Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op zaterdag 19-08-2006 om 19:41:03
Vind het niet overtuigend
hij was net ook op de box
----------------------------------------
clonebabybeats baby
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 20-08-2006 om 10:41:32
Ik heb hem.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zondag 20-08-2006 om 10:58:22
mmh, hij is wel tof maar heeft te weinig hitjes voor een debuutalbum. Hij doet meer zijn ding in DAC, vind ik dan heh
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 21-08-2006 om 01:02:43
Ik heb het album binnen, en op het eerste gehoor mooi album. Ik vind die rustige/persoonlijke nummers juist het mooist.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 21-08-2006 om 01:03:23
Ben ik het mee eens. Het is gewoon een lekker en goed album
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
dap
038
Gepost door dap op maandag 21-08-2006 om 01:03:37
hij stond al op de luisterpaal casp had je um nog niet gehoord dan?
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 21-08-2006 om 09:36:39
nogmaals: eenzijdig album, voel hem niet
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
rame
Gepost door rame op maandag 21-08-2006 om 12:19:53
ik heb em bij lowlands gehaald gisteren, ik ben nog steeds van mening dat hij juist heel dope is

ik sprak wudstik zaterdag heel even en hij zei dat hij eigenlijk overal te koop is alleen dat free record shop wat sloom was
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op dinsdag 22-08-2006 om 23:27:34
Wudstik interview op State

& cd review op NLHH natuurlijk
rame
Gepost door rame op woensdag 23-08-2006 om 01:15:26
@ Kaya, dope

Quote:
cml.exe schreef op 21-08-2006 @ 09:36
nogmaals: eenzijdig album, voel hem niet


hoezo eenzijdig eigenlijk?

Verschillende stijlen, verschillende onderwerpen, hij rapt & zingt, het album is juist heel divers
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-08-2006 @ 01:15:45 ]
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op woensdag 23-08-2006 om 11:37:12
mijn favo nr van het album is zeker weten .. breek
----------------------------------------
bla
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op woensdag 23-08-2006 om 11:39:02
Ik ga het album morgen even halen, vindt open boek wel een vet nummer.
Vind het de laatste tijd wel relaxt om naar wat rustigere hiphopnummers te luisteren.
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
V-Rank
Gepost door V-Rank op dinsdag 29-08-2006 om 19:48:58
Quote:
Conservatorium-hiphop - dát is wat we nodig hebben. Maar niet heus. Als je dacht dat Brainpower met zijn live-band al te ver richting Vrienden van Amstel was opgeschoven, gaat de Amersfoorste rapper Wudstik nog een stapje verder op dit heilloze pad. Zijn album Mijn Wereld is weloverwogen geschreven, verzorgd gecomponeerd en smaakvol opgenomen. Het is ook met afstand de meest tenenkrommende rap-plaat van het jaar.

Dat Wudstik (spreek uit: woetstik) het in zich heeft om een ster te worden, wordt wel duidelijk als je hem op het podium aan het werk ziet: alles klopt, de band is strak, hij commmuniceert goed met het publiek en aan pakkende nummers geen gebrek bij de rapper. Maar muzikaal blijft het allemaal keurig binnen de lijntjes - ook als Wudstik zogenaamd heel wild even metal gaat - en inhoudelijk weet de jonge muzikant keer op keer de tenen krom te rappen. Het idee alleen al om een hiphop-uitdrukking als 'down' met iets te zijn letterlijk te vertalen, in het hou-van-jezelf-nummer Beneden Met Jezelf, getuigt van gekunstelde truttigheid die geen enkele spitsvondigheid verraadt. Wudstik heeft een helder gearticuleerde maar nauwelijks funky flow, in Vraag Me Niet klinkt hij alsof hij uit Dikkie Dik voordraagt. Alsof het een ongelooflijk inzicht betreft, leren we in het nummer dat vrouwen en muziek twee heel verschillend zaken zijn. Maar Wudstik houdt van beide evenveel. ("Vraag me niet waarom," voegt hij er aan toe, alsof iemand die aanvechting had.)

Muzikaal zit Mijn Wereld knap in elkaar, en met Vroeger scoort hij vast een dikke voldoende voor compositie op het conservatorium. De manier waarop Wudstik in het woord "dromen" een halve toon zakt, geeft wel aan dat hij er over nagedacht heeft. Vroeger gaat over vroeger ("daarvan kan je nog leren" - wat, blijft buiten beschouwing) en heeft de analytische diepgang van een aflevering van I Love the '90s maar dan zonder interessante personen of gebeurtenissen. "Ook de brugklas was een klus," rapt Wudstik, "met een mad grote rugtas op je rug." Natuurlijk kan Wudstik er ook niks aan doen dat hij nog nooit iets boeiends heeft meegemaakt, maar maak er dan geen nummers over. Hij komt niet uit een fucked-up buurt, geen school was te duur en hij heeft genoeg comfort om zich heen, zoals hij laat weten in de Doemalauw. Het D.A.C.-lid laat 't hem niet weerhouden een solodebuutalbum vol te pennen. Het is dat Wudstik bloedserieus klinkt, anders zou je denken dat de openingszin van Open Boek een grap is: "Big up naar de zomer van 2003, shit was ill."

In datzelfde nummer zet Wudstik poëzieloze sentimentaliteit in als effectbejag, met Heather fucking Nova opgepitcht in de sampler. En zo wordt Wudstik ongeloofwaardiger des te vaker hij zijn geloofwaardigheid benadrukt. Het toppunt wordt wat dat betreft bereikt in W.U.D.S.T.I.K., waarin de softe gozer uit Beneden Met Jezelf ineens heel agressief uit de hoek komt. Hij gaat niet naar de kerk! Hij scheldt! Hij rookt wiet! Hij heeft wel eens fiets gestolen! Allemaal aan de kant en "beter rot je op en doe je bitch de groeten van me" terwijl de heavy-metalriffs tevergeefs de suggestie van rock 'n roll proberen te wekken. Dan liever het lekker opgewekte meezingrefrein van Doemalauw of het zonnige soul-popgeluid van De Flow, misschien kan Wudstik het voortaan in die hoek zoeken (en en passant zijn N*E*R*D-cd uit het raam flikkeren).

De (Engelstalige) bijdrage van Skiggy Rapz aan Mooiste van het Stel is het best genietbare gedeelte van dit album, wat in hetzelfde nummer eigenlijk al teniet wordt gedaan door Wudstiks quasi-doorleefde gezang ("je bent de mooiste van het ste-HUL!". Dat Mijn Wereld de ergste cd is die ik in tijden heb gehoord, zegt heus niet alleen iets over Wudstik. Er zit, hoe je het wendt of keert, een bepaalde x-factor in de performer en in zijn ogen brandt de ambitie om een publiek aan zich te binden. Dat is er vast, dat kan je Wudstik moeilijk kwalijk nemen.

door Job de Wit, 29Aug06

Bron : www.statemagazine.nl

CD wordt helemaal gekilld op State.


----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
rame
Gepost door rame op dinsdag 29-08-2006 om 19:53:01
Job de Wit is ook een kut-nicht zeg, haha waarom laten ze hem schrijven als hij alleen maar negatief kan zijn?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 29-08-2006 om 19:53:19
hehehe, die revieuw is wel dope geschreven
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
rame
Gepost door rame op dinsdag 29-08-2006 om 19:57:03
die bitch moet wel erg pissed op wudstik zijn ofzo wtf

nouja ik heb state meteen even laten weten dat dergelijke reviewers niet intressant zijn, negatieve idioot
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 29-08-2006 om 19:57:23
Wudstik is zeker dope en hij zal best wel wat goeie shit kunnen maken, maar in DAC zal hij het denk ik beter doen
----------------------------------------
argh
Liquid
Gepost door Liquid op dinsdag 29-08-2006 om 20:01:42
Haha, die reviewer is wel bijzonder negatief ja, die heeft al z'n frustraties even in een review gegooid ofzo
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 29-08-2006 om 20:06:09
Zo negatief over een goodlife (van K.de K) release op state (van K.de K toch?)
Nu vind ik State al een stuk objectiever dan eerst.
Maar wel een uiterst negatieve review sjezus.
----------------------------------------
Days to come
rame
Gepost door rame op dinsdag 29-08-2006 om 20:07:56
ach, aan reviews heb je zoiezo niets, op de ene site is een cd een klassieker en op de volgende site een misbaksel
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 29-08-2006 om 20:08:29
haha, erg hoor, hij heeft het er vaak zat over dat hij afgekraakt wordt op het internet en nou komt state met zo'n review. best lomp vind ik dat hoor
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op dinsdag 29-08-2006 om 20:18:01
State wordt vaak verweten dat het een soort promotieplatform is voor (NL) muziek.
Het was dus eigenlijk wachen op een keer een stuk dat geen onverdeeld postief beeld geeft.
Als je kranten leest zul je merken dat er ook recencenten zijn die wel eens dodelijk uit de hoek kunnen komen.
Niet te veel van aantrekken dus. Enne, die Job de Wit is niet gisteren begonnen met schrijven.
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 29-08-2006 om 20:18:53
Kaya, heet jij toevallig Job de Wit?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-08-2006 @ 20:19:03 ]

----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op dinsdag 29-08-2006 om 20:19:34
Nee.

Job de Wit is de hoofdredacteur van State.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-08-2006 @ 17:20:55 ]
Leyla
Gepost door Leyla op dinsdag 29-08-2006 om 20:25:01
Wat een fockin nurt zeg, die gast van state. Tfoe sahbi, dat album is zo huuuuuuurluk chill!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op dinsdag 29-08-2006 om 20:25:24
dat is joun mening
rame
Gepost door rame op dinsdag 29-08-2006 om 20:27:27
hij gebruikt wudstik ook als persoon om de cd af te kraken, nogal onproffesioneel
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 29-08-2006 om 20:28:04
ach ja iedereen zijn mening.Ik vind het album ook niet echt dope.Paar dope tracks maar voor de rest vind ik het niet zoveel voorstellen.Maar misschien digg ik die style ook niet.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
boris
Gepost door boris op woensdag 30-08-2006 om 09:04:49
woord naar rame, deze gast beoordeeld de plaat alleen naar hiphop-maatstaven, terwijl wudstik nooit zegt dat het puur hiphop is. Ook het persoonlijk aanvallen is weinig objectief.
----------------------------------------
ik maak gehakt van balletjes
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 30-08-2006 om 11:34:15
Jah, ik ben het ook verre van eens met hem, maar mijn review hebben jullie kunnen lezen. Hij brengt het alsof rappers die niets hebben meegemaakt geen plaat mogen opnemen .. zoals in mijn conclusie al stond; dit is geen doorsnee-hiphop, daarom zal het gros aan 'cats' duidelijk moeten wennen aan dit type 'hiphop'
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Liquid
Gepost door Liquid op woensdag 30-08-2006 om 11:59:27
Quote:
Özcan schreef op 30-08-2006 @ 11:34
Jah, ik ben het ook verre van eens met hem, maar mijn review hebben jullie kunnen lezen. Hij brengt het alsof rappers die niets hebben meegemaakt geen plaat mogen opnemen .. zoals in mijn conclusie al stond; dit is geen doorsnee-hiphop, daarom zal het gros aan 'cats' duidelijk moeten wennen aan dit type 'hiphop'


Word naar dit! Alsof je niet mag rappen als je geen 'typische' hiphop-onderwerpen hebt. Ik vind het juist lekker om even gewoon chill naar muziek te luisteren over alledaagse/normale dingen. Maar goed, laat die man z'n mening hebben, hij is degene die een dope cd mist.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 02-10-2006 om 13:42:18
Dit topic is oud..maar toch

je hoeft niet 'van de straat' te komen[zoals die echte ali b komop] om iets dopes neer te zetten.

De repeat knop blijft plakken bij de akoestische versie van Breek, geript van giel beellen, geniaal.

Het album nog niet zo veel gecheckt, maar mn eerste indruk was... Dat ik er echt even voor moet zitten om het te beoordelen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-10-2006 @ 13:42:46 ]
parkermark Gepost door parkermark op woensdag 11-10-2006 om 22:11:12
Voor de duidelijkheid, je mag geen links naar albums droppen op dit forum! Lees de FAQ eens door...

super dope cd van een van de meest muzikale mc's die nederland te bieden heeft, nou luisteren en dan naar de winkel om die shit te kopen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-10-2006 @ 22:14:48 ]
rame
Gepost door rame op woensdag 11-10-2006 om 22:11:44
je mag hier op het forum geen cd's droppen

mensen kunnen em kopen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-10-2006 @ 22:14:15 ]
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 11-10-2006 om 22:14:12
Pik hem toch even mee, muhahaha. Boefje ben ik.
parkermark Gepost door parkermark op woensdag 11-10-2006 om 22:16:23
sorry man
begreep het niethelemaal is nieuw voor mij, ben zelf op deze manier aan de album gekomen, en 2 dagen later had ik hem thuis liggen, want is het zeker waard wat een super dope album,
rame
Gepost door rame op woensdag 11-10-2006 om 22:20:03
het is inderdaad een zeer dope cd
Liquid
Gepost door Liquid op woensdag 11-10-2006 om 22:20:51
Ja daar heb je opzich gelijk in, ik luister vaak ook voor ik iets koop, maar heel veel gasten hier downloaden alleen en kopen geen fock dus vandaar. Plus dat de site in de problemen komt als ze hier alle downloads maar toelaten.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 11-10-2006 om 22:22:07
Jullie zouden mod moeten worden jongens
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 11-10-2006 om 22:23:35
Ik beloof dat ik hem koop als ik meer dan de helft van de nummers dope vind. Ik verwacht het niet, ik hou niet zo van die zangerige stijl van hem, maar toch effe checken.
Zwolle-zuid
op die nikes
Gepost door Zwolle-zuid op woensdag 11-10-2006 om 22:59:33
ik hou ook niet van die katte gejank
maar er staan wel paar dope nummers op
----------------------------------------
www.geskenhouse.tk
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-04-2007 om 19:23:14
Wudstik voelt zich niet thuis op label

Quote:
Wudstik is zoekende. Tijdens een interview in het 3VOOR12-programma Dubbel Check gaf hij toe dat hij zich niet thuis voelt op het label Goodlife Music en sprak hij de hoop uit dat zijn nieuwe album niet op het urbanlabel uitkomt.

In 2005 was hij nog Hollandse Nieuwe bij 3VOOR12, daarna speelde hij op ons eigen podium tijdens Noorderslag 2006. Het debuutalbum Mijn Wereld was de eerste release van het nieuwe label Goodlife Music, opgericht door onder andere TopNotch-baas Kees de Koning. Daarna werd het echter heel stil rondom Wudstik. Het ging niet zoals verwacht, geeft hij nu toe: “In eerste instantie werd ik bij TopNotch ondergebracht, maar het was vanaf het begin de bedoeling dat ik bij Goodlife terecht zou komen. Dat label had nog geen gezicht, ik was een van de eerste artiesten bij het label en mocht dat invullen.” Maar niet veel later kreeg Wudstik gezelschap van Party Squad, die hem rechts inhaalde: “Die gingen veel harder dan ik. Toen dacht ik wel, shit, ik zit hier niet lekker!”

Wudstik wil niet ondankbaar klinken en benadrukt dat ook keer op keer. Maar zijn woorden spreken boekdelen: “Ik wil oprecht zijn: ik ben wel zoekende. Ik ben nu druk bezig met het tweede album. Dat wil ik op een heel andere manier uitbrengen. De bling bling, het toy-gevoel, dat mag er van mij af. De muziek moet meer op de voorgrond, ik wil mensen bij hun nekvel pakken.” Dan zoekt Wudstik naar de juiste woorden: “Dat is lastig voor een muzikant hè… woorden… Ik wil niet dat ze me leuk vinden vanwege een dope clipje.” Ook verwijst hij naar zijn vrienden van DAC (De Amersfoortse Cooperatie) : “Daar maak ik nog steeds tracks mee, het zijn nog steeds mijn beste vrienden. Ik voel me wel een beetje raar, met dat Goodlife-stempel op mijn hoofd. Want wat een label uitstraalt is belangrijk. Je moet je er wel thuis voelen.” Even later komt het hoge woord er uit: “Met alle respect voor Kees en alles wat hij voor me gedaan heeft, liever niet meer op Goodlife.”

Het afgelopen jaar heeft Wudstik meer belangrijke beslissingen genomen. Zo is hij ook gestopt met het conservatorium: “Als ik eerlijk ben, heb ik het ook niet echt een kans gegeven. Toen ik aan het conservatorium begon, ging ook het balletje rondom Wudstik rollen. Daardoor was het een beetje een valse start. Ik wist niet welke kant het op zou vallen. Nu wel, het is Wudstik geworden. Ik stort me vanaf nu volledig op mijn eigen muziek.”

Het nieuwe album staat in zijn eigen hoofd gepland voor deze zomer, een deadline die hij bij voorbaat al niet gaat halen. “Toch is die deadline nodig. Als ik zeg dat hij in december af is, wordt het ook een paar maanden later. Nu zorg ik ervoor dat het deze zomer in ieder geval voor mij klaar is qua opname en productie. Dan kan daarna de volgende stap worden gezet.” Wudstik gokt dat het uiteindelijk oktober zal worden. Bij welk label, daar heeft hij - oprecht - nog even geen antwoord op.


http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/34349015

Er komt echt tot nu toe niks boeiends uit op Goodlife, lijkt me ook beter voor Wudstik om het gewoon lekker zelf te doen
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 24-04-2007 om 19:26:19
hehe, ik wist niet eens dat Wudstik bij Goodlife zat
dacht dat dat alleen maar Partysquad enzo was
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-04-2007 @ 19:30:08 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-04-2007 om 19:27:03
dat zijn ook dan direct nu de enige twee nog maar

edit: onee , en Nino ...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-04-2007 @ 19:27:19 ]
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 24-04-2007 om 19:30:02
en Darryl toch ook?
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Seubie Gepost door Seubie op dinsdag 24-04-2007 om 19:34:48
Die is ook al weg
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-04-2007 om 19:37:51
Je loopt achter, muss nugga
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 24-04-2007 om 19:38:05
Wist weld at hij daar zat, maar snap daar niks van, ik heb toch wel een ander beeld van wudstik dan een gast bij goodlife
JF project
blurr
Gepost door JF project op dinsdag 24-04-2007 om 19:38:49
ik vind alleen "open boek" echt een toffe track
voor de rest kon ie me eerlijk gezegd niet zoveel boeien
----------------------------------------
www.boomr.nl/ferry
Jakyman Gepost door Jakyman op dinsdag 24-04-2007 om 20:30:57
Ik vind dit album wel echt de shit eigelijk..
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.014 sec.