Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op vrijdag 07-07-2006 om 21:33:29
Zouden jullie een internetradio station relaxt vinden, met alleen maar nederhop of hiphop? Dus de hele dag door Jawat, Opgezwolle, Kiddo Cee, enzovoort. Zo eentje die je aan kan klikken, zich kopieert naar je winamp en gewoon vrolijk afspeelt. Zo ja, zouden jullie liever nederhop of ook gewoon internationale hiphop horen, en welke artiesten zouden jullie graag horen?

Btw, ik heb het niet over een thuisstationnetje wat het maar een paar uur doet, maar gewoon 24/7 echte lauwe shit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-07-2006 @ 21:34:07 ]
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 07-07-2006 om 21:34:35
juist... dat vind ik nou eens een goed idee..
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 07-07-2006 om 21:36:19
is al een keer geprobeerd met NLHH Radio.. leuk in het begin, maar later nam ook mijn interesse af..
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 07-07-2006 om 21:36:48
Dat zou ik dope vinden. 75% nederhop en 25% interhop.
Welke artiesten? Vooral de artiesten die TMF en dergelijke zenders niet uitzenden.
Kwaliteitsrappers....
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 07-07-2006 om 21:37:00
Nee niek, want:

1) er is niet genoeg muziek
2) wordt saai
3) als je legaal dat zou willen doen is het gewoon netjes betalen
4) te kleine doelgroep
5) teveel kosten dus

etc etc, maar succes met je ondernemersplan
Boswottels
Gepost door Boswottels op vrijdag 07-07-2006 om 21:38:01
het is alleen handig als je ergens zit en je je op een computer zit en je heb je ipod
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op vrijdag 07-07-2006 om 21:40:56
Quote:
dap schreef op 07-07-2006 @ 21:37
Nee niek, want:

1) er is niet genoeg muziek
2) wordt saai
3) als je legaal dat zou willen doen is het gewoon netjes betalen
4) te kleine doelgroep
5) teveel kosten dus

etc etc, maar succes met je ondernemersplan


Niet genoeg muziek? Ik luister zelf altijd internetradio, heeft me nog nooit verveelt.. Als je maar naar de goede stations luisterd. De kosten zullen ook wel meevallen, aangezien ik al een server aan een 10mbit verbinding heb, wat altijd 100mbit kan worden, zit ik alleen nog met de Buma rechten die ik moet betalen. Dus eigenlijk alleen de doelgroep zou een probleem kunnen worden..

Misschien dat er mensen zijn die interesse hebben om mee te helpen om dit projectje verder te ontwikkelen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-07-2006 @ 21:41:46 ]
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 07-07-2006 om 21:42:24
Hahahah moet ik ook betalen zeker, dacht het niet

maar succes dermee !!! zal je wel nodig hebben !!
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 07-07-2006 om 21:43:23
Quote:
Nieekk schreef op 07-07-2006 @ 21:40
(...)

Niet genoeg muziek? Ik luister zelf altijd internetradio, heeft me nog nooit verveelt.. Als je maar naar de goede stations luisterd. De kosten zullen ook wel meevallen, aangezien ik al een server aan een 10mbit verbinding heb, wat altijd 100mbit kan worden, zit ik alleen nog met de Buma rechten die ik moet betalen. Dus eigenlijk alleen de doelgroep zou een probleem kunnen worden..

Misschien dat er mensen zijn die interesse hebben om mee te helpen om dit projectje verder te ontwikkelen?




Trouwens.. het mag wel.... ooit eens nagevraagd
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-07-2006 @ 21:44:09 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 07-07-2006 om 21:45:55
"Zouden jullie een internetradio station relaxt vinden, met alleen maar nederhop of hiphop?"

dude.. check smoothbeats.com , die shit is aan. En alleen nederlandse hiphop is niet genoeg om het boeiend te houden plus dat het klauwen vol geld kost wat jij niet kan betalen
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 07-07-2006 om 21:48:10
Quote:
dap schreef op 07-07-2006 @ 21:45
"Zouden jullie een internetradio station relaxt vinden, met alleen maar nederhop of hiphop?"

dude.. check smoothbeats.com , die shit is aan. En alleen nederlandse hiphop is niet genoeg om het boeiend te houden plus dat het klauwen vol geld kost wat jij niet kan betalen


Ik denk dat geld geen probleem zal zijn, want als je goed beluisterd word is reclame de optie der opties.

voor de rest word
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 07-07-2006 om 21:49:06
ja maar kijk, daar is de doelgroep weer te klein voor... en dan heb je geen adverteerders plus dat je reclame moet maken om het bekend te maken.... en dat kost geld, wat je niet hebt.
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 07-07-2006 om 21:49:25
Geld is juist het probleem, zonder geld geen zender de rest is bijzaak
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 07-07-2006 om 21:51:22
Quote:
dap schreef op 07-07-2006 @ 21:49
ja maar kijk, daar is de doelgroep weer te klein voor... en dan heb je geen adverteerders plus dat je reclame moet maken om het bekend te maken.... en dat kost geld, wat je niet hebt.


Ja, maar ik weet niet hoe oud hij is.
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 07-07-2006 om 21:53:17
@Nieekk:

niet alleen buma rechten maar ook voor het internet streamen moet je voor t aantal luisteraars een rib uit je lijf betalen.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 07-07-2006 om 21:54:04
Conclusie: als je verstand van zaken hebt en weet hoe je dat moet aanpakken... doen.. anders echt gewoon laten of voor de hobby..
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Unexplained Gepost door Unexplained op vrijdag 07-07-2006 om 22:02:46
Zat er ook al aan te denken, maar dan in een podcastformaat, en niet 24/7. Maar zelfs dat is legaal practisch onmogelijk..

Quote:
Auteursrechten
Voor het gebruik van auteursrechtelijk beschermde muziek gelden wettelijke regels, ook als het over internet, streaming of podcasten gaat. Kort gezegd komt het erop neer dat het uploaden (aanbieden) van muziek alleen mag als daar toestemming voor is verleend door de auteur (componist, tekstschrijver, uitgever), de uitvoerende artiest en de producent (meestal de platenmaatschappij).

In het specifieke geval van podcasten geldt dat toestemming moet worden gevraagd aan Buma/Stemra en aan de platenmaatschappij. De laatste vertegenwoordigt ook de uitvoerende artiest.

Buma/Stemra hanteerde tot eind 2005 een regeling die het mogelijk maakt om voor een vast bedrag per maand onbeperkt muziek aan te bieden door middel van podcasts.

Voor platenmaatschappijen (voor de naburige rechten) is zo’n regeling er nog niet. Zij wachten nog totdat het technisch mogelijk is per gebruikte muziektrack af te rekenen en de gebruikte muziek tegen kopiëren te beveiligen. Die technische mogelijkheden worden binnenkort getest met podcasts van omroepen. Dat laatste is een logisch vervolg op de regeling die de NVPI (de branchevereniging van de entertainmentindustrie) eerder trof voor streaming van radioprogramma’s. Deze test wordt uitgevoerd door de SENA.

Ook bestaat er zogenaamde "Podsafe music" waar de artiesten geen muziekrechten vragen.



Misschien een terugkomst van NLHiphop radio? Misschien onder een andere naam, maar met puur shit van NLHiphop/spul van onbekende artiesten.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zaterdag 08-07-2006 om 00:56:45
Als je zoiets doe ZEKER niet alleen nederhop. Er is een hoop dope nederhop maar te weinig om 24/7 te draaien. Verder zou ik gewoon classic shit draaien, nieuwe tracks en tracks van onbekende gasten....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op zaterdag 08-07-2006 om 13:03:54
Quote:
dap schreef op 07-07-2006 @ 21:53
@Nieekk:

niet alleen buma rechten maar ook voor het internet streamen moet je voor t aantal luisteraars een rib uit je lijf betalen.


Hmm, toch niet als ik mijn eigen server heb?
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 08-07-2006 om 13:05:31
-bullshit-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-07-2006 @ 13:06:21 ]
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 08-07-2006 om 13:16:49
jawel niek, je mag niet zomaar nummers gaan streamen...
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 08-07-2006 om 16:55:37
Als je net als de skihut, alleen de eerste zoveel seconden van een nummer gebruikt hoef je geen buma/stemra te betalen!!!

Dan begin je toch de hiphophut!
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op zaterdag 08-07-2006 om 17:46:59
Quote:
livio schreef op 08-07-2006 @ 16:55
Als je net als de skihut, alleen de eerste zoveel seconden van een nummer gebruikt hoef je geen buma/stemra te betalen!!!

Dan begin je toch de hiphophut!


Dan heb je steeds 30 seconde.. Yeah
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 08-07-2006 om 17:49:08
doe gewoon, je hoeft niet naar ons te luisteren.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Nieekk
potverbillen
Gepost door Nieekk op zaterdag 08-07-2006 om 18:28:26
Ik wou even wat wijzer worden.. Maar de doelgroep is inderdaad te klein om er geld in te pompen, en 30 sec per liedje is .. matig.
SpooK!
Gepost door SpooK! op zaterdag 08-07-2006 om 18:51:10
en als je nou 30 seconden laat horen, dan een jingle of iets als onderbreking en dan de volgende 30 seconden, mag het dan ook?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 09-07-2006 om 00:50:25
lijkt me niet
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
gekko Gepost door gekko op maandag 31-07-2006 om 00:50:14
néé
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-07-2006 @ 00:51:38 ]
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0107 sec.