Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 17-02-2003 om 20:21:28
Wat vinden jullie het beste hiphop album? Kan zowel NL als buitenlands zijn.


Mijne: Def P - Cryptokilostijl

Ik heb dit al eerder gezegd en toen kwamen er van die Yiddo`s en Rauf mensen die beweren dat zij wel weten wat echte hiphop is (en dat kunnen ze zo goed weten, want ze zijn alwetend, yeah right) en dat ik nooit kan weten dat dat de beste hiphop cd is. Yeah right. Even afgezien van de taal, ik kan best snappen dat ze in amerika die vage amsterdammer niet verstaan. Maar goed, hier mijn betoog waarom het voor mij de beste hiphop cd is. De volgende punten zijn voor mij reden dat het alles heeft wat ik wil:

De cd heeft humor: Nuchter
De cd is maatschappij/muziek kritisch: De wereld van een artiest, De zweer en Arbeidersklasse.
Een mooi (anti)dis nummer: Woordenvuur uitgeluld
Een zeer indrukwekkend nummer, ingewikkeld maar waarheid:
Psychologica versus negatieve melkwegcirkels.
Strakke raps met rijms die je in je gekste fantasieen niet kan bedenken: Geboren, rappen, sterven, Ander level, alles kan en Cryptokilostijl. Nibiru gerelateerd: Annunaki en OPschepper.

De hele cd staat strak van de meest creatieve, inspirerende, vette raps. De OPschepper heeft zelfs zonder noemenswaardige beat een flinke dosis energie in de raps zitten. De beatcreator mix is perfect. Seda met een zwaar goed nummer waar hij ook een gastrap heeft waar je u tegen kan zeggen: De Zweer. Pingpongen klinkt zelfs cool in Alles kan, petje af voor Zebulon. De beats die je vanzelf naar een hoger niveau leiden zitten in Ander level.

Cryptokilostijl is perfect!


[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-02-2003 @ 20:44:06 ]

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op maandag 17-02-2003 om 20:34:20
vind jij
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op maandag 17-02-2003 om 21:33:55
De term "beste album" vind ik vrij beperkend. En zoiets bestaat niet. Als er 1 "het beste album" was, dan draaide je geen enkel ander album meer. Zeker als, zoals Limon beweert, het ook nog eens een perfect album is. Dan zou je geen enkel ander album meer nodig hebben, ongeacht wat voor stemming of dat je in bent. En aangezien muziek toch vooral een uiting is van emoties en emoties altijd een momentopname zijn, heb je, in mijn ogen dan, per moment weer een andere favoriet. Simpelweg omdat een album wat zo divers is, dat er voor elke stemming wel iets opstaat, nooit in zijn geheel gedraaid kan worden op het moment dat jouw stemming daarom vraagt. Je wordt dan aldoor beperkt tot 1 of 2 nummers. Die ALTIJD gaan vervelen na een keer of 16 gehoord te hebben. Dus moet je wel op zoek gaan naar een album wat veel meer 1 bepaalde sfeer heeft. Of je stelt je eigen album samen op wat voor manier dan ook.
Daarnaast bepalen ook herinneringen die je bij een bepaald album hebt, omdat je hem in een bepaalde periode van je leven hebt aangeschaft of omdat hij bij een speciale gebeurtenis in je leven gedraaid werd of omdat de teksten je aan iets uit je leven doen denken, hoe goed je het album vindt. En het plezier waarmee je eraan terugdenkt verandert ook naarmate de tijd verstrijkt.
Verder zou het bestaan van "het beste album" heel de speurtocht naar nieuwe muziek overbodig maken, want het beste is er al.

Hoe dan ook: ik vind geen enkel album dus "het beste".
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 17-02-2003 om 21:34:22
vind ik ook
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 17-02-2003 om 21:38:39
Ok, misschien moet 'het beste' dan wat worden genuanceerd. Laat ik het dan zo brengen: In de loop van de tijd na het uitbrengen van Cryptokilostlijl heb ik nog veel meer goede hiphop gehoord. Er kwam echter altijd een periode waarbij ik Crypto opzette en weer dacht: dit is het! Natuurlijk zit hier ook het Nibiru verhaal aan ten grondslag. Iets wat uitgebreider wordt vertelt op het ware aardverhaal. Mijn fascinatie voor de ware geschiedenis van de aarde en voor hiphop zorgen dan voor een climax. Verder ben ik altijd onder de induk geweest van de (rijm)woordspelingen van Def P.

Laat ik het dan zo zeggen: Crypto is voor mij een tijdloos geweldig hiphop album.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op maandag 17-02-2003 om 22:08:25
Crypto vind ik zelf ook wel een goede cd, luister hem nog regelmatig. Maar het hangt echt van mijn mood af wat nou 'het beste' album is.
Bliksem
master of the universe
Gepost door Bliksem op maandag 17-02-2003 om 22:19:28
word@Loki

Verder kan het wel je "favoriete" album zijn, want dan is het meer een mening.
Ik heb namelijk ook zo me favoriete albums, maar waarschijnlijk zijn er nog genoeg albums die ik (nog) niet ken, dus dat lijstje veranderd zo nu en dan wel eens
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 17-02-2003 om 22:39:36
men vind ik ook sloeg dus trug op loki er zijn niet veel cds waarvan alle nummers dope zijn, naast crypto is er enkel nirvana met nevermind en euh achja, sanctum!
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op dinsdag 18-02-2003 om 00:30:21
Een regel van Onry Ozzborn is cryptischer dan die hele cd yo!
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 18-02-2003 om 09:53:13
Quote:
Rauf schreef op 18-02-2003 @ 00:30:21
Een regel van Onry Ozzborn is cryptischer dan die hele cd yo!


Was ik vergeten te zeggen dat dit topic verboden was voor Rauf`s en Yid`s?

Nee hoor, geintje. Maar zeg mij eens Rauf: wat is jouw favoriete hiphop album?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op dinsdag 18-02-2003 om 14:40:00
dat verandert steeds limon, heeft veel al te maken dat ik zeer veel check..

je mag crypto zelf het beste vinden maar dat getuigt eerder van je geringe hiphopcollectie dan van een smaak ervoor lijkt mij dan.
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Phrantic
mc pooky
Gepost door Phrantic op dinsdag 18-02-2003 om 18:25:19
*formuleert snel zijn antwoord anders*

op dit moment BEVALT mij het beste el-p: fantastic damage

@loki, er bestaat - per individu natuurlijk - wel degelijk het "beste album". de begrippen "het best" en "hetgeen wat je het meest schikt op een bepaald moment" betekent toch wat anders. een album kan heel kwalitatief zijn, bijv diepe lyrics, complexe en varierende beats, boodschappen, enz. hoe je zelf het album ervaart ligt aan je karakter denk ik... bovendien zijn albums waarin veel tijd moeite en concept in is gestoken, voor mij "het best". er is dus wel degelijk verschil.
----------------------------------------
yaw yaw check nlhd.com
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 18-02-2003 om 18:43:14
Ik ben het met Limon eens qua Crypto beste album.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 18-02-2003 om 19:21:49
Quote:
mc De Beul schreef op 18-02-2003 @ 18:43:14
Ik ben het met Limon eens qua Crypto beste album.


Zie je! Dat hersenspoelen van mij werkt!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Ezekiel
de king
Gepost door Ezekiel op dinsdag 18-02-2003 om 19:53:16
word@ Phrantic

iedereen heeft voor zichzelf wel een 'beste' album. Het gaat om het feit hoe jij die cd (op bepaalde momenten) ervaart.

er zijn zo zelfs mensen die nelly tof vinden
mij uitgesloten daarvan trouwes....

mijn 'beste'album verandert met de tijd.
momenteel haal ik die personalities 12" vaak onder mijn naald door. dit heeft natuurlijk weer te maken met het feit dat het mijn nieuwste plaat is.....maar hijs wel errug dope
----------------------------------------
HipHop!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 18-02-2003 om 19:55:36
die personalities is inderdaad errug lekker. KRS ONE - The sneak attack luister ik laatste tijd weer vaak, zwaar goed die cd.
Phrantic
mc pooky
Gepost door Phrantic op dinsdag 18-02-2003 om 20:30:57
personalities? bedoelen jullie daarmee de plaat van terilekst ft 898235 gare kanker mensjes? dies wel stoer
----------------------------------------
yaw yaw check nlhd.com
Ezekiel
de king
Gepost door Ezekiel op dinsdag 18-02-2003 om 20:41:20
jah die ja

en hijs idd stoer!
----------------------------------------
HipHop!
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0085 sec.