Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op maandag 06-03-2006 om 22:58:17
Ik zat me onlangs af te vragen of er veel graffers hier op het forum zitten en of er veel topics rond waren. Ik zocht en vond niet veel.

Mijn vraag is simpel, wie graft er hier allemaal, en stel dat ik wil "beginnen" met graffen wat zijn dan zowat de regels? Waar koop je grafitti (verfzaak neem ik aan, maar wat voor merk dan). Moet je beginnen met pen en papier? Wat zijn de verschillende "stijlen"?
En dergelijke nuttige feiten.


----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 06-03-2006 om 23:07:06
als je nog nooit getekend heb, gaat het je heel veel tijd kosten....
kzou beginnen met tekenen op papier voor je op muren gaat beginnen
maar ben zelf geen bomber of iets hehe
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 06-03-2006 om 23:08:01
Je moet de illste graffer uit de buurt opzoeken en over één van zijn pieces een ding van jou spuiten, daar krijg je in de graffitiwereld veel respect mee.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
rame
Gepost door rame op maandag 06-03-2006 om 23:08:42
en vervolgens klappen vangen
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op maandag 06-03-2006 om 23:09:30
hahahahaha
dankje huus

Maar eigenlijk wil ik het meer uit intresse weten dan uit het feit dat ik er zelf echt ga aan beginnen, aangezien ik volgens mij niet creatief genoeg ben ervoor. Ik denk dat ik nooit verder zal raken dan "fuck de flikken" op een gebouw spuiten of dergelijke.

----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 06-03-2006 om 23:09:51
Nee, je moet gewoon beginnen op stukken karton ofzo, tot je iets hebt neergezet waar je zelf tevreden over bent, then take it to tha streets, pappie.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 06-03-2006 om 23:11:44
kijk, en doe na..
begin eerst 'laag' om te kijken of je het wel leuk vind.. Verzin een leuke tag..
doe je best met een 2 euro boekhandel stift..

ga je later echt over op het betere werk moet je voor Montana hardcore of ontherun verfstiften gaan
wil je het meteen helemaal goed doen sodemieter je dan de verf eruit (ben je balletje ook meteen kwijt)
vul het met inkt, flikker er pigmentpoeder bij en wat remolie.. goed schoonmaak bedrijf willen
ze dat weghalen..

Maar begin eerst met schetsen, 1 schets per dag is mij door een goede graff crew destijds gezegd.
Dan leer je het snel.. Maar vooral, kijk en leer... Kijk en doe na.. Begin niet te snel over een
eigen stijl te denken, dat komt later wel.. Als je namelijk allemaal dingen hebt nagetekend
ga je dingen combineren en ontwikkel je een eigen stijl..

later met bussen en echte pieces moet je maar terugkomen... heb ik nog wel wat tips voor je..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-03-2006 @ 23:13:01 ]
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 06-03-2006 om 23:14:24
Quote:
Huussuh schreef op 06-03-2006 @ 23:08
Je moet de illste graffer uit de buurt opzoeken en over één van zijn pieces een ding van jou spuiten, daar krijg je in de graffitiwereld veel respect mee.


woord
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 07-03-2006 om 00:14:51
zorg ook voor iemand op de uitkijk , je wil geen last met undercover agentjes Geloof me

En probeer inderdaad op papier wat leuke dingen te maken. Begin simpel met je tagnaam of whatever en maak deze sierlijk en shit. Je gaat vanzelf dope dingen verzinnen.

en pak geen woonhuizen, daarmee zadel je de bewonders op me shit. Probeer het op het station in een tunnel ofzo, hebben niet zo veel mensen last van.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 07-03-2006 om 00:16:45
Beter probeer je het eerst op een groot stuk karton in plaats van je beginnersprobeersels waar dan ook op een openbaar oppervlak te spuiten.
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 07-03-2006 om 00:35:44
en kanker op met op monumenten, kantoren, woonhuizen etc te spuiten. Gasten moeten ze eens wat tanden uitslaan.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-03-2006 om 12:13:22
word..

werdt mij verteld dat de gedragscode is dat je van privé bezit, monumenten en kleine ondernemers afblijft.
Gemeente en grote bedrijven hebben geld om het weg te laten halen. (klikt krom, i know)
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op dinsdag 07-03-2006 om 22:38:55
aight thanks, dit zal me wel wat helpen denk ik.
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
ROCKA
Baas
Gepost door ROCKA op dinsdag 07-03-2006 om 22:43:12
Ook handig voor mij, ik zat er ook over te denken. Ik ben pas geleden met iemand mee geweest om een piece te zetten langs de snelweg, onder 'n viaduct, op zo'n pilaar. Maar dat was dope, man. Ik ging er kankerstoned heen, een half uur later gingen we terug, en ik was weer helemaal nuchter. Echt 'n kick krijg je d'r van.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 07-03-2006 om 22:45:10
Quote:
livio schreef op 07-03-2006 @ 00:35
en kanker op met op monumenten, kantoren, woonhuizen etc te spuiten. Gasten moeten ze eens wat tanden uitslaan.


word! Zoals ik zei, ALS je het doet, doe het dan in een buitenlucht-stations-tunnel. Maar het beste is op "graff plekken". Bijna elke gemeente heeft ze wel. Plus, als je shit dope is wordt het nog wel eens tentoon gesteld als kunst en wordt het op prijs gesteld.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 07-03-2006 om 22:52:01
Gewoon graf van internet uitprinten en dan overtrekken op de muur ouwe.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Wijze_uit_het_oosten
of niet...
Gepost door Wijze_uit_het_oosten op dinsdag 07-03-2006 om 23:35:47
Quote:
Dadre schreef op 07-03-2006 @ 22:52
Gewoon graf van internet uitprinten en dan overtrekken op de muur ouwe.



----------------------------------------
"Bring your girl she'll see...forgetting about you 'cause of Kubus biets."
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0153 sec.