Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 20:38:31
Ik krijg dus over een paar maanden studiefinanciering maar lees nu opeens over de prestatiebeurs

dit betekend dus dat je als je je opleiding niet haalt binnen tien jaar dat je het geld terug moet betalen wat je aan studiefinanciering hebt gehad

dan denk je misschien: 10 jaar, dan haal je het toch makkelijk?
maar ik heb dus op mijn school dat je niet kan blijven zitten, als je een jaar niet haalt kan je vertrekken

iemand die hier mee te maken heeft of er meer van weet? ik begrijp namelijk geen ene reet van die site waar het te vinden is, en heb geen zin om me in te schrijven als het mogelijk is dat ik het niet haal en dan vervolgens alles terug mag gaan betalen
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 23-01-2006 om 20:41:28
wat voor opleiding ga je doen dan? overigens heb ik hier volgend jaar volgens mij niet mee te maken, ik ga een hbo opleiding doen en er wordt van je verwacht dat je je P in 1 jaar haalt, maar er zitten er genoeg van die opleiding in hun 3e jaar die nog steeds een tentame van het 1ste jaar moeten halen ofzo, dus ik maak me niet druk
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 20:42:37
ik zit nu nog in het eerste jaar van niveau 4 detailhandel
blehhhh
misselijkmakend
Gepost door blehhhh op maandag 23-01-2006 om 20:45:49
en wat ga je doen??

je moet gewoon een aantal studiepunten halen en dan is alles ok, 2/3e elk jaar en dan is er niks aan het handje

10 jaar over een studie doet niemand (meer) en met hbo en wo moet je gewoon een bepaald percentage halen dus niet elk jaar de volle 100% ofzo
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 23-01-2006 om 20:49:50
Het is inderdaad best vaag ze legden het toevallig uit op mijn school vandaag.
Nu ga ik eerst detailhandel niveau twee doen en dan niveau vier dan kan ik in ieder geval met twee kijken of ik het makkelijk vindt of niet.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 20:50:15
oh, met nu nog bedoelde ik eigenlijk dat ik dat blijf doen

tien jaar is wel lang ja, en de opleiding is voor mij ook wel te halen maar stel ik moet van school af, dan kan ik het dus terugbetalen

maar andere mensen die er mee te maken hebben hier? die me er meer over kunnen vertellen
blehhhh
misselijkmakend
Gepost door blehhhh op maandag 23-01-2006 om 20:51:52
ik denk dat www.ib-groep.nl je er wel het fijne van kan vertellen, anders de klanteservice die je morgen kan bellen
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 20:54:27
ib-groep.nl was ik me op aan het inschrijven en daar begreep ik dus niet echt wat ze bedoelen, het is niet echt tot in de puntjes uit gelegd terwijl me dat toch wel handig lijkt,
nouja anders zal ik wel even op school vragen wat het precies inhoud

toch bedankt
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op maandag 23-01-2006 om 21:29:35
ik had er laatst ook vragen over, je moet even die klantenservice bellen
----------------------------------------
beng!
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 21:32:13
oke bedankt, zal ik doen
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op maandag 23-01-2006 om 21:58:02
ik heb die shit ook, maar op dit moment sta k er niet echt goed voor.. maar binnen 10jaar een opleiding halen moet toch wel lukken
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 21:59:56
Als het aan mij ligt wel, maar ik moet dus van stoppen van mijn school als ik aan het eind van het jaar niet over ga, of zou ik binnen die 10 jaar dan nog een andere opleiding kunnen doen?
Nouja, zoiezo maar zorgen dat ik het haal
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 23-01-2006 om 22:01:31
Quote:
rame schreef op 23-01-2006 @ 20:50
tien jaar is wel lang ja, en de opleiding is voor mij ook wel te halen maar stel ik moet van school af, dan kan ik het dus terugbetalen


Nee klopt niet.
Dan zijn er toch nog geen 10 jaar van studiefinanciëring ontvangen voorbij.
Het gaat er niet om dat je niet mag falen op een opleiding.
Je kan gewoon 10 jaar stufi ontvangen en ergens binnen die 10 jaar moet je gewoon een diploma halen.
Maakt niet uit hoeveelste opleiding het van je is ofzo.
Tenminste zo interpreteer ik het.
Want ik heb zelf vroegtijdig moeten stoppen met een opleiding, waar ik dus geen diploma heb gehaald.
En nu doe ik gewoon een opleiding op een andere school en ontvang gewoon stufi en heb niks terug hoeven betalen.
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 22:05:36
oke, dan begrijp ik het, ik ga zoiezo nog eens met mijn begeleider praten maar het lijkt me wel dat je 10 jaar erover mag doen en dan iets willekeurigs mag halen

maar het lijkt me gewoon kut als je opeens weet ik veel hoeveel geld terug mag gaan betalen als je het niet gehaald hebt

melle
Gepost door melle op maandag 23-01-2006 om 22:29:57
Nee klopt niet,
je krijgt volgens mij voor 5 jaar stufi.

----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 22:57:48
10 jaar voor zover ik weet
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 23-01-2006 om 23:31:01
Vragen voor een informatiepakket
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
DJel
Wat?
Gepost door DJel op maandag 23-01-2006 om 23:48:52
Quote:
BattleCat schreef op 23-01-2006 @ 22:01
(...)

Nee klopt niet.
Dan zijn er toch nog geen 10 jaar van studiefinanciëring ontvangen voorbij.
Het gaat er niet om dat je niet mag falen op een opleiding.
Je kan gewoon 10 jaar stufi ontvangen en ergens binnen die 10 jaar moet je gewoon een diploma halen.
Maakt niet uit hoeveelste opleiding het van je is ofzo.
Tenminste zo interpreteer ik het.
Want ik heb zelf vroegtijdig moeten stoppen met een opleiding, waar ik dus geen diploma heb gehaald.
En nu doe ik gewoon een opleiding op een andere school en ontvang gewoon stufi en heb niks terug hoeven betalen.


Je hebt geen recht op 10 jaar studiefinaciering, maar je moet binnen 10 jaar je hbo-opleiding halen zodat je eerste 4 jaar studiefinanciering, wat eigenlijk een schuld, wordt kwijtgescholden.
Na 4 jaar krijg je geen studiefinaciering meer maar krijg je een lening die je later moet terugbetalen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2006 @ 23:50:41 ]
rame
Gepost door rame op maandag 23-01-2006 om 23:52:34
oke, dan begrijp ik het ongeveer wel
ik vind het alleen wel genaaid dat het alleen voor niveau 3/4 zo is en niet voor niveau 1/2, je zou toch eerder denken dat de hogere niveaus het halen..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.