Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ]
V-Rank
Gepost door V-Rank op maandag 23-01-2006 om 17:45:39
Quote:
Arihasj schreef op 23-01-2006 @ 17:42
beetje kinderachtig welliCHt


Ben ik ook nog
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 23-01-2006 om 17:47:21
Quote:
J-Ro schreef op 21-01-2006 @ 19:44
heb de clip gecapt en online gezet:

http://rapidshare.de/files/11577288/Opgezwolle_-_Hoedenplank.wmv.html


ik ben in een fractie van een seconde te zien, jammer
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op maandag 23-01-2006 om 17:57:40
Quote:
Arihasj schreef op 23-01-2006 @ 17:47
(...)

ik ben in een fractie van een seconde te zien, jammer


op het laatst of wat en zo ja echt een fractie van een seconde dan hehe..

ff offtopic arihasj vrijdag hiphop party in Geldrop. drop er misschien nog wel een topic over want word wel vet..

die Lange
HARD
Gepost door die Lange op maandag 23-01-2006 om 18:10:23
Quote:
die Lange schreef op 23-01-2006 @ 17:45
ik zit volgens opgezwolle aan de SOSSSSSSSS
damn luister die shit dan: vroeger/nu -> 1.08 minuut
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 23-01-2006 om 18:21:49
Quote:
Arihasj schreef op 23-01-2006 @ 17:47
(...)

ik ben in een fractie van een seconde te zien, jammer


Haha ja ik ook op het einde.
----------------------------------------
Jos de Boss
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 23-01-2006 om 18:34:24
ja ik ook idd op het einde`

@ ETcetera check pm
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Mip
Gepost door Mip op maandag 23-01-2006 om 19:51:16
toch irriteer ik me wel aan die standaard lines die al zo vaak gebruikt zijn
'lucht uit m'n nikes' en dat soort dingen

en ook die vage flow van Stickert hoor je af en toe, die hij sinds Vloeistof heeft ontwikkeld
niet lekker aan elkaar vloeien maar van die tussenpauzes ertussen.. jammer

en ook van die standaard vergelijking-zinnen die tegenwoordig erg in zijn
'............ALS............'
kan even zo gouw niet een voorbeeld bedenken maar jullie schnappen me wel


maarrrrrrrr.. voor de rest een zeer degelijk album!
toppers voor mij.. Balans, Gekkenhuis, Made in NL, NL Door, Regendans
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 23-01-2006 om 19:53:24
word
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Rem
Tourist
Gepost door Rem op maandag 23-01-2006 om 19:55:05
Quote:
die Lange schreef op 23-01-2006 @ 17:45
ik zit volgens opgezwolle aan de SOSSSSSSSS
damn luister die shit dan: vroeger/nu -> 1.08 minuut

edwin, sossaaaaaaa
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op maandag 23-01-2006 om 19:57:05
kweenie er is veel veranderd na spuugdingen, ik vind het een nice album en het valt gewoon niet mee om steevast te blijven droppen en boeien, daarom petje af rielexte shits...maar die nr's als waar wou je heen gaan en dat ding wat ik doe en hersenspinsels blijven gewoon te gruwelijk hard
----------------------------------------
betta believe that
SGC-876
Gepost door SGC-876 op maandag 23-01-2006 om 19:57:44
OPGEZWOLLE: DE EIGEN WERELD VAN RICO

"IK HEB EEN VOLDAAN GEVOEL"

Ter gelegenheid van die Eigen Wereld werd het wel eens tijd om Rico, Delic en Sticks apart te nemen voor een kijkje in de tempel. State Magazine trok met drie reporters naar Zwolle voor drie interviews met de leden van Nederlands belangrijkste (hiphop-)groep. Deel 1: Rico. De oudste van de groep, al zou je dat misschien niet zeggen.



Terwijl Delic en Sticks worden ondervraagd in de snackbar, zit Rico aan de overkant in "Delic's hut", het studiootje van Opgezwolle aan de Assendorperstraat in Zwolle-Zuid. Op één van de beeldschermen bekijkt hij, voor het eerst, de clip van Hoedenplank. In het filmpje smokkelt hij samen met collega-rapper Sticks het nieuwe album Eigen Wereld langs de douane en door een donker bos naar de fans. De opvolger van Vloeistof (2003) is net een paar dagen uit en daarmee is het lange wachten voor de fans eindelijk voorbij. De afgelopen jaren is de ster van het Zwolse trio danig gestegen en de verwachtingen zijn navenant. Zoals vorig jaar al op State was te lezen, heeft Phreako Rico zich wat minder dan voorheen bemoeit met de concepten van de nummers op de plaat. De reden daarvoor is heel persoonlijke redenen, vertelt hij. "Het ging een tijdje wat minder met mij". Hij wil er niet veel over kwijt, behalve dat het inmiddels wel goed met hem gaat en dat hij goede voornemens heeft voor 2006. Dat Sticks zich de afgelopen tijd, met name op het podium, als de leider van de groep heeft kunnen manifesteren, heeft daar ook mee te maken. Rico zal de komende tijd zijn plek wat meer innemen.

"Ik heb een voldaan gevoel." Wie de voorgeschiedenis niet kent, hoort het er niet aan af op Eigen Wereld. De aanwezigheid van Rico is er niets minder om. "Ik heb wel mijn verses!" Echte Rico-concepten waren in het verleden nummers als Vervelende Jongens, Beestenboel en Tempel, "Dat zijn echt tracks van mij. Beestenboel is een goed voorbeeld, daarin kruip ik letterljk in de huid van een beest. Daar houd ik van, ergens echt in gaan. De tempel kan je zien als je hoofd, je brein, of de Assendorper tempel, deze plek dus, Delic's hut. Dat zijn tracks waar ik van houd, dat wil ik in het vervolg weer meer gaan doen, daar is het deze keer niet veel van gekomen. Als ik ooit met een solo-album kom, zal het ook die richting op gaan. Dan wil ik alleen maar verhalen vertellen. Dat is nog niet eerder gebeurt in Nederland, dus dan moet ik het eigenlijk nu niet zeggen want anders gaat iemand anders er mee vandoor. Ik heb wel wat liggen, bijvoorbeeld een nummer dat alleen maar over illegale feestjes gaat, en een track over mijn mountainbike: volop in de weer met mijn voorvorkveer rol ik door het verkeer. Dat ik een dagje door de stad rijd en van alles meemaak."

Waar zijn collega Sticks al twee solo-albums klaar heeft, waarvan er eentje in 2004 uitkwam en de volgende voor later dit jaar staat gepland, grapt Rico dat we zíjn eventuele soloproject pas in 2013 kunnen verwachten. "Ik kan lang over een tekst doen. Ik wil dat alles klopt, ook de flow. Stickert haalt het in een uur uit zijn pen, ik laat het rusten en ben uiteindelijk na één of twee weken tevreden. De tijd die ik aan de workshops besteed, kan ik ook besteden aan lyrics schrijven, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben. Het ligt in ieder geval niet aan de inspiratie, ik vind het leuk om met woorden en met zinnen te puzzelen. Ik schrijf al sinds mijn twaalfde en ik heb al mijn schriftjes, een stuk of honderd, nog wel ergens liggen." Rico is die Opgezwolle-rapper met die altijd dui-de-lij-ke ar-ti-cu-la-tie, volgens hem de reden dat sommige mensen in de begintijd wel eens dachten dat hij de blanke rapper van de groep was.

"In principe" kan Rico goed uit de voeten met de concepten en ideeën van Sticks. "Maar soms zijn er dingen... Ik ben minder serieus dan hem en als het soms wat te beladen is, wordt het mij te veel, dan ga ik iets anders schrijven." Ik doe mijn dans, zoek de balans om het nieuwe album te citeren. "Dat is het mooie." Omdat Sticks meer inbreng heeft gehad, is Eigen Wereld volgens Rico misschien wat meer volwassen en serieus geworden. "Ik moet ook beseffen dat ik niet altijd twaalf, dertien, veertien jaar oud kan blijven. Wat ik wel graag zou willen!" Volwassen worden heeft, vergeleken met "schijt, fuck the world en leven maar" echter ook zijn charmes en Rico heeft het gevoel dat Sticks hem op dat terein op sleeptouw neemt. "Ik blijf mijn eigen persoon, maar hij zet mij wel aan het denken door op bepaalde vlakken wat serieuzer over het leven na te denken." Dat is altijd zo geweest, vertelt Rico, die vier jaar ouder is dan zijn rap-partner. De twee zien elkaar voor het eerst buiten op straat bij het Zwolse Hedon. Zijn skibril en "wijde hiphopbroek" doen Rico even twijfelen maar zodra hij Sticky Steez hoort rappen, is hij overtuigd van diens talent. Samen met Blaxtar vormt Rico dan al een tijdje het duo Rude Teens, dat uiteindelijk samengaat met ZCC (Z City Committee), de groep van Delic en rappers Sticks, Sam Clarke en Fly. Als die laatste twee afhaken, gaat ook Blaxtar zijn (Engelstalige) weg en blijft de Nederlandstalige groep Opgezwolle over. Rico noemt als belangrijke inspiratiebron om in het Nederlands te rappen het nummer Zoute Uitval, een b-kant van Extince waarin de normaliter Engelstalige rappers Mis, Shyrock, E-Life, Def Rhymz en U-Niq voor het eerst en eenmalig in het Nederlands spitten. Het feit dat Shy nu, in het Nederlands uiteraard, meedoet op Eigen Wereld, is iets wat Rico met grote trots vervult.

Ricardo McDougal heeft een Arubaanse vader en een Nederlandse moeder en groeit op in het Veluwse stadje Harderwijk. De havo maakt hij niet af maar via het mbo komt hij alsnog op de hbo-opleiding culturele maatschappelijke vorming op de christelijke hogeschool Windesheim in Zwolle terecht. Om serieus met Opgezwolle verder te gaan, kiest Rico er bewust voor om voortijdig met de studie te stoppen maar uiteindelijk doet hij toch wat hij met de opleiding wilde: rap-workshops geven aan kinderen op scholen en in jeugd-detentiecentra. Het is een programma van anderhalf uur waarin de Opgezwolle-rapper laat zien wat je met rap kan. "Ik zie raps schrijven als het bijhouden van een dagboek, je legt je leven neer op papier." Behalve dat hij er voor betaald krijgt, heeft Rico er zelf ook nog wat aan. "Elke les weer doet mij heel goed. De leidraad is al vijf of zes jaar hetzelfde maar het geeft mij altijd een heel voldaan gevoel. Daar heb ik heel veel aan." Menig rapper kan volgens Rico nog wat leren van die kinderen: "Hoe jonger ze zijn, hoe echter ze komen. Ik merk dat rappers te geforceerd bezig kunnen zijn. Het is leuk om technisch goed te zijn, om een dubbele flow neer te zetten waar elk woord op elkaar rijmt maar op een gegeven moment stap je daarvan af en ga je wat meer op inhoud letten" En zorgen dat het natuurlijk overkomt: "Dat je wat je rapt zo op straat zou kunnen vertellen."

In discotheek X-Ray bemant Rico de garderobe. Zelf is hij niet zo'n discotheektype, zoals Opgezwolle op Eigen Wereld laat horen in het nummer Tunnelvisie zijn ze meer van de illegale feesten. Voor Rico hoeft het ook niet altijd hiphop te zijn. Je zou hem wel eens op een teknofeest hebben kunnen tegenkomen en op zijn computer luistert hij graag naar het "clickhop"-kanaal van Soma FM op iTunes-radio. Die muzikale avontuurzucht is ook te horen bij Delic, die verantwoordelijk is voor alle muziek van Opgezwolle. "Soms schrijven we in de studio terwijl hij een beat maakt, soms is de beat al af en komt er een concept en soms ligt er een concept en wordt er een passende beat gezocht. Er is geen vaste formule." Dat Eigen Wereld geen overdreven toegankelijke plaat is geworden, is niet alleen op het conto van Delic te schrijven. Alles gebeurt in goed overleg en bovendien is Rico zwaar fan van zijn producer. "Van alle producers in de wereld..." Het blijft even stil, alsof hij zeker wil weten dat hij echt meent wat hij wil gaan zeggen. "...vind ik Delic de beste. Dr. Dre is de enige die ik ook heel goed vind maar je hoeft het boekje van 2001 maar open te maken of je ziet wat een fucking grote mengtafel hij heeft staan. Delic doet het allemaal alleen, hij is creatiever bezig dan Dre."

Morgen: deel twee van State's Opgezwolle-interviewserie, waarin Delic uit de doeken doet hoe hij er tegenaan kijkt.

door Job de Wit, beeld: Ilja Meefout, 23Jan06



Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 23-01-2006 om 20:02:14
mooie tekst

mijn favo tot nu toe

Balans, eigen wereld, elektrostress, gerrit, ogen open,tunnelvisie, de jug
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Crunx Gepost door Crunx op maandag 23-01-2006 om 20:05:59
kheb het geupload door rapidshare

wie hoeft em hebben? pm me maar
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 23-01-2006 om 20:09:34
@ SGC-876 Ik wou er eigenlijk net een topic over droppen, Vind het echt een dope idee van state om ze allemaal apart te interviewen.. Hou state in de gaten dus.....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
dap
038
Gepost door dap op maandag 23-01-2006 om 20:10:17
assendorp is helemaal niet zwolle zuid.
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 23-01-2006 om 20:12:54
dope interview. "verwend" is ook een echte Rico track.

ontopic: heb het album 2 dagen niet geluisterd. om mijn conculsie na het luisteren te vellen . denk eigenlijk wel dat het een eentonig album is vergeleken met Vloeistof en Spuugdingen
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op maandag 23-01-2006 om 20:15:26
Het is best jammer dat er niet echt van die ''rico tracks'' bij zitten, ik digg beestenboel bijvoorbeeld echt te erg. Toch pompt dit album als een mawfakker en ben ik voorlopig wel even zoet.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
SGC-876
Gepost door SGC-876 op maandag 23-01-2006 om 20:19:59
ach ja, als we in 1 jaar Fakkelteit, Opgeduveld 2 en Kubisme krijgen...
en Rico dropt volgend jaar hoop ik zijn eigen album .
iemand zei hier laatst nog dat hij steeds meer motivatie kreeg om dat album te maken, door al die positieve reacties.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 23-01-2006 om 20:21:56
de flow/delivery van Sticks in Made In NL vind ik echt heerlijk, vooral dat stukje dat over hypes gaat
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op maandag 23-01-2006 om 20:21:59
Wel jammer opzich dat rico elektro stress niet wat normaler rapt.

Dit is wel leuk natuurlijk, maar niet erg relaxt om te luisteren als je 't mij vraagt. Het had zo'n dope track kunnen worden.

En beestenboel is zeker dopeheid.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2006 @ 20:23:15 ]

----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 23-01-2006 om 20:23:09
Elektro Stress vind ik juist (een van) de dopeste track(s) van het album
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op maandag 23-01-2006 om 20:24:42
ik word er gestresst van.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op maandag 23-01-2006 om 20:26:28
Ik vind vroeger/nu overigens de beste track op het album, denk ik... lastig... maar ik houd gewoon heel erg van die shit. Elektro stress.. haha... rico komt gewoon überdope gek! Tunnelvisie luister ik ook plat... park ook... kanker.. ik vind heel dat album ownen, fok labels als beste track/wackste track/whatever... zelfs de aller wackste track van opge is doper dan 90% van alle ander nederlandstalige hiphop shit, vind ik.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 23-01-2006 om 20:32:12
Vind toch dat je de "scéne" dan een beetje te kort doet
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op maandag 23-01-2006 om 20:35:19
mwoah, klein punt heb je daar. Ik vind dat de nuc soms beter is dan opge, vsop en 0118 weten ook wel van wanten.. benieuw naar dat most official ding en natuurlijk dac. Verder weet ik zo uit mn hoofd niks eigenlijk, haha.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 23-01-2006 om 20:35:20
Quote:
zelfs de aller wackste track van opge is doper dan 90% van alle ander nederlandstalige hiphop shit


komt bijna idd buurt ja
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 23-01-2006 om 20:35:29
ik vind gerrit, wel dope en over gekke gerda, dat je meer respect krijgt wanneer je jezelf bent, mogen sommige mensen wel is naar luisteren...
volle kracht is denk ik wel me favoriet :&
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 23-01-2006 om 20:37:04
Sommige nummers zijn alleen relaxed onder bepaalde omstandigheden weet je. Elektrostress kun je niet effe opzetten als je zit te ouwehoeren of zo, das superirritant. Maar knetterstoned, ijskoud bij de bushalte ging ik er echt goed van

Ik vind Vroeger/Nu een klein beetje vervelen na een tijdje, het refrein vooral. Zelfde geldt voor Made in NL. Favorieten op dit moment: Balans, Eigen Wereld, Gebleven en Regendans. Maar het verandert met de dag
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op maandag 23-01-2006 om 20:45:30
Quote:
strijker schreef op 23-01-2006 @ 20:37
Sommige nummers zijn alleen relaxed onder bepaalde omstandigheden weet je. Elektrostress kun je niet effe opzetten als je zit te ouwehoeren of zo, das superirritant. Maar knetterstoned, ijskoud bij de bushalte ging ik er echt goed van


dat is 't een beetje ja. Qua lijpe originele shit kan ik 'm goed waarderen die track maar muzikaal niet echt.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
mrcl Gepost door mrcl op maandag 23-01-2006 om 20:48:39
ik heb nu zelf de ltd

en het is echt HET hiphop album
zo dope
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op maandag 23-01-2006 om 21:41:09
Quote:
Rem schreef op 23-01-2006 @ 19:55
(...)
edwin, sossaaaaaaa


me naam is voor het eerst gevallen op het forum


koel stuk btw
Rem
Tourist
Gepost door Rem op maandag 23-01-2006 om 23:44:24
niet erg verrassend maar toch props, disque pop op 3voor12.
check dan!
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op dinsdag 24-01-2006 om 00:03:07
snap alleen niet waarom ze vinden dat hij te lang duurt?
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 24-01-2006 om 00:07:32
Hij doet echt veel te luchtig over de beats en zo. Geen positief woord over Delic.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op dinsdag 24-01-2006 om 01:19:07
Ik vond die review op 3 voor 12 zo ongeloofelijk slecht....


edit: Hoor trouwens ook niemand over duvel, ik vind zijn verse echt keihard.... Niet heel diepgaand maar het past echt goed bij de beat
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2006 @ 01:20:46 ]

----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Prism
Gepost door Prism op dinsdag 24-01-2006 om 03:09:10
www.vpro.nl
Op Vloeistof, het derde album van Zwollenaren Opgezwolle, liet het hiphoptrio zich al van een donkere kant zien. De wereld van rappers Rico, Sticks en producer Delic werd er in twee jaar tijd niet veel vrolijker op. Op Eigen Wereld laat Opgezwolle zich van een nog donkerder kant zien. En voor wie de point van de eenentwintig nummers nog zou missen hebben de ontwerpers van bureau Hotel het schijfje in een pikzwart doosje gestopt. It's like, how much more black could this be? Maar dan in het Nederlands dus. Het album is deze week Disque Pop.

Zeg je hiphop, zeg je cameo's: een mooi woord voor de gastrolletjes die rappers en producers bij elkaar opvoeren. Bij Opgezwolle en hun maatjes van het Topnotch label liepen de kruisbestuivingen door de jaren heen uit de hand: Opgezwolle met Kubus, Jawat met Opgezwolle, Duvelduvel met Kubus enzovoorts en zo verder. Het gevolg was dat bovengenoemde acts als totaalrevue op pad gingen. Als Buitenwesten zette het hele zooitje ongeregeld menig podium uit het clubcircuit op zijn kop. Maar op Eigen Wereld wordt de deur niet meer echt platgelopen. Jawat komt nog langs in Gekkenhuis, Duvel doet mee op Passievrucht / Bosmuis en Raymzter in Ut Is Wat Het Is. Verder Postman Shyrock, Winnie, James en Josje. De duimen gaan absoluut omhoog voor de bijdrage die de Zwolse volkszanger Dries Bijlsma levert in Park. Met het stemgeluid van een soort bejaarde Henny Vrienten weet hij een sprankje melancholie aan het eind van het album toe te voegen. Goede keus!

De beats van Delic zijn duister en zompig als het strafschopgebied van een amateurclub op een druilerige zaterdagochtend. De tracks bestaan voornamelijk uit vette elektronica over traag gebeuk uit drumcomputers. Hier en daar voegt een sample iets toe. Verder komt er in het nummer Eigen Wereld een sprookjesplaat langs en in Passievrucht / Bosmuis zijn Koot en Bie die als Jacobse en Van Es uit de platenkast van -waarschijnlijk- de ouders van Delic getrokken.

De songs Gerrit (veertiende op de cd) en Ukkie (vijftiende) zijn een mooie krachtmeting tussen de rauwe Sticks en de goedlachse Rico. De laatste rapt lekker gul en heeft grappige, vindingrijke teksten. In de meeste andere nummers komen Rico en Sticks allebei aan het woord en geven elkaar genoeg ruimte. Eenentwintig nummers Opgezwolle is misschien iets teveel van het goede. Waarom het instrumentaaltje De Jug (met ene Fred Zomer op de sopraansax) na ruim een uur als twintigste langskomt is mij een raadsel. Een kwartiertje korter had Eigen Wereld best kunnen duren. Maar dat is muggenziften. Er zit immers een knop op je cd-speler.
Deze tekst uit het bruggetje en refrein van albumopener Hoedenplank is eigenlijk de perfecte bijsluiter van Eigen Wereld:

We brengen je dag hoe dan ook goed op gang
's Ochtends vroeg naar je werk
Voer voor je hoedenplank
Voer voor je hoedenplank
Hoedenplank
Tast toe
Proef die woofer

Hiphop doet het nog altijd het beste in de auto en -inderdaad- je basboxen krijgen er met deze vierde van Opgezwolle flink van langs. Voer voor je hoedenplank. Mooi om de ochtendspits mee door te brengen. En dan kan zo'n album natuurlijk niet lang genoeg duren.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-01-2006 om 08:07:00
beetje slechte review als je t mij vraagt..

Quote:
De wereld van rappers Rico, Sticks en producer Delic werd er in twee jaar tijd niet veel vrolijker op.

waar baseerd ie dat op?

Quote:
Op Eigen Wereld laat Opgezwolle zich van een nog donkerder kant zien

juist niet.


Quote:
Een kwartiertje korter had Eigen Wereld best kunnen duren

Quote:
mooi om de ochtendspits mee door te brengen. En dan kan zo'n album natuurlijk niet lang genoeg duren


Quote:
Hiphop doet het nog altijd het beste in de auto en -inderdaad- je basboxen krijgen er met deze vierde van Opgezwolle flink van langs

ja, 1 nummer...
JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op dinsdag 24-01-2006 om 08:42:52
Op de site van TopNotch staat dat er een een speciale editie hoes is van dit album, weet iemand hoe deze eruit ziet?

----------------------------
Hotel heeft gezorgt voor de absoluut veel te verre hoes die er in twee edities is verschenen. De zogenaamde special edition is zeer schaars en TopNotch wenst iedereen bij het zoeken naar de speciale editie van de hoes veel succes.

Bron: top-notch.nl
----------------------------


Ik zie op elke site deze afbeelding als hoes:

Op de frontpage van deze site zag ik ook deze staan:
https://www.nlhiphop.nl/blob.php?file=image&size=image&id=26
Mijn hoes ziet eruit als die eerste afbeelding, maar dan zijn de letters zwart...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2006 @ 09:00:48 ]

----------------------------------------
http://www.bzijde.be
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-01-2006 om 08:56:05
daar ben je nu wel te laat mee ...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 24-01-2006 om 08:56:47
euhmz zie de foto's in dit topic of bij onze review?
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op dinsdag 24-01-2006 om 09:03:00
Quote:
spade schreef op 24-01-2006 @ 08:56
euhmz zie de foto's in dit topic of bij onze review?


Ja... Maar ik heb een andere dan op beide staat...
----------------------------------------
http://www.bzijde.be
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 24-01-2006 om 09:17:11
nee je hebt die van de eerste... maar aangezien je zwart op zwart niet ziet op afbeeldingen hebben ze de letters maar wat meer kleur gegeven...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
melle
Gepost door melle op dinsdag 24-01-2006 om 09:57:11
Quote:
dap schreef op 24-01-2006 @ 08:07
beetje slechte review als je t mij vraagt..

(...)
waar baseerd ie dat op?


Op de teksten lijkt mij, die zijn wel een stukje cynischer dan vloeistof, en het album heeft gewoon een rauwere/donkerdere sound.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op dinsdag 24-01-2006 om 10:22:29
Quote:
spade schreef op 24-01-2006 @ 09:17
nee je hebt die van de eerste... maar aangezien je zwart op zwart niet ziet op afbeeldingen hebben ze de letters maar wat meer kleur gegeven...



ow ok, thx
----------------------------------------
http://www.bzijde.be
J-Ro Gepost door J-Ro op dinsdag 24-01-2006 om 10:37:12
Quote:
De duimen gaan absoluut omhoog voor de bijdrage die de Zwolse volkszanger Dries Bijlsma levert in Park


Die volkszanger is toch Bert Vrielink? / Volgens mij speelt Dries Bijlsma de gitaar op een aantal nummers van opgezwolle.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 24-01-2006 om 10:41:22
Quote:
J-Ro schreef op 24-01-2006 @ 10:37
(...)

Die volkszanger is toch Bert Vrielink? / Volgens mij speelt Dries Bijlsma de gitaar op een aantal nummers van opgezwolle.


Ja klopt, fucking slordig is ie ook nog. Die gast heeft de moeite niet eens genomen om het album goed te checken. En dat mag dan recensies schrijven
jansuhhiphop1982
ik kom erin daaronderin mog ik t willen,hoe ist he
Gepost door jansuhhiphop1982 op dinsdag 24-01-2006 om 11:32:18
wat voor n asshole is dat...!

----------------------------------------
de volle vrijheid
jansuhhiphop1982
ik kom erin daaronderin mog ik t willen,hoe ist he
Gepost door jansuhhiphop1982 op dinsdag 24-01-2006 om 11:35:25
heeft btw bert vrielink al veranderd....prutser
----------------------------------------
de volle vrijheid
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 24-01-2006 om 11:44:52
Quote:
dap schreef op 24-01-2006 @ 08:07

Quote:
Op Eigen Wereld laat Opgezwolle zich van een nog donkerder kant zien

juist niet.



Dat is denk ik niet te ontkennen, Eigen wereld is duidelijk een stuk rauwer en donkerder als vloeistof.

----------------------------------------
clonebabybeats baby
slijmbal
hiphopjunkforlife
Gepost door slijmbal op dinsdag 24-01-2006 om 11:53:16
wat een aap
----------------------------------------
"Underground just ain't a word, it doesn't mean unheard. If you a real hip hop fan than it means preferred."
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0264 sec.