Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
frankey Gepost door frankey op donderdag 15-06-2006 om 02:04:01
ik ben wat bezig in reason en heb laatst een samsonC01U gekocht, en heb een kamer die ik over heb vrij dus ga daar een studiootje creeëren, is een kamertje van 3 bij 3. nu ben ik tegen een aantal dingen aangelopen waar ik wat hulp bij nodig heb. zou fijn zijn.

ik wil een keyboard aanschaffen, heb wat gezien of musicdeals.nl, de M–Audio Oxygen 49

misschien kan iemand mij vertellen of dit een goede keus en samenwerkt met reason?

verder kwam ik dit ding ergens tegen, prima oplossing voor mij maar toch wel wat prijzig, dacht dat dit zelf wel is na te maken, gewoon ff langs de ijzerhandel en je zet wat in elkaar. maar vroeg me of ik de ruimte daaromheen dan ook nog moet isoleren voor weerkaatsing?


verder heb ik niet zoeen top computer, zoeen ,als ik Adobe Audition gebruik en aan t opnemen ben met die USB mic, is het wat vertraagd op de beat, vroeg me af wat ik in de pc moet knalle om dit te verhelpen.


verder wilde ik ook een wat betere hoofdtelefoon aanschaffe, had deze gezien, vroeg me af of dit voldoende is en watvoor hoofdtelefoons jullie gebruiken.



verder dacht ik dat t wel handig zou zijn om net zoals die tuturial op nlhhforum een topic te open met wat nou de beste mic's zijn(<die is er al volgens mij) maar ook welk keyboard welk hoofdtelefoon weld drum pad, welke communiceren met welke software. kortom , wat de beste setup is (prijs/kwaliteit) en welke keuze er zijn. denk dat veel mensen er wat aan hebben zodat niet continue zulke topics als deze geopend zullen worden als we allemaal onze ervaringen delen de komende maand hierover is t zo gemaakt.
ideetje??
BToTheB
Wiet je rookt et wel of je rookt er niet
Gepost door BToTheB op donderdag 15-06-2006 om 23:41:51
Keyboard heb ik op het moment een heel standaard dingetje van casio. Gebruik alleen de MIDI en dat werkt goed, zal ook in reason werken. Mic heb ik een Rode NT1000 voor 195 en ben ik zeer tevreden. En dat scherm is als ik het goed heb 249 euro en ik denk dat het resultaat er zeker mag wezen. Maar als je kamer lig is koop nog een bank wat dikke gordijnen zullen ook wel wat goeds doen. Koptelefoon gebruik ik een Stanton DJ PRO 2000 van 69. Vind ik zeer relaxed omdat die om de oren afsluit. Maar dat is maar net wat je relaxed vind. Als mixer heb ik een Yamaha 10/2 van 125 ook dope dingetje om mee te beginnen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-06-2006 @ 23:45:31 ]

----------------------------------------
soms praat ik niet zelf ik ben beetje schizo
~ Bizon
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op donderdag 15-06-2006 om 23:52:27
een goede geluidskaart is ook een vereiste
----------------------------------------
Jonkonize!
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 15-06-2006 om 23:53:48
monitors monitors monitors.

en geluidsisolatie
frankey Gepost door frankey op zaterdag 17-06-2006 om 04:16:45
oke, he bedankt voor jullie reacties,ik van vanmiddag dat keyboardje bestellen. ff over die monitors, dat zijn dus boxen? maar wat is daar zo vereist aan? zijn dat droge speakers of iets in die zin?
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.015 sec.