Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 13-03-2001 om 11:22:55
Quote:

Het Amerikaanse Napster, dat via internet een muziekuitwisseldienst onderhoudt, moet 135.000 titels schrappen uit de bestanden waar het toegang toe biedt. De muziekindustrie heeft eind vorige week Napster een lijst met de nummers overhandigd, zo hebben Amerikaanse media gemeld.

De muziekuitwisselaar biedt zijn diensten gratis aan. Dat is de muziekindustrie een doorn in het oog omdat ze geen auteursrechten ontvangt over de via internet binnengehaalde muziek. Een Amerikaanse rechter bepaalde vorige week dat Napster auteursrechtelijke bestanden moet verwijderen.

De muziekindustrie moest daarvoor een lijst met titels opstellen. Na ontvangst van de lijst heeft Napster drie dagen de tijd om de nummers te verwijderen. Het weekeinde telt niet mee, dus Napster moet uiterlijk woensdag actie ondernemen.

Bron: www.nu.nl


In hoeverre is dit haalbaar vraag ik mij af ? zijn miljoenen muziek/napster lief hebbers niet creatiever met namen als dat een paar 100 ??? (maximaal) mensen vannapster en misschien maatschappijen zijn? Kunnen gebruikers niet makelijk over al een tekentje bij plaatsen letters omdraaien of wat dan ook ?

Het zoeken word minder makelijk. Maar er komt van zelf ene beetje een systeem in. De maatschappijen en Napster zullen altijd achter de feitenaan lopen als het gata om namen te blokkeren.

That are my two cents

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 13-03-2001 om 18:31:38
Sja, wat zal ik eens zeggen. Ik ben het met de verwachtingen van SpadeAce eens. Ik noem maar een pigencoder als voorbeeld. Zet bij namen de 1e letter achteraan.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 11-04-2001 om 16:45:23
Quote
"I think this is disgraceful," she said, noting that if a song could be found by people on the service, Napster ought to be able to block it.

"You find a way to filter out (those songs) for which you can search," she told the file-swapping service, adding that if it can't block copyrighted songs, "maybe the system needs to be closed down."


In het kort komt het er op neer dat de rechter vind dat Napster te weinig doet om de nummers te filteren. En er is dus toch vrij grote kans dat Napster nog zal moeten sluiten.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Raheem
ey wat kijk je tata?
Gepost door Raheem op vrijdag 13-07-2001 om 11:30:38
Napster? wat iz dat?
iz zeker tata straattaal ofzo?
----------------------------------------
tfoe... ik zwir ik ga je shlan
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0168 sec.