Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 14:03:19
https://www.nlhiphop.nl/news.php?id=1229

Ja, het was een reactie-uitlokkend iets..bewust. Nee het is geen Ongerept diss. Wat vinden jullie van een platendeal die je krijgt via Juize FM luisteraars. Mijn mening: totale onzin, vroeger ging het om kwaliteit...

Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 14:04:44
Stom... Inderdaad hopen dat ze ook maar talent hebben ja.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 03-04-2006 om 14:05:52
Mja.. beetje het Idols principe he..
Hoe populairder je je maakt, hoe meer kans je hebt..
Kwaliteit lijkt inderdaad bijzaak..

Niet dat Ongerept geen kwaliteit heeft.. Maar toch
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 03-04-2006 om 14:08:24
Juize schrijft zon wedstrijd uit, jij bent op zoek naar n goede deal, je doet mee en je wint...mooi toch? Als ik het een wacke act vind dan koop ik het gewoon niet, simple as that.
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 03-04-2006 om 14:09:34
Onzin. Het internet is een medium waar veel hiphopliefhebbers bij elkaar komen. Kijk dit forum, en zo zijn er wel meer fora. Je kan 11.000 stemmen niet beinvloeden. Ook al is het misschien niet 'jouw ding', toch is Juize-fm een veel beluistert radio-gebeuren. En ook al is de doelgroep van juize-FM anders dan het volk dat hier ronddartelt... dat betekent nog niet dat de uitkomst niet gerechtvaarddigd is...
En ja, ik zie ook wel in.. dat wanneer je deze contest had gedaan op bijvoorbeeld Spookradio, dat dan ook de uitkomst anders zou zijn
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 03-04-2006 om 14:12:10
Ik begrijp ook wel dat je er aan meedoet
Zou ik ook doen als ik zocht naar die kans
Maar zo'n wedstrijd opstarten.......

Daar heb ik moeite mee
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 03-04-2006 om 14:16:31
Vroegâh was alles beter zeker...

Laat het lekker.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 14:17:08
Tsja... Diegene met de meeste vriendjes winnen, maar zodra je iets zal doen als; 'Alleen stemmen als je lid bent' haken er al veel af. Ik denk dat je die vriendjes wel kan weren en men laat stemmen op kwaliteit.
----------------------------------------
Christiangirl.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 03-04-2006 om 14:18:51
Quote:
King_Odin schreef op 03-04-2006 @ 14:17
Tsja... Diegene met de meeste vriendjes winnen, maar zodra je iets zal doen als; 'Alleen stemmen als je lid bent' haken er al veel af. Ik denk dat je die vriendjes wel kan weren en men laat stemmen op kwaliteit.


Word, dat wilde ik ook aangeven. Je kan bijvoorbeeld instellen dat er eenmaal per ip ofzo gestemd kan worden..en nogmaals; het is wel heel lastig om 11.000 voters te beinvloeden
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 03-04-2006 om 14:54:15
k heb geen reclame gezien... dus het is gewoon eerlijk verlopen
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 03-04-2006 om 14:56:09
Quote:
Dopoloog schreef op 03-04-2006 @ 14:54
k heb geen reclame gezien... dus het is gewoon eerlijk verlopen

dat is wel erg kort door de bocht he, omdat jij iets niet hebt gezien is iets niet gebeurd. Ik heb de holocast ook niet gezien, maar ik durf niet te zeggen dat het niet gebeurd is...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 03-04-2006 om 15:02:49
Quote:
spade schreef op 03-04-2006 @ 14:56
(...)
dat is wel erg kort door de bocht he, omdat jij iets niet hebt gezien is iets niet gebeurd. Ik heb de holocast ook niet gezien, maar ik durf niet te zeggen dat het niet gebeurd is...



hehehehehe , oke.. maar toch.. ik ben het eens over dat je niet " 11.000 stemmen " kan beinvloeden, of juize FM moeten een fout gemaakt hebben
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:09:20
het is niet dat ik niet geloof dat ze de meeste stemmen zouden hebben, ik vind het gewoon een domme manier om een platencontract te versieren. Dat platencontract had ook kunnen gaan naar een groep die zich nu uit de naad werkt en ziet dat iemand via internetstemmen wel een kans krijgt. Ik vind het oneerlijk
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:10:38
Ja, maar het gaat de platenmaatschappij waarschijnlijk om de verkoopcijfers. En veel stemmen betekent veel kopers en dus pieken.
markian Gepost door markian op maandag 03-04-2006 om 15:11:09
Wat een belachelijk nieuwsitem. Of je nou een reactie wilt uitlokken of niet, hiermee beledig je gewoon de artiesten die hebben gewonnen(hoe vaak je dan ook zegt dat het niet zo is). Je insinueert dat ze dit puur en alleen door hun "vriendjes" hebben bewerkstelligt. Had een stuk netjeser gekunt in ieder geval
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:11:47
Het zal geen goed platencontract zijn, hoor. Allemaal van die gare verplichte optredens.
----------------------------------------
Christiangirl.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op maandag 03-04-2006 om 15:12:29
Quote:
Noedels schreef op 03-04-2006 @ 14:08
Juize schrijft zon wedstrijd uit, jij bent op zoek naar n goede deal, je doet mee en je wint...mooi toch? Als ik het een wacke act vind dan koop ik het gewoon niet, simple as that.

----------------------------------------
Jonkonize!
Reckon
Reckonbeats
Gepost door Reckon op maandag 03-04-2006 om 15:13:35
Quote:
Ik vind het oneerlijk


woooooooooow, welkom in de wereld van de muziekindustrie.
----------------------------------------
Reckon.nl
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:14:57
Het is niet dat ik Ongerept het niet gun, de manier vind ik jammer.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 03-04-2006 om 15:15:04
Quote:
dap schreef op 03-04-2006 @ 15:09
het is niet dat ik niet geloof dat ze de meeste stemmen zouden hebben, ik vind het gewoon een domme manier om een platencontract te versieren. Dat platencontract had ook kunnen gaan naar een groep die zich nu uit de naad werkt en ziet dat iemand via internetstemmen wel een kans krijgt. Ik vind het oneerlijk


dan hadden ze audities moeten gaan doen of wat dan ook * niet die groepen, maar juize FM* om het gezeik weg te halen.

nou, oke.. als het vriendjespolitiek is.. zeg ik... ja, ben het er mee eens..... maar kan jij dat wel bewijzen???
ik vind, zolang je geen bewijs hebt, kan je niks zeggen of spreken.
Dan behoor je tot de klasse" ik verlies, ik ga klagen, want ik moet winnen". ( niet persoonlijk, maar algemeen, wie er geklaagd heeft)

[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 15:15:53 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:15:25
Quote:
dap schreef op 03-04-2006 @ 15:14
Het is niet dat ik Ongerept het niet gun, de manier vind ik jammer.


Van wiens kant? Dat mensen het proberen een deal te krijgen of van de organisatoren?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 15:15:38 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:17:09
@reckon: dat is geen reden om het maar mee eens te zijn. De meeste acts van Top Notch (als voorbeeld) hebben toch zelf dat platendeal met hun geregeld. Ja alles draait om het grote geld, maar denk je nou echt dat Juize FM luisteraars precies zeggen wat de nieuwste doorbraak wordt...
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:18:32
Organisatoren, als Ongerept zijnde pak je die kans natuurlijk wel... al ken ik volgens mij genoeg mensen die niet dood gevonden willen worden met een contract via Juize FM luisteraars..
Reckon
Reckonbeats
Gepost door Reckon op maandag 03-04-2006 om 15:19:18
Het is trouwens een contract voor 1 single. Gewoon goeie promo en ervaring lijkt me...
----------------------------------------
Reckon.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:19:33
Ben wel benieuwd naar de inhoud van dat contract.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:20:12
Zakenlijk gezien is het verstandig zoiets te doen. Ongerept verdient er wat geld mee, zal bekender worden en het label verdient er nog wat geld aan ook. Een win-win situatie voor beiden, ook al zal Ongerept wat dingen liever anders geregeld gezien hebben. Ik zie er geen nadelen in.
----------------------------------------
Christiangirl.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 03-04-2006 om 15:22:02
Voor 1 single?? damn.... daz weinig, maar maar, als ze dan niet dope overkomen, tsjah... zie je ze toch nooit meer terug!..

dus waar maak je druk om* dan zullen ze ook direct naar de andere kandidaten kijken*
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:27:19
Quote:
Reckon schreef op 03-04-2006 @ 15:19
Het is trouwens een contract voor 1 single. Gewoon goeie promo en ervaring lijkt me...


haha, mindreading.

Dan is het opzich wel een goede zaak.
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:31:01
Quote:
De Almeerse groep Ongerept (Keizer en Joon) heeft nu officieel de meeste vriendjes die het urrrrban Juize FM luisteren. In een internet-stem competitie kregen ze de meeste stemmen en daarmee een platencontract bij Universal. De concurrentie was hard met namen als Sem, Lauw en Rauw, Landa & Mina en vaste Spookradio luisteraar TaMere. Hopelijk hebben de heren naast veel vriendjes ook nog talent...


als het om 1 single gaat, waaorm maken mensen zich dan druk om een kleine tekst...
als het om 1 single gaat, waarom dan zo'n bericht:


livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:32:58
Voor de aandacht?
Reckon
Reckonbeats
Gepost door Reckon op maandag 03-04-2006 om 15:33:06
Quote:

als het om 1 single gaat, waaorm maken mensen zich dan druk om een kleine tekst...
als het om 1 single gaat, waarom dan zo'n bericht:


Omdat ze het op willen hypen.

En zal ik je eens iets vertellen... het werkt erg goed.
----------------------------------------
Reckon.nl
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:35:38
Zelfs dap geeft er aandacht aan
----------------------------------------
Christiangirl.
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:37:52
tuurlijk en waarom niet. Wil nog niet zeggen dat ik 'een platendeal via internet' een goede methode vindt...
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:39:14
Nee, maar misschien had je de berichten beter kunnen scheiden?
The_TJ Gepost door The_TJ op maandag 03-04-2006 om 15:41:06
Ze hebben wel mooie beats zeg. Waarom rappen ze er nog doorheen?

Beetje lounge-achtig.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:41:40
lees de tekst eens rustig. Het is helemaal niet veel, niemand wordt gedissed, er wordt een mening gegeven.

Mensen flippen hier al om, om 10 keer niks. Schitterend.
Reckon
Reckonbeats
Gepost door Reckon op maandag 03-04-2006 om 15:42:19
@ livio. Dus dat.

Je zet een mening in een nieuwsbericht dap. Hoe serieus neem je nlhiphop met nieuwsberichten als deze?

Quote:
Ongerept heeft de meeste vriendjes De Almeerse groep Ongerept (Keizer en Joon) heeft nu officieel de meeste vriendjes die het urrrrban Juize FM luisteren. In een internet-stem competitie kregen ze de meeste stemmen en daarmee een platencontract bij Universal. De concurrentie was hard met namen als Sem, Lauw en Rauw, Landa & Mina en vaste Spookradio luisteraar TaMere. Hopelijk hebben de heren naast veel vriendjes ook nog talent...


(livio en ik hebben een lijntje ofzo.)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 15:45:16 ]

----------------------------------------
Reckon.nl
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 15:43:42
Quote:
dap schreef op 03-04-2006 @ 15:41
Mensen flippen hier al om, om 10 keer niks. Schitterend.


Volgens mij doe je dat zelf ook. #care zeg dat iemand een deal krijgt op deze manier.
----------------------------------------
Christiangirl.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:43:57
Quote:
Jammer dat nlhiphop op deze manier een nieuwsbericht brengt. Ben ik niet van ze gewend....Objectiviteit is ver te zoeken in dit "persbericht".


dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 15:47:32
1) niks persbericht
2) de stelling is tegen de methode, niet tegen de groep
3) ik ken niemand van de rest van degene die meededen
4)
Quote:
ze zijn dope, maar ik vind dat het allemaal maar raar is gegaan..ik bedoel het niet rechtstreeks naar hun toe. Verder was het wel grappig dat ik ook in die top5 stond, omdat ik niet eens wist dat ik meedeed.


etc. Mensen lezen teveel wat er niet staat.
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 03-04-2006 om 15:52:53
Jij bent als schrijver van dat bericht wel verantwoordelijk voor de duidelijkheid ervan, en blijkbaar schort het daar aan. Als de lezer niet meteen doorheeft dat je niet de groep, maar de methode bedoelt is die mening niet goed geformuleerd. Je had het dus anders moeten opschrijven zodat de scheiding tussen de methode en de groep duidelijker was.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 15:54:25 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 15:53:30
Ik snap wel wat je bedoelt dap, maar dat staat niet in je 'nieuwsitem'. Dat licht je pas later toe.

Reckon
Reckonbeats
Gepost door Reckon op maandag 03-04-2006 om 15:54:29
Dap,

Als je het nieuwsbericht een 'column' had genoemd, en je had e.e.a. onderbouwd, dan had niemand je zo aangevallen, maar dan had je een discussie gehad.

Nu heb je gewoon een uiterst onprofessioneel nieuwsbericht geplaatst. Rectificatie is zeker op z'n plaats.

I'm out. Succes met je sitetje.

Reckon
----------------------------------------
Reckon.nl
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 03-04-2006 om 16:00:00
inderdaad.. wat ik je al eerder aangaf. Misschien had je beter een onderscheid kunnen maken tussen het nieuwsbericht.. en jouw eigen mening.
Dan had je dit soort reacties wel vermeden en had men ingezien dat je niets tegen Ongerept hebt..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 16:00:12
Huussuh, Livio, Reckon: als men normaal leest, kan je naar mijn mening het er duidelijk uithalen. Misschien dat ik de mensen overschat heb?
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 16:03:01
Quote:
livio schreef op 03-04-2006 @ 15:53
Ik snap wel wat je bedoelt dap, maar dat staat niet in je 'nieuwsitem'. Dat licht je pas later toe.



dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 16:04:13
Dus jij snapt het niet uit het oorspronkelijk bericht. Duidelijk.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 03-04-2006 om 16:05:45
Inderdaad, maar ik denk dat het in dit geval niet zozeer aan mij alleen ligt.
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op maandag 03-04-2006 om 16:06:07
Zolang dap de feiten weergeeft is er niks fout aan,

ik snap de ophef niet, een berichtje waarin iemand door feiten negatief overkomt is toch niks fout aan? dat is toch geheel aan de schrijver ervan, kijk dat je het niet gewend bent van nlhiphop zal best, maar dat maakt het bericht nog niet fout. en je weet zelf ook wel dat als je bij juize.fm je inschrijft je toch op de één of andere manier iets urbans over jeheen krijgt.

Maar ongerapt is niet slecht vind zelf.

maar een platencontract zegt tegenwoordig niks meer over je kwaliteiten.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
dap
038
Gepost door dap op maandag 03-04-2006 om 16:08:07
Livio, dat is wat ik me afvraag vandaar dat ik het vraag... echter sommige mensen willen overal ook direct dingen in lezen die er niet zijn... een reactie als vriendjespolitiek slaat dan ook nergens op, ik heb niks met Juize fm te maken of welke artiest dan ook. Mensen worden wat geprikkeld en het internet is te klein
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.