Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /   [Pagina: 1 [2] 3 4 ]
Masahiro
Gepost door Masahiro op zondag 19-03-2006 om 22:45:16
Quote:
Hyreme schreef op 19-03-2006 @ 22:39
Hahahaha huus man.. neem het niet te serieus alsjeblieft

Maar kom op hor hé een vechtpartij zo nu en dan hoort er gewoon bij bij pubers vind ik hor :S..


Ik vind geweld eerlijk gezegd niet normaal, weet niet hoe jij opgevoed bent?
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 19-03-2006 om 22:46:43
Geweld is zoiets dat er niet bij zou moeten horen maar er wel bij hoort.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 19-03-2006 om 22:47:01
ben als tarzan man.. opgevoed bij de apen..

Het is ook niet normaal..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op zondag 19-03-2006 om 22:58:23
de goede oude middelbare school tijd.
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 19-03-2006 om 22:58:58
Hehehe Lange krijgt last van jeugdsentimenten.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SKOFFEL
Beter praat je niet
Gepost door SKOFFEL op zondag 19-03-2006 om 23:19:36
Beter bitchslapping.
Of een gebalde vuist in je Anus.
:x
----------------------------------------
TI TA TO
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 19-03-2006 om 23:22:08
omstanders konden wat doen,
dus ik vraag me af:
waarom staat er dan in die brief naar alle leerlingen die op pagina 1 werd gepost dat medeleerlingen ingrepen? bij ons op het OVC (oostvaders college)...trouwens al een jaar geleden, zit er nu al niet meer op..
was ook een filmpje gemaakt met iets van 18 op één man...en die stond weer op Kazaa enzo ik bedoel: hoe dom ben je als je met zijn 18e op 1 iemand gaat..
alhoewel die jongen het dubbeldik verdiende vond ik het zwak.

en waarom reacties als: "vmbo-school, he"...
ik bedoel er zullen vast wel meer gevallen op een vmbo school zijn dan een "andere" ...maar overigens was mijn school lwoo/vmbo/havo/athe/gymn. gewoon alles door elkaar dus

maja fxckit
je ziet niet echt duidelijk wat er gebeurt door die gare kwlaiteit: op het laatst zie je ze wel met zn 2e op dat meisje inschoppen als ze ligt: vind het maar zielig...
ach ja fxckit im out
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 19-03-2006 om 23:34:00
Mijn lerares van de basis werd een keer in elkaar geslagen door de vriendin van een vriend van haar waar zij mee naar bed is gegaan..

Oef die was zwaaaaaar toegetakeld.. heel dom mens was het hor.. Ze verkocht haar mobieltje voor een tientje, maar ze was vergeten om alle smsjes te verwijderen

En iedereen wist dus van die affaire hele basis school zelfs de kleuters begonnen te vragen aan hun meoder, mama wat is neuken ?

Mja dramatisch dat wel..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
anonymous
smackdafissie
Gepost door anonymous op maandag 20-03-2006 om 08:10:43
-blegh-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 08:11:49 ]

----------------------------------------
willen de mensen met een downsyndroom achter in de rij aansluiten, dankjewel
K-Splendid
Roffa
Gepost door K-Splendid op maandag 20-03-2006 om 08:20:52
Die omstanders konden idd duidelijk ingrijpen maar ze weigerden gewoon. En zomaar staat dan in die brief dat ze ingrepen! zo gaat het bij ons op school ook, ze liegen de helft en als je dan de waarheid niet weet geloof je dat natuurlijk, want het komt wel van de schoolleiding.
hoop gezeik is daar altijd over. maar dat word weer afgedaan met: pubers willen altijd dwarsliggen blablabla.
vind het maar een beetje matig moet ik zeggen.
en zeker als je dan zo'n brief krijgt terwijl je weet dat het anders is gegaan en gewoon vrolijk mee doet alsof er niks aan de hand is!

@anonymous, wat probeer je te doen ? maakt het wat uit dat je dat post wat er eerst stond?
anonymous
smackdafissie
Gepost door anonymous op maandag 20-03-2006 om 08:24:22
ik zei iets, maar het was verkeerd die nathalie leek echt sprekend op een nathalie uit mijn buurt.. maar kheb die brief gelezen ze zit niet op die scorroo
----------------------------------------
willen de mensen met een downsyndroom achter in de rij aansluiten, dankjewel
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 20-03-2006 om 08:57:48
Quote:
anonymous schreef op 20-03-2006 @ 08:24
ze zit niet op die scorroo


op die scorro nohh!
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op maandag 20-03-2006 om 09:11:26
pff met meer op 1

en dan die omstanders

grrrrr
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 20-03-2006 om 10:27:46
[qoute]En zomaar staat dan in die brief dat ze ingrepen! zo gaat het bij ons op school ook, ze liegen de helft en als je dan de waarheid niet weet geloof je dat natuurlijk, want het komt wel van de schoolleiding.[/quote]

mooier voordoen dat t is, gebeurt overal
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op maandag 20-03-2006 om 12:26:09
UPDATE: Vechtersbaasje Nathalie heeft een profiel op het stampertjesforum...

Edit:
Dat is dus niet de bedoeling




Bron: geen stijl

echte breaaaaazah
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 12:57:55 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 12:29:22


en ze is ook nog eens kenkerlelijk.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 12:30:29
Edit:
Niet de bedoeling dus


[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 12:58:28 ]
Lau Gepost door Lau op maandag 20-03-2006 om 12:36:44
Breezers! Wat een domme kippen. Waarom is er niemand die ingrijpt.
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 20-03-2006 om 12:37:34
En als afsluiter



Hoezo, achterdochtig
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 12:38:40 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op maandag 20-03-2006 om 12:38:08
sletje moet in elkaar gebeukt worden door 11 negerinnen
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 20-03-2006 om 12:39:55
Stoere sletjes zeg, oefff.
----------------------------------------
Christiangirl.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 20-03-2006 om 12:59:25
Alle links, verwijzingen, echte namen etc zullen resulteren in een directe ban voor de postende user.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
E-liine_
~
Gepost door E-liine_ op maandag 20-03-2006 om 13:01:54
hehe :p zo ging 't een paar weken ook met m'n vriendin en 'n ex van me ex .. dat wijf was jaloers op mij, gaat ze me vriendin inelkaar slaan.. pff
----------------------------------------
Assie non stop!!
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op maandag 20-03-2006 om 13:02:47
aaaahh spade

dat soort ''dames'' verdienen dat
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 13:03:06
ook op scorrow? niiet opgenomen dan met je foon?
brendan
sir
Gepost door brendan op maandag 20-03-2006 om 13:03:48
Quote:
Mx Fortune schreef op 19-03-2006 @ 22:19
(...)

fok het feit dat het VMBO is. Ik zat ook op een vmbo school. Het gaat er meer om in welke stad je zit, aantal leerlingen, groepsvorming etc.

Mensen lopen altijd maar af te geven op vmbo. Mensen zijn dom, vechten veel etc etc

bullshit. Ik zit nu op een MBO school in Den haag , daar gebeuren ook veel meer dingen (dagelijks politie enzo) dan op een MBO school in een andere provincie. Heeft geen fuck te maken met opleiding, maar met omgeving en mens-eigenschappen.



hier praat duidelijk iemand met een oprechte mening over een het vmbo klopt helemaal
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 20-03-2006 om 13:04:34
Jezus, hoe triest ben je in hemelsnaam als je met twee personen sowieso al tegen één vecht? Ik had 't filmpje zojuist niet helemaal afgekeken, vandaar. Ik vind 't uiterst triest dat je ook nog doorgaat terwijl de ander op de grond ligt... Op mijn school stopte ze gewoon als ze je hoofd tegen het bankje hadden geramd. ;'(
----------------------------------------
Christiangirl.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 20-03-2006 om 13:54:06
Ik woon in bussum ( toch wel een redelijk saai beschaafd dorp) en daar wordt ook veel meer op het VMBO gevochten, daar komt wekelijks wel weer een verhaal vandaan dat iemand geklapt is... Ik zit op een lyceum ( havo vwo gym) en daar gebeurt (bijna) nooit wat.... Dus MX ik denk dat jou school een uitzondering was...
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:02:05
Quote:
Bru-Taal1989 schreef op 20-03-2006 @ 13:54
Dus MX ik denk dat jou school een uitzondering was...


Hey , ik heb nooit gezegt dat er bij mij op school niks gebeurde. Ik stel alleen aan de kaak dat mensen snel roepen "oowja logisch, vmbo school hè". Ik haat dat zo erg. Zo van "het zijn toch maar domme vmbo tjappies".

nee man, het gaat echt om plaats en shit. Ik zal niet ontkennen dat er vaker op vmbo wordt gevochten dan op hogere opleidingen, maar bij de havo op mijn oude school was het soms ook flink mis. Het ligt aan te veel dingen om te kunnen zeggen "ooow vmbo weer". Geloof me, op een vmbo school in Waspik ofzo zal het er anders aan toe gaan dan op een vmbo school hier in Delft.

Dat dus.

en ja, dat filmpje is erg triets. Zoals iemand al zei (K-Splendid) stond er in de brief ook dat mede-leerlingen hielpen en shit. Dat zijn echt van die "we komen zo wel goed uit de verf" verhalen. Maar zo ging dat bij ons ook bij dat soort dingen.

Maar hou a.u.b op met die voor-oordelen over VMBO!
poppekontje Gepost door poppekontje op maandag 20-03-2006 om 14:02:48
Hier het zelfde verhaal meer problemen op havo scholen dan vmbo.

logisch opzich

havo zijn over het algemeen gewoon nettere mensen betere opgevoed , of gewoon serieuzer

vmbo gewoon minder van dat.

Als je beter opgeleid bent kan je het beter met een goeie discussie oplossen dan lagere.
als ze geen woorden weten gaan mensen schelden ,streken uithalen en/of de ander de grond in trappen.Daar krijg je ruzie en dus gevechten van . Logisch dat je dat eerder/vaker ziet bij minder opgeleiden

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:06:22
Quote:
poppekontje schreef op 20-03-2006 @ 14:02
Hier het zelfde verhaal meer problemen op havo scholen dan vmbo.

logisch opzich

havo zijn over het algemeen gewoon nettere mensen betere opgevoed , of gewoon serieuzer

vmbo gewoon minder van dat.

Als je beter opgeleid bent kan je het beter met een goeie discussie oplossen dan lagere.
als ze geen woorden weten gaan mensen schelden ,streken uithalen en/of de ander de grond in trappen.Daar krijg je ruzie en dus gevechten van . Logisch dat je dat eerder/vaker ziet bij minder opgeleiden


jij weet dus echt niet waar je over praat. Weer van die "ja vmbo zijn dommer en komen niet uit hun woorden".

Ik deed ook vmbo. Ik kan best aardig iemand de baas zijn hoor, verbaal (sorry, ik leen even een havo woord). Shit is zulke grote onzin. Tuurlijk zit er meer "gespuis" op het vmbo, maar er zat nette mensen. En andersom. Ik heb zelf ook een tijdje Havo gedaan, waar ik dus ook met mensen in mijn klas in contact kwam die blowen/zuipen en vernielen (in de havo ja) en die zijn nog geslaagd ook.

Dus praat geen poep dat mensen in het VMBO dom zijn of wat dan ook. Tevens zijn veel mensen VMBO gaan doen, omdat dat beroeps-gericht is, pappies weten dus wat ze willen.

dus !!!

ps: VMBO mensen zijn geen "minder opgeleide mensen" want ik deed in het MVBO ook wiskunde op HAVO niveau, omdat ik niveau 4 deed (hoogste) wat gelijk staat. Zie hiervoor ook het beroeps-gerichte.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 14:08:55 ]
poppekontje Gepost door poppekontje op maandag 20-03-2006 om 14:12:05
uitzonderingen bevestigen de regel huh! Ik zeg niet dat ze dom zijn maar dommer en in iedergeval minder geinterreseerd en/of serieus


dat jij toevallig wiskunde op hetzelfde nivo heb gedaan zegt natuurlijk echt echt echt echt geen reet

dus

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:14:59
Quote:
poppekontje schreef op 20-03-2006 @ 14:12
uitzonderingen bevestigen de regel huh! Ik zeg niet dat ze dom zijn maar dommer en in iedergeval minder geinterreseerd en/of serieus


wat een geruststelling, we zijn niet dom, maar dommer dankje man !!

BULLSHIT !! wat is dat nou voor onzin ? Sommige mensen kunnen ook niet beter dan VMBO wegens problemen met concentratie of dat soort dingen, maar willen wel graag een goede baan. dan doe je dus vmbo theoretisch hè.

trouwens, ga jij wel eens naar de kapper ? of de bakker/slager ? je woont in een huis ? eet je wel eens in een restaurant ?

wat denk je dat al die mensen voor opleiding hebben gedaan dan ? precies, hoogstwaarschijnlijk VMBO. Zijn ze dan dom ? of dommer ? nee..ze zijn goed in een speciaal iets en dat is precies wat VMBO doet. Het is niet dat je dommer bent, maar leert voor één bepaald iets.

check je feiten gap.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 14:15:30 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 14:15:03
Quote:
Mx Fortune schreef op 20-03-2006 @ 14:06

ps: VMBO mensen zijn geen "minder opgeleide mensen"


Dit is natuurlijk de allergrootste onzin. Respect voor elk niveau natuurlijk. Maar het HEET zelfs niveau. Feiten kun je niet ontkennen, of wou je zeggen dat je met je vmbo-diploma straks kunt aankloppen bij de universiteit?
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 20-03-2006 om 14:15:30
Quote:
livio schreef op 20-03-2006 @ 14:15
(...)

Dit is natuurlijk de allergrootste onzin. Respect voor elk niveau natuurlijk. Maar het HEET zelfs niveau. Feiten kun je niet ontkennen, of wou je zeggen dat je met je vmbo-diploma straks kunt aankloppen bij de universiteit?


Bewijsstuk A meldt zich.
----------------------------------------
Christiangirl.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:16:48
Juist , zie hier :

VMBO --> MBO --> HBO --> UNI !

dus
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 14:17:28
Dan heb je nog steeds zoiets als een toelatingstest moeten doen.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 20-03-2006 om 14:18:22
Quote:
Mx Fortune schreef op 20-03-2006 @ 14:16
Juist , zie hier :

VMBO --> MBO --> HBO --> UNI !

dus


Hoeft niet eens... Als je van het VMBO bijvoorbeeld aan de faculteit der Geneeskunde of zoiets mee wil doen zul je een IQ test moeten ondergaan, plus heel wat gesprekken waar ze afgaan op je intelligentie. De IQ test is volgens mij een verplichting, met een minimale score van... Dat weet ik niet precies, maar het zal iets van 135 zijn. Ik zit overigens niet op de uni, maar gezien de IQ test kon dat wel zeker.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 14:18:42 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:19:00
jep, maar als jij je HBO al hebt gehaald , dan zal je wel serieus zijn. Anyway ik nok hier even in, gaat meer op SC lijken.

Ik vraag alleen een beetje begrip om VMBO niet meteen als "dom" of "vechtlustig" af te schilderen.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 14:20:52
Dat was bewijsstuk A dan...


Quote:
Mx Fortune schreef op 20-03-2006 @ 14:16
Juist , zie hier :

VMBO --> MBO --> HBO --> UNI !

dus


Juist ja, en waarom moet je dat via mbo-hbo doen? misschien omdat je dus wel stiekem minder opgeleid bent.

dus
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 20-03-2006 om 14:26:01
Quote:
livio schreef op 20-03-2006 @ 14:20
Dat was bewijsstuk A dan...


Gaat erom dat het kan zonder doorstroming.
----------------------------------------
Christiangirl.
poppekontje Gepost door poppekontje op maandag 20-03-2006 om 14:28:39
mijn feiten


het is een feit dat havo, vwo enz beter opgeleid zijn
dat ze serieuzer zijn ,beter opgevoed
feit dat dat soort mensen minder snel dat soort problemen hebben omdat ze hun mening gewoon kunnen uit leggen of iemand anders zijn standpunt afweren , en dus minder snel gefrustreerd gaan schelden ----> vechten

het enige waar jij een puntje had was : mensen met concentratie problemen die daardoor lager zitten

de rest wat je lult zijn allemaal uitzonderingen , of gewoon niet van toepassing

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 14:36:53
Quote:
poppekontje schreef op 20-03-2006 @ 14:28

het is een feit dat havo, vwo enz beter opgeleid zijn
dat ze serieuzer zijn ,beter opgevoed
feit dat dat soort mensen minder snel dat soort problemen hebben omdat ze hun mening gewoon kunnen uit leggen of iemand anders zijn standpunt afweren , en dus minder snel gefrustreerd gaan schelden ----> vechten



Dit vind ik wel nare arrogante opmerkingen.

Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op maandag 20-03-2006 om 14:37:02
Het ging toch om een Girlfight...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:41:49
Quote:
poppekontje schreef op 20-03-2006 @ 14:28
het is een feit dat havo, vwo enz beter opgeleid zijn
dat ze serieuzer zijn ,beter opgevoed .....en dus minder snel gefrustreerd gaan schelden ----> vechten


de rest wat je lult zijn allemaal uitzonderingen , of gewoon niet van toepassing


zeg dat je een geintje maakt. Opvoeding is bullshit. Als iemand thuis slechte opvoeding geniet maar voor zichzelf door vrienden weet dat opleiding belangrijk is...damn

en ik ken mensen van het VWO die thuis totaal losgeslagen zijn, waar de ouders al jaren geen fuck meer doen aan hun kinderen. Dus lul alstublieft niet zo dom.

Jij hebt echt een beeld in je kop hè :

VMBO : dom, geen opvoeding, veel vechten
Hoger : Slim, goede opvoeding, netjes, nooit vechten

gast...don-der-op , echt hoor. Ik vindt je een hele aardige gast, maar wat je nu zegt slaat echt alles. Of beter, slaat de plank volkomen mis.

Ik heb mijn zegje gedaan.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 14:43:01 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 14:44:07
Niet te emotioneel worden vrind.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 20-03-2006 om 14:46:08
Ik heb er eigenlijk schijt aan wat iemand over het VMBO denkt. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een VWO'er graag op de man wil discussieren, gezien het feit dat het schijnbaar een feit is dat een VMBO'er zwakzinnig is. Altijd leuk om daar gebruik van te maken, de boel om te draaien en de vloer aan te vegen met zo een bastaard.

Ik daag iedereen uit en ga de confrontatie tot een tekstuele discussie niet uit de weg. Op papier ben ik een stuk sterker dan wanneer ik in het echt discussieer: zo heeft iedereen zijn of haar ding. Ik heb ooit een hoogleraar Nederlands gekend die in zijn mailtjes overkwam als een twaalfjarige die op de Cito toets niet boven de 300 punten uitkwam.
----------------------------------------
Christiangirl.
poppekontje Gepost door poppekontje op maandag 20-03-2006 om 14:46:18
ik blijf het zeggen en nu weer en dan heb ik ook mijn zegje gedaan......



uitzonderingen bevestigen de regel .....!

havo vwo = over het algemeen slimmeRRRRR
vmbo = inderdaad over het algemeen dommeRRRRR

dat lijkt me vrij logisch ook

ik vind dat het wel degelijk met slim of dom te maken heeft en totdat iemand een goed punt geeft waarom niet reageer ik niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2006 @ 14:48:48 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-03-2006 om 14:47:23
Het heeft geen moer met slim en dom te maken.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 20-03-2006 om 14:47:46
dom is niet het juiste woord.
Maar ok, daar leg ik me dan bij neer, vooral met een Dikke word naar Odin. Er zitten inderdaad hele pientere tussen.

Laten het maar weer over het filmpje hebben, voor dit een eckte girl-fight wordt.
 Index / Internet en computer /   [Pagina: 1 [2] 3 4 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.015 sec.