Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 09-03-2001 om 14:52:38
Wie let er hier op het platen label dat op CD's staat. (Voor zover men niet MP3's luisterd).

Zijn er labels waarbij jij onbekende artiesten koopt, omdat je weet als ze bij dit label zitten zal het wel goed zijn. Of het tegenover gestelde ben jij bevooroordeeld over een artiest die bij een bepaald platen label zit.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op vrijdag 09-03-2001 om 16:26:48
Neuj.. niet echt.

Kijk: Plutonium is niet goed omdat ze op Ramp staan.. Kvin er geen reet aan zelfs.. Zo is er nog wel een hoop te melden... Sores ONDER ANDERE vinnik geen reet an :
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2001 @ 16:35:29 ]

----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
yiddo Gepost door yiddo op vrijdag 09-03-2001 om 16:29:53
nee ik let er helemaal niet op

als de cd of whatever maar goed is.. de rest boeit niet
----------------------------------------
http://www.hiphopinjesmoel.com
Muggz Gepost door Muggz op vrijdag 09-03-2001 om 20:52:29
Nee, niet echt. Is voor mij net als met kleding e.d.: het stikt me niet of iets van een "merk" (vergelijk: label) is of niet...als ik het tof vind koop ik het, anders niet.
Ik heb d'r ook helemaal geen "verstand" van, gewoon omdat het me niet interesseert...labels of merken of wat dan ook, het gaat om de "inhoud" en niet om welk stikkertje d'rop zit.
Groet, Muggz
McBouncer Gepost door McBouncer op zaterdag 10-03-2001 om 11:12:53
Hoewel ze ook heel veel troep uitbrengen ben ik toch eerder geneigd iets van een onbekend bandje op Epitaph of Fat Wreck Chords te gaan luisteren dan op een willekeurig ander label. Dit omdat er best wat goede bands op deze labels zitten en deze labels zijn van mensen met verstand van muziek (Mr Brett (Ex-Bad Religion) en Fat Mike (NOFX) )
----------------------------------------
Is it coz I is black?
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op maandag 12-03-2001 om 01:30:42
Ik ben zeker wel geneigd om cd's van artiesten die ik niet ken maar wel bij een bepaald label zitten blind aan te schaffen, omdat ik weet dat het label gerund wordt door mensen die verstand hebben van muziek en hun beleid niet laten sturen door puur en alleen verkoopcijfers of vriendjespolitiek.
Wat ik ook veel doe is artiesten tjekken die genoemd worden in de lijstjes in het boekje van cd's van artiesten die ik respecteer (een van de redenen waarom ik nog steeds cd's koop ipv fik, niet daar ik daar fel tegen ben, maar ik wil gewoon het origineel hebben).
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 12-03-2001 om 12:11:38
Vroeger lette ik nog wel eens op de 'Tommy Boy'label (oa House of Pain), maar nu helemaal niet meer. De RAMP releases hoor je natuurlijk altijd en dan ben ik wel even benieuwd wat het gaat worden.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 13-03-2001 om 18:24:53
Verzamel cd's van bepaalde labels zal ik wel sneller kopen dan die van andere labels. Ik noem een "Punk-O-Rama die ik blind gekocht heb en een "Give'em the boot" als voorbeeld. Nou kosten die cd's ook bijna niks hetgeen ook meespeelde. Voor degene die die cd's niet kennen. Een soort de posse maar dan voor punk resp. ska en ze kosten maar een tientje.
De cd van een band zal ik niet zo snel kopen, omdat ze bij een bepaald label zitten. Zeker niet blind (zonder eerst te luisteren dus). Of ze moeten echt heel erg goedkoop zijn 2.50 ofzo. (Kijk eens in de onderste bakken van cd winkels).
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
McBouncer Gepost door McBouncer op dinsdag 13-03-2001 om 21:59:23
Punk-O-Rama net zoiets als Posse? In de dromen van Djax ja!
----------------------------------------
Is it coz I is black?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 20-03-2001 om 16:56:06
Punk-O-Rama zoiets als de Posse ? Duidelijk, hoe verder de serie gevordert is hoe minder de cd's worden. Beiden verzamel cd's van labels bedoelt ter promotie van bands. Dat Punk-O-Rama beter is EN goedkoper is een heel ander verhaal. Ow nog een verschil. Punk-O-Rama is punk en de Posse nederhop.

CreecH

Real Eyes, Realize , Real Lies, LIES
Machine Head - Burn my eyes - Real eyes, Realize, Real Lies
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
McBouncer Gepost door McBouncer op dinsdag 20-03-2001 om 18:46:04
Het doel van beide cd's is waarschijnlijk luisteraars die een aantal bands van een label kennen en die goed vinden in contact te brengen met andere bands van dat label. Alleen waar Djax er voor is gaan kiezen alleen nog maar onbekende nieuwe groepen, en dan bij voorkeur zo weinig mogelijk zodat er nauwelijks afwisseling op de cd is, wat nummers te laten doen en er dan nog 40 piek ook voor te vragen, heeft Epitaph ervoor gekozen om steeds een stuk of 20 verschillende bands 1 nummer te laten spelen, en ook de bekende bands mee te laten doen op die cd (NOFX, Bad Religion, Rancid, Voodoo Glow Skulls enz) en er maar 10 gulden voor te vragen.

Tip aan Djax: verlaag de prijzen, laat groepen die zich al bewezen hebben bij jullie ook weer gewoon meedoen, net zoals bij de posse 1 en 2 en kom eens met wat meer kwaliteit!
----------------------------------------
Is it coz I is black?
SmrildA Gepost door SmrildA op zaterdag 10-04-2004 om 14:06:52
Nee
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-04-2004 om 15:18:31
zei die na meer dan 3 jaar ..
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zaterdag 10-04-2004 om 16:24:30
...maar toch is het wel een goeie topic!

Ik had pas geleden geld teveel en had toen een cd gekocht van Blockhead... ben effe kwijt hoe die cd heet, maar Blockhead staat dus op de Ninjatune label. Veel dingen van Ninjatune zijn dope, dus ik dacht... effe prikken. Heel random plukte ik Blockhead uit hun artiestenlijst... en heb ik z'n laatste cd besteld. Een week later kreeg ik hem binnen en ja hoor... hij is erg dope.
Maar zoiets zou ik alleen bij Ninjatune doen... want hun artiesten brengen bijna alleen vette shit uit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-04-2004 @ 16:27:01 ]

----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
SmrildA Gepost door SmrildA op zaterdag 10-04-2004 om 21:41:09
Quote:
dap schreef op 10-04-2004 @ 15:18:31
zei die na meer dan 3 jaar ..


Ja, heb gewoon is de laatste pagina gecheckt, ben hier nog geen jaar he! Ebn ik wou ff mijn menig zeggen, mag ik?
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 10-04-2004 om 21:53:19
ja, na 3 jaar was gewoon een constatering
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-04-2004 @ 21:53:29 ]
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0083 sec.