Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: [1] 2 3 ]
Turkish_Connect Gepost door Turkish_Connect op dinsdag 10-01-2006 om 18:33:02
Voor de peepz die het nog niet weten en genoeg hebben van die bullshit kwaliteit opnames hier een korte uitleg.

Wil je echt boembastic geluid ! dan moet je die blokker en media mics gelijk in de container stoppen, tenminste als je een beetje prof wil klinken en geen sesamstraat trackz wil maken.

Je hebt ten 1e een Condensator microfoon nodig ook wel studio mic genoemd, dat is heel wat anders dan een dynamische goedkope mics, deze werken op een 48v fantoomvoeding die in je mixer of losse pre-amp zit.
Deze mics hebben een membraam die echt super zuivere warme ruisvrije vocalen opneemt, die nooit haalbaar zijn met een dynamic, er is wel 1 hele goeie dynamic en dat is de Shure SM 58 van 100 euro, die kan er nog wel mee door maar is meer voor live optredens.

Wat je nodig hebt om zo'n studio mic aan je pc aan te sluiten is een mixer of pre-amp.
Het beste geluidskwaliteit krijg je met een losse pre-amp maar kost ook meer, dus als je het gewoon simpel en goedkoop wil houden neem je gewoon een klein mixertje.
Wat ook heel belangrijk is, is een degelijke geluidskaart, heel belangrijk, dus geen onboard geluidskaarten die zijn gewoon troep als je zuivere opnames wil maken.
Zorg er tenminste voor dat je een geluidskaart hebt die 24bit/96khz op kan nemen.

Voor de mensen die veel geld hebben is de keuze eindeloos, maar als je gewoon goed geluid wil hebben kan je ook met de juiste keuzes ver komen.

Want je hebt mics en pre-amps van 100 tot 1000den euro's we zijn geen dr dre of 50 cent dus zo ver hoeven we niet te gaan. Die gebruiken een mic van fokin 7000 dollar, Sony nog wat, ben die model vergeten.

Wat ik je kan aanraden is gewoon een goeie Condensator mic en een goeie pre-amp en geluidskaart.

Zoals een Rode NT1a mic met een Presonus TubePre buizen pre-amp super geluid !!! en een degelijke geluidskaart, zoals de audiophile 24/96.

Dus als je goed geluid wil van studio kwaliteit moet je toch naar een echte studio zaak gaan en niet naar winkels als de media-markt.

Een hele bekende zaak is bijvoorbeeld Feedback, je kan op de site kijken waar ze allemaal eeb vestiging hebben bij jou in de buurt, woon zelf in Roffa dus hier heb je wel eentje in de stad.
Check hun site op www.feedback.nl

Spreek jullie laterz,

Peazzz
DJel
Wat?
Gepost door DJel op dinsdag 10-01-2006 om 22:36:24
Leuke reclame voor feedback, maar met oude troep + creativiteit/geduld/talent/skills kom je al veel verder dan een mic van honderden pleuro's.
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op dinsdag 10-01-2006 om 22:40:53
Ik heb me mic. ook bij Feedback in Rotterdam gehaald.



Heb al paar testopname's gemaakt en ben vrij te spreken over de kwaliteit.
----------------------------------------
onderschrift
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 10-01-2006 om 23:26:20
hoe duur is zon ding chester ?

ik heb er 1 van 15 euro lol
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-01-2006 @ 23:26:32 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 11-01-2006 om 00:30:45
Quote:
poppekontje schreef op 10-01-2006 @ 23:26
hoe duur is zon ding chester ?

ik heb er 1 van 15 euro lol


70 pleuro's.

Iedereen denkt dat je de shit bent met een dure mic , maar geloof me , door meester te zijn in afmixen kan je zelfs met een blokker mic uit de voeten. Afmixen is een essentiel onderdeel van je kwaliteit. neem een voorbeeld :

- shure mic , 300 euro , slecht afgemixed
- fisherprise mic , 9,95 , goed afgemixed

bij wijze van spreken zal die 2e opname zeker beter zijn. Het hangt echt af van je Filters , instellingen , afstanden tussen je mond en mic ( 3 cm ) afstand van je popscreen (mond-popscreen 1 á 2 cm ) popscreen van mic 2 á 3 cm in verband met vervorming van het geluid.

Tevens zal je track gaar klinken als je je speakers aan hebt staan in de buurt van je mic. De echo's en achtergrond geluiden halen de lage en sommige hoge tonen uit je stem weg, waardoor je hol gaat klinken en dus nooit meer een dope opname kan krijgen.

Ook de verhouding van stemvolume en beat , versterking van je mic , omgeving en al die ander shit hebben er mee te maken.

Een dure mic kopen is dus verre van de beste oplossing. Ga eerst oefenen met afmixen voor je dure shit aanschaft, anders is het zonde van je geld !

dat dus !
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 11-01-2006 om 00:37:37
Quote:
Turkish_Connect schreef op 10-01-2006 @ 18:33
Je hebt ten 1e een Condensator microfoon nodig ook wel studio mic genoemd, dat is heel wat anders dan een dynamische goedkope mics, deze werken op een 48v fantoomvoeding die in je mixer of losse pre-amp zit.
Deze mics hebben een membraam die echt super zuivere warme ruisvrije vocalen opneemt, die nooit haalbaar zijn met een dynamic, er is wel 1 hele goeie dynamic en dat is de Shure SM 58 van 100 euro, die kan er nog wel mee door


Geen dingen zeggen die niet kloppen he ten eerste :

Een condensator mic is zeer gevoelig voor omgevingsgeluid. Geloof me , bijna niemand hier heeft een geluids-proof kamer om op te nemen. Beter dat ze dan een goede dynamische mic nemen, of de mic die chester poste ( deze werkt direct op de pc )

Voor een condensator mic heb je een voeding nodig ( mixer bijvoorbeeld ) wat een dure grap is en tevens lastig te besuten voor de velen onder ons die goed geluid willen zonder veel poespas.

Ik heb zelf een thuis-studio met een dynamische mic. hij koste wat , maar dan heb je ook wat. Ik weet niet of je mijn tracks kent , maar ik zelf ben zeer tevreden over de kwaliteit. Zoals ik zei , het gaat ook om het afmixen. dynamische mics van +/- €60,- kunnen al een goed geluid geven. Tevens gaan deze rechtstreeks je geluidskaart in, waardoor een mixer ( die kanalen verstoord ) niet nodig is. Het is inderdaad dan wel een live-mic , maar met een juiste setup even goed ( soms beter ) dan een condensator mic.

Beetje jammer dat mensen altijd maar "geilen" op condensator mics , totaal niet in acht neming van de omgeving waarin zei opnemen. Tevens heb je veel rommel nodig om zo een ding te laten werken. Tuurlijk zijn die dingen leuk en goed , maar wel met de juiste omgeving en doeleinden.

dus stop met ophypen van die condensator mics , dynamische mics , van een goed merk voor een redelijke prijs geven een goed geluid , als je maar goed afmixed

dat dus !
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op woensdag 11-01-2006 om 15:46:44
@ MX en poppekontje

Hij was 80 euro
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-01-2006 @ 15:46:58 ]

----------------------------------------
onderschrift
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 11-01-2006 om 16:05:45
wij hebben van condens-mic 60 euro, dat van omgevingsgeluid bij condensator mics valt best mee hoor, iig bij ons.
enne je hoeft geen mixer te kopen, gewoon een pre-amp die voeding geeft want, want alles goed afmixen doe je lekker in de software
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op woensdag 11-01-2006 om 17:49:49
Quote:
chester schreef op 11-01-2006 @ 15:46
@ MX en poppekontje

Hij was 80 euro

drop een nummer ik wil de kwaliteit wellis horen
Crunx Gepost door Crunx op woensdag 11-01-2006 om 17:55:55
er zijn toch genoeg nummers van chester en mx
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op woensdag 11-01-2006 om 17:57:48
Quote:
Crunx schreef op 11-01-2006 @ 17:55
er zijn toch genoeg nummers van chester en mx


Maar die zijn allemaal bij MX opgenomen.

Ik ben bezig met 2 nummers en een battle tegen JF. Moet nog even alles testen en afstellen.
----------------------------------------
onderschrift
Crunx Gepost door Crunx op woensdag 11-01-2006 om 17:59:58
kben benieuwd!
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op woensdag 11-01-2006 om 22:12:44
Thxz voor de tips MX
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 11-01-2006 om 22:13:59
Graag gedaan DGE!
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 11-01-2006 om 22:15:49
Quote:
Mx Fortune schreef op 11-01-2006 @ 00:37
(...)

bijna niemand hier heeft een geluids-proof kamer om op te nemen.


nee ik ook niet en er staat een drumstel dus dat geeft altijd wel een mooie echo
----------------------------------------
Jonkonize!
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op woensdag 18-01-2006 om 17:15:37
ik zag ergens hoe je een plopscreen moest maken, maar het was een beetje onduidelijk, omdat de foto's slecht gemaakt waren.... kan iemand (MX!!!) het misschien duidelijk maken? (omdat het hier nu over afmixen en kwaliteit gaat, mag dit toch hier gepost worden?)
----------------------------------------
tanthof-west
Turkish_Connect Gepost door Turkish_Connect op woensdag 18-01-2006 om 17:29:30
Yo Mx Fortune,

Met dat afmix gedoe geef ik je wel gelijk, is heel belangrijk, nou eerlijk gezegd 1 van de belangrijkste dingen, maar wat nog belangrijker is dat je geluids signaal zo zuiver en helder mogelijk je pc in moet komen, en dat doe je dat echt met een condensator mic !!!
Eminem en 50 staan ook niet met een blokker mic te rappen of eerlijk gezegd ik heb nog geen ene rap gehoord op tv die met een dynamic is opgenomen, wil je pro gaan dan moet je een studio mic hebben wil je gewoon heel goed geluid met een dynamic dan moet je de shure sm58 hebben
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 18-01-2006 om 17:43:45
Quote:
Turkish_Connect schreef op 18-01-2006 @ 17:29
Yo Mx Fortune,

Met dat afmix gedoe geef ik je wel gelijk, is heel belangrijk, nou eerlijk gezegd 1 van de belangrijkste dingen, maar wat nog belangrijker is dat je geluids signaal zo zuiver en helder mogelijk je pc in moet komen, en dat doe je dat echt met een condensator mic !!!
Eminem en 50 staan ook niet met een blokker mic te rappen of eerlijk gezegd ik heb nog geen ene rap gehoord op tv die met een dynamic is opgenomen, wil je pro gaan dan moet je een studio mic hebben wil je gewoon heel goed geluid met een dynamic dan moet je de shure sm58 hebben


vieze reclame maker. Geef mij anders 2ton , dan bouw ik een studio

over die plopkiller.

Pak een ijzeren kledinghanger , buig hem half oom tot je een handvat en een rond stuk heb. Nak een panty van je oma, moeder, vriendin, buurmeisje whutever en schuif die over dat ronde stuk tada !
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op woensdag 18-01-2006 om 18:14:02
aight, kan het ook met ijzerdraad? want de plastic hangers breken steeds
----------------------------------------
tanthof-west
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 18-01-2006 om 18:20:53
weet iemand wat voorn geluidskaart ongeveer goed bij condens mics past?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
ZwijgendeVerlening
Baas.
Gepost door ZwijgendeVerlening op woensdag 18-01-2006 om 20:37:03
damn, die mx heeft er wel verstand van merk ik.

philips mic van 100,- , zeer licht gewicht.
is niks he? een matie van me had er een hij voelt me iets te licht aan als ik het eerlijk ben, weet niet wat er mee aan de hand is. zelf heb ik een philips mic van 30 euro die nog zwaarder is en ook dope klinkt al zeg ik het zelf.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-01-2006 @ 20:37:16 ]

----------------------------------------
Here's a bodyblow for your ribs, while it opens your stomach your bleedin all over ya bitch.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 18-01-2006 om 20:46:49
Quote:
ZwijgendeVerlening schreef op 18-01-2006 @ 20:37
damn, die mx heeft er wel verstand van merk ik.

philips mic van 100,- , zeer licht gewicht.
is niks he? een matie van me had er een hij voelt me iets te licht aan als ik het eerlijk ben, weet niet wat er mee aan de hand is. zelf heb ik een philips mic van 30 euro die nog zwaarder is en ook dope klinkt al zeg ik het zelf.


word ! en dankje
fak dat gezeik over shure condensator en anders niet spitten. Je kan best goede kwaliteit halen uit een dynamic. plus, geen soundproof omgeving, dan heb je alsnog geen optimaal gebruik ervan en zolang ik geen 2 miljoen per jaar verdien kan ik geen studio pand huren, dus laat die mythe varen !

Enne, ijzerdraad kan ook. Of je koopt een echte, zoals ik ook heb gedaan ze zijn er al van 15 pleuro's
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op woensdag 18-01-2006 om 22:22:56
hmm, dan nak ik maar ergens een panty want anders moet ik helemaal naar feedback, en heb nog geen rijbewijs
----------------------------------------
tanthof-west
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 18-01-2006 om 22:24:18
Quote:
Dio_Deus schreef op 18-01-2006 @ 22:22
hmm, dan nak ik maar ergens een panty want anders moet ik helemaal naar feedback, en heb nog geen rijbewijs


kom je soms uit tanthof west ofzo ? Ik heb de mijne via een man in Delft uit duitsland laten komen. Ken je die winkel in de binnenstad ? zit bij de perry sport enzo. Daar kan je via die man een popscreen bestellen vanaf 15 euro. Als je lief doet dan vergoed hij zelf de verzendkosten !
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op woensdag 18-01-2006 om 22:36:51
aight, ga het daar maar eens checken dan!

en tsja, je zag toch al aan mijn klasse dat ik west was?
----------------------------------------
tanthof-west
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 19-01-2006 om 00:26:54
laten we West en Oost ophooken dan. Als je wil hobbel ik wel ff mee naar die winkel. Is best een chille winkel. Ik geloof dat hij in de choorstraat zit. 't is dicht bij de markt in elk geval !

Ik hoor het nog wel. Maar shit hoeft niet duur te zijn. Eentje als onderstaand kan volstaan :



Prijs-labeltje :



[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-01-2006 @ 00:28:58 ]
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op donderdag 19-01-2006 om 00:40:05
inderdaad de Sure SM58 is een dynamische mic die nog wel te slikken is.. vooral met de juiste preamp

maar ik merk wel dat ik mijn stem HOE DAN OOK dikker vind klinken op condenser mic (de rode nt1000 is eigenlijk mn favoriet binnen een "normale" prijsklasse, maar bij anderen zal de nt1a ook wel voldoen, of zelfs meer in de smaak vallen)
het ding is, de condenser mic neemt niet alleen meer omgeving geluid op, maar dus ook meer van je stemgeluid. frequenties die er dan niet bijzitten wordt er dan bijverzonnen met de dynamische mic opname, maar dat klinkt nooit zo als met je condenser mic
dat afmixen belangrijk is doet niets af aan het feit dat je brongeluid beter goed kan klinken
oja en popfilter is natuurlijk ook belangrijk, maar dat staat ook weer los he
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-01-2006 @ 00:41:27 ]

----------------------------------------
www.mcsurya.nl
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 19-01-2006 om 00:47:21
Dat klopt Surya, zal ik je niet in tegenspreken. Een condensator mic is gewoonweg beter voor de hoge tonen die de dynamische mic laat vallen. Echter zijn veel mensen hier thuis bezig en niet in het bezig van de juiste spullen en zoekend naar een "plug en play" mic. Tevens , mits juiste gebruik en merk van mic, is de dynamiche goed genoeg om mooie thuis-opnames mee te maken.

Je hebt gelijkt wat betreft een condesator mic, shit is gewoon net dat tikkie mooier om je stem perfect te kwijgen. Ik merk soms bij Dynamische mics dat het lijkt of je het woord niet afmaakt. Echter valt deze gewoon weg.

Maar ik raad dus veelal Dynamisch aan om mee te beginnen. Echter wel de goede merken , omdat die toch wel te doen zijn. Een condensator mic is beter, mits in de goede omgeving waar hij tot zijn recht komt. En zoals Surya zegt, met de juiste pre-amp etc etc.

Denk dus goed na voor je er één aanschaft. Mensen als Surya nemen op voor doelen met een hoger niveau dan een 16 lines audio battle op NLHH , en voor dingen als dat, of tracks die je gewoon los bosst zonder echte hoge verwachtingen , volstaat een Dynamische mic. Popscreens en goed afmixen blijven een must, maar werderom wat Surya zegt , je moet WEL de juiste spullen hebben.

Kort samengevat

Wil je hebt beste uit je stem halen en heb je een omgeving die redelijkerwijs goed beschermd is van geluid en dergelijke, probeer dan een condensator mic.

Heb je een luide omgeving ( neem je op in je woonkamer met je 2 ratten erbij , je poes en je oma ) ga dan voor een Dynamische mic ( liefste met center-filter, deze neemt de basis van het midden op waardoor de omgeving redelijk weg valt ) Met zo een mic boss je toch wel goede kwaliteit.

Dat dus !

Edit:
typfoutje
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-01-2006 @ 00:58:54 ]
Turkish_Connect Gepost door Turkish_Connect op donderdag 19-01-2006 om 17:08:23
Shit johh !

Die MX Fortune is echt zo een tegenstrijdige tjap !
Eerst zeg je dat condenser helemaal niet nodig is en nu praat je weer andere poep.
Ga spelen met je blokker mic
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op donderdag 19-01-2006 om 17:14:23
Quote:
Turkish_Connect schreef op 19-01-2006 @ 17:08
Shit johh !

Die MX Fortune is echt zo een tegenstrijdige tjap !
Eerst zeg je dat condenser helemaal niet nodig is en nu praat je weer andere poep.
Ga spelen met je blokker mic


Rot op man, mx is 10 keer geskillder dan jou + weet 10 keer meer van die dingen dan jij dus zwijgen tjap
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
K-Splendid
Roffa
Gepost door K-Splendid op donderdag 19-01-2006 om 17:14:57
en wees blij dat hij je wil helpen
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 19-01-2006 om 17:23:50
Quote:
Turkish_Connect schreef op 19-01-2006 @ 17:08
Shit johh !

Die MX Fortune is echt zo een tegenstrijdige tjap !
Eerst zeg je dat condenser helemaal niet nodig is en nu praat je weer andere poep.
Ga spelen met je blokker mic


ff dimmin mawfakker als je GOED leest , zie je WAT ik precies zeg. ALS je de juiste spullen hebt kan je er 1 nemen. ik heb NOOIT gezegt dat dymanich BETER is.

De rest lees je zelf maar terug, heumeu
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op donderdag 19-01-2006 om 17:26:36
Ik heb juist men shure sm58 getest, en ik merk niet veel verschil
Ik denk dat ik iets fout doe bij de instellingen.
Wat zijn die playback instelling?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-01-2006 @ 17:26:57 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op donderdag 19-01-2006 om 17:27:31
Misschien staat hij TE hard afgesteld.
----------------------------------------
onderschrift
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op donderdag 19-01-2006 om 17:33:20
ik hoop dat die dingen in MX zen tutorial staan tegen zaterdag..
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 19-01-2006 om 17:38:58
onder andere.

maar wie zij iets over zaterdag ?
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op donderdag 19-01-2006 om 17:46:49
tutorial.. waar kan ik die vinden??
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op donderdag 19-01-2006 om 17:47:28
Quote:
Pila schreef op 19-01-2006 @ 17:46
tutorial.. waar kan ik die vinden??


Die is nog in de maak
----------------------------------------
onderschrift
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op donderdag 19-01-2006 om 17:49:58
ok.. ik wacht af
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
Turkish_Connect Gepost door Turkish_Connect op donderdag 19-01-2006 om 20:54:06
Muhauhauha

Oh Shit man we hebben hier de billenmaatje van mx fortune !

Hou liever je bek en praat geen poep kk mongool, ik heb jaren ervaring met apparatuur, werk al paar jaren bij feedback kk tjap.
Hij is net zo een mogool als jou die denkt dat je met een dynamic zelfde kwaliteit als een condenser kan bereiken.
Ik denk dat jullie teveel met karaoke mics zijn misbruikt.

Laterz !
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 19-01-2006 om 20:56:34
hé 'kankermongool' als je de moeite zou hebben gedaan om het te lezen dan zie je dat hij ook nergens ontkent dat de kwaliteit beter is.

Laterz !
Turkish_Connect Gepost door Turkish_Connect op donderdag 19-01-2006 om 20:58:00
Doe nou ff niet zo groot nurdo, praat je altijd stoer op forums, niet zo brutaal he groentje..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-01-2006 @ 21:01:25 ]
V-Rank
Gepost door V-Rank op donderdag 19-01-2006 om 21:00:31
BEEF!
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 19-01-2006 om 21:00:50
eh, kun je überhaupt wel lezen? of zijn er geen leescursussen bij de feedback ? tis allemaal lekker voor je met je feedback, maar je verzint de inhoud van je posts.


Je krijgt de groeten terug trouwens!

toedeloe.
Turkish_Connect Gepost door Turkish_Connect op donderdag 19-01-2006 om 21:03:27
ey woon jij op deze forum ofzo je reageerd wel erg snel..pannenkoek.
Ik denk dat het tijd is voor een battle, laat maar eens horen wat je eruit krijgt met je blokkermic
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 19-01-2006 om 21:04:41
whaha, ik houd me daar niet eens mee bezig.

Jij bent ook wel een redelijk snelle jongen met je respons.

Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 19-01-2006 om 21:05:23
ej lulhoofd wat reageer je nou?
deze mensen proberen je te helpen en je begint opeens te zieken..
dus druk vanaf nu maar niet meer op die reageer knop want je praat alleen maar poep

----------------------------------------
beng!
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op donderdag 19-01-2006 om 21:06:34
Turkisch_Connect, is het niet: Hey, woon jij op 'dit' forum?!
Jij verwacht van ons dat wij mensen serieus nemen die de Nederlandse taal maar half beheersen?
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op donderdag 19-01-2006 om 21:07:06
het is deze forum, pappie
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 19-01-2006 om 21:07:53
Quote:
Mx Fortune schreef op 19-01-2006 @ 00:47
Dat klopt Surya, zal ik je niet in tegenspreken. Een condensator mic is gewoonweg beter voor de hoge tonen die de dynamische mic laat vallen. Echter zijn veel mensen hier thuis bezig en niet in het bezig van de juiste spullen en zoekend naar een "plug en play" mic. Tevens , mits juiste gebruik en merk van mic, is de dynamiche goed genoeg om mooie thuis-opnames mee te maken.

Je hebt gelijkt wat betreft een condesator mic, shit is gewoon net dat tikkie mooier om je stem perfect te kwijgen. Ik merk soms bij Dynamische mics dat het lijkt of je het woord niet afmaakt. Echter valt deze gewoon weg.

Maar ik raad dus veelal Dynamisch aan om mee te beginnen. Echter wel de goede merken , omdat die toch wel te doen zijn. Een condensator mic is beter, mits in de goede omgeving waar hij tot zijn recht komt. En zoals Surya zegt, met de juiste pre-amp etc etc.




dusse ga maar lekker een trackie tegen mx opnemen, dan krijg je tenminste nog iets terug, anders is het ook weer zo karig he.
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: [1] 2 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0166 sec.