Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 ]
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op donderdag 24-05-2007 om 20:43:22
Quote:
Ramon1978 schreef op 17-05-2007 @ 16:35
Salah zegt hetzelfde als een wilders komt alleen wat schokkender over


Wat wilders zegt komt op mij ook erg schokkend over.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 24-05-2007 om 21:05:59
Ik ben het te vaak niet eens met Salah. De topics zijn vaak veel te negatief en eenzijdig.
Niet dat het hoofdzakelijk een minpunt is negatieve tracks te maken, maar hij brengt vaak wat te simpel en dat gaat mij vervelen.
Z'n flow is echt basaal, net als z'n vocabulaire en rijm, zoals ik al tal keren eerder heb gezegd...
Pluspunt is dat de beats en de featurings wel goed zitten.

En, damn, als jullie denken dat Rico geen inhoud heeft in z'n flow, ligt het niveau gewoon wat te hoog.
Opgeblazen gemanipuleerde varkenskarbonades, daar doelt hij natuurlijk op het feit dat die varkens vetgemest (opgeblazen) en puur voor de vleesproductie worden gevoed.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 24-05-2007 om 21:09:55
V-Rank moet reviews gaan schrijven voor nlhh..
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 24-05-2007 om 21:10:49
Die track heeft een boodschap, de rest vind ik matig. En z'n ideeen mag ik niet, en ik mag hem gewoon niet daardoog.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op donderdag 24-05-2007 om 21:11:18
Quote:
Iminic schreef op 24-05-2007 @ 21:05
Ik ben het te vaak niet eens met Salah. De topics zijn vaak veel te negatief en eenzijdig.
Niet dat het hoofdzakelijk een minpunt is negatieve tracks te maken, maar hij brengt vaak wat te simpel en dat gaat mij vervelen.
Z'n flow is echt basaal, net als z'n vocabulaire en rijm, zoals ik al tal keren eerder heb gezegd...
Pluspunt is dat de beats en de featurings wel goed zitten.

En, damn, als jullie denken dat Rico geen inhoud heeft in z'n flow, ligt het niveau gewoon wat te hoog.
Opgeblazen gemanipuleerde varkenskarbonades, daar doelt hij natuurlijk op het feit dat die varkens vetgemest (opgeblazen) en puur voor de vleesproductie worden gevoed.


jah dat verhaal gezeik van over Rico's verse snap ik ook nooit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-05-2007 @ 21:12:12 ]

----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 25-05-2007 om 06:47:00
Hij zal ook wel niet de koran geloofen enzo want ja als je alleen geloofd waar je bij was.
Nav Gepost door Nav op vrijdag 25-05-2007 om 10:58:21
NL had Salah Nodig.
Er gaan nu Poorten open voor Rappers..
Zo zie ik het...

Album is Keihard !
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-05-2007 @ 10:58:45 ]

----------------------------------------
lik mn snare of zuig aan mn kick
brendan
sir
Gepost door brendan op woensdag 30-05-2007 om 16:40:58
Lekker schoppen tegen de Nederlandse samenleving maar wel subsidie ontvangen van de overheid om je clip te maken. Sorry, ik vind het gewoon een lul die vooral zichzelf (p)hypt.
Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 30-05-2007 om 16:48:36
Quote:
brendan schreef op 30-05-2007 @ 16:40
Lekker schoppen tegen de Nederlandse samenleving maar wel subsidie ontvangen van de overheid om je clip te maken. Sorry, ik vind het gewoon een lul die vooral zichzelf (p)hypt.


Mee eens............tiz'n dikke loser

(met z'n Mohammed B shit)

Dat ie aandacht wil trekken, OK doen er zoveel.
Maar de manier waarop
Komplot Gepost door Komplot op zondag 10-06-2007 om 20:25:05
Had ik al gezien, De man is groter daarbuiten dan in het Nederdromenland
z'n Album 'Horr' is trouwens moelijk aan te komen, welliswaar in het arabisch, maar ik vind dat flow net zo belangrijk is als de inhoud van je teksten..

Bye the way, NGN Heerst gek!!
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op zondag 10-06-2007 om 20:31:52
Ik vind alleen z'n stem wel dope.. refreins zijn ook dope.. maar ik weet niet.. hij probeerd net als zovelen weer laten zien hoe slecht de Nederlandse samenleving etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. ETCETERA is.. Steeds Marrokanen verdomme! waar blijft die ene Turk met z'n faam..

poosje terug had Al-J (turk uit Hengelo) 'n track.. in't Turks.. was echt lame. Ik verwacht nu eerlijk gezegt dat Imperial de boel gaat rocken binnenkort.. Arka Sokak was ook niet echt 'n succes op The Box.. maar ik vind hun teksten en beats wel zwaar relaxt.
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op zondag 10-06-2007 om 22:33:11
Al-J lame? Over welke track heb je het dan? Ik heb 2 tracks van em VIP en Kimdir Bu Benim.. ik kan dr geen reet van verstaan maar ik vind dat ie dope beats heeft en een zeer fijne flow... ik jou nie schnap?
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op zondag 10-06-2007 om 22:40:32
Nou, ik ken ze ook allebei, ik snap wel wat ie zegt, beats zijn wel lekker.. maar ik weet niet, iets klopt niet.. dat maakt hem zo lame. Imperial is veeel doper!

http://www.mcimperial.nl/
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 11-06-2007 om 12:20:16
Quote:
Educatief

Frits Abrahams

Ik ben voor mezelf een educatieve rapper, zei de 26-jarige, in Nederland geboren Marokkaans-Nederlandse rapper Salah Edin onlangs.

Om me ervan te overtuigen hoe educatief Edin nou eigenlijk is, toog ik naar de cd-winkel die al bijna door zijn voorraad van Edins cd, getiteld Nederlands grootste nachtmerrie, heen was. De muziek van Edin is populair bij de jeugd van Marokkaanse afkomst. Met Nederlands grootste nachtmerrie doelt Edin vooral op Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. Op het hoesje heeft hij zich ook met een uitgesproken Mohammed B.-look laten fotograferen: dezelfde kille, ondoorgrondelijke blik, dezelfde beharing. Je zou zweren dat het Mohammed B. ís.

Wat wil Edin daarmee, educatief gesproken, zeggen? Beoogt hij een parodie op Mohammed B.? Wil hij de Marokkaanse jeugd duidelijk maken: Zó kun je het beter niet doen? Of vraagt hij juist begrip voor B., als iemand die deed wat anderen dachten, maar niet durfden?

Ik vind rap vervelende, monotone muziek, maar het gaat nu even alleen om de teksten van Edin. Die zijn bij de meeste nummers even braaf als onbenullig, maar in nummers als T.H.E.O en Het land van... komen enkele bijtgrage apen uit Edins mouwen, die er moeilijk weer in terug te krijgen zijn.

In T.H.E.O. beziet Edin de wereld vanuit het perspectief van Mohammed B. Geen begrip voor mijn situatie, mediasensatie, valse informatie, mensen zagen me aan voor een of andere gek, kaal, een baard, inderdaad geen respect (...) Theo, Hirsi, gingen aan het werk, Submission was pijnlijk als een brandmerk, ieder zo zijn mening, maar ik zag het als haat en dit is het resultaat van al jullie kwaad...

In de slotregels laat Edin Mohammed B. zeggen: In de ogen van de maatschappij ben ik een monster, zonder enige twijfel ben ik een mens die een fout heeft begaan die velen zien als een wens.

Van deze tekst kun je nog met enige naïviteit zeggen: Edin blijft zelf buiten schot (excusez de uitdrukking), hij leeft zich in de figuur van B. in. Dat valt moeilijk vol te houden voor het volgende nummer, Het land van..., waarin Edin ook namens zichzelf lijkt te spreken. Er deugt weinig van Nederland (het land van schijnheilen, het land waar het journaal niets dan leugens heeft te bieden) en zijn afkeer culmineert in de regels: Het land dat is ontstaan op de rug van de slaven. Het land dat verdeeld is in wijken, vind je het gek als ze in Frankrijk rellen treiteren. Wij noemen dat strijden, net zoals jullie doen al die tijden.

Bij enkele ministeries vonden ze de clip van Het land van...zó educatief dat ze besloten hem te subsidiëren. De SGP maakte daar bezwaar tegen. Het lijkt ook mij te veel eer, want het is een clip die eerder opvoedt tot haat dan tot begrip. Ik begrijp Edin wel, hij wil de stigmatisering van het Marokkaans-Nederlandse volksdeel - gekatalyseerd door Fortuyn en zijn erfgenamen - bestrijden. Maar hij maakt het alleen maar erger door stigmatisering met stigmatisering te beantwoorden.

Salah Edin zélf lijkt me niet zon radicale jongen. Hij wil vooral een beroemde hiphopper worden, begrijp ik uit interviews. Hij zag een gat in de Marokkaans-Nederlandse markt en begon te boren. Wilders kan weer tevreden zijn.


stond in de krant laatst, vond het wel goed beschreven
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Prism
Gepost door Prism op maandag 11-06-2007 om 13:19:34
Quote:
V.I.P. schreef op 11-06-2007 @ 12:20
Ik vind rap vervelende, monotone muziek...

boris
Gepost door boris op maandag 11-06-2007 om 13:24:51
goede recensie
----------------------------------------
ik maak gehakt van balletjes
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 11-06-2007 om 21:05:38
Quote:
Prism schreef op 11-06-2007 @ 13:19
(...)


ach, kan ik me best iets bij voorstellen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op maandag 11-06-2007 om 21:08:26
met die saaie flow van salah zeker
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 11-06-2007 om 21:14:13
inderdaad, edins muziek zeker...
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op donderdag 14-06-2007 om 23:44:01
http://www.brightcove.com/title.jsp?title=1015658803&channel=979539433

Clip Vrouwtje is een bitch
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op donderdag 14-06-2007 om 23:53:43
Nou ja ik moet zeggen dat ik het in het begin wat vond tegenvallen, maar nu ik de cd meerdere malen heb gedraaid en letterlijk elke line wel paar heb voorbij horen vliegen, vind ik het eigenlijk een hele vette cd. Er staan wat nummers op die ik niet zo digg, maar toch vind ik het echt een toffe cd die ik nog steeds opzet.

Al vind ik het wel een "onderwerp-cd" (tussenhaakjes) die niet voor altijd zal geluisterd worden (in vergelijking met Vloeistof, of whatever)...

Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet beargumenteren, maar ik doel er op dat de inhoud van de cd echt 2003-heden zijn, vooral qua politieke uitspraken...En een album als Vloeistof zie ik nog wel gedraaid worden in 2015 ofzo zoals vele dat nu doen met albums van Wu-Tang ofzo (vergelijken met engelse tracks)...En ik denk dat deze cd als geheel dat niet is....

Maar toch vind ik het echt een hele vette cd geworden, binnenkort maar eens die bonusdingen checken erop.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
dap
038
Gepost door dap op maandag 18-06-2007 om 19:34:54
Quote:
MuSS070 schreef op 14-06-2007 @ 23:44
http://www.brightcove.com/title.jsp?title=1015658803&channel=979539433

Clip Vrouwtje is een bitch


track vind ik echt niks, maar mooie clip
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 18-06-2007 om 19:36:18
wel aanstekelijk refrein
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 18-06-2007 om 19:40:11
ergerlijk refrein dat
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Thymozie
Gepost door Thymozie op donderdag 28-06-2007 om 00:11:20
respect;

Achter de beat van Vrouwtje Is Een Bitch, geproduceerd door Focus... van Aftermath Entertainment, schuilt namelijk een zeldzaam verhaal van jongleren met een beat die oorspronkelijk was gereserveerd voor Dr. Dre's bij voorbaat legendarische Detox album. Dat zal de gemiddelde rapper, nationaal of internationaal, niet snel na kunnen vertellen. Na een aantal maanden op de stapel Detox-beats te hebben gelegen, migreerde de beat naar Aftermath artiest Gage Money die er geen passend nummer op wist te bedenken. The Game claimde de beat vervolgens voor op zijn Doctor's Advocate album en nam een track op met Too $hort. Salah Edin heeft ondertussen zijn Vrouwtje Is Een Bitch al lang en breed af en de planning voor een videoclip staat al in de steigers. Zelfs na het afronden van de videoshoot schuilt het gevaar van een kaper op de kust. De beat dwaalt namelijk rond in New York en wordt door Freeway en Daz Dillinger gebruikt voor een nummer dat gepland staat als eerste single voor Freeway's nieuwe plaat. Wat ze producer Focus... bieden? Maar liefst 45.000 dollar. Zelfs 50 Cent, executive producer voor Freeway's nog uit te komen Free At Last, liet zijn voorkeursstem gelden. Uiteindelijk kiest Focus... toch voor Salah Edin's project uit loyaliteit naar hem en zijn manager Cilvaringz.

Bron; Top Notch natuurlijk
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op donderdag 28-06-2007 om 00:18:46
Vind t nr wel oke, chorus vind k minder, de verses vind k wel dope
komt ook wel over als n "dure clip" ...en vet om te horen van die beat!

----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Nord1n
Gepost door Nord1n op donderdag 28-06-2007 om 00:38:17
Ja vet stukje man.
FlexMasterA
GEEF MIJ DIE GEILE MOEDERS!!!!!!
Gepost door FlexMasterA op donderdag 28-06-2007 om 00:47:26
ik heb die track net gecheckt en vind de beat , refrein , couplet allemaal vet , (ben wel stoned as the motha fucker )

ma hijs zwaar relax , space m wel weg

keep it real, flex

-EDIT-:
deze is trouwens ook dope
https://www.youtube.com/watch?v=herhaqKOcAI&mode=related&search=
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-06-2007 @ 00:53:42 ]

----------------------------------------
Ik Ben Was en Blijf een motherfucking MoederNeuker!!!!!1
Thymozie
Gepost door Thymozie op donderdag 28-06-2007 om 01:26:31
ik vindt het land van (nieuwe versie) nog altijd het dopest, Ook zwarte gat op het witte doek en 0172 natuurlijk

Salah Edin - Plunder;
http://www.speedyshare.com/554278406.html
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-06-2007 @ 01:43:15 ]
thurgood
Gepost door thurgood op donderdag 28-06-2007 om 09:48:04
ik vind vooral "opgeblazen" en in iets mindere mate "de straat" dope nummers van het album. de rest vind ik niet erg boeiend...
----------------------------------------
ik hou het rustug
FlexMasterA
GEEF MIJ DIE GEILE MOEDERS!!!!!!
Gepost door FlexMasterA op donderdag 28-06-2007 om 11:05:14
ik moet zeggen dat ik wel een paar tracks zwaar dope vind:
-opgeblazen
-t land van
- vrouwtje is een bitch
-op de straat....
-straategie

ma is persoonlijk natuurlijk

keep it real,flex
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-06-2007 @ 11:06:00 ]

----------------------------------------
Ik Ben Was en Blijf een motherfucking MoederNeuker!!!!!1
Mowiee
hoi
Gepost door Mowiee op donderdag 28-06-2007 om 12:00:13
het zijn vooral de producties die het album maakt tot een goed album, de straten en opgeblazen als favoriet
----------------------------------------
whats up?
-nix up gewoon achter in zitten
Rick-010 Gepost door Rick-010 op donderdag 28-06-2007 om 14:16:47
het valt me op dat iedereen die 2 tracks met stick en rico helemaal de shit vinden :'), ik vind bagger ass hell
Seubie Gepost door Seubie op donderdag 28-06-2007 om 14:33:22
ben benieuwd naar salah live 1 september, maar als er iemand anders tegelijkertijd optreed zal ik Salah toch wel laten schieten
FlexMasterA
GEEF MIJ DIE GEILE MOEDERS!!!!!!
Gepost door FlexMasterA op donderdag 28-06-2007 om 15:22:00
ik ga m 6juli in de peppermill (Heerlen) eens checke daar komt ie met kempi (vind ik nie zoveel aan) en nog n gast ben ook wel benieuwd


----------------------------------------
Ik Ben Was en Blijf een motherfucking MoederNeuker!!!!!1
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op vrijdag 29-06-2007 om 01:27:42
Quote:
Seubie schreef op 28-06-2007 @ 14:33
ben benieuwd naar salah live 1 september

me2, maar kom meer om Uniq te checken nog nooit live gecheckt...de rest wel allemaal eigenlijk, (op winne na dan en Salah edin)...ben benieuwd....zn releaseparty-filmpje dat op statemagazine stond was wel heel erg dope iig.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Prism
Gepost door Prism op vrijdag 29-06-2007 om 01:41:14
Vrouwtje Is Een Bitch is een kut nummer van een erg matig album.
Mijn mening dus.
cml.exe
Gepost door cml.exe op zondag 15-07-2007 om 16:04:29
Vrouwtje Is Een Bitch was gister op TMF, waar alles van TopNotch zit, wat een blamage zeg
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zondag 15-07-2007 om 19:52:19
hahaha die cml helemaal depresief omdat z'n helden van topnotch tegenwoordig ook op tmf komen
----------------------------------------
Jos de Boss
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op zondag 15-07-2007 om 23:00:11
snap ik, niet te hopen dat er straks 14jarige meisjes staan te schreeuwen om sticks ofzo
----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 15-07-2007 om 23:02:33
zucht

ga je eens om iets serieus druk maken
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 15-07-2007 om 23:03:48
Quote:
eigenKWEEk schreef op 15-07-2007 @ 23:00
snap ik, niet te hopen dat er straks 14jarige meisjes staan te schreeuwen om sticks ofzo


Zie dat al vaak geneog helaas.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Saffier
Dichter
Gepost door Saffier op vrijdag 17-08-2007 om 12:27:44
Ik vind zijn stem helemaal niet zo irri als de meeste zeggen .
Zijn album rockt zeker ..


----------------------------------------
Ik leef voor me Peepz
Outshining Gepost door Outshining op vrijdag 14-09-2007 om 00:43:00
Sommige tracks zijn nice, meeste tracks zijn matig. Hij haalt zijn eigen statements er regelmatig zelf eigenhandig onderuit. Ik heb verder niks tegen zijn stem, klinkt allemaal wel oké verder maar niet like.. wooooooooow.
----------------------------------------
Sabr
Timsko
Gepost door Timsko op zondag 16-09-2007 om 11:14:23
op Fabchannel staat nu een optreden van hem, weer 5 Arabische tracks, echt fucking wack als je dat hier in Nederland gaat doen bij een groot publiek
EmKay1 Gepost door EmKay1 op zondag 16-09-2007 om 12:25:41
Salah edin heeft alweer een nieuwe clip.

Salah edin - Lik me zoluh

https://www.youtube.com/watch?v=gOAhLsRp3-k

De clip is gewoon te gruwelijk, gewoon on-nederlands. Nummer is trouwens ook dope.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-09-2007 @ 12:26:18 ]

----------------------------------------
ZWO
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zondag 16-09-2007 om 12:43:13
Nummer is wel vet, de clip zit ook wel goed in elkaar maar gruwelijk is een te groot woord.

EmKay1 Gepost door EmKay1 op zondag 16-09-2007 om 14:09:16
Quote:
Ziek schreef op 16-09-2007 @ 12:43
Nummer is wel vet, de clip zit ook wel goed in elkaar maar gruwelijk is een te groot woord.



Nee niet gruwelijk, gewoon kk gruwelijk!
----------------------------------------
ZWO
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op zondag 16-09-2007 om 15:02:49
clip is vet..
ik vind idd beetje wazig dat ie bij zn optredens zoveel arabische shit doet..
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
Ghibli
hhfl
Gepost door Ghibli op zondag 16-09-2007 om 16:08:27
leuk cdtje van hem wel, alleen zijn het toch wel de beats die het hem doen.

wat viel die live trouwens tegen in zwolle he.
----------------------------------------
het enige wat je hebt in het leven is je leven
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0132 sec.