Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
japie
Gepost door japie op woensdag 10-05-2006 om 21:41:53
Deur open:
22:00

Toegang leden:
€6,=

Toegang
niet-leden:
€8,=

Raymzter (1980) raakt al jong in de ban van hiphop. In de eerste instantie schrijft hij zijn teksten in het Engels, later stapt hij over naar het Nederlands. Vanaf 1996 treedt hij regelmatig op en gaat ook zijn eigen beats maken. Daarnaast rapt hij op beats van o.a. DJ Mass, QF en DJ Chief. Hij formeert een band met Dominiq Dorwart (Dj-Do), Glenn Gaddum, Jason Chocolaad en Rowin Tetteroo. Ze doen mee aan de Grote Prijs in 2001 in de categorie hiphop. Deze winnen ze en het levert veel publiciteit. In september wint hij de MC Battle Geen Daden Maar Woorden. In januari 2002 wint hij de freestyle battle Nederland vs Vlaanderen. Verder schrijft hij teksten voor de programma's 'Politiek Is Moeilijk' en 'Pimpelpaars Met Een Zwart Gat'. Hij wordt gevraagd voor de cd 'Homegrown - Dope Dutch Hiphop Talent', een uitgave van het Nationaal Pop Instituut met tien talentvolle Nederlandse hiphopacts die nog geen platencontract hebben. Raymzter levert de nummers 'Kaapwerk' en 'Altijd Laat'. In juni wint hij de Essent Awards en dat levert hem een optreden op Lowlands op. Raymzter tekent een contract bij Top Notch/Virgin. In september komt de eerste single Kutmarokkanen?!' uit. Het nummer refereert aan een controversiële uitspraak van de Amsterdamse PvdA-wethouder Rob Oudkerk. De single krijgt veel aandacht in de media.

In 2003 staat Raymzter op Noorderslag. In de videoclip van het nummer 'Down Met Jou' speelt Brainpower een rol. Het debuutalbum 'Rayalistisch' komt uit, gevolgd door de single 'Altijd Laat'. De rapper staat voor de tweede maal op Lowlands. Samen met D-Men en Opgezwolle geeft Raymzter op 16 september 2004 een optreden in de Melkweg te Amsterdam in het kader van Rap4Right, een educatief project voor kinderen en jongeren in ontwikkelingslanden.

Misschien mensen die daar heen willen?
K ben dr iig
Hij treedt trouwens niet vaak op dus ben wel blij dat ie in gouda komt
cml.exe
Gepost door cml.exe op woensdag 10-05-2006 om 21:49:55
Raymzter mag je niet missen.

binnekort ga ik proberen de Kade ook met hem op te hooken.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
japie
Gepost door japie op woensdag 31-05-2006 om 23:26:11
gaat er nog iemand of komt hier niemand uit gouda en omstreken?
Mip
Gepost door Mip op donderdag 01-06-2006 om 11:09:23
ik ben denk ik wel present, goed dat ik het zie was het een beetje vergeten
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op donderdag 01-06-2006 om 11:12:23
ik niet

klote tent is dat, enige nostalgie die ik voor die boeren keet heb is het feit dat ik mijn laatste OP optreden daar gechecked heb
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0123 sec.