Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 19:56:04
Nou.. meningen graag...

[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-02-2006 @ 19:56:34 ]
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 03-02-2006 om 19:56:27
dikke beats...
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 19:57:03
dikke tieten
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 19:57:04
dikke piemol...
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 03-02-2006 om 19:58:29
Xflipit schreef:

Leer 100 000 rijmschemas vanbuiten, dan blijkt dat je niet kan rappen en ga je beats maken die wack zijn, maak je een videogame, film en vind iedereen je nep

Heb zonet 50 cents biografie geschreven

Dat dus.

En btw, hoe weet jij dat 50 cent een dikke piemel heeft?
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op vrijdag 03-02-2006 om 19:59:56
wat weet jij nou van rappen en rapper zijn swike
----------------------------------------
betta believe that
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:00:14
denk je dat die een dunne piemel heeft met zijn lichaam??


check die papi
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 03-02-2006 om 20:00:42
Niks van rapper zijn, en jij?

-Edit-
en ook niet veel van rappen, maar ik heb wel een eigen muzieksmaak, en hij vroeg toch wat ik van 50 vond?
Nou dat vind ik van 50.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-02-2006 @ 20:02:07 ]

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:01:06
beeef!! beeef!!


bitchfight! bitchfight!
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op vrijdag 03-02-2006 om 20:01:11
Hij heeft een flinke sieradencollectie.
----------------------------------------
Days to come
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 03-02-2006 om 20:02:10
Ow, gaan wuh op die toerrr...

hij heeft dikke lippen yo, en stinkt naar geitenskijt.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op vrijdag 03-02-2006 om 20:02:46
Die ene kerel begint 50 meteen weer te beledigen... tsk tsk
----------------------------------------
Days to come
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:03:37
hij heeft katja genaaid
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:04:16
50 zuigt poepsap
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op vrijdag 03-02-2006 om 20:05:05
50 houd van jullie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-02-2006 @ 20:06:35 ]

----------------------------------------
betta believe that
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 03-02-2006 om 20:06:02
Ik hoop dat zn tieten gaan hangen later.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op vrijdag 03-02-2006 om 20:06:27
Quote:
prime schreef op 03-02-2006 @ 20:05
ik weet wel wat van rapper zijn ja, maar ga geen rappers die al jaren touren en vanuit grimey shit komen dom beoordelen.. love it or shut the fuck up, en zorg dat de beste man niet nog meer aandacht krijgt jij naab!


Ik ben bang dat je in een verkeerd topic loopt te posten
----------------------------------------
Days to come
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:06:42
de bling doet het hem
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:06:55
je graaft 't of je graaft 't niet
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op vrijdag 03-02-2006 om 20:06:56
potver!
----------------------------------------
betta believe that
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:07:03
of de zweetband
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:07:46
nee de tattoo's doen het
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 03-02-2006 om 20:08:23
Quote:
Ummer schreef op 03-02-2006 @ 20:06
je graaft 't of je graaft 't niet


Dat dus, gelukkig heeft (bijna) iedereen zijn eigen mening toch?
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
TivoBizzy
Tivo Is In Het Huisje
Gepost door TivoBizzy op vrijdag 03-02-2006 om 20:08:37
Ik vind 50cent opzich heel slim.. en iedereen bouncde op In Da Club ook al deed iedereen net alsof tie fake was en oh hij is zo nep maar bouncde wel op die shit.. dan denk ik ga eerst maar weer je veters strikke.. voordat je die schoenen aantrekt..
----------------------------------------
Tivo
"We zijn de meest gevreeste beeste leven in de stad der steden , de reden dat ik hier ben.."
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:10:05
in de club was best wel leuke track....

en hate it or love it (vooral door the game dan) en poppin them thangs zijn toch wel lekkere werkjes hoor..
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:10:11
Op 6 juli 1976 werd Curtis Jackson geboren in de 'South Side Jamaica'-buurt in de wijk Queens in New York. Curtis werd tot zijn achtste opgevoed door zijn moeder Sabrina. Tot op de dag van vandaag heeft hij geen idee wie zijn vader is of was. Aan zijn moeder kan hij dit ook niet meer vragen want toen hij acht was overleed zij onder mysterieuze omstandigheden. Curtis verhuisde daarna naar zijn grootouders, die zich over hem ontfermden.

De opvoeding van zijn grootouders ging al snel verkeerd en de jonge Curtis ontspoorde volledig. Hij groeide op in een wijk die bekend stond om de drugsbendes en het was dus ook niet zo gek dat hij contacten daarin had. Curtis kreeg verkeerde vrienden en begon op twaalfjarige leeftijd met inbreken en het verkopen van crack op straat. Voor de handel in drugs werd hij daarna ook van de Andrew Jackson High School getrapt en belandde hij in de gevangenis. Het maakte hem niet veel uit, want zodra hij weer op straat stond ging hij verder waar hij gebleven was. Curtis werd al snel een van de meest succesvolle crackdealers. Hij gaf zichzelf de naam 50 Cent, een naam die op de straat voor ontzag zorgde.

In zijn vrije tijd, wanneer hij niet aan het dealen was of zich bezig hield met andere criminele activeiten, ging 50 Cent naar de Guy R. Brewer Boulevard, bijgenaamd New York Avenue en daar ontwikkelde bij zijn rapcarrière. In zijn vrije tijd ging hij daar staan rappen voor voorbijgangers. Hij bleek talent te hebben en verdiende nog wat extra geld met het rappen op straat. Zijn carrière als dealer gaf hij toen nog niet op. Dat gebeurde pas in de tweede helft van de jaren negentig, toen zijn zoontje Marquise werd geboren.

Door de geboorte van zijn zoon werden de ogen geopend van 50 Cent. Hij zag in dat er wel toekomst zat in een carrière als rapper en niet in een carrière als drugsbaron. Hij tekende een contract bij JMJ, het platenlabel van Run DMC's Jam Master Jay. Van hem leerde 50 Cent zijn rapsongs structuur te geven en te verbeteren. Ook leerde Jam Master Jay hem door te zetten ondanks de vele tegenslagen die hij nog zou tegenkomen. Zijn leermeester geloofde er heilig in dat 50 Cent een grote ster zou worden.

Het echte begin van zijn carrière als rapper begon uiteindelijk in 1999 toen hij producers Trackmasters ontmoette. Zij zagen wel wat in 50 en regelden een contract bij Colombia Records voor hem. 50 Cent verbleef daarna ruim twee weken in een studio in het betere gedeelte van New York. In die periode nam hij 36 nummers op, die op de cd 'Power of a Dollar' kwamen te staan. Een aantal critici die de cd kregen te horen waren zeer lovend over het werk, maar toch is de cd nooit uitgebracht. Volgens Colombia stonden er te veel gestolen beats op de cd. Trackmasters lieten hem als snel daarna vallen, nadat ze op straat werden beschoten. Ze werkten toen net aan 50 Cents eerste video 'Thug Love', die hij samen met Destiny's Child zou opnemen, maar besloten voor hun eigen veiligheid daar mee te stoppen.

Zijn eerste echte single was 'How To Rob An Industry Nigga', één van die 36 nummers. Hierin rapt 50 Cent op een komische manier op welke manier bekende rappers als Jay-Z, Big Oun, Sticky Fingaz en Ghostface Killah beroofd konden worden. Zijn fans en platenmaatschappij konden er om lachen, maar de collega-rappers in kwestie absoluut niet. Voordat zijn carrière dus goed en wel was begonnen had 50 al vijanden gemaakt in de hip-hop-wereld.

In april 2000 leek het allemaal over en voorbij voor 50 Cent. Hij werd door zijn vroegere drugs-collega's onder vuur genomen omdat hij uit de drugswereld was gestapt. Nadat hij het huis van zijn oma verliet werd hij vanuit een auto beschoten. 50 werd geraakt door in totaal 9 kogels, die terecht kwamen in zijn hand, heup, kuit, borst en zijn gezicht. Wonder boven wonder overleefde 50 de moordaanslag. Het kostte hem wel maanden om te herstellen en er weer bovenop te komen. Zonder opgaaf van reden werd 50 tijdens zijn herstel bij het grofvuil gezet door zijn label Columbia. Door de woorden van zijn leermeester Jam Master Jay ging hij niet bij de pakken neerzitten, maar besloot zelf nummers te gaan opnemen.

Zonder inkomen of iets begon hij na zijn herstel met zijn vriend Sha Money XL met het opnemen van nummers. In totaal werden dertig songs op cd gezet, waarvan er een aantal in de lente van 2001 op een verzamel-cd kwamen te staan. Zijn doorzettingsvermogen werd beloond en 50 verzamelde zijn eigen mensen rondom hem. Onder de naam G-Unit (Guerilla Unit) werden er daarna nummers opgenomen. In de groep zaten zijn vrienden Tony Yayo, Lloyd Banks, Sha Money XL, Prov, Bang Em Surf, Ice en Bolo. 50 begon met het opnieuw gebruiken van beats van oude hits. Hierdoor kreeg hij nog meer succes en aanzien bij collega rappers.

Daarna gebeurde er iets ongelooflijks in de hip hop historie. In een radio-interview zei Eminem dat zijn favoriete rapper 50 Cent was. 50 geloofde in eerste instantie zijn oren niet, maar toen niet lang daarna Eminem en Dr. Dre voor zijn deur stonden met een contract tekende hij meteen. Ook zijn groep G-Unit vond onderdak bij Dr. Dre en Eminem. De inkt op het contract was nog nat toen 50 al meteen de cd 'No Mercy, No Fear' uitbracht. Niet lang daarna volgde de single 'Wanksta'. In eerste instantie leek het nummer niet op een album te komen, maar Eminem wilde het graag gebruiken in zijn debuutfilm '8 Mile' en zo kwam het nummer op de soundtrack van de film terecht. Zonder dat het officieel werd uitgebracht werd 'Wanksta' de meest gedraaide plaat in New York.

Met de hulp van Dr. Dre, Eminem en in gedachten zijn (inmiddels overleden) leermeester Jam Master Jay maakte 50 Cent daarna zijn debuutalbum 'Get Rich Or Die Trying', dat eind 2002 uitkwam.



----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:11:15
ik vraag je om een regel en je geeft me het boek..
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 03-02-2006 om 20:12:16
neeeeeeeeeeeeeeeee man, poppin them thangs was gay. many men is zn meest dope nummer.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:12:17
R.I.P Jam Master Jay
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:12:52
ja....

run dmc... daar had 50 een innige band mee..
The_TJ Gepost door The_TJ op vrijdag 03-02-2006 om 20:13:29
Je moet 50 niet op zn teksten beoordelen, maar op de rest. Dan istie best dope weetje.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:13:52
pfff text text...

als je diepe text wil moet je een boek lezen..
McGrindHustler
MGH
Gepost door McGrindHustler op vrijdag 03-02-2006 om 20:27:22
ik ga naar z,n film
----------------------------------------
MGH
rame
Gepost door rame op vrijdag 03-02-2006 om 20:38:53
ik vind sommige dingen nog best goed, alleen het grootste gedeelte van zijn nieuwe tracks is wack
V-Rank
Gepost door V-Rank op vrijdag 03-02-2006 om 20:39:35
beat van hustler's ambition is dope
----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:39:46
wat vind je goed allemaal dan?
rame
Gepost door rame op vrijdag 03-02-2006 om 20:44:48
tsja verschillende dingen, wat van get rich or die tryin', wat samen met game, wat g-unit nummers en die beat van hustler's ambition is inderdaad wel chill
McGrindHustler
MGH
Gepost door McGrindHustler op vrijdag 03-02-2006 om 20:48:01
ik vind 50 bars een goed nummer en bad news van g unit ook wel goed en follow me gangster ook van g unit erg lekker maar the massacre vind ik tegen vallen in vergelijking met het album van the game, waar hij overigens alle dope tracks heeft geschreven
----------------------------------------
MGH
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 03-02-2006 om 20:52:50
50 en zn annaboluuuuhhhhhhhhHH!!!!
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op vrijdag 03-02-2006 om 20:59:05
ik wil die man wel eens zien vechten met massa, voorderest vind ik zn nieuwe tracks fok
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 03-02-2006 om 21:09:20
zjiejoenit
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
QueenBee
Rechtstreeks uit Amsterdam Oost
Gepost door QueenBee op vrijdag 03-02-2006 om 21:10:43
ik vond alleen wanksta goed

de rest is g g g g - u nottt
----------------------------------------
't vasthouden aan haat is als 't vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om 't tegen iemand aan te gooie,
jij bent degene die zich brandt!
Diegene die haten, ontwikkelen een obsessieve aantrekking tot het object dat men haat
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op vrijdag 03-02-2006 om 21:12:04
50 representeert alles wat kut is aan de rapgame.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
QueenBee
Rechtstreeks uit Amsterdam Oost
Gepost door QueenBee op vrijdag 03-02-2006 om 21:13:04
ja geef mij maar nas hij is pas een rapper
----------------------------------------
't vasthouden aan haat is als 't vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om 't tegen iemand aan te gooie,
jij bent degene die zich brandt!
Diegene die haten, ontwikkelen een obsessieve aantrekking tot het object dat men haat
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op vrijdag 03-02-2006 om 21:13:36
Quote:
McGrindHustler schreef op 03-02-2006 @ 20:48
het album van the game, waar hij overigens alle dope tracks heeft geschreven


Dat geloof je toch niet, dan ben je echt dom.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
melle
Gepost door melle op vrijdag 03-02-2006 om 21:33:36
50 Cent vult gewoon de geniale beats van Dre en Scott Storch op.
Haal de beats weg en je houdt niets over (behalve een marktproduct dat aanslaat bij de BrEeZah Urban jeugd)
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op vrijdag 03-02-2006 om 21:35:24
Scott Storch geniale beats? En ik heb al jaren niet iets fatsoenlijks van Dre gehoord. Oh wacht Westside story was wel vet. Maar 50 is gewoon een MC Hammer over tien jaar lachen mensen hem ook vierkant uit, ik nu al maar niet iedereen is zo snel.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
melle
Gepost door melle op vrijdag 03-02-2006 om 21:38:44
ja, Scott Storch geniaal.
Als je bekijkt wat hij wilt bereiken met zijn beats (clubhits) doet hij het gewoon goed, en is hij de beste in dat genre.

----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
QueenBee
Rechtstreeks uit Amsterdam Oost
Gepost door QueenBee op vrijdag 03-02-2006 om 21:42:02
scott storch is zeker geniaal met zijn beats...vooral met 2pac po nigga bluess en nog veel meer
----------------------------------------
't vasthouden aan haat is als 't vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om 't tegen iemand aan te gooie,
jij bent degene die zich brandt!
Diegene die haten, ontwikkelen een obsessieve aantrekking tot het object dat men haat
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zaterdag 04-02-2006 om 00:16:30
Hij heeft wel wat vette nummers gemaakt, maar bij mij verneuk je het een beetje als je Nas om niks gaat dissen . En al die andere drama om die gast heen, ik weet het nu wel....Plus dat The massacre echt zwaaaar nep is....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0161 sec.