.
----------------------------------------
11:15 989 in de bus
Vandaag moet 989 een groep gehandicapten naar de speeltuin brengen.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 10-01-2006 om 11:06:42
Ze zijn wel n beetje hype right now....maar ik gun het ze. Mindstate is dope.
----------------------------------------
clonebabybeats baby
SpooK!
Gepost door SpooK! op dinsdag 10-01-2006 om 11:26:05
Vet! Ik hoop dat het een groot succes wordt!
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 10-01-2006 om 11:26:23
Ik gun het ze ook absoluut!

Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 10-01-2006 om 11:29:29
Quote:
SpooK! schreef op 10-01-2006 @ 11:26
Vet! Ik hoop dat het een groot succes wordt!


Toch heb ik zon idee dat de Amerikanen dit niet vreten....
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op dinsdag 10-01-2006 om 12:12:56
Quote:
Noedels schreef op 10-01-2006 @ 11:06
Ze zijn wel n beetje hype right now....maar ik gun het ze. Mindstate is dope.

----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 10-01-2006 om 12:14:16
laat het maar een succes worden daar
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-01-2006 om 12:16:20
wij hebben nu zelfs op t bedrijf Pete Philly en Perquisite Mindstate cd als muziek als je in de telefoonwacht komt
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op dinsdag 10-01-2006 om 12:17:34
eerst draaide hij nog bij ons in het cafe elke zaterdag en een jaar later verkoopt ie albums in america. het gaat snel met pete
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 10-01-2006 om 13:09:56
Chille shit, hoop voor ze dat ze daar (ook) door breken.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 10-01-2006 om 13:35:28
Ze zijn toch al helemaal de shit in Japan ofzo?
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 10-01-2006 om 13:36:41
Vet voor ze, hopelijk breken ze daar ook een beetje door.
----------------------------------------
Jos de Boss
cml.exe
Gepost door cml.exe op dinsdag 10-01-2006 om 14:34:48
ze komen 16:40 op The Box. met Wartaal TV
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Fakkelend
Gepost door Fakkelend op dinsdag 10-01-2006 om 16:30:58
Doop! Ik denk dat ze het gaan maken, in NL zijn ze voor me gevoel een beetje ondergewaardeerd.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 10-01-2006 om 16:36:23
dope voor ze, ze worden in Nederland ook steeds bekender (ook reclames op 3FM enzo)

maar ik dacht eerlijk gezegd dat het al lang was uitgebracht in de VS
want Talib Kweli was toch ook fan van ze?

@ livio: ja dat dacht ik ook
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 10-01-2006 om 16:38:20
Die track met Talib is iig vetjes.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 10-01-2006 om 17:54:54
Ik geef ze wel een kans in Amerika, een collabo met Talib spreekt amerikanen wellicht wel aan.
----------------------------------------
Days to come
Hasib
geen ondertitel
Gepost door Hasib op woensdag 11-01-2006 om 19:01:28
Ik denk dat ze wel een kans met in VS, alleen al om het feit dat ze niet "standaard" hiphop muziek maken.

Maar om eerlijk te zijn vind ik hun niet echt dope, ik gun ze het succes wel, maar ik kan er niet naar luisteren
----------------------------------------
Je kan de regels buigen, maar je moet straight blijven, anders netals Adam door die zure appel heen bijten.
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op woensdag 11-01-2006 om 19:08:05
Ik vind ze ook niet echt ehh tjah is niet echt mijn ding. Heb ze een keer bij een live show gezien, was niet slecht heel apart, maar niet dope apart naar mijn mening Maja ze kunnen het altijd proberen gun het ze van harte, maja er zijn wel veel onbekende Amerikaanse Mc's die ook hun eigen ding doen die ook in de line staan om door te breken.......
Mip
Gepost door Mip op woensdag 11-01-2006 om 19:30:03
Quote:
dap schreef op 10-01-2006 @ 12:16
wij hebben nu zelfs op t bedrijf Pete Philly en Perquisite Mindstate cd als muziek als je in de telefoonwacht komt

ey dap ik heb die shit nog nooit gecheckt, pass mij dat foon nummer eens
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0107 sec.