Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 19-02-2006 om 14:49:05
Uitgegeven: 19 februari 2006 08:17

MÜNCHEN/ROTTERDAM - De Beierse premier Stoiber wil dat de omstreden Turkse film De Vallei Van De Wolven onmiddellijk uit de Duitse bioscopen verdwijnt. Volgens de politicus zaait de film haat en wantrouwen tegen het Westen.

De premier roept exploitanten op de "racistische en antiwesterse" film niet meer te tonen, meldden Duitse media zondag. In de actiefilm strijdt de held, een Turkse geheim agent, tegen de Amerikaanse strijdkrachten in Irak. Verder zijn de Verenigde Staten verwikkeld in de handel met organen van gedetineerden uit de beruchte Iraakse gevangenis Abu Ghraib. De handel wordt door een joodse arts gecontroleerd.

Vallei Van De Wolven (Kurtlar Vadisi) geldt met productiekosten van tien miljoen dollar als de duurste Turkse film aller tijden. De film heeft zondag in Rotterdam zijn Nederlandse galapremière. De film draait sinds 9 februari in Europese bioscopen.

nu.nl

En laat ik nou nét naar deze film gaan zometeen...
Yeah, ik doe iets 'ergs'
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op zondag 19-02-2006 om 15:17:28
pff, hoeveel films zijn er dat VS de held uithangen in oorlogen, zie de vietnamfilms en de irakfilms.

t geeft een beeld van de andere kant van het verhaal, daar is opzich niks mis als de film gewoon ook op feiten gebaseerd is
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 19-02-2006 om 16:14:42
Ik zat me van de week toevallig nog enorm aan bad boys 2 te ergeren. Waarin cuba wordt afgeschilderd als een cokeproducerend en handelend land, practisch iedereen is er cokeboer, en Castro is de leider van alles!

Liquid
Gepost door Liquid op zondag 19-02-2006 om 16:37:27
Hehe, maar dan is het een Amerikaanse film dus stoort niemand zich er natuurlijk aan, dan is het goed Erg hypocriet om bij een film die het een beetje andersom laat zien meteen om een verbod te gaan gillen.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zondag 19-02-2006 om 16:38:44
Quote:
Prow schreef op 19-02-2006 @ 15:17
pff, hoeveel films zijn er dat VS de held uithangen in oorlogen, zie de vietnamfilms en de irakfilms.

t geeft een beeld van de andere kant van het verhaal, daar is opzich niks mis als de film gewoon ook op feiten gebaseerd is

Ook al is het niet op feiten gebaseerd, het is een film..
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 19-02-2006 om 16:43:43
Njah, stel dat de film zou oproepen tot haat/geweld, dan kan ik me er nog enigzins iets bij voorstellen. Maar volgens mij valt dat ook wel mee. Dat kan Ley ons straks mooi vertellen dus
Petfles
Teringhond & Co.
Gepost door Petfles op zondag 19-02-2006 om 16:46:44
ja, dit slaat ook weer nergens op zeg..
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op zondag 19-02-2006 om 20:09:12
De film, is die afgeleid van die serie Kutlar Vadisi?
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 19-02-2006 om 20:12:16
Gekke moffen, zo moeten eerst leren autorijden, voordat ze weer iets mogen zeggen
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op zondag 19-02-2006 om 20:31:04
nee
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 19-02-2006 om 22:22:18
Eughm, ok.... Hij is best grof
Nee dunno, ok, "de" Amerikanen worden heel gewelddadig en genadeloos weergegeven,
máár niet allemaal, verder was er één stukje waarbij héél uitdrukkelijk werd duidelijk
gemaakt dat het godslastering is als je zelfmoordaanslagen pleegt en absoluut niets te maken
heeft met de islam. Zo wordt er een hoofdrolspeelster afgeraden om wraak te nemen op haar
vermoorde man door een zelfmoordaanslag.
Wel dope quote: Geduld is geen onderwerping, geduld is een gevecht met jezelf...

Het enige waaraan ik me ergerde was de ondertiteling, de griep, ik weet niet wat voor
analfabeet dat was hoor, maar het was echt om van te huilen
Dokter: Het zijn mensen, geen dieren!
Ondertiteling: Het zijn geen mensen, maar dieren!

Man: We zien wel Polat.
Ondertiteling: We zien Polat wel.

AARGH
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Boswottels
Gepost door Boswottels op zondag 19-02-2006 om 22:23:35
heb m gedownload, en vind er niks verkeerds aan
rame
Gepost door rame op zondag 19-02-2006 om 22:26:29
ik weet dat ik geen recht van spreken heb omdat ik de film niet gezien heb maar ben het er voor de verandering wel mee eens, rellen en doden omdat de denen iets doen, maar deze film is dus duidelijk ook negatief tegen het westen en dat moet wel goedgekeurd worden?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 19-02-2006 om 23:36:56
oeh, moslims zijn eng, die mogen geen films uitbrengen enzo
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
rame
Gepost door rame op maandag 20-02-2006 om 00:45:00
tuurlijk is het maar een film, maar films van theo van gogh waren ook ''slecht'', het is het een of het ander, als moslims aanstoot nemen aan westerse dingen moeten ze het niet terug gaan doen
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op maandag 20-02-2006 om 02:28:49
VIP is een hater :|
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 20-02-2006 om 16:12:55
Quote:
rame schreef op 20-02-2006 @ 00:45
tuurlijk is het maar een film, maar films van theo van gogh waren ook ''slecht'', het is het een of het ander, als moslims aanstoot nemen aan westerse dingen moeten ze het niet terug gaan doen


er is geen 'zij' of 'de moslims'

er zijn honderden miljoenen moslims, sómmige daarvan nemen aanstoot aan 'het Westen', sómmigen maken een film daarover

zou hetzelfde zijn als iemand zegt dat Nederlanders politici vermoorden, omdat Pim vermoord is
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
rame
Gepost door rame op maandag 20-02-2006 om 20:40:58
weet ik, ik dacht bij mezelf ook al dat het misschien niet slim was om het zo te posten maar heb het maar zo gelaten

maar als de moslimwereld er aanstoot aan neemt moeten ze het niet zelf ook doen, uitzonderingen daargelaten
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 20-02-2006 om 23:47:10
En als de westerse wereld hier zoveel problemen mee heeft moeten ze het mischien ook zelf niet doen? Met die spotprenten (die naar mijn idee een stuk erger waren) schreeuwt iedereen om vrije meningsuiting, maar dit moet dan weer verboden worden
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0111 sec.