Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 17-10-2002 om 10:45:27
Wie is er allemaal tevreden met z'n studie (en diploma) en wie had liever iets anders gedaan?

Eerst ik zelf maar even. Ik ben veranderd van studie, vorig jaar deed ik Culturele en Maatschappelijke Vorming, maar dat was veel te breed en veel te vaag en het beroep leek me steeds minder leuk.
Dit jaar ben ik eerstejaars journalistiek en het bevalt met prima!
Veel meer diepgang en uitdaging.
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 17-10-2002 om 11:23:08
Ik ben ooit (1996) begonnen met studie Technische Informatica aan de TUDelft. Was mij teveel theorie (wiskunde) waarvan ik niet echt het praktische nut zag (resultaat: 6 studiepunten in een jaar, o.i.d.). Ook veel concerten bezocht dat jaar (elke week minstens 1, doordeweeks, uitslapen tijdens colleges..).
Vervolgens (1997) begonnen aan Haagse Hogeschool, Informatica. Beviel me beter. Na mn stage blijven hangen bij het bedrijf (Trin-iT Consultants ) en erachter gekomen dat studeren weinig voorstelt (althans, de versie die ik deed). De praktijk is veel breder en uitdagender. Ben nu met afstuderen bezig (8e week) maar twijfel nog steeds over het nut ervan

Zoals ik gister al op IRC riep 'school is slechts een opstapje'. Volgens mij is het niet echt nodig om dit af te maken. Lekker motiverend he
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op donderdag 17-10-2002 om 12:06:56
Ik ben na m'n MAVO bedrijfsadministratie (MEAO) gaan doen, omdat ik echt niet wist wat ik wilde gaan doen. Na zo'n twee jaar kreeg ik enorme spijt. Een vreselijk saaie oninteressante opleiding, maar onder druk van mijn ouders heb ik gepoogd de opleiding af te ronden, wat overigens niet helemaal is gelukt.

Daarna ben ik een jaar gaan werken (administratie) en heb ik op een avondopleiding geprobeerd de nog ontbrekende modules te halen, maar ook dit is niet gelukt, puur uit gebrek aan motivatie.

Na een jaar heb ik me ingeschreven op de HHS (Vormgeving & Interactie v. applicaties), waar ik tot mijn verbazing werd aangenomen (HAVO of MBO diploma is officieel vereist). Nu zit ik in mijn derde jaar en vind de opleiding vreselijk tegen vallen. Ik had veel vormgeving verwacht, aangezien dit vooraan in de naam van de opleiding staat, maar de opleiding doet vrijwel -niets- met vormgeving.

Ik zit nu enorm te twijfelen. Het is toch zonde om te stoppen met de opleiding, maar ook doorgaan is misschien zonde van m'n tijd en geld. En als ik al zou stoppen, wat dan? Ik weet nog steeds niet wat ik wil.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 17-10-2002 om 14:00:42
Ik wilde graag leraar worden, maar had geen zin in een gerichte studie (geschiedenis, ak etc.) dus besloot ik basisschoolleraar te worden, dus naar de PABO (Deventer). 1 jaar gedaan, super relaxed, maar met jonge kinderen omgaan is niet mijn levensdoel en basisschoolleraar kan je altijd nog wel worden. Dan maar naar andere studies bekijken (ik wilde vooral vrijheid, niet veel verplichte lessen waarin ze letterlijk het boek oplezen). Uiteindelijk werd het Bedrijfskunde (Groningen), omdat dat vooral veel vrijheid had en ach, met een Academische titel kan je vast wel wat doen. De studie bedrijfskunde vond ik op zich nogal sneu. Veel van die paupers die zichzelf belangrijk vinden, Vindicat balletjes etc. Gelukkig deden vrienden van mij die studie ook en we hadden al snel door dat je
a. geen college hoeft te volgen (staat allemaal in boek)
b. geen boeken hoeft te lezen (met oude tentamens en een samenvatting die je in een commerciele winkel kan kopen kom je meestal een heel eind).
Tijd genoeg om me met m`n hobby`s bezig te houden (check KST forum). Beetje kloten met internet en programmeren (html, javascript, delphi). Goeie tijd dus. De vakken interesseerden me geen reet, toen bleek opeens dat je na 2 jaar een richting moest kiezen. Wat bleek: er was een richting Business & ICT. Mooi, ik kon nog iets van m`n studie maken. Nu ben ik met het laatste trimester bezig en kan ik afstuderen en in de zomer m`n bul ontvangen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op donderdag 17-10-2002 om 14:39:10
snik, mooi verhaal hoor!

ik heb Mavo gedaan, daarna MBO (technische informatica, nieuwe opleiding toen.. altijd in de uitprobeerklas zitten) MBO was dope, lekker lol maken beetje klooien met servers en computers. Toen ff HBO geprobeerd maar fuck die reflectieverslagen en veels te glapajo (gladde pakken jongens) achtig... fuck dat. Toen maar gaan werken en nu heb ik RHCE, diploma unix kernel analyzing and tuning erbij en dat bevalt me best zo.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 18-10-2002 om 00:22:15
Sja we kunnen vrij kort zijn... Eerst 4... sorry 5 jaar MAVO gedaan in harderwijk, de 2de klas was zeer gezellig. Mijn lievelings vak Frans heeft mij doen laten zitten. Gelukkig kwam er een fransloze 2e klas als proefproject. Guess who joined up in the class... Na nog is 3 jaar niks doen geslaagt van de mavo met twee 6-en, drie 7-ens en een 8 voor scheikunde.

Zou naar de luchtmacht gaan, maar dat ging niet door . En zo begon Sventje 2 weken na het begin van de scholen, aan de MBO studie Telematica. Erg saai erg veel onvoldoendes erg weinigh gedaan. 1ste stage was koel, ik bleef toch nog maar even. Vakken werden leuker door dat we meer met computers bezig gingen ipv electronica. 2e stage, deze zoog nog al. Nog steeds veel onvoldoendes die weg gewerkt moesten worden....

En zo heeft Sventje 4 jaar op een MBO gezeten en is er zonder diploma van afgekomen. Gelukkig wist Sven wel de nodige deel certificaten mee te nemen. Hoewel die er eik. niks aan heeft. Maarja dat zou die aan een diploma Telematica ook niet hebben gehad.

En nu werkt Sventje bij een hardware groothandel en verdiend wat bij met webscripting (zie oa. dit forum als resultaat).
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Mous Gepost door Mous op maandag 21-10-2002 om 21:56:13
Ik heb in 6 jaar mijn VWO diploma gehaald (zoals het hoort ), welliswaar met een herkansing voor biologie. En verder een pretpakket met nederlands, engels, wiskunde A, biologie, economie,geschiedenis, handvaardigheid en kunstgeschiedenis. Kortom, een pakket waar je eigenlijk niets mee kan. Dus dan maar naar de Pabo. Nu 3 jaar en een paar maanden verder, ben ik erachter dat juf zijn NIET altijd leuk is. Dus motivatie weg en besloten om a. wat relaxter te doen en b. door te studeren. Maar ik geloof dat ik het studentenleven sowieso (so·wie·´so (bw.), 1 hoe dan ook) leuker vind dan werken. Wat ik verder ga doen weet ik nog niet, waarschijnlijk iets van onderwijskunde of psychologie. En als ik echt niks weet, dan ga ik wel rechten studeren
spinderel
to see or not to see that's the question!!!
Gepost door spinderel op dinsdag 22-10-2002 om 11:55:16
ik heb mavo gedaan nu zit ik in het tweede jaar van mbo marketing en communicatie en het is heel leuk wil hierna reclame of pr studeren op hbo, :p
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 22-10-2002 om 12:05:23
hbo is voor watjes!
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 22-10-2002 om 19:29:54
hmmm

4 Jaar MBO elektro gedaan, toen zin in iets anders dus nog es 4 Jaar MBO TI eraangeplakt. Daarna nog wat certificaten gehaald (MCSE en nog wat andere MS zooi) en toen werd ik er moe van

Ondertussen ben ik netwerkbeheerder, systeembeheerder en "huismeester" dus ik doe letterlijk van alles.

Maar school is wel leuk, het is enkelt zo jammer dat je 70% van de geleerde theorie nooit zal gebruiken daardoor is het een aardige verspilling van goed te gebruiken tijd.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op zondag 27-10-2002 om 12:25:49
Na 7 jaar over mijn VWO te hebben gedaan met een bèta-pakket ben ik uitgeloot voor Geneeskunde Dus ben ik maar met rechten begonnen, zat veel vrije tijd in had ik gehoord
Nu ben ik derdejaars Recht en ICT en hoop over twee jaar af te studeren.
Voor de rest ben ik kansloos.
----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 27-10-2002 om 18:05:54
Quote:
barcode schreef op 27-10-2002 @ 12:25:49
Nu ben ik derdejaars Recht en ICT en hoop over twee jaar af te studeren.


Volg nu net een vak bij jouw faculteit: Informatica-recht. Best interessant.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 27-10-2002 om 19:57:01
grafisch lyceum utrecht << bleh dat was echt gaar, ik dacht leuk lekker creatief doen en shit, maar nee hoor echt niks aan...je moest bijvoorbeeld een ns logo dat op een blaadje staat 2 keer zo groot pcies natekenen met een lineaaltje...JA LEUKKK!
dus na 1 jaar vormgeven daar dacht ik, nou weet je wat ik ga wel andere richting doen op die school die maar 2 jaar duurt zodat ik daarna iets hbo achtigs kan doen.
ik had geluk want ik kon meteen naar de 2de (laatste jaar dus)
richting boekbinden <<haha echt heel suf, ik moest een jaar lang stage lopen bij een hand boek binderij, daar kon ik dus t hele jaar oude boekken gaan restaurenen leuheuk << ook weer niet dus maarja.
daarna had ik dus wel lekker mn mbo diploma
toen ben ik naar de kunst akademie in den bosch gegaan
en het is echt zooooo cool..
ik zit nu in de 2de en heb gekozen voor de richting autonoom, beam (beeldhouwen en andere media)
en denk nu niet dat beeldhouwen alleen maar hakken in marmer is.
ze hadden t beter 3D-kunst kunnen noemen, dat is dus mijn hoofd vak maar er zit dus ook "en andere media" bij.
de rest dus...ik kan dus eigenlijk doen wat ik wil en wat ik zelf nodig vind.
ik heb verder ook nog fotografie,film en video, tekenen, schilderen, kunst geschiedenis en kunstbeschouwing
het is echt zo cool
een paar weken geleden hadden we zelfs nog een luchtkussen in de school WOEI, waar vindt je dat nou nog meer...nergens toch?
ik bof maar
----------------------------------------
www.serife.nl
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.