Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 13-03-2001 om 10:32:17

Quote:
Organisatoren van grote popfestivals in Europa doen crowdsurfen ook het komende festivalseizoen in de ban. Dat hebben ze vrijdag tijdens een vergadering in het Britse Londen besloten.

Voor Nederland betekent dat crowdsurfen niet is toegestaan tijdens Pinkpop, Lowlands, Dynamo Open Air en andere concerten die door Mojo Concerts worden georganiseerd. Dat hebben Pinkpopbaas Jan Smeets en een woordvoerder van Mojo vrijdag gezegd. Hun organisaties maken deel uit van Yourope, een vereniging van organisatoren van 21 popfestivals in Europa.

Komend weekeinde is in Londen een vergadering van nog meer popfestivals (ILMC), waarin crowdsurfen opnieuw aan de orde wordt gesteld. Smeets verwacht niet dat daar een wezenlijk andere conclusie uit zal komen.

Roskilde
Het Deense festival Roskilde is ook lid van Yourope. In de zomer van 2000 werden daar negen jongeren tijdens een optreden van de Amerikaanse band Pearl Jam door crowdsurfen doodgedrukt.

Crowdsurfers zijn concertbezoekers die zich vanuit het publiek opwerpen en zich dan over de hoofden van andere bezoekers laten bewegen tot voor het podium. Daar worden ze 'uitgespuugd' in een speciale gang die voor het podium is vrijgemaakt.

Schoenen uit
De Yourope-deelnemers hebben nog overwogen crowdsurfers te verplichten hun schoenen uit te doen, waardoor ze anderen minder snel verwonden. Maar dat idee werd afgeblazen. Het verbod op crowdsurfen verschilt per festival. In Zweden volstond afgelopen seizoen een vermelding in het programmaboekje, in Nederland hing Mojo speciale borden op voor de Lowlandspodia.

Het crowdsurfverbod dat verleden jaar werd ingesteld, heeft in Nederland tot minder verwondingen tijdens concerten geleid. Yourope verwacht met het verbod ook 'gewone' bezoekers een plezier te doen, omdat zij niet langer een schoen in hun nek moeten vrezen.

Bron: http://www.nu.nl


Nu vraag ik me af? Wat vinden jullie hier van (ik denk dat ik het wel weet maar je weet maar nooit). Denk je dat het nut heeft? Heeft crowdsurfen echt de schuld gehad aan de doden in Roskilde? Of was het iets anders? Helpt een crowdsurf verbod ? Heeft het nut houdt men zich er aan? Kortom hoe denken jullie er over.

-SA-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-03-2001 @ 10:34:25 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Bliss Gepost door Bliss op dinsdag 13-03-2001 om 16:57:28
Iedereen die wil crowdsurfen moet naar belgië komen!!! Bij ons is het nog op geen enkel festival verboden en dus ook niet komende zomer.

Aanraders : Rock Werchter
Pukkelpop (zelfde affiche als Lowlands)
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 13-03-2001 om 18:03:53
a) Crowdsurfen was niet de reden dat het fout ging in Roskilde. Sterker nog, de meeste mensen gingen crowdsurfen, omdat ze weg wilden omdat ze half verdrukt werden
b) Ik ga dit jaar nu niet naar een groot festival toe als bezoeker zijnde. Zegt denk ik wel genoeg over mijn mening erover.
c) Voor zover ik weet is het ook op DOA verboden en dat snap ik nou weer echt niet.
d) Gaan ze binnenkort ook de pit verbieden ?
e) Kunnen ze niet eerst vals (mee)zingen verbieden en uit de maat klappen.
f) Mensen die hun peuken/joints al dan niet per ongeluk op jou uitdrukken
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0067 sec.