Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: 1 [2] ]
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zaterdag 03-06-2006 om 12:31:12
Quote:
Kapowski schreef op 03-06-2006 @ 12:25
gast? jij bent hier te gast dus ga je mond wassen

ach donder op man ik mag mijn mening geven en als dat is dat zijn gedrag mij niet aanstaat dan zeg ik dat je kan de tiefus krijgen
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op zaterdag 03-06-2006 om 12:32:00
gangster
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 12:34:38
Quote:
Kapowski schreef op 03-06-2006 @ 12:31
ok

werk aan je flow je tekst is matig en de kwaliteit slecht ik zou eerst verder uitbouwen en dan nog een keer droppen

(K)


Kapowski


wat bedoel je precies met uitbouwen? en de kaliteit gaat misschien weer omhoog als ik CEP2 weer heb (krijg hem van een forummember misschien) iig bedankt voor de tips
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op zaterdag 03-06-2006 om 12:36:55
nee ik bedoel niet de kwaliteit maar je flow, teksten
drop als je echt positief er tegenover staat ( ga er van uit dat je dat nog niet bent) werk dat eerst uit en die kwaliteit kunnen we wel doorheen luisteren hoor

het gaat tenslotte om de skills en later kun je altijd betere opname shit kopen tog
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2006 @ 12:37:34 ]
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 12:39:49
nee ben niet helemaal tevreden idd. en werken aan me flow, heeft iemand daar tips voor? want zoals erder gezegd gaat het allen fout tijdens de opname, daarvoor gaat het altijd goed..
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
melle
Gepost door melle op zaterdag 03-06-2006 om 12:43:34
Alles is wel een beetje gezegd eigenlijk, super lelijke flow, versnellingen die nergens op slaan, tekst is niet te verstaan en dat is maar goed ook als ik hem lees.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 12:45:37
Quote:
melle schreef op 03-06-2006 @ 12:43
Alles is wel een beetje gezegd eigenlijk, super lelijke flow, versnellingen die nergens op slaan, tekst is niet te verstaan en dat is maar goed ook als ik hem lees.


en waarom is dat maar goed ook? zit ie niet goed in elkaar of is het gewoon niet jouw type tekst?
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 03-06-2006 om 12:45:39
Quote:
Master Of Disaster schreef op 03-06-2006 @ 12:39
nee ben niet helemaal tevreden idd. en werken aan me flow, heeft iemand daar tips voor? want zoals erder gezegd gaat het allen fout tijdens de opname, daarvoor gaat het altijd goed..


gewoon kappen met die versnellingen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 12:47:07
mijn volgende nummer word zowieso versnellingsloos ja.. maar helamaal stoppen gaat niet gebeuren, ik kan ook break ya neck meerappen dus dan moet het ook (ooit) lukken als ik het zelf heb geschreven..
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
melle
Gepost door melle op zaterdag 03-06-2006 om 12:47:28
Quote:
Master Of Disaster schreef op 03-06-2006 @ 12:45
(...)

en waarom is dat maar goed ook? zit ie niet goed in elkaar of is het gewoon niet jouw type tekst?


Ik hou niet van overdreven teksten met heel veel stoere dingen erin nee, ook omdat er totaal geen humor in zit verder.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op zaterdag 03-06-2006 om 12:50:35
Quote:
Master Of Disaster schreef op 03-06-2006 @ 12:47
mijn volgende nummer word zowieso versnellingsloos ja.. maar helamaal stoppen gaat niet gebeuren, ik kan ook break ya neck meerappen dus dan moet het ook (ooit) lukken als ik het zelf heb geschreven..


en dan zou ik zeggen:

drop hem pas als je denkt dat hij goed genoeg is probeer via de tutorial je flow en teksten te verbeteren

ga niet schrijven om maar wat te schrijven
zoek eerst inspiratie
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 12:53:27
ok, zal ik doen ja. het is niet dat ik geen inspiratie had, ik had die eerste line die ik wel dope vond vanwege de wordplay, en toen ging het eigenlijk vanzelf: typte het zo in..

edit: bedankt man
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2006 @ 12:54:07 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
K-Splendid
Roffa
Gepost door K-Splendid op zaterdag 03-06-2006 om 12:56:22
ten eerste vind ik het niet zo'n goed onderwerp voor een tekst. hier bestaan al tig teksten over en het is steeds hetzelfde.

het is inderdaad slecht te verstaan, vooral het eerste deel. het lijkt daar echt of je fluistert, dus je stem moet echt iets harder.
probeer de woorden ook duidelijker uit te spreken, en wat meer te flowen, want het flowt nu nog niet echt lekker. het is net of je bang bent om je tekst uit te spreken. niet bij alles, maar bij veel stukken komt het zo over.
op sommige punten mag het dan ook wat agressiever, je zegt heel kalm dat hij dood zou zijn als je niet zoveel geduld had. dan moet je je stem ook iets anders gebruiken.

wat ook al werd gezegd, er mag meer humor en wordplay in je tekst. dit is vrij saai om naar te luisteren. het pompt niet en het is niet grappig. werk dus aan je flow en probeer je tekst wat grappiger / leuker te maken om er naar te luisteren. dan is het ook gelijk orgineel en je eigen style.
naar mijn mening is dit ook niet echt een goede beat om op te spitten.

Succes met oefenen.

en word @ dit:

en dan zou ik zeggen:

drop hem pas als je denkt dat hij goed genoeg is probeer via de tutorial je flow en teksten te verbeteren

ga niet schrijven om maar wat te schrijven
zoek eerst inspiratie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2006 @ 13:00:48 ]
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 13:00:09
Quote:
K-Splendid schreef op 03-06-2006 @ 12:56
ten eerste vind ik het niet zo'n goed onderwerp voor een tekst. hier bestaan al tig teksten over en het is steeds hetzelfde.

het is inderdaad slecht te verstaan, vooral het eerste deel. het lijkt daar echt of je fluistert, dus je stem moet echt iets harder.
probeer de woorden ook duidelijker uit te spreken, en wat meer te flowen, want het flowt nu nog niet echt lekker. het is net of je bang bent om je tekst uit te spreken. niet bij alles, maar bij veel stukken komt het zo over.
op sommige punten mag het dan ook wat agressiever, je zegt heel kalm dat hij dood zou zijn als je niet zoveel geduld had. dan moet je je stem ook iets anders gebruiken.

wat ook al werd gezegd, er mag meer humor en wordplay in je tekst. dit is vrij saai om naar te luisteren. het pompt niet en het is niet grappig. werk dus aan je flow en probeer je tekst wat grappiger / leuker te maken om er naar te luisteren. dan is het ook gelijk orgineel en je eigen style.
naar mijn mening is dit ook niet echt een goede beat om op te spitten.

Succes met oefenen.


bedankt dit is nog eens feed zal er aan werken!

maar wat ik me afvraag: is de wordplay in mijn eerste line, heeft iemand die opgemerkt of niet?
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
K-Splendid
Roffa
Gepost door K-Splendid op zaterdag 03-06-2006 om 13:02:11
hmm ik niet iig.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 13:05:22
je draaide me hier een loer, ik wordt er emotioneel van

(motion = beweging; draaien = een beweging. hij is best flauw eigenlijk)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2006 @ 13:05:59 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op zaterdag 03-06-2006 om 13:07:09
vind ik een beetje vergezocht
LD50
Gepost door LD50 op zaterdag 03-06-2006 om 13:07:19
beetje ver gezocht.
----------------------------------------
Aan: LD50
Datum: 28-04-2006 Afzender: Slugger-D~
ik ga slapen pikkie, hvj, ntb, bffl.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 03-06-2006 om 13:10:47
beetje wel ja haha
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
K-Splendid
Roffa
Gepost door K-Splendid op zaterdag 03-06-2006 om 13:12:36
inderdaad een beetje ver gezocht. zoek wat duidelijkere verbanden. je hoeft ze niet gelijk door te hebben maar je moet ook niet na 10x pas zoiets hebben van; ow dat bedoelt hij. snap je?

om inspiratie op te doen is het denk ik het beste om veel tracks te luisteren, met goede wordplay en je kan hier ook natuurlijk de teksten lezen en de audio's luisteren van de mensen die al langer bezig zijn en gewoon goede skills hebben.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 03-06-2006 om 18:49:23
Als ik jou was zou ik eerst maar eens met spitten en simpele rijms gaan oefenen per 16 bars, ipv gelijk teksten met refreinen te droppen, die gevuld zijn met wordplay etc etc.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 03-06-2006 om 20:39:40
Quote:
livio schreef op 03-06-2006 @ 18:49
Als ik jou was zou ik eerst maar eens met spitten en simpele rijms gaan oefenen per 16 bars, ipv gelijk teksten met refreinen te droppen, die gevuld zijn met wordplay etc etc.


woord, audio's maken en het ook nog is luisterbaar maken is moeilijker dan je denkt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2006 @ 20:40:03 ]

Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op zondag 04-06-2006 om 01:28:50
wat livio zegt dus...

ow en je moet niet te makkelijk iets een multi noemen man...van de 5 die je noemde, waren er maar 1 of 2 echt een beetje zuiver te noemen..maar cool, vooral lekker bezig zijn en je ding...dusdat


----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op zondag 04-06-2006 om 01:36:59
Quote:
Master Of Disaster schreef op 01-06-2006 @ 23:39
1 emotioneel van, stil van

2 broers voor elkaar, oervorrem aan, stoel wil ik slaan,

3 mijn vriendin, mij hierin

4. We streden om vrede, opeens werd het zeker,

5. deze stronthoop, (Boskoop), levend rondloopt

6. Achter mijn rug om geluld, dat alles kwam door eigen schuld.

7. relatie in waarde, haat zou gaan zaaien


1. ok je gebruikt 2x het woord "van"...niet eens rijm, laat staan multi

2. dit gaat wel, behalve dat "stoel wil ik slaan", klinkt al minder aardig, wat een "oervorm" is ben ik wel benieuwd naar

3. het multi-aspect is hier alleen te horen, als je beide eerste woorden duidelijk benadrukt, maar tis een multi te noemen

4. aight, dit is er een

5. laat boskoop maar weg, de rest is wel een multi, de fijnste

6. Nee, dit is er geen, de woorden die de multi maken liggen bij de ene bar verder uit elkaar dan bij de andere bar

7. geen perfecte maar het is er een

---------------------------------------------------------------------------
Misschien wat overdreven dat ik dit je wil uitleggen, maar besef wel dat een track begint bij een beat en een passende tekst, die bij voorkeur dope is qua inhoud, dus ik zou zeggen, maak je niet alleen druk om je flowversnellingen shit maar kijk vooral ook wat je tekstueel beter kan doen... doe er wat mee

P'z
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zondag 04-06-2006 om 11:15:55
ok, bedankt man en die multi's waren ook niet perfect, maar dat heeft bijv. opgezwolle ook wel eens, alleen hoor je het op tracks niet zo snel, tenzij je echt goed gaat luisteren. Maargoed iig bedankt
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 05-06-2006 om 09:08:11
Quote:
Master Of Disaster schreef op 01-06-2006 @ 23:33

ze zijn (zie hierboven) inderdaad zo bedoeld. op de een of andere manier klinkt het wanneer ik het niet opneem en ik gewoon oefen heel goed, niet offbeat, doe ik het elke keer goed, zodra ik het opneem is het kut.. iemand tips?



hahahahaha
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op maandag 05-06-2006 om 12:58:11
jezelf terug horen is zowiezo altijd anders en ff wennen
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0152 sec.