Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op maandag 01-05-2006 om 16:08:28
http://www.truefan.nl

Wat zeggen artiesten zelf.

Guus Meeuwis: "Omdat daaruit blijkt dat iemand hart voor muziek en een fatsoenlijke inborst heeft. Iemand die betaald download weerstaat de verleiding van alle muziek die 'gratis' op internet te krijgen is, dat vind ik grote klasse."

Lange Frans en Baas B: " Muziek is ons beroep, je vraagt toch ook niet aan een bakker waarom je voor een brood moet betalen..."

Trijntje Oosterhuis: "Omdat je je MP3 speler toch ook niet uit een etalage jat?!"

Di-rect: "Wees een echte fan en ondersteun ons en andere bands door voor muziek te betalen."

Missy Elliot: "Hip Hop has always been about the attainable dream - about running your own business, your own club, your own fanzine. Turning your back on the bootleggers helps us pave the way for the next generation of entrepreneurs. We do our best to bring you the latest, hottest beats, and we appreciate it when our fans show their love and respect by going in that record store and buying the finished product."

Peter Gabriel: "Internet piracy, if it continues, will eventually hurt those who love to make music. Some of the young and minority musicians we work with derive most of their income from record sales. If this is all taken away, most of them are going to have to look for other work. There are many people trying to provide legal access on the net at much more reasonable prices. I support the Pro-music initiative to encourage people to find out for themselves what is available legally and decide if they think it is fair value or not."


rite....!


leipuh_davey
ABC
Gepost door leipuh_davey op maandag 01-05-2006 om 16:10:27
Lange Frans en Baas B: " Muziek is ons beroep, je vraagt toch ook niet aan een bakker waarom je voor een brood moet betalen..."


kksukkels moeten eerst musiek gaan maken voordat het hun beroep is
----------------------------------------
/\/\/\/\___---Almere Buiten Click---___/\/\/\/\
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 01-05-2006 om 16:15:14
Betaald downloaden is echt het zuurste dat er bestaat. Als je dan geld gaat uitgeven aan een artiest, koop dan gewoon zijn cd. Dan heb je tenminste een 'echte' cd met hoesje en alles. Je gaat toch niet betalen voor een stel mp3'tjes?

En tegen Lange Frans zou ik zeggen; ik koop sowieso geen tweederangs, uitgekauwd brood.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 01-05-2006 om 16:15:19
ehhhe brood met cd`s vergelijken is als lange frans vergelijken met sticks
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op maandag 01-05-2006 om 16:17:47
ik heb wel eens een stuk gelezen over downloaden (in de vlaamse krant de Morgen toen ik in de trein zat naar Anwerpen) waarin Manu Chao & Ex-Nirvana Foo Fighter Dave Grohl naar voren kwamen als voorvechters van het downloaden... Manu Chao vond dat muziek voor iedereen beschikbaar moet zijn, als je een mooie plaat wil hebben koop je hem. Dave Grohl zag eigenlijk geen verschil tussen het tapen wat hij zelf deed rond 1990 en het downloaden van nu....
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 01-05-2006 om 16:27:52
Quote:
Capone schreef op 01-05-2006 @ 16:15
ehhhe brood met cd`s vergelijken is als lange frans vergelijken met sticks

Ben ik niet met je eens, een bakker voorziet jou in iets waar jij een behoefte aan hebt, als jij behoefte aan muziek hebt is het aan een muziekant jou in die behoefte te voorzien. Waarom zou je de bakker die je in een behoefte voorziet wel moeten betalen en een muziekant niet? Niet iedereen kan brood bakken en niet iedereen kan muziek maken dus what's the difference?
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 01-05-2006 om 16:29:14
Er is lekker en vies brood.
japie
Gepost door japie op maandag 01-05-2006 om 16:31:06
kijk, als ik iets echt goed vind ga ik heus wel de cd kopen.
en betaald downloaden doet toch niemand volgens mij, ga dan gewoon naar bol.com of haal je cd in de winkel
dap
038
Gepost door dap op maandag 01-05-2006 om 16:35:39
ze doen net alsof de groepen alles mislopen als jij het gratis zou downloaden terwijl je het toch niet zou kopen. Cdtje zelf is veel mooier plus dat artiesten het tegenwoordig vooral van live optredens moeten hebben. Lange verdient meer aan optreden dan aan zijn cd's...

Als je iets koel vindt en je download het terwijl je anders het cdtje wel zou kopen, dan is t jatten.
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 01-05-2006 om 16:37:16
Quote:
spade schreef op 01-05-2006 @ 16:27
(...)
Ben ik niet met je eens, een bakker voorziet jou in iets waar jij een behoefte aan hebt, als jij behoefte aan muziek hebt is het aan een muziekant jou in die behoefte te voorzien. Waarom zou je de bakker die je in een behoefte voorziet wel moeten betalen en een muziekant niet? Niet iedereen kan brood bakken en niet iedereen kan muziek maken dus what's the difference?


Je kan ook zeggen dat internet als een soort voorproever werkt. Ik kan dan de laatste cd van Lange Frans en Baas B even 'testen', om dan tot de conclusie te komen dat het kut is. Zouden ze bij de bakker ook moeten doen, dan kunnen we allemaal alleen goed brood kopen en het slechte brood links laten liggen.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 01-05-2006 om 16:38:22
1. brood is een stuk goedkoper bij de supermarkt dan bij de bakker. muziek op eigen cd kost enkel de lege cd ipv boekje enz.
2. een wanneer een artiest genoeg respect krijgt, maakt hij genoeg geld om te chillen zonder geld zorgen. (waarschijnlijk verdient hij dan ook meer als de plaatstelijke bakker.)
3. artiesten die weekelijks optreden maken meestal meer geld dan de plaatselijke bakker
4. echte supporters van artiesten kopen die cd`s toch wel.

conclussie. hoe je het went of keert goede artiesten en/of artistien die gebruik maken van commercieele middelen maken vààk veel meer geld dan de plaatstelijke bakkers. oftewel dit topic gaat over een schreeuw in de vorm van gierigheid, van de artiesten om nòg meer geld te maken dan dat ze nu al doen.
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
dap
038
Gepost door dap op maandag 01-05-2006 om 16:42:01
dat is natuurlijk niet waar capone... met een kleine hiphop scene als nederland kan je gewoon lastig rondkomen. Met een grotere scene zoals pop / rock is het een stuk makkelijker. Muziek is wel een luxe artikel en in verhouding veels te duur door allerlei mensen die er tussen zitten
rame
Gepost door rame op maandag 01-05-2006 om 16:43:57
als ik er geld aan uitgeef wil ik er op zijn minst een leuk hoesje bij hebben, kost toch maar een paar eurootjes meer

verder download ik vooral losse nummers of cd's die ik hier niet kan krijgen

en van lange hoef ik zoiezo niks te horen met zijn gejatte beats op de straatremixes, dat is ook het brood van de producers
japie
Gepost door japie op maandag 01-05-2006 om 16:44:14
Quote:
dap schreef op 01-05-2006 @ 16:35
ze doen net alsof de groepen alles mislopen als jij het gratis zou downloaden terwijl je het toch niet zou kopen. Cdtje zelf is veel mooier plus dat artiesten het tegenwoordig vooral van live optredens moeten hebben. Lange verdient meer aan optreden dan aan zijn cd's...

Als je iets koel vindt en je download het terwijl je anders het cdtje wel zou kopen, dan is t jatten.


mee eens
meestal download ik t eerst en dan pas koop ik de cd, teminste bij artiesten die voor mij nieuw zijn dan.
als t niet goed is koop ik t ook niet, toch wel makkelijk dan dat downloaden
dap
038
Gepost door dap op maandag 01-05-2006 om 16:47:04
oja en HET grote nadeel aan legaal downloaden: de beveiliging ... je kan het niet ff naar een lege cd pompen voor in de auto / scooter / op de pc etc... dus fuck ze. Als het echte goede mp3's waren, dan zou ik losse tracks wel eens downloaden om mensen te supporten.. nu echt niet. Koop wel lekker de cd dan kan je er tenminste mee down wat je wilt!
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 01-05-2006 om 16:47:04
als jij vindt dat groepen als lost rebbels rond moeten komen van hun inkomen is het idd moeilijk. Maar ik vind dat rappers die minder zijn dan opgezwolle/jawat/raymster mogen ook niet verwachten dat ze het grote geld gaan krijgen zonder de weg van ali b enz in te slaan.
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
dap
038
Gepost door dap op maandag 01-05-2006 om 16:48:13
echte kwaliteit komt toch wel boven drijven.. veel artiesten WILLEN niet eens fulltime er mee bezig zijn. Of ze willen er niet in investeren, tja dan blijf je altijd er tussen hangen.
rame
Gepost door rame op maandag 01-05-2006 om 16:49:10
oja, die artiesten mogen trouwens wel iets beters verzinnen dan die domme redenen hierboven
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 01-05-2006 om 16:51:45
1. Het is Bullshit dat betaald downloaden niet goed gaat. Kijk naar I tunes music store die verkopen miljoenen liedjes per week. Kijk bijvoorbeeld naar Gnarls Barkley die stond in engeland op nr 1 terwijl zijn cd nog niet eens in de winkel lag, hoe kan dat? De downloads tellen ook mee in de charts en alleen al met dloads stond hij op nr 1.

2. Buiten dat, zie ik ook niet echt een groot probleem met het downloaden van muziek. Ik ken mensen die echt geen cd's kopen omdat ze het toch wel kunnen downloaden, dat is fout. Maar volgens mij koopt het grootste deel van de muziekliefhebbers de cd's echt wel als ze het echt goed vinden. Ik heb ook niet echt het idee dat het financieel slecht gaat met de muziek industrie..Sterker er worden nog steeds records verbroken qua verkoop cijfers...Verder helpt het downloaden ook veel kleine artiesten aandacht te krijgen van liefhebbers maar ook labels enz
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 01-05-2006 om 16:55:34
Quote:
dap schreef op 01-05-2006 @ 16:47
oja en HET grote nadeel aan legaal downloaden: de beveiliging ... je kan het niet ff naar een lege cd pompen voor in de auto / scooter / op de pc etc... dus fuck ze. Als het echte goede mp3's waren, dan zou ik losse tracks wel eens downloaden om mensen te supporten.. nu echt niet. Koop wel lekker de cd dan kan je er tenminste mee down wat je wilt!


Soms zijn de CD's zelfs fucked up, tegenwoordig. Dan moet je hem eerst kopieren voordat je hem bijvoorbeeld in de auto of op je computer kan afspelen. Zo straf je dan de mensen die de CD wel gewoon netjes kopen, gasten die het downloaden hebben daar toch geen last van.

Maarja, dat zal wel de logica van de platenmaatschappijen zijn
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
dap
038
Gepost door dap op maandag 01-05-2006 om 16:56:38
valt wel mee toch, de meeste cd's zijn vrij normaal te rippen / copieren. zowiezo doe ik nooit originele cd's in de auto.
rame
Gepost door rame op maandag 01-05-2006 om 16:59:06
Quote:
Liquid schreef op 01-05-2006 @ 16:55
(...)

Soms zijn de CD's zelfs fucked up, tegenwoordig. Dan moet je hem eerst kopieren voordat je hem bijvoorbeeld in de auto of op je computer kan afspelen. Zo straf je dan de mensen die de CD wel gewoon netjes kopen, gasten die het downloaden hebben daar toch geen last van.

Maarja, dat zal wel de logica van de platenmaatschappijen zijn


ja, dan zijn ze gewoon te goed beveiligd voor sommige apparaten, was heel veel gedonder mee bij sommige bedrijven
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 01-05-2006 om 16:59:33
Nee dat klopt inderdaad, ik had eens een k's choice cd, die niet eens afspeelde in mijn dvd-speler, met een of andere kopieerbeveiliging.

In de auto draai ik alleen mp3cd's.
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 01-05-2006 om 17:03:51
Tuurlijk is die shit wel te kraken, daar gaat het ook niet echt om. Het gaat om het principe dat ze het moeilijk maken voor mensen die gewoon een CD kopen. Ik wil niet de 'moeite' hoeven doen zoals kopieren, programma gebruiken om te rippen, etc. Een CD waar ik geld voor heb betaald moet ik gewoon overal kunnen spelen, klaar.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op maandag 01-05-2006 om 17:23:18
Zodra je met betaalde downloads evenveel vrijheid hebt met wat je met de tracks doet als dat je een cd koopt, ben ik er wel voor in.
----------------------------------------
Days to come
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 01-05-2006 om 17:24:32
Ja dat is al zo, maar dan nog, dan heb je het originele hoesje, schijfje en boekje niet, daar doe ik het niet voor. Want als ik de cd koop mag ik ook de cd rippen.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 01-05-2006 om 18:22:43
Quote:
livio schreef op 01-05-2006 @ 17:24
Ja dat is al zo, maar dan nog, dan heb je het originele hoesje, schijfje en boekje niet, daar doe ik het niet voor. Want als ik de cd koop mag ik ook de cd rippen.


Ik heb persoonlijk ook liever een cd, maar betaald downloaden is alsnog goedkoper. Dus als je de artiest wil suporten maar niks geeft om een hoesje of wat dan ook dan is dit een mooie optie. Ik ben blij dat de keuze er is
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 01-05-2006 om 18:24:44
als ze nou eerst eens ff de cd's goedkoper maken en dan pas met een betaal-download-charme campagne komen..
Wdp
Owh Jawel
Gepost door Wdp op maandag 01-05-2006 om 21:55:59
Betaald downloaden, laatst heb ik nog zitten twijfelen met een album omdat ik geen zin had om naar de winkel te gaan maar heb het gelukkig niet gedaan t is Bull-Shit je betaald niet aanzienlijk minder dan in de winkel voor de originele en als muziek liefhebber wil je het uiteindelijk toch origineel op cd of vinyl.

gratis downloaden is goed het verspreid muziek en bevorderd de verkoop van goede muziek.
----------------------------------------
Schijn als een ster in de kosmos BlinG zit in m'n eigen ding.
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 31-05-2006 om 17:16:42
ik koop alleen een cd als ik vind dat ie bijzonder goed is.De rest download ik gewoon.Die artiestjes moeten niet zo zielig doen,ze krijgen nu nog genoeg geld binnen en hun naamsbekendheid groeit alleen maar.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op woensdag 31-05-2006 om 17:26:02
lange frans doet nu net alsof zijn cariere niet groot geworden is door al dat downloaden...als er niet een gratis download cultuur was dan had zijn cariere niet eens bestaan(in iedergeval veel minder als nu).

Dus 'illegaal' downloaden levert veel artiesten meer op dan dat het ze kost.
frui-t Gepost door frui-t op woensdag 31-05-2006 om 17:36:22
Oh, Baas B wil niet dat ik download, dan zal ik het maar niet meer doen
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 31-05-2006 om 17:53:37
Dap, maar hoe sta jij ertegen over met independent (net)labels dan? Geen 1 dollar/euro per track, maar gewoon een album voor 1.30.
GekkeGerda Gepost door GekkeGerda op vrijdag 02-06-2006 om 07:04:09
Nederland telt niet veel muzikanten die kunnen leven van hun muziek. Alleen de echte groten redden dat (Blof, Anouk, Earring). De rest moet flink sappelen om rond te komen. Ook de jongens van Opgezwolle hebben bijbaantjes en veel andere muzikanten maken gebruik van de WIK, een kunstenaarsuitkering als aanvulling op hun inkomen om toch tijd te hebben voor hun muziek. Het is echt bespottelijk dat we tegenwoordig opgroeien met het idee dat muziek en films maar gratis te krijgen zijn, net alsof niet vele mensen daar bloed, zweet en tranen voor gelaten hebben. Tuurlijk, de top redt het toch wel, maar die enorme minder commerciële onderlaag van muzikanten raakt steeds meer achterop en zal uiteindelijk verzanden in hobbyisme.
----------------------------------------
Zwolle leeft, Zwolle is, Zwolle weet hoe het zit...
melle
Gepost door melle op vrijdag 02-06-2006 om 11:26:11
Onzin, internet zorgt er ook voor dat je makkelijker bekend wordt als band zijnde, en dat zorgt er voor dat ze makkelijker optredens krijgen.
Sticks heeft ook gezegd dat de opbrengsten van het album allemaal worden geïnvesteerd in nieuwe studio apparatuur e.d. en dat ze leven van de opbrengsten van concerten.
Ik zeg niet dat je daarom alles maar kan downloaden, ik vind zelf dat je acts van eigen bodem zoveel mogelijk moet supporten door CD's te kopen, maar het is onzin dat er door het downloaden alleen maar grote artiesten over zouden blijven.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Bolt
Gepost door Bolt op vrijdag 02-06-2006 om 17:58:20
Als íemand hier zn smoel moet houden over 'illegaal' downloaden, zijn het lange frans en baas b wel. zonder die downloads zou de man geen geld verdienen met rappen. Hypocrietheid ten top. Wát een idioot.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-06-2006 @ 17:59:01 ]
GekkeGerda Gepost door GekkeGerda op vrijdag 02-06-2006 om 20:56:44
Vergeet niet dat een band alleen na de release van een nieuw album veel toert. Na alle aandacht voor het laatste album kan het nog wel twee jaar duren voordat er een nieuwe plaat is. Dat betekent vaak anderhalf jaar een groot zwart gat, zonder veel optredens en helemaal zonder veel geld.
----------------------------------------
Zwolle leeft, Zwolle is, Zwolle weet hoe het zit...
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0097 sec.