Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
Liquid
Gepost door Liquid op dinsdag 17-10-2006 om 21:48:24
Als je wilt gaan mierenneuken was OP ook niet de eerste nederlandstalige hiphop. Daarnaast is Extince gewoon een hele andere stijl dan OP, wil niet meteen zeggen dat het wack of commercieel is.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
MICTWL Gepost door MICTWL op dinsdag 17-10-2006 om 21:55:41
Quote:
Liquid schreef op 17-10-2006 @ 21:48
Als je wilt gaan mierenneuken was OP ook niet de eerste nederlandstalige hiphop. Daarnaast is Extince gewoon een hele andere stijl dan OP, wil niet meteen zeggen dat het wack of commercieel is.

Nee logisch, niet alles wat een andere stijl uitdraagd dan de OP is commercieel. Maar Ex wel. En laat me nu niet moeten uitleggen wanneer een band commercieel is want dat weten jullie zelf ook. En wack.....das weer een mening he!
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op dinsdag 17-10-2006 om 21:56:58
Leg het toch maar even uit
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 17-10-2006 om 21:59:10
Quote:
MICTWL schreef op 17-10-2006 @ 21:55
(...)
Nee logisch, niet alles wat een andere stijl uitdraagd dan de OP is commercieel. Maar Ex wel. En laat me nu niet moeten uitleggen wanneer een band commercieel is want dat weten jullie zelf ook. En wack.....das weer een mening he!


Als je zo'n OPfan bent ga dan ff teksten luisteren van ze waarin ze uithalen naar mensen die zeggen dat de OP commercieel is.. En pas díe teksten nou eens toe op Ex..
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 17-10-2006 om 22:02:02
Extince sprak vanaf het begin af aan gewoon een breder publiek aan door zn meer toegankelijke stijl. Zo commercieel was ie destijds niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-10-2006 @ 22:02:21 ]
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 17-10-2006 om 22:06:12
En uiteindelijk nu ook nog niet. Toegankelijker is het juiste woord inderdaad.
MICTWL Gepost door MICTWL op dinsdag 17-10-2006 om 22:36:13
Het begrip commercieel wordt dan ook verschillend beoordeeld. Mensen/rappers die zeggen dat OP commercieel zijn, geven als argument dat de OP ook zijn schijfjes wil verkopen. Het liefst zoveel mogelijk. Natuurlijk, een band wil dat zoveel mogelijk mensen hun muziek beluisteren. Het gaat erom naar mijn mening of je ook concessies aan je muziek doet om dat dan ook (makkelijker) te bereiken. En Ex geeft zelf eigenlijk ook al aan dat ie commercieel is. Als je niet commercieel bent dan ben je niet gebonden aan allerlei voorwaarden, beperkingen en regeltjes die jouw worden opgelegd door de platenboer. En Ex blijft de regels trouw! Kennen jullie die ene gast nog van Idols? Kben zijn naam even kwijt maar dat kleine mannetje met baardje donker haar en oorbellen, piercings en meer van die toeters en bellen die uit Idols stapte omdat ie zijn eigen teksten niet mocht schrijven. Dat is nou een anti commercieel getinte aktie. Niet dat Ex zijn eigen teksten niet schrijft maar de inhoud van die teksten worden getoetst en gemeten aan de hand van al genoemde regels en beperkingen. Als Extince Beatrix een vuile heroïnehoer vind, zal ie dat echt niet op zijn CD-tje zetten. Maatschappijkritiek zul je niet horen terwijl hiphop toch van de straat is en met name op straat hoor je toch veel discussies. Als je de hiphop van tegenwoordig vergelijkt met dat van vroeger dan kun je die twee gevallen toch amper met dezelfde naam voorzien. En wat dan wack is en dope laten we dan maar in het midden. Maar dit terzijde.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 17-10-2006 om 22:42:58
Quote:
Maatschappijkritiek zul je niet horen terwijl hiphop toch van de straat is en met name op straat hoor je toch veel discussies.

Dus van de hedendaagse rappers is alleen Raymzter een echte rapper omdat hij meer maatschappijkritiek heeft wat op de straat leeft?
Sorry, maar hiphop is lekker je ding doen. Dat kan door Bea een heroinehoer te noemen, dingen aan de kaak stellen of gewoon lekker flowen. Dát is hiphop. En misschien heeft Extince wel de behoefte niet om dat te doen. Waar staat in godsnaam dat Ex zich aan de regels van de platenboer houd?

En wat is er mis met concessies doen om meer mensen te bereiken? Als jij als artiest het leuk vind om mensen te bereiken met je muziek en je vind hte niet erg om daarvoor iets op te geven moet dat toch kunnen? Als je je er aan ergert luister je lekker niet.
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op dinsdag 17-10-2006 om 22:48:41
Tja eerlijk gezegd, ben ik niet zo'n Extince fan. Maar dat komt mede omdat ik hoogstens 3 tracks van hem ken. Mischien een hint voor iemand die mij aan meerdere tracks van Extince wilt helpen?
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
MICTWL Gepost door MICTWL op dinsdag 17-10-2006 om 22:50:32
Nou ja precies zo is het inderdaad. Ik erger me daar aan en luister het daarom ook niet. Ik heb wel wat aan muziek van hem maar ik heb alleen geen tandartsen-wachtkamer. Tis gewoon mijn criteria voor het begrip commercieel zijn of niet. Het maatschappijkritiekgedeelte is slechts 1 van de punten, niet alles valt of staat daarmee! Laten we zeggen dat er bepaalde mates van commercieel zijn bestaan. Ze zijn er veel erger....AliB?? Of toch die losers uit Diemen-zuid?
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 17-10-2006 om 22:53:13
Ali B en D-Men zijn inderdaad 'betere' voorbeelden. Al kan ik ze ook geen ongelijk geven, maar dat is een heel andere discussie..
MICTWL Gepost door MICTWL op dinsdag 17-10-2006 om 22:55:18
Ja whaha, die AliB heeft een neus die met gemak dikker is als zijn stijl!
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 17-10-2006 om 22:56:31
Jammer, nu ga je mensen pakken op uiterlijke kenmerken ipv inhoudelijk te blijven. Zelf ben je ook moeders mooiste niet.
MICTWL Gepost door MICTWL op dinsdag 17-10-2006 om 22:58:32
Quote:
Schaduw schreef op 17-10-2006 @ 22:56
Jammer, nu ga je mensen pakken op uiterlijke kenmerken ipv inhoudelijk te blijven. Zelf ben je ook moeders mooiste niet.
Ja jammer ja. Zo is het. Ik ben blij dat we het daar zo snel over eens zijn. Hiphop is een feest!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 17-10-2006 om 23:54:44
ik vond het eigenlijk te laat om hele stukken tekst door te lezen, maar ik zag toevallig ergens iets wat mijn aandacht trok, dus hierbij:

niet haten op Ali
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op woensdag 18-10-2006 om 00:50:36
altijd leuk om te zien hoe sommige mensen belachelijke argumenten verkondigen om extince wack te vinden...de exter heeft gewoon die onbeperkt houdbare fonkkkkk ik vind persoonlijk de man zwaar ill...

en def p mag in een draaimolen gaan zitten, allemaal praten dat extince commercieel is en zelf lekker de hitparade proberen te bestormen met chillen in een bubbelbad...hoe hypocriet
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 18-10-2006 om 09:12:50
LOL.
Dan weet je de hele intentie van Def P destijds niet.
Maar je bent ook Brabander dus bevooroordeeld. Ik luister zelf graag naar beide artiesten, vind ook niet dat je ze moet gaan vergelijken, want eigenlijk zijn ze allebei erg verschillend. Def P trekt mij wel meer.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
MICTWL Gepost door MICTWL op woensdag 18-10-2006 om 10:58:09
Bovendien was bubbelbad bedoeld als voorbeeld om te laten zien hoe makkelijk het is om te scoren met onzin teksten met een leuk melodietje. Maar goed, dat jij gebrek aan kennis hebt zullen we maar terzijde schuiven. Wel jammer op zich.
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op woensdag 18-10-2006 om 11:10:18
ja nu wel of wel of niet commercieel wel of niet de grondlegger van nlhh gaan ruzie zoeken maar dat is dap

nee ff zonder gein het is behoorlijk eindeloos of def p of ex beter is beide hebben ze vette nummers beide hebben ze ook hele hele slechte kut nummers. en over smaak valt niet te twisten. overigens vind ik ze beide de laatste jaren niet meer op een goed niveau komen.

Def p toch wat meer omdat ik nummers als zie je die cyclus wel vet vond en extince eigenlijk niet veel goeds meer heeft gedropt (denk aan dat exter o naldus albums of sudderen met onze goede vriend kubus). Toch hoop ik stiekem op de oude extince die gewoon lekker flowt en grappige teksten heeft. maar of dat gebeurd betwijfel ik zeker.
MICTWL Gepost door MICTWL op woensdag 18-10-2006 om 11:14:27
Een goed voorbeeld van het hele commercieel zijn gebeuren zijn dan ook die losers uit Diemen. Die gooien hun brave Balkenende raps op het top 40 bedoelde schijfie en hebben daarnaast hun roffere tracks die ze op straatremixes gooien. Zij eten van 2 walletjes, hoe zielig. Alleen is het bij straatremixes weer zo jammer dat ze beats bijten van Amerikaanse producers. Gebrek aan creativiteit of immitatiesyndroom, zeg het maar. Vrij sneu allemaal. Dat nummer ook van Busta rhymes die ze in het Nederlands doen....ik breek je nek ouwe! Braak, kots!! Maar dit alles geeft een voorbeeld van commercieel gebrabbel en niet commercieel spul.
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op woensdag 18-10-2006 om 11:18:27
dat is zeker een verschil maar het commercie verhaal kennis we al jaren op dit forum en is dus ook onnozel om die nog te houden dacht ik.
MICTWL Gepost door MICTWL op woensdag 18-10-2006 om 11:20:54
Ja zo is het. Laten we erover ophouden. Ik ga trouwens ook trainen en zet dan een cd-tje met echte hiphop erbij aan. Public Enemy ofzo
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op woensdag 18-10-2006 om 11:23:31
doe dat . ik raad je nieuwe jedi mind tricks album aan maargoed misschien is dat niet je smaak
MICTWL Gepost door MICTWL op woensdag 18-10-2006 om 11:24:40
Quote:
Kapowski schreef op 18-10-2006 @ 11:23
doe dat . ik raad je nieuwe jedi mind tricks album aan maargoed misschien is dat niet je smaak

Ken ik niet maar ik zal het eens checken. Bedankt en laterss
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op woensdag 18-10-2006 om 12:12:15
Quote:
MICTWL schreef op 18-10-2006 @ 10:58
Bovendien was bubbelbad bedoeld als voorbeeld om te laten zien hoe makkelijk het is om te scoren met onzin teksten met een leuk melodietje


haha oei, jij bent een figuur...

kijk, dat je def p dope(r) vind, dat maakt niet uit, maar datgene wat ik nu quote van je is te waardeloos voor woorden. Def P wilde gewoon wat centjes verdienen, is zijn goed recht natuurlijk, maar ga dat dan niet ontkennen.


en degene die die avonturen van exter-o-naldus wack vond (de nieuwe tracks dan natuurlijk) raad ik aan zijn oren uit te spuiten, shit is fris...maar ieder zijn mening natuurlijk


edit: ok we houden erover op ...en ja jedi mind tricks is wel lekker als je gaat trainen lekker je agressie eruit gooien met rauwe verses van vinnie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-10-2006 @ 12:13:28 ]

----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Duck-MC
Gepost door Duck-MC op woensdag 18-10-2006 om 13:24:09
Quote:
Wekss schreef op 18-10-2006 @ 12:12
(...)

haha oei, jij bent een figuur...

kijk, dat je def p dope(r) vind, dat maakt niet uit, maar datgene wat ik nu quote van je is te waardeloos voor woorden. Def P wilde gewoon wat centjes verdienen, is zijn goed recht natuurlijk, maar ga dat dan niet ontkennen.



Bubbelbad was wel als grap bedoeld , niet voor het geld
----------------------------------------
Whahahaha
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 18-10-2006 om 13:33:03
ik weet bijna zeker dat ze dat pas achteraf gezegd hebben..
----------------------------------------
Jos de Boss
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 18-10-2006 om 13:36:34
extince zuigt waar komt die lul eigenljik vandaan
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op woensdag 18-10-2006 om 13:41:48
nederland
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 18-10-2006 om 13:44:33
ghehe ik maakte maar een grapje deze dope gozer komt uit
mijn stad ..
Oosterhout !!!!!1@
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 18-10-2006 om 18:31:31
Quote:
Tha_Bre schreef op 17-10-2006 @ 22:48
Tja eerlijk gezegd, ben ik niet zo'n Extince fan. Maar dat komt mede omdat ik hoogstens 3 tracks van hem ken. Mischien een hint voor iemand die mij aan meerdere tracks van Extince wilt helpen?


http://rapidshare.de/files/37224285/Extince_compilatie.rar
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
melle
Gepost door melle op woensdag 18-10-2006 om 20:31:00
Extince is een held, vorige week donderdag nog in Delft gezien.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 18-10-2006 om 20:39:39
Ik snap ook echt niet hoe mensen op Extince kunnen haten.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
slijmbal
hiphopjunkforlife
Gepost door slijmbal op woensdag 18-10-2006 om 20:46:04
""extince zuigt waar komt die lul eigenljik vandaan""

ha
----------------------------------------
"Underground just ain't a word, it doesn't mean unheard. If you a real hip hop fan than it means preferred."
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op woensdag 18-10-2006 om 20:46:32
op de mens zelf haat k niet maar er zijn misschien 5 tracks die ik EHT ECHT goed vind en t waard vind om te luisteren
ik digg em gewoon niet zo als rapper, klaar
20 jaar, viervoeters, spraakwater vind k wel te vet maar ik kan gewoon geen heel album luisteren van em dan skip ik al gauw naar andere muziek
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 18-10-2006 om 20:47:39
Quote:
Huussuh schreef op 18-10-2006 @ 18:31
(...)

http://rapidshare.de/files/37224285/Extince_compilatie.rar


welke tracks heb je hierin gegooid?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
D-on Gepost door D-on op woensdag 18-10-2006 om 20:59:30


wel handig om te weten, ik had de helft ook al
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 18-10-2006 om 21:01:07
Hehe ja ik had ze voor D_original geupload omdat ie maar 3 tracks kende. Dus ik ging ervanuit dat dat Spraakwater, Zure Overval en nog een track ofzo waren.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Abstrakt
gewoon checken,gewoon doen!
Gepost door Abstrakt op woensdag 18-10-2006 om 21:06:39
extince is altijd wel grappig/dope,beter ff checken
----------------------------------------
ja nee dat vind ik ook opzig weetje
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 18-10-2006 om 21:34:07
waar is "Op de Dansvloer"
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 18-10-2006 om 22:49:05
jah ik benwel benieuwd naar de avonturen, kan iemand m ff rarren, en in mn inbox droppen, zou heel aardig zijn.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 19-10-2006 om 11:45:25
Quote:
Özcan schreef op 18-10-2006 @ 21:34
waar is "Op de Dansvloer"


Derde van boven.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Joris
JE WEET TOCH
Gepost door Joris op dinsdag 23-01-2007 om 16:39:04
Quote:
melle schreef op 18-10-2006 @ 20:31
Extince is een held, vorige week donderdag nog in Delft gezien.


Dat is hij zeker. En ik kan het weten want ik was er ook.
Ik hoop dat hij snel weer gaat touren!
MICTWL Gepost door MICTWL op woensdag 24-01-2007 om 12:41:12
Extince zuigt als een windhoos! GAAP!!
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 24-01-2007 om 12:51:42
Stil maar brutale vlegel.
----------------------------------------
Days to come
boris
Gepost door boris op woensdag 24-01-2007 om 13:54:38
Quote:
MICTWL schreef op 24-01-2007 @ 12:41
Extince zuigt als een windhoos! GAAP!!


Ik hoop dat je "blaast als een windhoos" bedoelt
----------------------------------------
ik maak gehakt van balletjes
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op woensdag 24-01-2007 om 16:04:02
idd...een windhoos blaast
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
MICTWL Gepost door MICTWL op woensdag 24-01-2007 om 16:31:11
Oh ja, mijn excuses. Toch kan Extince er totaal geen fluit van. In de wachtkamer van de tandarts wordt nog betere muziek gedraaid. Ongelovelijk slaapverwekkend en triest. Je staat al in de hoek, nu vraag je ook nog billekoek?...Moet ik nu echt rond gaan lopen met een vliegenmepper....GAAP! En de grootste strontvlieg is ie zelf met z'n kutkop.
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 24-01-2007 om 16:33:27
gefrustreerde OP fan ben je ook
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op woensdag 24-01-2007 om 16:34:13
oow je bent een echte hater 1tje die het ook nog meent ook heerlijk
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0189 sec.