Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Rick_ Gepost door Rick_ op dinsdag 06-06-2006 om 19:16:09
Deze Producer werdt in 2004 bekend met het mixen van Jay Z's The Black Album en The Beatles' White Album, genaamd de The Grey Album.

In 2005 produceerde hij 'Demon Days' van Gorillaz. Tijdens dat project werkte hij ook samen met MF DOOM. later dat jaar kwamen ze dus ook met een album. Ze noemde zich 'DangerDoom' en het album heet 'The Mouse and the Mask'.

Momenteel werkt hij samen met zanger/rapper Cee-Lo, het project heet 'Gnarls Barkley', wel bekend van de hit 'Crazy'.

Zijn compleet discographie:

Danger Mouse & Jemini - Ghetto Pop Life (2003)
The Grey Album (2004)
Gorillaz - Demon Days (2005)
DangerDoom (Danger Mouse and MF DOOM) - The Mouse and the Mask (2005)
Gnarls Barkley (Danger Mouse and Cee-Lo) - St. Elsewhere (2006)
DangerDoom Danger Mouse and MF DOOM) - Occult Hymns EP (2006)
Danger Mouse & Jemini - Kill Your Heroes (to be released summer 2006)



Veel belovend voor de toekomst dus...
Liquid
Gepost door Liquid op dinsdag 06-06-2006 om 19:25:41
De toekomst? De man is nu al fokking dope!

Ik vind The Grey Album, DangerDoom, en Gnarls Barkely heel erg goed, de rest van hem heb ik niet gehoord.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 06-06-2006 om 19:27:47
Ik wist niet dat hij ook The Grey Album had gedaan, ik heb het nooit gecheckt omdat ik dacht dat het poepzooi zou zijn maar nu ben ik toch wel benieuwd.
----------------------------------------
Jos de Boss
Rick_ Gepost door Rick_ op dinsdag 06-06-2006 om 19:39:36
Quote:
Liquid schreef op 06-06-2006 @ 19:25
De toekomst? De man is nu al fokking dope!

Ik vind The Grey Album, DangerDoom, en Gnarls Barkely heel erg goed, de rest van hem heb ik niet gehoord.
Ja, de toekomst... deze gast gaan we in de toekomst nog heel veel van horen. Want er zijn zowiezo al 2 nieuwe projecten
rame
Gepost door rame op dinsdag 06-06-2006 om 19:40:57
Gnarls Barkley vind ik eigenlijk alleen Crazy en The Boogie Monster erg dope van, de rest is een beetje té, de rest heb ik niet genoeg van gehoord om over te oordelen
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 06-06-2006 om 20:02:48
Naah niet echt 'de toekomst'. Voor de mensen die geen opkomende artiesten in de gaten houden is ie vast de toekomst, maar in de undergroundscene issie al een bekende naam hoor. Toen Kanye West bekend werd maakte hij ook al jaren beats voor allerlei rappers.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 06-06-2006 om 20:23:05
Beetje irritant dat veel mensen er nu pas achter komen en er zo mee gaan lopen hypen, die man maakt al ik weet niet hoe lang dopeness.
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op dinsdag 06-06-2006 om 20:41:13
Quote:
Noedels schreef op 06-06-2006 @ 20:23
Beetje irritant dat veel mensen er nu pas achter komen en er zo mee gaan lopen hypen, die man maakt al ik weet niet hoe lang dopeness.


zoals ze dat leuk zeggen ''WORD""
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op dinsdag 06-06-2006 om 21:55:54
Ghetto Pop Life is echt een dope album, Jemini is echt een dope MC...Maar idd, Dangermouse is al jarenlang goed bezig
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
indivisueel
stoeptegels & klinkers!
Gepost door indivisueel op dinsdag 06-06-2006 om 22:11:56
Quote:
Noedels schreef op 06-06-2006 @ 20:23
Beetje irritant dat veel mensen er nu pas achter komen en er zo mee gaan lopen hypen, die man maakt al ik weet niet hoe lang dopeness.


doe mij ook maar een "word" dan.
maar ben sowieso al jaren 'fan' van die soort shit. Net als madlib en MF Doom, daar trip ik echt op.

fresh-n-drivin
Gepost door fresh-n-drivin op dinsdag 06-06-2006 om 22:15:04
Quote:
indivisueel schreef op 06-06-2006 @ 22:11
(...)

doe mij ook maar een "word" dan.
maar ben sowieso al jaren 'fan' van die soort shit. Net als madlib en MF Doom, daar trip ik echt op.


----------------------------------------
TILBURG
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0131 sec.