Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 21-11-2005 om 21:37:58
*zucht*.... mensen we zitten hier in een archief stuk te posten...

nja ik move 'm wel naar een open forum...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 21:39:37
o jezus, sorry, dat had ik niet eens door
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 21-11-2005 om 21:41:57
thnx livio
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:00:25
Dus theorie over ontstaan vd aarde , geen God bullshit, puur wetenschappelijk.

Zo'n 10 a 5 miljard jaar geleden verdichtte kosmisch gas en een stofwolk (zo ontstaan sterren trouwens ook, dat gas en stofwolk zweeft zo in het heelal)

Door die verdichting kwam er een hogere druk (logisch) en bijgevolg ook een hogere temperatuur ( wet van fysica)

Door die hogere temperatuur smolt het samengedrukt (verdicht) materiaal en het lichtste kwam bovendrijven (ook logisisch) aan het oppervlak.

Dat oppervlak koelde af dus ging het stollen (ook wet van fysica). Hierdoor ontstond de oceanische en continentale korst ---> de aardkorst ( 4.6 miljard jaar geleden, kunne ze bijna exact bepalen)
De aarde bestaat uit de 3 delen, de korst,mantel en kern. maar hierover ga ik niet uitwijden.
Nu heb je een aarde zonder gebergten en oceanen.

Nu de aardkorst gaat in stukken breken door divergentie (hier ga ik ook niet over uitwijden maar dit fenomeen komt nog altyd voor, vorming van nieuwe bergen en vulkanen onder andere, en bijvoorbeeld kan je hier ook mee bewijzen dat de continentale korst 1 geheel was vroeger)

Dus de aarde breekt in stukken met spleten aan de randen van die breuken. Door die spleten ontsnapten gassen (en lava, vorming van gesteenten) en die gassen vormden de dampkring.
Die gassen gingen ook gedeeltelijk condenseren, zorgde voor waterdamp, die waterdamp zorgde voor oceanen.

Nu heb je de aarde.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-11-2005 @ 22:02:04 ]

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 22:03:03
aha, en daar heb jij videoöpnamen van neem ik aan?


ik zie overigens nog niet wat mijn idee ontkracht, want wat jij beschrijft zou het ontstaan van de zon (sterren) kunnen zijn, als daar vervolgens een stuk afbreekt, en dat ergens blijft hangen, dan:
Dat opperval koelde af dus ging het stollen (ook wet van fysica). Hierdoor ontstond de oceanische en continentale korst ---> de aardkorst ( 4.6 miljard jaar geleden, kunne ze bijna exact bepalen)
De aarde bestaat uit de 3 delen, de korst,mantel en kern. maar hierover ga ik niet uitwijden.
Nu heb je een aarde zonder gebergten en oceanen.

Nu de aardkorst gaat in stukken breken door divergentie (hier ga ik ook niet over uitwijden maar dit fenomeen komt nog altyd voor, vorming van nieuwe bergen en vulkanen onder andere, en bijvoorbeeld kan je hier ook mee bewijzen dat de continentale korst 1 geheel was vroeger)

Dus de aarde breekt in stukken met spleten aan de randen van die breuken. Door die spleten ontsnapten gassen (en lava, vorming van gesteenten) en die gassen vormden de dampkring.
Die gassen gingen ook gedeeltelijk condenseren, zorgde voor waterdamp, die waterdamp zorgde voor oceanen.

Nu heb je de aarde.


Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:06:26
Quote:
livio schreef op 21-11-2005 @ 22:03
aha, en daar heb jij videoöpnamen van neem ik aan?


ik zie overigens nog niet wat mijn idee ontkracht, want wat jij beschrijft zou het ontstaan van de zon (sterren) kunnen zijn, als daar vervolgens een stuk afbreekt, en dat ergens blijft hangen, dan:





Kijk een ster ONTSTAAT uit verdicht kosmisch gas en een stofwolk, dan ontstaan er chemische reacties die de zon tot een hete vloeibare materie maakt.
Een geheel ander proces eigelijk

Als een stuk van de zon afgebroken zou zijn, zou er een nieuwe kern ontstaan zijn, die zo heet was, dat er een 2de zon gevormd zou zijn.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op maandag 21-11-2005 om 22:09:12
uh de zon is ook een ster hoor. dus zou het dezelfde proces hebben als de andere sterren. dus zou livio wel gelijk hebben.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 22:12:07
maar omdat het maar een klein stuk is (in vergelijking tot bv de zon) dan zou die kern misschien niet heet genoeg zijn om een 2e zon/ster te zijn ?
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:12:20
Quote:
Prow schreef op 21-11-2005 @ 22:09
uh de zon is ook een ster hoor. dus zou het dezelfde proces hebben als de andere sterren. dus zou livio wel gelijk hebben.


ik bedoelde : een andere proces dan de aarde...
En eveneens een proces dan de andere sterren, je hebt zo een stercyclus die ze doorlopen, bruine ster, rode ster nzo
de zon is ergens blijven hangen binnekort evolueert ze weer (wss) en gaat ze inklappen en dan voor een gigantische ontploffing zorgen die een groot deel planeten rond de zon (ook de aarde) zal wegblazen, want dit kan nog even duren aangezien de zon nog in een relatief jong proces zit
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 22:13:59
oké koel!

weer wat geleerd. Toch vraag ik me af waar dat verhaal over 'stuk van de zon' dan vandaan komt, want wat ik me herinner is dat het redelijk onderbouwd was allemaal.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:14:11
Quote:
livio schreef op 21-11-2005 @ 22:12
maar omdat het maar een klein stuk is (in vergelijking tot bv de zon) dan zou die kern misschien niet heet genoeg zijn om een 2e zon/ster te zijn ?


dan zou het zowieso een zon worden naar mijn mening, omdat de chemische reacties blijven en zowieso zou de ster dan groeien en heter worden

maar dit is maar een theorie
(die helemaal bewezen kan worden, maar dan zou ik een half boek nodig hebben denk ik)
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op maandag 21-11-2005 om 22:15:50
toch appart dat de bijbel en de wetenschap zich af en toe duidelijk aanvullen.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:16:30
Quote:
livio schreef op 21-11-2005 @ 22:13
oké koel!

weer wat geleerd. Toch vraag ik me af waar dat verhaal over 'stuk van de zon' dan vandaan komt, want wat ik me herinner is dat het redelijk onderbouwd was allemaal.


Ja kijk het zou allemaal kunnen hoor, meer ikzelf zou niet inzien hoe.

Maar vooral het heelal blijft een raadsel omdat we nooit de kennis zullen hebben om te achterhalen waar het nu precies vandaan komt, en wat er gaat gebeuren met het heelal (iedereen kent da big bang theorie wel, er is kans dat er een 2de big bang komt en alles weer opnieuw begint.)
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:17:05
Quote:
Prow schreef op 21-11-2005 @ 22:15
toch appart dat de bijbel en de wetenschap zich af en toe duidelijk aanvullen.


Ja zeker waar
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-11-2005 om 22:21:52
de bijbel is ook niet echt geschreven door domme personen het is meer een soort van 'verklaring' voor het onverklaarbare toendertijd
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 21-11-2005 om 22:24:07
Ja ik vind de bijbel al even onduidelijk als die goden shit...
Er staan zeker goede argumenten in hoe en waarom, maar dan meerdere dingen die je in twijfel kan trekken
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Leyla
Gepost door Leyla op dinsdag 22-11-2005 om 09:27:22
Wow, dope, discussie over God(en)... Nu wil ik een heel lulverhaal houden, maar moet helaas naar school...
Naja, maakt niet uit, kan ik meteen goed nadenken over wat ik wil droppen

Vind het trouwens wel heel interessant hoe iedereen hierover denkt....
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 22-11-2005 om 10:37:22
Govver, eindelijk ns een cool topic, moet ik over een kwartier eent toets maken!
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 22-11-2005 om 12:01:27
Quote:
limon schreef op 15-10-2002 @ 10:19
Veel mensen hebben zich wel eens afgevraagd wat God is of wat Goden zijn. Waar komt die term vandaan? Uit de vroegste geschiedenisstukken blijkt dat de eerste primitieve mensen het al over goden hadden. Niet op 1 plek, maar overal op de wereld. Het gaat dan ook niet over 1 god, maar over meerdere goden (zelfs de bijbel heeft het in het eerste boek Genesis over MEERDERE goden, dus fok die gelovigen die zeggen dat er 1 almachtige god is). Om te weten waarom die eerste mensen die wezens die zij zagen goden noemden moeten we terug in het verleden. Helaas, dat kan niet. Dan halen we het verleden toch hierheen?

In de rimboe zijn nog steeds plaatsen waar de beschaving nog nooit is geweest. Die mensen zijn een kopie van het verleden, zij zijn niet ontwikkeld en leven nog erg primitief. Vooral het Amerikaanse leger heeft daar veel mee te maken gehad. Als het nou ging om legereenheden die te voet aankwamen lopen of een noodlanding hebben gemaakt. De primitievelingen waar ook ter wereld hadden steeds dezelfde reactie: ze werden voor goden aangezien. Hun lichtgevende zwaarden, hun vliegend vermogen, alles duidde erop dat zij goden waren, sommige primitieve stammen beweerden zelfs dat het de god is waar ze op gewacht hadden. Kennelijk verwachtten ze een wezen wat er gewoon als een mens uit ziet. Sterker nog: in alle gevallen werd GOD gebruikt om een wezen aan te duiden wat er net zo uitzag als zijzelf, maar ongelooflijke dingen konden (vliegen) of hadden (pistooltjes e.d.).

Is het dan niet logisch dat de primitievelingen van duizenden jaren geleden net zo`n ervaringen mee hebben gemaakt? Helemaal als je bedenkt dat waar ook ter wereld over goden wordt gepraat het meestal gaat over wezens die lijken op mensen. In de bijbel staat zelfs dat er een God de aarde-mens schiep naar HUN (er waren meerdere) gelijkenis.

De Goden waren mensen die konden vliegen, superwapens hadden. Kennis van alle maatschappelijk zaken (recht, werken, astronomie, geneeskunde). Het is ook niet verwonderlijk dat de eerste beschavingen in Egypte en Mesopotamie meteen een superieur maatschappelijk stelsel hadden. Deze hadden ze, zoals ze zelf zeggen, van de Goden overgenomen.


Het lijkt of dit 'verhaal' nog niet af is, maar volgensmij is het de bedoeling dat de lezer zelf beredeneert dat de mensheid zich voor een (groot) deel niet zelf ontwikkeld heeft, maar een helpende hand of in dit geval een helpende kolenschop heeft gehad. Dat zou ook een hoop gaten die in de ontwikkeling van allerlei technologieën en wetenschappen bestaan in de geschiedenis verklaren.
Kvind het zelf wel een boeiende theorie. Ook als je stukken uit de Bijbel aanhaalt (hoewel ik het christendom persoonlijk gewoon bullshit vind), staan er stukken in over goddelijke wezens, groter dan mensen met geweldige vermogens, die vanuit de hemel neerdaalden. Vanuit allerlei bullshitverhaaltjes die priesters en ander uitschot hebben opgehangen met als doele morele verkwanseling kun je bedenken dat die hemel waarover geschreven is een hemel is die uit wolken bestaat en waar goede mensen heengaan na hun dood. Tegenwoordig met onze kennis van het heelal is het wat logischer om te bedenken dat het in feite buitenaardse wezens zijn die de aarde als een soort biogenetische/technologische/experimentele moestuin beschouwen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-11-2005 @ 12:02:29 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op dinsdag 22-11-2005 om 15:34:28
de aarde een stuk van de zon?

als een mens een paar miljoen kilometer in de buurt van de zon komt verbrandt het al..
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 22-11-2005 om 15:36:12
Quote:
Ummer schreef op 22-11-2005 @ 15:34
de aarde een stuk van de zon?

als een mens een paar miljoen kilometer in de buurt van de zon komt verbrandt het al..


ik denk dat Livio bedoelt dat toen het afbrak er nog geen mensen op woonden

ik weet zelf niet helemaal wat ik moet geloven over de aarde, over hoe die ontstaan is - heb gewoon geen verstand van sterrenkunde enzo

maar ik geloof niet in god/goden, buitenaardse wezens wel
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 22-11-2005 om 15:52:31
Tja, je hoort vandaag de dag steeds meer mensen roepen dat ze atheïst zijn en niet geloven. Het kan me eerlijk gezegd niet echt boeien of er een god is of niet. Het lijkt me alleen vrij onlogisch dat die kill niets tegen al dat lijden van de mens doet. Ik vind dus dat, als er een god is, god een madderfakker is. Ik vind het ook frapant dat mensen echt denken dat er een god is die hen helpt ofzo. Volgens mij zou er dan geen buitenaards leven moeten zijn, want dat zou natuurlijk overbodig zijn, t zou de mens totaal niet helpen.
Maar stel er is een god of er zijn goden. Waar komt god of waar komen goden dan vandaan? Zijn het verheerlijkte mensen? In dat geval heeft god de aarde dus niet geschapen. Is god een pappie die lekker chill in zn witte kamertje zit (a la matrix) en van daaruit alles bestuurt?

Die theorie van livio is btw erg interessant, zou volgens mij ook best waar kunnen zijn, maar hoe zou er een stuk van de zon af moeten vliegen dan? En waar komt die maan ineens vandaan? Dat is dan geen stuk van de zon toch?

Zo, eigenlijk slaat wat ik typ helemaal nergens op, maar ik ben nogal een bemoeial. Excuses daarvoor.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 22-11-2005 om 15:58:04
ok ik heb geen zin om 3 pagina's door te lezen dus heb alleen de opinigspost gelezen,
ik heb tijdens een panjabui zitten brainstormen over het fenomeen"god"
heb er 2 verklaringen voor,
zowiezo was god een rede om dingen te verklaren, hoe komt het dat de wereld bestaat??
ohhh heeft god vast gemaakt!
maar heb ook wel is zitten denken dat het mischien zo kan zijn dat we ooit is vanaf een andere planeet bezocht zijn en dat die hier ook dingen hebben uitgespookt,
maar dat is wel heel speculatief
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 22-11-2005 om 15:59:43
wat betekent panja?
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 22-11-2005 om 16:02:37
in dit geval zwaar stoned,
eigenlijk betekend het dronken maar gebruik het eigenlijk voor alles wat niet nuchter is
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 22-11-2005 om 16:30:35
Vet topic. , dit soort shit vind ik ook altijd wel interesant. Ik heb er zelf niet echt een verklaring voor allemaal, maar ik kan me wel vinden in dat stuk wat limon poste in de 1e post. Ik denk dat er mischien heeeeeeeel vroeger wel buitenaardse wezens zijn geweest naar de aarde die de mens wat op weg heeft gebracht en dat de mensen hun dus aanzagen voor "goden" omdat ze dingen konden waar wij als mensen nog nooit van gehoord hadden.

Ook Slugger's post over dat de mens nog steeds evolueert vind ik opzig niet eens zo verbazend, mensen die paranormaal begaafd zijn zijn inderdaad gewoon verder als de rest van de mensen. Wellicht dat wel over duizenden/miljoenen/miljarden jaren, als de aarde en de mens dan nog bestaat wel iedereen zo is.

Zo zit ik af en toe wel eens na te denken maar ik heb er verder weinig informatie over gelezen/gehoord enzo.
----------------------------------------
Jos de Boss
SpitLama
Ik spit live uit de ATN:P
Gepost door SpitLama op woensdag 23-11-2005 om 19:21:03
ik geloof in elk geval niet. Ben god-loos
----------------------------------------
Yaw Yaw Yaw
Tony
Onverbeterlijk
Gepost door Tony op woensdag 23-11-2005 om 20:24:16
theorie:
" mensen die evulueren steeds meer, qua geestelijk.. als fysiek.. kijk naar 1400 jaar geleden.. fysiek waren die mensen gem. 1.60 hoogstens 1.70.. nu word een mens gemiddeld tussen de 1.80 of 2 meter (man dan he).. stel je neemt ook een kind van 15 jaar.. doe maar gek die havo doet.. een beetje logisch inzicht en shit een gemiddeld kind.. dan weet hij algemeen meer dan een "geleerde" uit die tijd.. dat is ook al 100 jaar geleden, wij leren de stelling van pitaguris of shit (ik dan nog niet) maar ik had het ook over een kind van 15 en geen 13.. daar had je in grootmoeders tijd dus enkele mensen die dat snapten in het dorp of zelfs provincie, of mischien wel heel nederland.."

"is het niet dat mensen 2005 jaar geleden niet gewoon DOM waren en uit armoede een god schaapte? was het niet 1 grote mythe.. en over de hele wereld dan? en niet alleen in jaruzalem.. vergelijk het met caravanen in irak die richting india gingen.. die route werd langzaam ontmanteld.. zou dat met god verzinnen ook niet gebeurt zijn.. waren goden soms hip? "

mensen worden ook steeds slimmer en dan kan je zien omdat die mensen zoals DEK al zei:" waarom is god er dan nooit waneer het nodig is"
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 23-11-2005 om 20:26:27
alles is wetenschappelijk te verklaren behalve het ontstaan van alle materie.Op het moment dat wetenschappers daar een antwoord op vinden (wat volgens mij onmogelijk is)dan valt het geloof in een god ook weg.Nu zijn er wetenschappers die zeggen dat er geen andere mogelijkheid is dat er een god is,omdat iets of iemand het eerste zetje heeft moeten geven.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 23-11-2005 om 21:53:07
Je moet dit weten: hoe is de wereld/universum ontstaan?

niemand weet dat , dus het wordt gissen.

Bijbel en die andere goden boeken zijn bijna allemaal het zelfde. De boedah heeft veel weg echt van het oosterse... van die mediteren shit. De westerse heeft allah/jezus. van de boedah is het gewoon een levensweg en een soort verhaal hoe het in die tijd was.

koran/bijbel zijn eigenlijk het zelfde. Voor de christendom was waren er meer geloven, maar in de tijd van de hekserij heeft een verhaal dat zich later afspeelt dan de boeken van andere geloven de macht van geloven overgenomen.

Eigenlijk dus.. bijbel = bullshit...
Er is een god, dat wel.. want hoe is deze universum onstaan? toch?

Het bewijs dat ze dingen zagen in de lucht , zoals een lichpunt , waren volgens vele verhalen * zeker in de tijd van egypte* vliegende schepen. Het bewijs ligt er, want er zijn afbeeldingen gevonden die gemaakt zijn in die tijd, terwijl we er nog niks van wisten.

Dus zo doende.
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 23-11-2005 om 21:53:54
Quote:
De boedah heeft veel weg echt van het oosterse... van die mediteren shit. De westerse heeft allah/jezus. van de boedah is het gewoon een levensweg en een soort verhaal hoe het in die tijd was.


wat praat je gek?

Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 23-11-2005 om 22:00:13
Livio jongen! ik heb opzoekwerk gedaan en dat de aarde een stuk van de zon is klopt een beetje.

Zoals ik al zei is de aarde ontstaan uit het verdichten van kosmisch gas en een stofwolk.
Dit is helemaal juist.


MAAR de zon is dus ook uit kosmisch gas en een stofwolk ontstaan. Toen die begon te ontstaan was het uiteraard een big ass wolk. Toen die wolk de zon aan het vormen was zijn er stukjes wolk en gas 'weggelopen' en die hebben de planeten gevormd.
En in die van de zon is er kernfusie ontstaan (daarom zo heet) en die van de planeten niet dus stollen nzo.

Dus je had het gedeeltelijk goed gelezen!
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 23-11-2005 om 22:00:47
Quote:
livio schreef op 23-11-2005 @ 21:53
(...)

wat praat je gek?



Ja... in de oosterse komt boedah veel voor.. in de westerse.. moslim/christencultuur..

?? is toch niet gek?
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 23-11-2005 om 22:01:59
ha. tof voor het nazoeken, dan ben ik blij dat mijn geheugen me niet in de steek heeft gelaten want ik heb dat eens gelezen toen ik 16 was.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 24-11-2005 om 07:57:47
Quote:
Dopoloog schreef op 23-11-2005 @ 21:53
Je moet dit weten: hoe is de wereld/universum ontstaan?

niemand weet dat , dus het wordt gissen.

Bijbel en die andere goden boeken zijn bijna allemaal het zelfde. De boedah heeft veel weg echt van het oosterse... van die mediteren shit. De westerse heeft allah/jezus. van de boedah is het gewoon een levensweg en een soort verhaal hoe het in die tijd was.

koran/bijbel zijn eigenlijk het zelfde. Voor de christendom was waren er meer geloven, maar in de tijd van de hekserij heeft een verhaal dat zich later afspeelt dan de boeken van andere geloven de macht van geloven overgenomen.

Eigenlijk dus.. bijbel = bullshit...
Er is een god, dat wel.. want hoe is deze universum onstaan? toch?

Het bewijs dat ze dingen zagen in de lucht , zoals een lichpunt , waren volgens vele verhalen * zeker in de tijd van egypte* vliegende schepen. Het bewijs ligt er, want er zijn afbeeldingen gevonden die gemaakt zijn in die tijd, terwijl we er nog niks van wisten.

Dus zo doende.


vergis je niet dat de bijbel en toran e.d. verzamelbundels zijn zoals wij nu ook de leesmap kennen. Het zijn geschriften van verschillende tijdsperiodes en verschillende schrijvers. Sterker nog, het is pas een verzamelingswerk geworden lang nadat de individuele schrijvers al dood waren. Oude testament is gewoon gedeeltes uit geschiedenisgeschriften van Sumerie (zuid-Irak) en de hele directe regio (Egypte, Israel, Libanon, Sirie, etc.)


----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 24-11-2005 om 12:27:41
@limon : koran en tora

@dopo : ik snap gewoon echt niet wat je met die tekst bedoelt. 'De Boedah'. Boedah is een persoon, geen boek of iets dergelijks. Misschien doel je op Boeddhisme?
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op donderdag 24-11-2005 om 16:03:09
Quote:
Dopoloog schreef op 23-11-2005 @ 21:53
koran/bijbel zijn eigenlijk het zelfde. Voor de christendom was waren er meer geloven, maar in de tijd van de hekserij heeft een verhaal dat zich later afspeelt dan de boeken van andere geloven de macht van geloven overgenomen.

Eigenlijk dus.. bijbel = bullshit...


Koran is geschreven naar aanleiding van de bijbel, sommige verhalen staan zowel in de koran als in de bijbel.

Bijbel is geen bullshit allemaal verhalen gebaseerd op feiten en zelfs zijn sommige wonderen die in de bijbel gebeuren wetenschappelijk bewezen.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
MISTER X Gepost door MISTER X op donderdag 24-11-2005 om 16:15:16
Zoiezo is de bijbel tientallen keer herschreven...dus wat er in de bijbel staat is niet altijd de waarheid...meestal opgeblazen....
Vandaar dat er goden staat ipv god

Er zijn teveel symptomen dat god bestaat....
Kijk om je heen

mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 24-11-2005 om 16:20:50
er zijn ook genoeg symptonen dat er geen god of goden bestaan.Ik geloof zelf niet dat er een god bestaat en al helemaal niet in het christendom en de islam.

Zo staat er in de bijbel in het deel jozuah:God liet de zon 1 dag halt houden.
Dit deed hij om jozuah een veldslag te laten winnen.Nou zul je misschien denken van wat is daar mis mee.Nou de zon beweegt niet om de aarde ,maar de aarde beweegt zich om de zon dus het is gewoon bullshit wat er staat.En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven dat men deze verhalen gewoon zelf verzon of baseerde op verhalen die gebeurd zijn alleen dan aanpaste.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op donderdag 24-11-2005 om 16:32:39
Ja maar dat lijkt me ook logisch, je moet de bijbel ook niet letterlijk nemen vind ik. In die tijd dacht iedereen dat de zon om de aarde draaide dus zo is het toen ook opgeschreven.
----------------------------------------
Jos de Boss
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 24-11-2005 om 16:37:03
ja zo kan je wel bezig blijven.Al die geloven zeggen dat om zich te verantwoorden.Ja maar dat moet je niet zo lezen dat moet je zo en zo lezen.Zo is het natuurlijk wel erg makkelijk praten.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op donderdag 24-11-2005 om 16:48:51
wie over God spreekt, spreekt over verlangen naar heil, gerechtigheid, vergeving, verzet en hoop. dit zijn allemaal dingen die boven de werkelijkheid uitstijgen, transcendentie dus.

waar een dergelijk verlangen is, daar is God jongens.
ontmoet men God, dan en dan alleen kunnen we Gerechtigheid krijgen, over hoe deze bol onstaad is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-11-2005 @ 16:50:04 ]

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op donderdag 24-11-2005 om 17:02:21
Quote:
mixxman schreef op 24-11-2005 @ 16:37
ja zo kan je wel bezig blijven.Al die geloven zeggen dat om zich te verantwoorden.Ja maar dat moet je niet zo lezen dat moet je zo en zo lezen.Zo is het natuurlijk wel erg makkelijk praten.


als het als uitweg zou zijn zullen zij op een gegeven moment vast lopen. het rare is alleen dat er zoveel paralellen lopen en dat de gebeurtenissen nog vrij aktueel zijn als je ze vertaald naar de moderne tijd dat je haast niet meer in toeval en verzinsel kan geloven. het boek is met zoveel detail geschreven dat kan je niet verzinnen.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op donderdag 24-11-2005 om 17:45:52
Quote:
mixxman schreef op 24-11-2005 @ 16:20
er zijn ook genoeg symptonen dat er geen god of goden bestaan.Ik geloof zelf niet dat er een god bestaat en al helemaal niet in het christendom en de islam.

Zo staat er in de bijbel in het deel jozuah:God liet de zon 1 dag halt houden.
Dit deed hij om jozuah een veldslag te laten winnen.Nou zul je misschien denken van wat is daar mis mee.Nou de zon beweegt niet om de aarde ,maar de aarde beweegt zich om de zon dus het is gewoon bullshit wat er staat.En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven dat men deze verhalen gewoon zelf verzon of baseerde op verhalen die gebeurd zijn alleen dan aanpaste.


Je moet het echt niet zow letterlijk nemen. Natuurlijk zijn er verhalen waarvan we nu zeggen, dat kan niet, maar je moet niet vergeten dat de verhalen eerst jaren mondeling aan elkaar doorvertelt werden en pas veel later opgeschreven zijn, hierdoor vervormd er wel eens iets in het verhaal. Ook zijn er veel verhalen die een boodschap met zich mee brengen, het gaat dan niet om de letterlijke tekst maar om wat je uit het verhaal opmaakt 'de boodschap' dus.
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op donderdag 24-11-2005 om 17:49:50
Er moet iets zijn denk ik of niet natuurlijk
Ik heb gewoon geen totaal idee, maar vind het tijd dat als er iets is, hij zich een ff laat zien ofzo en dat niet 1 of
andere timmerman die een plank op ze kop heeft gekregen
opeens gaat roepen dat ie de zoon van god is, maar
gewoon ff ze krachten showen ofzo of weet ik veel op wat voor manier hehe
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op donderdag 24-11-2005 om 17:50:58
Wie heeft de bijbel eigenlijk geschreven?
Een figuur als Dan Brown ofzo?
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op donderdag 24-11-2005 om 18:02:53
Quote:
mixxman schreef op 24-11-2005 @ 16:37
ja zo kan je wel bezig blijven.Al die geloven zeggen dat om zich te verantwoorden.Ja maar dat moet je niet zo lezen dat moet je zo en zo lezen.Zo is het natuurlijk wel erg makkelijk praten.


Ik geef je ook geen ongelijk hoor, ik vind de geloven zelf ook nergens op slaan. Maar ik denk dat er toch ook wel kernen van waarheden in de bijbel staan.
----------------------------------------
Jos de Boss
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op donderdag 24-11-2005 om 18:04:57
de bijbel is door vele mense geschreven. Er zijn niet egt schrijvers van het oude testament aan te wijzen geloof ik. Van het nieuwe testament zijn 5 schrijvers bekend, maar het is een verzameling van verhalen.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op donderdag 24-11-2005 om 20:54:51
(ok zal later alles hiero lezen)

Maar wie weet hebben we in de (nabije?) toekomst een tijdmachine kunnen ontwikkelen. Waar door we in het verleden terug kunnen gaan,ook naar de oude beschavingen. Wat betekend dit? "dat misschien onze kinderen die Goden kunnen zijn." Het verontrustende,dat eigenlijk onze hele geschiedenis gewoon kan bepaald zijn door mensen uit de toekosmt. Dus alles wat wij nu weten is niet echt zo gebeurd,is gewoon gemanipuleerd.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op donderdag 24-11-2005 om 21:19:30
Limon: Ja... klopt ook! het is een verhaal met wat fantasie. Ik geloof ook wel dat het klopt. Het is net als in de middeleeuwen, ze konden dat onbekende niet verklaren en gaven het rare termen en gingen het vereren omdat het volgens hun* boven natuurlijk* was. Terwijl het voor ons normaal was!

Livio: Ja, dat bedoelde ik! Dank u!

Spade: ja, het tegendeel is meer bewezen dan het voordeel. Ik denk dat de bijbel de bedoeling was om hun levenswijze door te geven en met hun techniek. Alleen dat is verkeerd in het boek gekomen, omdat het eerst mond op mond werd verteld!.
dus ja,
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0122 sec.