Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Geniaal
Fuc-king ge-ni-aal
Gepost door Geniaal op zaterdag 13-05-2006 om 02:23:23
Beste mensen, ik ben sinds kort bezig met het maken van liedjes. Allemaal leuk en aardig maar best wel onprofessioneel, althans bij mij. Wat ik doe is een tekstje schrijven, een muziekje opzetten, met de microfoon van mijn webcam het tekstje voorlezen en vervolgens vastleggen in een of ander amateuristisch schijt programma genaamd Audiocity. Wat je dus krijgt is kut kwaliteit. Zo, dat is eruit. Anyway, ik heb een zooitje programma's gedownload, CEP en FL, maar heb geen flauw idee hoe die dingen werken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een simpele beat maak, vervolgens op deze beat een tekst inspreek en deze samen tot een mooi iets converteer? En ja, ik weet het, inspreken via de webcam is kut. Ik koop straks, na het wakker worden, wel een echte microfoon.

Om nog even on-topic te blijven:

Succes zuigt, als je het niet hebt
Stress juigt, als je niet weet hoe je rapt
Succes is te halen, stress te voorkomen
succes behalen, laat die tips maar binnenstromen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-05-2006 @ 02:24:25 ]

----------------------------------------
Het hoeft niet, het mag
Kick ass beat, alleen door je stem verkracht
The_TJ Gepost door The_TJ op zaterdag 13-05-2006 om 11:55:33
Probeer Google en de tutorial van MX.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0159 sec.