Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 4 ]
Prism
Gepost door Prism op woensdag 06-02-2008 om 00:41:36
The good old days....
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 06-02-2008 om 08:05:00
Die waren 10 jaar eerder.
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op maandag 11-02-2008 om 18:49:13

----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 11-02-2008 om 19:02:39
was zelf aanwezig in tivoli en op lowlands, het ging inderdaad echt kapot los daar. zou er echt wel een dvd van terug willen zien, jammer dat ze er inderdaad wat laat mee komen, mjah mag de pret niet drukken
----------------------------------------
Jos de Boss
gggmizzle
bumaye
Gepost door gggmizzle op maandag 11-02-2008 om 19:05:41
Quote:

Een opvolger voor de inmiddels vrij legendarische Buitenwesten-plaat ligt minder voor de hand, maar is nog niet ondenkbaar. "Het kan nog wel een optie zijn maar ik kijk er niet zo naar uit als voorheen. Het was een superleuke tijd, maar ik wil die shit niet weer meemaken. Als het aan mij lag, kwam die hele Buitenwesten-dvd niet meer uit. Ik haat het feit dat ze hem alsnog uitbrengen, echt. Habbekrats laat jaren op zich wachten en nu trekken ze alle credits naar zich toe alsof ze de uitvinders van het Buitenwesten-ding zijn! Het is mosterd na de maaltijd. Ik weet niet hoe de andere betrokkenen erover denken, ik heb ze niet gesproken. Maar ja, da's allemaal het verleden. Het is nu tijd voor Pie & Mash."


http://www.statemagazine.nl/state.php/article?data%5Barticleid%5D=3964

heeftie wel een punt tho'....
dap
038
Gepost door dap op maandag 11-02-2008 om 19:07:58
ja snap ook niet dat het zo enorm lang geduurd heeft, moet je kijken man.. topic begint 2 jaar geleden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-02-2008 @ 19:08:46 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 11-02-2008 om 19:08:42
Heeft bangbang hem dat ingefluisterd ofzo.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 11-02-2008 om 22:49:34
Hahah dat is ook het eerste wat ik dacht.....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 12-02-2008 om 19:31:46
Superwrede clip. Echt, dat wordt kippenvelshit. Noem me fanboy, i don't give a fuck.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
sickjack Gepost door sickjack op dinsdag 12-02-2008 om 20:35:56
fuck de haat buitenwesten dvd word de shit
----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
dap
038
Gepost door dap op donderdag 21-02-2008 om 21:09:36
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39282472

auch...
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 21-02-2008 om 21:10:08
Stomme habbekrats ook! En geld!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op donderdag 21-02-2008 om 21:15:40
Toch wel een paar rake opmerkingen in dat bericht.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 21-02-2008 om 21:20:57
Ik heb met tranen in mijn ogen naar de beelden gekeken”, bekent Jawat. “Als je naar de beelden kijkt, zie je ook een soort geluk over wat we allemaal bereikt hadden. Maar zodra geld een rol ging spelen is de echtheid verdwenen.

Zo voorspelbaar. Precies wat ik zei. Geld begon een rol omdat ze urban werden. Ik zei t toch
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
dap
038
Gepost door dap op donderdag 21-02-2008 om 21:21:57
haha jij wil ook alles naar het 'urban worden' trekken, goed geprobeerd.
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 21-02-2008 om 21:27:22
Als ze gewoon underground waren gebeleven was dit niet gebeurt.

Maar maakt niet uit meer weetje.. Opgezwolle is naar de klote.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op donderdag 21-02-2008 om 21:31:56
Kzie wel of ik 'm koop. Wie weet, als ik 's geld over heb. Lijkt me wel tof.
rame
Gepost door rame op donderdag 21-02-2008 om 22:02:58
Ik kan me het meeste vinden in Typhoon z'n mening.
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op donderdag 21-02-2008 om 22:25:40
"als ze maar underground waren gebleven"

denk niet dat ze zelf ervoor gekozen hebben ofzo, misschien deels qua aantal shows enzo.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
DKMAN
Gepost door DKMAN op donderdag 21-02-2008 om 22:36:10
Tijd voor nieuw talent lijkt me zo!


----------------------------------------
DKMAN
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 21-02-2008 om 22:39:45
Tsja, ben het wel met Sticks en Typhoon eens uit dat interview. Beetje mosterd na de maaltijd en zuur dat het zo lang heeft moeten duren, maar die DVD is er nu tenminste en ik kijk er toch wel naar uit.

Ik snap verder Jawat en Kubus bijv. wel, dat het intussen een gepasseerd station is. Toen was het echt DE shit op nederlands hiphopgebied, nu is het gewoon ''wel leuk'' dat het komt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-02-2008 @ 22:40:43 ]

----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op donderdag 21-02-2008 om 23:59:08
Habbekrats had geen beter moment uit kunnen kiezen om dat ding uit te brengen tho, zo na die stop van Opgezwolle. Al die kids kopen die shit.
enjoya Gepost door enjoya op vrijdag 22-02-2008 om 00:18:41
Niet alleen die kids.
----------------------------------------
Waar woorden eindigen begint de muziek
Lionel
Ik word s'ochtends wakker en pis perfectie
Gepost door Lionel op vrijdag 22-02-2008 om 03:22:51
Wel tof omdat ik er in groningen bij was...eerste concert ever van alles en gelijk rake shit maar snap het standpunt van kubes enzo ook wel...beetje laat idd
Timsko
Gepost door Timsko op vrijdag 22-02-2008 om 10:55:02
Ik weet niet of ik hem ga halen, dat filmpje wat van Strik Je Veters online staat vind ik echt heel ruk.

En volgens Jawat is het dus de schuld van Kees de Koning dat de 'familie' uit elkaar is gevallen, wat is dat nou voor onzin
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 22-02-2008 om 11:01:21
Fuck die soap. Boeiend.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Leyla
Gepost door Leyla op vrijdag 22-02-2008 om 11:26:12
Achja, soap of niet, die dvd ga ik toch wel kopen, wat er daarna ook allemaal is gebeurd,
feit blijft dat het destijds gewoon heel tof was allemaal, en dat wil ik het nageslacht wel kunnen bewijzen later!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 22-02-2008 om 11:27:18
Precies, en ik vond het te lau.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op vrijdag 22-02-2008 om 15:21:00
Erg jammer allemaal, misschien kunnen dit soort dingen ook niet anders. Feit is dat ze een grote impact hebben gehad.

Kubus deelt de laatste tijd ook vaak steken onder water uit in interviews.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op vrijdag 22-02-2008 om 21:37:38
Quote:
Buiten Westen familie baalt van dvd

Het was een legendarische avond. Buiten Westen in Paradiso op 28 januari 2006 was het sluitstuk van een succesvolle tour, die Opgezwolle, Kubus, DuvelDuvel, Typhoon en Jawat aan elkaar verbond. De avond was extra bijzonder omdat een week eerder Opgezwolle-album Eigen Wereld verscheen. Nieuwe hits als Gekke Gerrit, Hoedenplank en Balans worden in de absurd volle Paradiso al woordelijk meegerapt door de die hard fans. Het heeft even geduurd, maar begin maart verschijnt eindelijk de dvd van het concert. Maar het is nog maar de vraag hoeveel hoofdrolspelers er 5 maart op de première komen. “Ik had er liefst helemaal niet op gestaan”, zegt Kubus.

Ergens in de afgelopen twee jaar is iets misgegaan in de Buiten Westen familie. Duvel keerde een jaar geleden de scene al zijn rug toe, Delic vertrok eind vorig jaar op wereldreis en de familiebanden met Jawat werden verbroken. Het bijzondere evenwicht dat meer dan een jaar bestaan heeft, kantelde. Dat is niet per sé erg, maar het zorgt wel voor een vreemde sfeer rond de dvd-release. “Ik ben er absoluut niet blij mee”, zegt Jawat. “Buiten Westen was een feeling. Na die avond heeft dat gevoel nog een jaar standgehouden, maar nu is het weg.” “Mosterd na de maaltijd”, zegt Opgezwolle-rapper Sticks. “Voor de liefhebbers zal het wel een tof document zijn, maar het is niet mindblowing. We hebben twee jaar moeten zeiken voor ze eraan begonnen.”

Ze, dat is Habbekrats. Het reclamebedrijf stormde de Buiten Westen scene binnen met een spontane video voor DuvelDuvel’s Wie Is Ut en werd vervolgens door Top-Notch gevraagd de avond in Paradiso vast te leggen. Vooral Kubus en Jawat hebben geen goed woord over voor Habbekrats. “Ze doen ineens alsof ze Buiten Westen uitgevonden hebben”, zegt Kubus. “Het persbericht staat vol met ‘Victor en Jim dit’, ‘Victor en Jim dat’. Het is een grote commercial voor Habbekrats geworden.” “Ze hebben het een jaar links laten liggen om nu met de eer te gaan strijken”, vult Jawat aan. “Het was ons kindje, en nu gaan zij er met de voogdij vandoor.” “Ik heb er regelmatig woorden over gehad met Habbekrats”, zegt Top-Notch directeur Kees de Koning. “Ze hebben zich er nogal op verkeken. Maar uiteindelijk telt alleen het eindresultaat. Het is een mooie documentaire geworden.”

Jawat en Kubus zijn minder blij met de uitvoering. “De camera’s zijn veel te veel gericht op ons”, zegt Jawat. “De afspraak was dat er veel meer sfeerbeelden gemaakt zouden worden. Het was nooit zo legendarisch geworden als het publiek niet elke keer zo ongelofelijk los ging.” Typhoon kijkt iets neutraler tegen de film aan. “Persoonlijk ben ik blij dat de dvd er toch komt, maar de hype er omheen hoeft voor mij niet meer. Iedereen is inmiddels een paar fases verder. Maar het is beter dan dat we helemaal geen beeldmateriaal hadden.”

Treuriger dan het late uitbrengen van de dvd is misschien wel het langzaam uiteenvallen van de Buiten Westen familie. Sommige leden zien elkaar nog regelmatig, maar met anderen zijn de banden doorbroken. Dat gebeurde voornamelijk na zakelijke frustraties. Niet voor niets noemt Kubus het “de tijd dat alles nog onschuldig was”. De Zwolse scene professionaliseerde. Dat is onvermijdelijk en goed, maar het ging ook gepaard met een aantal fikse botsingen. Sticks en Typhoon zitten op dit moment samen in de studio, en ook Kubus komt nog regelmatig over de vloer, maar voor Jawat is dat anders. Duvel haalde een jaar geleden al naar hem uit, Kubus noemt hem ook nu nog “iemand die zijn afspraken niet nakomt”.

“Ik heb met tranen in mijn ogen naar de beelden gekeken”, bekent Jawat. “Als je naar de beelden kijkt, zie je ook een soort geluk over wat we allemaal bereikt hadden. Maar zodra geld een rol ging spelen is de echtheid verdwenen.” De bewuste Buiten Westen in Paradiso was volgens Jawat een keerpunt. “Opeens stonden we op een afterparty te spelen voor speciale gasten die we helemaal niet kenden, terwijl we het eigenlijk met zijn allen in een hotelkamer op een zuipen hadden moeten zetten. Kees de Koning had veel meer kunnen en misschien wel moeten doen om de familie bij elkaar te houden.”

“Natuurlijk wil je zo’n groep graag bij elkaar houden”, zegt Kees de Koning. “Maar sommige dingen zijn zoals ze zijn. Iedereen stapte er vol enthousiasme in, ook Habbekrats. Op een gegeven moment begon het zakelijker te worden en gingen er dingen mis. Achteraf had ik dat misschien minder op zijn beloop moeten laten, omdat ik het meest ervaring op zakelijk vlak heb. Ik heb dat soort processen ook wel eerder zien gebeuren. Aan de andere kant: als je een zakenman nodig hebt om je vriendschap te redden… Ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen is als kijken naar een fotoboek van een huwelijk dat niet meer is.”

Habbekrats Reclame wilde niet reageren. De dvd van Buiten Westen verschijnt 7 maart op Top-Notch/PIAS.

Bron: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39282472

Dat is dus ook een reden waarom we bijna niets meer van Jawat horen

----------------------------------------
beng!
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op vrijdag 22-02-2008 om 21:41:53
Zonde wel, dat was echt een geniale combinatie.. Die lui onstage. Het hele rijtje. Ook Jawattus.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 22-02-2008 om 22:05:45
Quote:
Gaucho schreef op 22-02-2008 @ 21:37
(...)
Bron: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39282472

Dat is dus ook een reden waarom we bijna niets meer van Jawat horen


die link plaatste ik paar posts boven je ook al sherlock
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op zaterdag 23-02-2008 om 00:32:32
oja sorry, ik zit hier niet 24/7 en heb dus geen zin om telkens hele lappen tekst terug te lezen
----------------------------------------
beng!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 04-03-2008 om 15:11:13
http://www.ikwasbuitenwesten.nl/

niet echt een denderend succes dat filmpjes uploaden, ook zo corrupt als wat want ik zie een youtube ding die ik op het podium gefilmt heb ertussen staan... en ik heb niks bij de site geupload Dus er is vast iemand die met mijn filmpje iets gewonnen heeft, veel plezier ermee eikel
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op vrijdag 07-03-2008 om 15:15:20
Iemand dat ding al gekocht/gezien?

Ik heb geen poen dus ik ben benieuwd hoe die shit is.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
alexmarvel
http://alexmarvel.blog.com de blog.....
Gepost door alexmarvel op vrijdag 07-03-2008 om 15:25:59
ik ben ook benieuwd mss even morgen kijken bij frs als ik nog geld overheb na me feestjes.lp's,comics pfffff
----------------------------------------
http://alexmarvel.blog.com de blog achter de man......hiphop,comics en meer check die......
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op vrijdag 07-03-2008 om 16:06:00
De Docu is wel aardig. Het optreden is sowieso gruwelijk. Wat mij betreft past deze wel goed in je dvdkast.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op vrijdag 07-03-2008 om 16:13:40
Hoeveel istie ookalweer?
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
VHG313
Nuclear Family O.o
Gepost door VHG313 op vrijdag 07-03-2008 om 16:22:08
ik heb hem vandaag gekocht bij de freerecords shop (ze hadden maar 3 ervan binnen gekregen) voor 22 euro
----------------------------------------
Maar geloof me je bent mooi je leeft en beloof me 1 ding dat je dat nooit opgeeft
Tariq
Gepost door Tariq op vrijdag 07-03-2008 om 16:23:27
maar 3 .. mischien hier ook wel Waar ik vandaan kom..
----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
alexmarvel
http://alexmarvel.blog.com de blog.....
Gepost door alexmarvel op vrijdag 07-03-2008 om 16:28:12
22? dan koop ik die van c-mon wel
----------------------------------------
http://alexmarvel.blog.com de blog achter de man......hiphop,comics en meer check die......
Timsko
Gepost door Timsko op vrijdag 07-03-2008 om 16:47:24
niet bij Freshcotton te koop?
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op vrijdag 07-03-2008 om 18:48:31
Hmm was wel leuk om terug te zien
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 07-03-2008 om 18:51:06
premiere in paradiso scheen enorm slecht bezocht te zijn
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op vrijdag 07-03-2008 om 19:07:32
Oh ja.. ik ben broke, helaas.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op vrijdag 07-03-2008 om 19:18:18
Quote:
dap schreef op 07-03-2008 @ 18:51
premiere in paradiso scheen enorm slecht bezocht te zijn


Kan je verwachten..
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op vrijdag 07-03-2008 om 19:19:17
waren daar uberhaput nog buitenwesten artiesten dan?
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
GekkeGerda Gepost door GekkeGerda op vrijdag 07-03-2008 om 22:23:20
Mooi tijdsdocument, toch wel fraaie weergave van een uniek fenomeen, ook al is het inmiddels gedateerd en ligt de familie uiteen...
----------------------------------------
Zwolle leeft, Zwolle is, Zwolle weet hoe het zit...
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op vrijdag 07-03-2008 om 22:29:54
*- heb hem al.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-03-2008 @ 22:43:19 ]

----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Diek
Weurd
Gepost door Diek op zaterdag 08-03-2008 om 10:25:06
Heb hem net besteld op Bol.com, dan zal ik hem maandag wel krijgen. Voor 19.95 incl verzenden, want ik had zo'n coupon dat je geen verzendkosten hoefde te betalen
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 4 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.022 sec.