Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op zaterdag 11-01-2003 om 20:14:45




Uitzendingen TV
Zaterdag 11 Januari 21:52 Nederland 3
Dinsdag 14 Januari 16:30 Nederland 1
Donderdag 16 Januari 18:50 Nederland 1
Zaterdag 18 Januari 23:15 Nederland 1

Ik heb verder nog niets van de partij gezien of gehoord. Op hun website is ook niet echt veel concrete informatie te vinden.

Maar die lijsttrekker ziet er wel gevaarlijk uit.

Hebben jullie een mening over deze partij?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zaterdag 11-01-2003 om 20:19:40
In Enschede heeft deze partij hun vaste ALV dag in de maand verzet omdat die altijd samenviel met de ALV van een bepaalde studentenvereniging.
Verder weet ik er niet al te veel over.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 11-01-2003 om 20:40:25
nooit van gehoord
biertje
cola ?
Gepost door biertje op zaterdag 11-01-2003 om 20:52:34
OK wat ik er van heb gehoort kwa standpunten :
Tegen kinderarbeid - Dus betere lonen en wao's ...

voor de rest ?? geen id .

Enne zoals andere mensen misschien ook hebben gehoort/weten is dat het communisme alleen goed werkt als het in 1 keer overal wordt ingevoerd.
maar goed vage partij
----------------------------------------
geen
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zaterdag 11-01-2003 om 22:34:15
beter communisme dan t amerikaanse kapitalisme
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zondag 12-01-2003 om 05:38:00
ik weet ook niet echt wat hun standpunten zijn en heb ook nog niet echt moeite gedaan om deze op te duikelen. dus vooralsnog geen echte uitspraken over hun..
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
araphor Gepost door araphor op zondag 12-01-2003 om 05:53:39
Ik heb nu een filmpje gezien van ze (in de zendtijd voor politieke partijen). En inderdaad, het enige dat ze zeggen is dat ze een betere WAO willen (wat is beter?) en dat de lonen gelijkmatiger verdeeld moeten worden.

Ik denk niet dat deze partij echt serieus genomen kan worden. Hun website ziet er ook al niet zo representatief uit.

livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 12-01-2003 om 23:03:06
fok lonen gelijkmatiger trekken... je werkt toch voor je eigen boterhammetje, niet voor die van een ander!
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 13-01-2003 om 21:20:18
ze bedoelen wel dat de rijke baasjes en die kutnichten die via beurs nogal superrijk worden door gewoon wat te speculeren een groot deel van hun loon mogen afstaan zodat de minder bedeelden ook ff een boterhammetje kunnen kopen en dan zijn die rijke snobs nog steeds rijker, vrees niet!

das dus volgens mijn versie van communisme
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op maandag 13-01-2003 om 21:38:22
Quote:
livio schreef op 12-01-2003 @ 23:03:06
fok lonen gelijkmatiger trekken... je werkt toch voor je eigen boterhammetje, niet voor die van een ander!

En OW OW OW wat ben je blij als je ineens zonder werk komt te zitten en iemand anders wel je boterhammetje wil betalen...
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 13-01-2003 om 23:03:48
Quote:
Loki schreef op 13-01-2003 @ 21:38:22
[...]
En OW OW OW wat ben je blij als je ineens zonder werk komt te zitten en iemand anders wel je boterhammetje wil betalen...



omdat? nederland kent geen armoede een zwerver op straat is of dom of die kiest er voor. als jij 6 jaar voor arts leerd is het toch logisch dat je meer verdient dan henkie die elke dinsdag het vuil op haald (slecht voorbeeld want die knakkers verdienen veel)

ik ben ook tegen gelijkere lonen. my work my cash!

zonder werk ga je de ww in voor zo kort mogelijk om daarna weer te gaan werken. al die mensen die geen werk kunnen krijgen lullen gewoon uit hun nek. zelfs zonder diploma kan je nog redelijk verdienen en gewoon rond komen.

dat je geld nodig heb om geld te maken is gewoon logisch. hooguit zou ik het belasting systeem willen zien veranderen.
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op maandag 13-01-2003 om 23:14:02
Om te beginnen is de opvatting dat je in NL niet op straat hoeft te leven als je neit wil ook onzin, net zoals dat NL geen armoede kent.
En jij hebt nu makkelijk praten, je studeert nog (met een studiefinaciering ga ik ff van uit). Je hebt nog daarnaast ook nog een pappie die je wel wil helpen.
Maar er zijn mensen die gewoon niet kunnen werken. Arbeidsongeschiktheid is maar een voorbeeld. En wat dacht je van bijstandsmoeders? Als je kleine kinderen hebt kun je niet 40 uur in de week van huis om geld te verdienen.
Mocht jij in zo'n situatie terecht komen, wat ik niet voor je hoop, dan ben je echt wel blij dat andere mensen wat geld van hun verdiende centejs afstaan zodat jij niet op straat hoeft te wonen
Ik wil niet dat mensen vrijwillig een beetje thuis gaan zitten en hun handje ophouden, ik wil alleen dat mensen die niet de mogelijkheid hebben om zelf hun brood te verdienen, niet hoeven te verhongeren.
Simpelweg, omdat als ik in zo'n positie terecht zou komen, ik ook heel blij met zoiets zou zijn. Is dat zo raar?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 13-01-2003 om 23:55:38
ten eerste krijg ik al sinds me 18de geen fuck van mijn vader
werk ik momenteel full time omdat mijn studie te kunnen betalen
en is het zeker geen onzin dat je in nederland niet op straat hoeft te leven of dat er armoede is.

mede door wetten als de ww , wao en dergelijke. iemand die gehandicapt is kan idd bepaald werk niet doen, maar dr is echt wel werk, maar dat ligt aan de omvang van de handicap. mensen met kids die krijgen kinderbijstand (en dan niet miepen dat het te weinig is, je krijgt het sowieso in je schoot geworpen) tevens heb ik totaal geen medelijden met dat soort mensen als je jezelf amper kan onderhouden moet je geen kinderen nemen. dat is geen leven voor hun en niet voor jouw (een kind opvoeden is geen spelletje). tevens gaat een kind vanaf 3/4 jaar al naar school in die tussen tijd kan je best desnoods part time werken. het gaat om een mentaliteitshouding, mensen die niks hebben zeiken altijd als de neten maar iets ondernemen ho maar.

iedereen kan werken of je moet 2 geamputeerde armen en benen hebben en dan zou je nog zoiets als telesales kunnen doen. overal zie je gehandicapten ingangen om ook hun het leven makkelijker te maken. iedereen kan werken het is ook geen kwestie van kunnen maar willen. als jij 9 banen afslaat omdat het niet jouw "thing" is. ja dan moet je kiezen geld en rond komen of schraal je handje moeten ophouden.

kijk mensen die van hun middel verlamd zijn of iets dergelijks (zoals die knakker zonder armen en benen) die verdienen het om in een wao te zitten, maar mensen die voor minstens 70% arbeids geschikt zijn mag je dr met een boog uitkicken vind ik. wetten in nederland worden gewoon misbruikt door jan en alleman.
meeste van die knakkers werken nog zwart bij ook oftewel die vangen 2x (en daar gaat ook geen belasting van af)

nederland is te vriendelijk. als ik mensen in praag of barca zie op straat dan denk ik goh jah daar zit het anders maar nederland is te welvarend en te beschaafd voor dat soort crap.

ik weet sinds me 12de al wat je moet doen om een gulden te verdienen mede dankzij mijn pa die gewoon zei je gaat er maar voor werken ipv van het me in 3fout te gen omdat geld geen standaard iets is. mijn pa is een mooi voorbeeld die is werkelijk zonder knaak naar nederland gekomen en hij is het rolvoorbeeld voor mij voor wat iemand kan bereiken met inzet en wil. ik schijt op uitkering trekkers of mensen die niks willen (hun woordkeuze zou waarschijnlijk kunnen zijn).

gelijkmatige lonen betekend dat mijn geld gehalveerd wordt terwijl dat van persoon dat er minder voor doet meer krijgt, waarom alleen omdat zij het oneerlijk vinden. ik ga toch ook niet janken dat ik in een hogere belasting schaal zit.

nederland is te soft klaar.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-01-2003 @ 00:02:34 ]

----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 14-01-2003 om 00:03:40
Quote:
_Osiris_ schreef op 13-01-2003 @ 23:55:38
mede door wetten als de ww , wao en dergelijke. iemand die gehandicapt is kan idd bepaald werk niet doen, maar dr is echt wel werk, maar dat ligt aan de omvang van de handicap. mensen met kids die krijgen kinderbijstand

En waar wordt DAT van betaald dan?
Van wat Sinterklaas overhoudt elk jaar ofzo?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 14-01-2003 om 00:12:01
dat betaal ik oa, mijn belasting centen


----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 14-01-2003 om 14:21:38
Gelijke loonsverdeling heeft NIKS te maken met werkloosheid. Dat heeft er meer mee te maken met dat het inkomen van een directeur veel hoger is dan dat van bv een vakkenvuller.
En dat het inkomen van mensen aan de top (zeker met bonusregelingen ed erbij) procentueel sneller groeit dan dat van "de man in de fabriek" en die laatste wordt opgeroepen tot loonmateging.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op dinsdag 14-01-2003 om 17:32:49
niemand bedoeld dat iedereen evenveel moet verdiennen, gaat ook niet, dan gaat niemand werken om te verdienen, maar als we er nu voor zorgen dat er niet zo'n grote verschillen zijn, dus al die rijke snobs veel meer belasting te laten betalen zodat t minumum loon op 1000€ zou kunnen liggen, de gewone jij en ik gaan er niets van merken, maar de rijke baasjes, en dus ook de rijke ministers wel ,dus komt er toch niet van
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0176 sec.