Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op dinsdag 14-02-2006 om 18:00:48
Quote:
Huussuh schreef op 14-02-2006 @ 17:55
VOOR DIE LIEFHEBBERS.

Skate the Great ft. Extince - Spitfire
http://rapidshare.de/files/13264870/13_Spitfire.wma.html


huussuh thnx bro was hem kwijt, binnekort meer skatethegreat engelstalig werk uit de oude doos, even overleggen met skate of het mag zoja post ik ze......
----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 14-02-2006 om 18:04:07
Rieste wil even laten zien dat hij Skate kent
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op dinsdag 14-02-2006 om 18:07:23
niet boos worden rijstkorrel
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op dinsdag 14-02-2006 om 18:07:31
Quote:
die ene kerel schreef op 14-02-2006 @ 17:56
http://databeesje.hpmc.net/villa65/

mss al eerder gedropt ofzo, maar tochhh...


dope link man thnx
----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op dinsdag 14-02-2006 om 18:11:08
lool ja man, jullie hebben gelijk emmer en mr dadel,
geen zin in beef

----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 15-02-2006 om 00:35:34
Quote:
Huussuh schreef op 14-02-2006 @ 16:58
@ Ozcan: ooow zó bedoelde je het

Ik ben echt pas 2 jaar geleden echt intensief begonnen met hiphop luisteren, maar dat vindik alleen maar dope, omdat er dan nog een complete wereld voor je open ligt die je kunt ontdekken. Ik ontdek tegenwoordig nog elke maand 4 acts die ik echt gruwelijk vind, of die nu van eind jaren 80 of 2005 zijn.


Ik heb een beetje hetzelfde verhaal als dit. Ik luisterde wel naar Wu Tang en Eminem maar veder ging het niet.. Ben pas sinds 2 a 3 jaar echt naar hip hop aan het luisteren. En er is nog zoveel wat ik moet ontdeken... heb er zin in
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op woensdag 15-02-2006 om 00:55:15
begon bij mij in 1996 pas ofzo ,...toen ik 12 was ,...met wu tang forever van een klas genoot ,...heb toen die grijs gedraait ,..bells of war vond ik te vet .
ging toen het hele wu rooster een beetje langs ,ondertussen nas -nastradamus gekocht vond ik toen een vette plaat.en toen ging het snel eigenlijk met shit kopen etc.zou moeten kijken welke oude cd's ik nog meer heb/zit in de verhuis doos.
ben pas sinds 3 jaar in de nederlandse scene gaan kijken omdat ik extince niet dope vond.
en sinds 4 maanden geleden met zelf schrijven .
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op woensdag 15-02-2006 om 02:40:14
voor mij begon het balletje te rollen dankzij Kutmarrokkanen?!!

ik intereseerde me in die tijd meer in liederen uit de protest generatie zoals armand of boudewijn de groot

ik vond raymzter een moderne draai geven aan het genre wat ik toen luisterde

en zo ben ik in de hoop meer van dit soort nummers aan te treffen terecht gekomen in de wereld die hip-hop heet

en ben toen ook van andere muziek dan protest liederen gaan houden

al hebben nummers als machteloos en zie je de cylus wel een streepje op me voor
----------------------------------------
De dandy van die rapshit
Prog
Gepost door Prog op woensdag 15-02-2006 om 11:35:59
Bij mij was het juist in 2000 dat M.O.P - Ante Up mij liet bangen en meer wilde. Daarvoor luisterde ik vooral punk en rock enzo, Millencolin, MxPx, NOFX, RHCP, Sex Pistols, Bloodhound Gang etc.
ROCKA
Baas
Gepost door ROCKA op woensdag 15-02-2006 om 11:48:41
Extince. En eigenlijk via m'n pa

M'n pa kwam op een gegeven moment binnen met Binnenlandse Funk, en hij raakte verslaafd aan Spraakwater.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-02-2006 @ 11:49:27 ]
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op woensdag 15-02-2006 om 18:20:58
Mijn hiphop liefde begon met nederlandse rap van de Posse, en dan vooral Ouderkerk Kaffers, Westklan en de O.P. Deze shit sprak me erg aan omdat ik me er mee kon identificeren en ik de teksten gewoon kon verstaan. Ik had daarvoor altijd het idee dat US hiphop te ver van me afstond, en toen ik deze nl hardcore hiphop hoorde dacht ik dit is die shiit. Ik heb toen de cd van de westklan gekocht en compleet grijsgedraaid (ik zal em eens uppen binnenkort) Op een gegeven moment werd het tijd voor de grote oversteek, ik enterde dus de wu-tang en kocht meteen zon Gje wu hoody erbij en sette de trends gelijk met mijn homies in de brugklas hehe. Daarna begon ik alles te checken, 2pac, Nas, Fugees, Naughty by Nature, Cube, Gravediggaz, Snoop etc. Nu luister ik van alles van Game tot Eric B en Rakim als het maar niet van die ouwe dr dre electro is
----------------------------------------
betta believe that
rame
Gepost door rame op woensdag 15-02-2006 om 20:30:00
ik luister vanaf de eminem periode, toen luisterde ik ook al pac & wu-tang, toen kwam er wat van nas, ik kende het toen vooral van vrienden die het ook luisteren, ik heb nu ook dat ik vaak oudere dope groepen tegenkom, best chill eigenlijk

nederlands is een beetje geleidelijk gekomen met straatremixes/langebaas/ali bouali/opgezwolle/brain en wat andere dingetjes
demojager
De eerste t-shirt dealer van de O.P.
Gepost door demojager op woensdag 15-02-2006 om 21:37:56
Vreemd dat ik tot nu toe niets heb gezien over namen als :
24K
Damn
Divorze
Northside stylaz
Dope posse

en de meer lokalere:
Critical stroke
Outrage
Pzycodelic.

Is toch de engelstalige hiphop-shit van Nederlandse bodem, voordat de nederlandstalige rap op kwam.....

Zijn er hier mensen, die deze namen kennen?
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op donderdag 16-02-2006 om 00:02:18
Het eerste wat ik hoorde en echt geweldig vond was Me, Myself and I van De La Soul. Dat had ik op een cassttebandje dat mijn neef had gemaakt. Wat daar verder op stond weet ik niet meer, vast iets van Tony Scott ofzo. Die cassette heb ook niet lang gehad en zal ook vast wel in een commodore64 zijn verdwenen, niks was veilig bij ons thuis. Daarvoor kan ik me herinneren dat ik helemaal weg was van een paar grote jongens die aan het breakdancen waren, maar welke muziek daar bij was weet ik echt niet meer... vast Hey You ~ The Rock Steady Crew of Scorpio ~ Grandmaster Flash... zoiets denk ik. Het was eigenlijk meer electric boogie dan breakdance als ik het me goed herinner. De eerste cd -ever- die ik kocht was Technotronic. Wat nou precies Hip-Hop was en wat Hip-House daar had ik echt geen idee van. De eerste nederlandse rap die ik hoorde was op het schoolplein en die ging zo.

I was lieping in de street met een bakje friet
zonder mayonaise want die lust ik niet
ik zag een lekker wijf en mijn pik stond stijf
ik liet mijn bakje vallen want ze kneep in mijn ballen
Eric_van_Gulik
DeMa Produkties / 1986-1996
Gepost door Eric_van_Gulik op zaterdag 11-03-2006 om 19:58:33
Zijn er hier mensen, die deze namen kennen?

>>> Nou je hebt het wel over namen van meer dan 10 jaar geleden als ik me niet vergis. Zegt dit iets van jouw leeftijd (en die van mij, 43)

Northside stylaz

>>> ... die ken ik zeker, heb er zelfs hele warme herinneringen aan over gehouden.

en de meer lokalere:
Critical stroke
Outrage
Pzycodelic.

>>> DukeBush heette dat toen: is inderdaad de eng. talige shit, we were doppin'. Zonder arrogantie zeg ik, bestudeer het maar eens. Wat ik nu zie gebeuren in HipHop nederland is in feite waar "wij" 10 jaar geleden al mee bezig waren. Mijn motivatie -rap in het nederlandsch- heeft het niet gehaald. Dit zegt niets van jullie, dat is een kwestie van leeftijd. Maar ik denk dat de Old School Nederland nu de moeite waard is om te luisteren: al was het maar als inspiratiebron voor de komende jaren.

GreetZ Eric

Zijn er mensen die deze namen kennen: bij deze -ja dus-
Maar mensen met een HipHop ziel, kun je die "mensen" noemen
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op zaterdag 11-03-2006 om 20:04:16
krs-one step into a world

heeft op mij veel indruk gemaakt

inmiddels een jaartje of 11 ofzo geleden dat ik die hoorde
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
rame
Gepost door rame op zaterdag 11-03-2006 om 20:06:23
is die al zo oud? die luister ik nu dagelijks
slijmbal
hiphopjunkforlife
Gepost door slijmbal op zondag 12-03-2006 om 13:07:43
ik deed aan inline-skaten, kreeg een keer een video tape via via waar dikke straat-skate shit op stond met dikke hiphop. (lordz of brooklyn, mannish, ahmad, sir-mix-a-lot en chino xl)
heb alle artiesten die op die tape staan op cd/plaat gezocht en gekocht.
een broertje van een maat van me kwam met osdorp aanzetten (afslag) vaak gehoord die cd.
mijn eerste nl cd was ouderkerk kaffers, die intro van die cd heb ik altijd wat mee gehad. kocht vlak daarna zuid-oost (snotapies) en later had ik bijna alle djax cd's.

tot 2000 is toch wel mijn mobb deep, roots, rakim, arsonists, nas en gangstarr tijd etc etc.

qua, ned vind ik het jammer dat nu bijna niemand het meer over 'hun' heeft (van 94 tot 97), vet of niet vet maar wel dikke grondleg shit.
----------------------------------------
"Underground just ain't a word, it doesn't mean unheard. If you a real hip hop fan than it means preferred."
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 12-03-2006 om 13:17:08
Wat ik me pas eigenlijk afgelopen week realiseerde is dat mijn eerste hiphop bestaat uit Vanilla Ice, Mc Hammer en Will Smith. Ik heb dat eigenlijk nooit bewust gerealiseerd dat ik dus toen al met hiphop bezig was, dat is op de basisschool geweest, rond 1990 ofzo.

Daarna heb ik een aantal jaren niet echt veel meer met muziek gedaan tot ik een jaar of 12 was en osdorp ontdekte, later kwam daar Wu Tang bij. Engelstalig is na Wu Tang eigenlijk compleet verwaterd. Maar ik merk de laatste maanden dat ik steeds vaker Engelstalige shit aanzet.


Finger
Gepost door Finger op zondag 12-03-2006 om 14:22:20
Het is begonnen met de la soul -ring ring ring en met del the funky homosapien - mr dobalina en dat soort shit.
Mijn eerste tapes waren dat soort nummers opgenomen van tv met een shitty kwaliteit iets later kwammen tapes met de dutchmasters en extince en de osdorpposse.
Mijn eerste cd was de temple of boom van cypress hill na het zien van hun show bij woodstock 94 op tv.
speciale memory heb ik niet echt zo zeer maar vooral doggystyle en all eyes on me doen me wel wat omdat we (vrienden en ik) die compleet grijs gedraaid hebbem en nummers als gin & jus draai ik nog steed wel maandelijks.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-03-2006 @ 14:23:09 ]
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op zondag 12-03-2006 om 17:05:09
Quote:
Riestekorrel schreef op 14-02-2006 @ 17:21
mooie avonturen, al merk ik op dat de meeste pas na 1993 het hiphop virus hebben gekregen,
Zijn er ook luitjes die de KoolKeith,CedGee,Scott La Rock
Timdog,BoogieDownProduktion,Blacksheep,Tribe,DelaSoul,
Guru,jeru D Damage etc etc vanaf 1988
hebben meegemaakt of luisteren?


echt niemand?
voel me zo eenzaam lool


----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 12-03-2006 om 17:09:40
Ja ik heb het in een later stadium allemaal wel gechecked uit interesse, maar het is niet de oorzaak geweest dat ik hiphop ben gaan luisteren.

Ongelooflijk eigenlijk, Vanilla Ice, Will Smith en Mc Hammer is gewoon eigenlijk de urban van toen en ik checkte het.
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op zondag 12-03-2006 om 17:41:01
@livio

loool idd
"MC hammer a dope ass dancer, but a wak ass Rapper, but still he wins Rap-awards? Public Enemy it's time to get yours" TimDog

----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 12-03-2006 om 17:43:08
hehehe, maar wel hardcore urban dan in ieder geval
japie
Gepost door japie op zondag 12-03-2006 om 19:50:20
Toen ik veertien was ofzo ben ik naar tupac gaan luisteren ook wu tang en dr dre had ik in mn collectie maar daar hield het ook mee op. De jaren daarna heb ik meer aandacht besteedt aan rock, van green day tot machine head zeg maar.
Pas toen ik naar rage against the machine ging luisteren ging ik me meer interesseren voor hiphop, ben toen naar hun invloeden gaan luisteren vooral public enemy enz.
Daarna ben ik weer naar tupac gaan luisteren, dr dre en langzamerhand steeds meer hiphop.
Met osdorp posse ben ik naar nederlands talige hiphop gaan luisteren, de laatste tijd luister ik daar nooit meer naar eigenlijk, ben de laatste tijd meer into opgezwolle, raymzter, jawat en duvelduvel (de funky shit zeg maar).
natuurlijk luister ik niet alleen naar hiphop maar ook nog naar rock, ska, reggae, blues enz
Eric_van_Gulik
DeMa Produkties / 1986-1996
Gepost door Eric_van_Gulik op maandag 13-03-2006 om 19:25:53
Wat vooral parten speelt is dat in de periode 86-96, nagenoeg geen enkele maatschappij hip-hop zag zitten.

Nu is het probleem dat het materiaal wat nog voorhanden is, beschikbaar te krijgen. De hip-hop scene in nederland, was er vooral één die je rustig -underground- mag noemen.

POT (Prophets of Truth), NSZ, Skate, Jean Dundas en talloze clubs daaromheen speelde zich (helaas) veel af in de schaduw van het commerciële house-geweld.

Er zijn wel wat initiatieven geweest maar ik ben nogsteeds aangenaam verrast dat Hip-Hop vandaag zo veel maar aanhang heeft dan in de periode 86-96.

Er is trouwens een heel goed initiatief in Rotterdam gaande, mede ondersteund door het Albeda College.

Ik ben zelf op zoek naar een manier om demo's uit die periode ter beschikking te maken, maar dat heeft inderdaad ook te maken met toestemming van de betrokkenen. Verder vindt ik dat de huidige generatie hier maar handen en voeten aan moet geven.
Bazshisj Gepost door Bazshisj op maandag 13-03-2006 om 19:34:54
Bodycount en Ice-T.. daarmee is't voor mij begonnen.. Later kwamen The Alcoholiks en A tribe called quest.
----------------------------------------
Rappers zijn contra-Baz dus ik raak hun gevoelige snaar
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op maandag 13-03-2006 om 23:18:06
@ Eric_van_Gulik

zou mooi zijn als je ze digitaal ergens kan droppen, ben benieuwd?


----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op maandag 13-03-2006 om 23:31:03
Quote:
Eric_van_Gulik schreef op 13-03-2006 @ 19:25
Er is trouwens een heel goed initiatief in Rotterdam gaande, mede ondersteund door het Albeda College.
Bedoel je die hiphop school?
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 13-03-2006 om 23:36:36
ook al ben ik pas 16...weet veel van die oude tijden en vind het dan ook jammer dat ik t niet meegemaakt heb (ow god, why me: why am I living in this wack-crap-rap-tijdperk)...

ben zelf vooral als eerst toen ik begon met 'echte hiphop' luisteren... met Wu-Tang, KRS-One, Gangstarr, Big L, Public Enemy, BEASTIE BOYS

maar gelukkig is er nu ook nog het een en ander dopes...
of mag k niet posten omdat k zo jong ben vergeleken al die oudjes hier
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Hi-Tek
Soul Survivor
Gepost door Hi-Tek op dinsdag 14-03-2006 om 10:13:24
Voor is Hip-Hop ook erg laat begonnen ik ben ook pas 15 dus de pioniers van rap en de tijd dat erg nog erg veel legends waren zoals Notorious B.I.G. , Wu-Tang Clan, Grandmaster Flash & The Furious Five, NWA etc. heb ik toch zeker gemist.
Maar het begon voor mij allemaal ik denk 1/2 jaar geleden toen ik me meer ging verdiepen dan alleen naar de hip-hop op MTV & TMF en dat kwam door Wu-Tang clan.
Ik kwam eens een site tegen musmicmeter.nl en daar tikte ik Wu-Tang clan in en zag een aantal sterke albums.
Vanuit die site heb ik steeds meer goede en voor mij vrij onbekende artiesten zoals: Gangstarr, NWA, Erick Sermon, Common, De La Soul, A Tibe Called Quest, Big Pun, Dead Prez, KRS1 en zo kan ik nog wel door gaan.

Tot dit punt raakte ik echt verslaaft aan de hip-hop het was geen andere genre meer alleen af en toe Funk, Drum&Bass en Soul.
En helden heb ik ook zeker wel dat zijn NWA & De La Soul.
Met name Eazy E die zeker in plaats in mijn Top-10 verdient.
Maar ook De La Soul is belangrijk, want in tijden dat gangsta rap aanbraken gingen zij een super vrolijk album uitbrengen.
Chek maar eens het album 3 Feet High and Rising uit 1989, maar ook het nieuwe werk is zeker te waarderen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-03-2006 @ 10:17:17 ]

----------------------------------------
Criminology rap
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op woensdag 15-03-2006 om 23:21:38
@Hi-Tek

ik geef je een tip:
Kool Keith aka etc etc etc etc etc
Ced Gee
TIM DOG (the real DOG)
SlickRick
BoogieDownProductions
Public Enemy
jeru tha damaja
et etc etc etc etc vele vergeet ik nu

luister naar deze apen, want NWA sorry hoe geliefd ze bij iedereen ook zijn in mijn oren waren zij de eerste door DrDre bijelkaar geraapte NEP-pappies, die voor het suc6 gingen in de amerikaanse hiphop geschiedenis. IceCube werd genaaid en is solo gegaan voor hem dikke vette props, maar Easy-E, whahahah sorry grote neppappie,
en Wutang tja ik luister het ook, echter worden deze gasten ook opgehemeld alsof ze hiphop hebben uitgevonden, ze zijn leuk maar lang niet alles is orgineel,
beetje in verdiepen en je komt emcee/crews tegen die dingen doen die echt orgineel zijn.
HipHop is geboren in NY (South-Bronx) en 90% van de GOEIE hiphop komt daar nog steeds vandaan, dat wil niet zeggen dat west-coast slechte hiphop maakt, integendeel, alleen NWA aka the backstreetboys van de hiphop

check of je sjit kunt krijgen van deze gasten, mss zul je je mening bijschaven.............

Big up Ice T



----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 15-03-2006 om 23:27:12
Warm it up Kane
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op woensdag 15-03-2006 om 23:30:01
Grote Pappie Kane

bigup
----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 15-03-2006 om 23:33:18
Eric B & Rakim wil ik ook nog even noemen.
Hi-Tek
Soul Survivor
Gepost door Hi-Tek op donderdag 16-03-2006 om 11:47:40
@ Riestekorrel
Ook Public Enemy, Slick Rick kunnen natuurlijk niet ontbreken als we het over hip-hop hebben en dat zijn zeker goede artiesten.
Kool Keith heb ik ook nog niet zo lang geleden ontdekt, maar ik moet nog veel nummers ven hem luisteren.
En tjaa jou oordeel over NWA is misschien wel begrijpelijk, toch vindt ik zeker wel goede mc's en ik heb net zoveel respect voor Ice Cube als Dr.Dre, Eazy E of MC Ren.
Maar ik heb zeker nog veel te leren over hip-hop en er is voor mij nog veel te ontdekken, want dat merk ik wel omdat ik elke week wel een paar goede mc's ontedek.
Ik ben ook pas 15 en begon me pas 1 jaar geleden voor de ''echte'' hip-hop te intresseren en heb dan ook veel goede rappers gemist i.p.v. die bullshit op tv.
Maar toch bedankt voor een aantal artiest ik zal me er zeker in verdiepen

Oja en uit Boogie Down Productions is toch KRS1 ontstaan of leg ik de link nu verkeerd ?
----------------------------------------
Criminology rap
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op vrijdag 17-03-2006 om 01:47:58
ZULU nation is in the house


----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
Schaapie
Vormt eigen side...
Gepost door Schaapie op vrijdag 17-03-2006 om 07:59:31
Eerst luisterde ik ali b mijn zus vond het vreselijk en kwam met duvel cd's op de proppe en toen zag ik duvel ft opgezwolle en ik d8, die opgezwolle klinkt best lau, dus ik zocht het op en downloade wat, ondertussen werden ali en frans verwijderd van me pc ik zocht kubus enz alles wat ik vond in de buurt van opgezwolle en duvel en alle ft met anderen zocht ik die ook weer op... toen kwam ik op sgool en paatste Relex mij de veelplegers enzo en later ook dit forum via hem, op dat moment kreeg ik de engelstalige binnen via vrienden in groningen en dat vond ik helemaal te gek, met Lord Finesse, Big L enz..
----------------------------------------
Rico: En big brother behoort tot één van de moderne goden...
V.I.P. schreef: mensen wiens naam op -ens eindigt zijn dope!
Mensen die wordplay met mijn naam maken zijn zielig
frietsaus Gepost door frietsaus op vrijdag 17-03-2006 om 12:48:51
Ik luister hiphop vanaf eind jaren 80, de mensen die ik toen het dopeste vond waren de Beasties, LL, Run DMC, PE en dat soort namen. Later toen ik een lokale cd verhuurzaak ontdekte en wat mensen leerde kennen die ook hiphop luisterde leerde ik dingen als BDP, Ultra, Slick Rick enzo te kennen. En ik moet zeggen, van het spul wat heden ten dagen wordt uitgebracht kan maar weinig me echt bekoren op enkele J Dilla en Madlib producties na plus een afzonderlijke track hier en daar.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op vrijdag 17-03-2006 om 12:51:15
Je moet gewoon goed zoeken, dat kwaliteits shit niet meer zoveel exposure krijgt betekent niet dat het niet is namelijk
----------------------------------------
clonebabybeats baby
frietsaus Gepost door frietsaus op vrijdag 17-03-2006 om 12:55:48
Nou, ik hoop hier ook wat tips te kunnen krijgen en wat kennis op te doen over de nieuwere dingen. Vroeger had je ook Villa 65 en Yo! MTV Raps en dan wist je wel een beetje wat nieuw was enzo. Ik zou niet weten waar ik tegenwoordig moet kijken en welk programma te luisteren.
Ja, wat Internetradio luisteren. Maar ik heb al sinds 1,5 jaar geen internet thuis dus zit ik bij mijn ouders achter de pc en die waarderen dat wat minder dus ook dat schiet er nog wel eens bij in.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-03-2006 @ 12:57:54 ]
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op vrijdag 17-03-2006 om 13:02:14
Spook radio checken natuurlijk.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
frietsaus Gepost door frietsaus op vrijdag 17-03-2006 om 13:03:29
En waar vind ik Spook Radio?
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op vrijdag 17-03-2006 om 13:04:51
Hier klikkie doen
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op vrijdag 17-03-2006 om 13:09:37
Dan heb je alleen Nederlandse rap, maar ik denk dat hij meer op zoek is naar andere shits. Check Timemachine eens (slow your roll)
----------------------------------------
clonebabybeats baby
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op vrijdag 17-03-2006 om 13:23:26
in 1996/1997 kocht in mn eerste hiphop album
snapte nog niet veel van de scene, aangezien ik toen een jaar of 8 was
Mn 1e album was in ieder geval van 2pac -> strictly 4 my niggaz
als ik het goed heb

mn 1e nederlandse album was van OP in 1998 geloof ik: Oud en Nieuw
RockyJ
Gepost door RockyJ op vrijdag 17-03-2006 om 13:29:59
vorig jaar begonnen,

pac, jadakiss, nas, snoop dogg, Em,

en in NL, thc , later pas shit als opge enzo toen ik hier op forum zat.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op vrijdag 17-03-2006 om 16:41:18
Ik kreeg toen ik 10 was een bandje (oldschool ) met Enter the wu-tang heb ik helemaal grijgedraaid eigenlijk omdat mijn broer het ook deed, later ben ik meegegaan in die hele eminem hype en heb ik eingenlijk een hoop dr dre snoop 50, obie, the game enz gecheckt.... Ik had in die tijd ook een buurjongen die heel veel (toendertijd) underground shit checkte en van hem kreeg ik bandjes en cd's met Soundbombing (beat junkies) Common, Dilated, Blackstar, talib, mobb Nu ben ik sinds een jaar me er echt wat fanatieker in het verdiepen en zo kwam ik ook op Nederhop... Wat ik ook erg dope vind....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Eric_van_Gulik
DeMa Produkties / 1986-1996
Gepost door Eric_van_Gulik op zondag 19-03-2006 om 22:03:07
... zoals gezegd,

Veel van de HipHop uit de periode 86/96 is "verloren gegaan". Het ligt ergens op de plank: veel platen worden de deur uitgedaan. Ik kijk op rommelmarkten altijd naar HipHop vinyl. Daar is nog weinig van te vinden. Ik moedig vooral iedereen aan om demo's en meer van dat te plaatsen op een aparte site of zo.

Mijn medewerking heb je ...
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.