Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Joe-Loop
Just beatboxing
Gepost door Joe-Loop op donderdag 13-04-2006 om 21:31:33
graag wat opbouwende kritiek
puntje: het is nog niet goed afgemixt misschien maar wil graag tips daarin ben daarin nog niet zo goed hehe..

ohja voor de mensen die zoiets hebben van WTF! ik heb ze getagged tegen stelen

http://www.soundclick.com/zomaarbeats

ik hoor het graag
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2006 @ 21:32:01 ]
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op donderdag 13-04-2006 om 21:32:14
ow, sorry
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2006 @ 21:32:36 ]

----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 13-04-2006 om 21:34:16
Klinkt wel dope, man.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op donderdag 13-04-2006 om 21:36:09
de paden die ik bewandel
Goed, ik krijg het idee dat dit iets teveel gebaseerd is op de gitaar sample. Clap/snare ligt ook niet zo heel erg in het gehoor, hihat mag wat meer naar de achtergrond en de kick loopt ook niet zo lekker. Bassline wat meer naar de voorgrond en wat meer EQ'en; wat meer bass en mid. Wat meer afwisseling zou ook zeker geen overbodige luxe zijn.

andere lichaamstaal
Weer gebaseerd op een sample die te hard in het geheel staat en ook nog eens teveel naar links is gepanned. Sowieso lijkt het meerendeel van deze track teveel naar links gepanned. Beetje saai... Gitaar mag wel wat meer naar de voorgrond, snare naar de achtergrond, en de bassline ook naar de voorgrond. Saxofoon moet echt een stuk zachter en in het midden gepanned worden.
----------------------------------------
Christiangirl.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 13-04-2006 om 21:37:57
Luister naar Odin, hij's plusminus-pro op dit gebied.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 13-04-2006 om 21:39:00
Vooral fatsoenlijk afmixen is inderdaad wel het hele verhaal. Sax-sample is lekker, trouwens.
Joe-Loop
Just beatboxing
Gepost door Joe-Loop op donderdag 13-04-2006 om 21:40:00
Quote:
King_Odin schreef op 13-04-2006 @ 21:36
de paden die ik bewandel
Goed, ik krijg het idee dat dit iets teveel gebaseerd is op de gitaar sample. Clap/snare ligt ook niet zo heel erg in het gehoor, hihat mag wat meer naar de achtergrond en de kick loopt ook niet zo lekker. Bassline wat meer naar de voorgrond en wat meer EQ'en; wat meer bass en mid. Wat meer afwisseling zou ook zeker geen overbodige luxe zijn.

andere lichaamstaal
Weer gebaseerd op een sample die te hard in het geheel staat en ook nog eens teveel naar links is gepanned. Sowieso lijkt het meerendeel van deze track teveel naar links gepanned. Beetje saai... Gitaar mag wel wat meer naar de voorgrond, snare naar de achtergrond, en de bassline ook naar de voorgrond. Saxofoon moet echt een stuk zachter en in het midden gepanned worden.


Oké dope kritiek

de paden die ik bewandel
Wat bedoel je met de kick loopt niet lekker? bedoel je niet on beat of?..

andere lichaamstaal
drums kan ik wel wat aan doen.. gitaar/sax minder want dat is een sample. kan het wel pannen daar heb je gelijk in dat maakt het ook direct wat voller. bassline zou ik misschien kunnen filteren met EQ indd.. zodat die iets meer naar voren toe komt.

Maar het geheel voor de rest is wat beter (dit is puur afmix technisch natuurlijk de kritiek die je gaf hier kan ik iig iets mee..

iemand anders nog iets?
Boswottels
Gepost door Boswottels op donderdag 13-04-2006 om 21:44:03
ik snap niet waarom je die prater er door doet
maakt het alleen maar irritant, ik denk steeds wanneer gaat ie nou rappen maar hij gaat niet rappen

doe het 1 keer of laat het weg
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op donderdag 13-04-2006 om 21:44:26
Quote:
Joe-Loop schreef op 13-04-2006 @ 21:40
(...)

de paden die ik bewandel
Wat bedoel je met de kick loopt niet lekker? bedoel je niet on beat of?..


Nouja... Misschien wat boers uitgelegd maar het ritme spreekt me niet zo aan. Ook mis ik gewoon wat variatie in het geheel. Als je met fruityloops werkt zou ik sowieso bij elke derde pattern voor heel wat variatie in je percussie zorgen.

Quote:
Joe-Loop schreef op 13-04-2006 @ 21:40
andere lichaamstaal
drums kan ik wel wat aan doen.. gitaar/sax minder want dat is een sample. kan het wel pannen daar heb je gelijk in dat maakt het ook direct wat voller. bassline zou ik misschien kunnen filteren met EQ indd.. zodat die iets meer naar voren toe komt.

Maar het geheel voor de rest is wat beter (dit is puur afmix technisch natuurlijk de kritiek die je gaf hier kan ik iig iets mee..


De bassline niet teveel eq'en; hij moet nou ook alweer niet gaan overheersen. In het geheel gezien klinkt het toch goed hoor, begrijp me niet verkeerd! Als je nu voor wat meer variatie zorgt en de afmix in orde hebt zit je productie-technisch gezien op een goed niveau.

Quote:
Boswottels schreef op 13-04-2006 @ 21:44
ik snap niet waarom je die prater er door doet
maakt het alleen maar irritant, ik denk steeds wanneer gaat ie nou rappen maar hij gaat niet rappen

doe het 1 keer of laat het weg


Beveiliging dat niemand 't ripped.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2006 @ 21:45:22 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Joe-Loop
Just beatboxing
Gepost door Joe-Loop op donderdag 13-04-2006 om 21:48:33
Quote:
King_Odin schreef op 13-04-2006 @ 21:44
(...)

Nouja... Misschien wat boers uitgelegd maar het ritme spreekt me niet zo aan. Ook mis ik gewoon wat variatie in het geheel. Als je met fruityloops werkt zou ik sowieso bij elke derde pattern voor heel wat variatie in je percussie zorgen.

(...)

De bassline niet teveel eq'en; hij moet nou ook alweer niet gaan overheersen. In het geheel gezien klinkt het toch goed hoor, begrijp me niet verkeerd! Als je nu voor wat meer variatie zorgt en de afmix in orde hebt zit je productie-technisch gezien op een goed niveau.

(...)

Beveiliging dat niemand 't ripped.


oké thanks man kga er morgen direct mee aan de slag, oren zijn nu niet schoon meer ik hoor nu alleen nog maar dat wat ik net heb upgeload hehe
Swike
Newskool
Gepost door Swike op donderdag 13-04-2006 om 21:48:44
Nice man, klinkt lekker vooral die tweede.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Boswottels
Gepost door Boswottels op donderdag 13-04-2006 om 21:50:19
Beveiliging dat niemand 't ripped.

wat maakt t nou uit als iemand hem ripped.. dan moet ie hem maar niet als mp3 zetten
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 14-04-2006 om 09:43:40
Heb je die beats verwijderd ofzo?
Ik krijg 404 - Not Found.
Joe-Loop
Just beatboxing
Gepost door Joe-Loop op vrijdag 14-04-2006 om 10:41:43
Quote:
Finger schreef op 14-04-2006 @ 09:43
Heb je die beats verwijderd ofzo?
Ik krijg 404 - Not Found.


hmm nee man even kijken raaaarrr
moment..

[edit]
vaaaage shit
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=525161

nu doet hij het weer iets had het verwijderd weet niet wat :S misschien omdat die faggets van soundclick jay-z horen (waar ik het mee heb getagged) dat ze het verwijderen. maarja je kan nu dus weer luisteren hehehe
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-04-2006 @ 10:50:39 ]
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 14-04-2006 om 11:08:53
Dope beats man
Je mag alleen zoals odin al aangaf de boel nog wel wat beter afwerken qwa volume enzo maar voor de rest props.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op vrijdag 14-04-2006 om 13:16:08
Quote:
Finger schreef op 14-04-2006 @ 11:08
Dope beats man
Je mag alleen zoals odin al aangaf de boel nog wel wat beter afwerken qwa volume enzo maar voor de rest props.

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.