Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zaterdag 05-08-2006 om 00:13:46

Ik moet toch echt even mijn ding kwijt,
m'n ei, eigen creativiteit.
'k verwijt m'n stomzinnigheid voor wat ik rijm,
Maar moet shit kwijt, als in de schijterij.

Kijk, was die dame er ineens in m'n leven.
Al een tijdje, maar nooit eerder naar d'r omgekeken.
Stupid, dom, want ze zou twee kanten hebben,
De studiebol, die never nooit geen fun zou kennen.
En die chick, die mij die liefde gaf, die nacht.
Nooit gedacht, dat ik had geacht en verwacht,
Wat bedacht, of bezielde ik, of wacht.
Ik wil eigenlijk gewoon zeggen wat ik voor je voel.
want ik mis jou als een punchline zonder doel.
Vind een filler zelfs iller, en chiller dan dat gevoel.
Maar jij hebt meer uitstraling dan Tsjernobyl.
Ik ben echt gek op jou, gekker dan debiel.

Feed welkom!
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zaterdag 05-08-2006 om 00:18:14
Uhm ja, mijn eerste indruk is... ...druk. veel kleine zinsdelen, het is wel een stijl maar ikzelf vind het te rumoerig, verder is hij wel dope, goed beschreven, goede rijm, maar dat rumoerige verpest de sfeer.
----------------------------------------
argh
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 05-08-2006 om 09:22:07
Ik vind het mmhh.. matig. DGE had een beetje gelijk, na zo'n 2 maanden goeie shit luisteren en
sitechecken moet je meer skills opgedaan hebben als dit, dat weet ik gewoon.
Maarre blijf doen wat je doet en accepteer je feed heh maat
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zaterdag 05-08-2006 om 12:40:56
Tnx spirit en grootvoet, en ja hoor, ik vind juist fijn om feed te krijgen. En Swike heeft me gister goed geholpen met multigebruik, dus ben benieuwd of jullie vooruitgang zullen zien bij mijn volgende drop.
Masahiro
Gepost door Masahiro op zaterdag 05-08-2006 om 12:55:59
luister kill..

Je moet er op letten dat de lines die op elkaar aansluiten niet dwars gaan liggen wat klemtonen betreft. Dat gebeurt vrijwel meteen in je verse al, daar:

Ik moet toch echt even mijn ding kwijt,
m'n ei, eigen creativiteit.

Lees de zinnen eens hardop voor ofzo en je zult, als het goed is, merken dat het gewoon heel kut loopt, terwijl zoiets best makkelijk te voorkomen is.. immers, je hoeft het alleen maar in je hoofd, of hardop, na te lezen. Verder vind ik je rijm best marginaal, man. Je weet wat multies zijn? Zoniet, geen probleem, dat komt dan wel met de tijd denk ik. Qua inhoud is je tekst ook niet all that. Laat dit soort dingen achterwege:

Maar jij hebt meer uitstraling dan Tsjernobyl.
want ik mis jou als een punchline zonder doel.
Ik ben echt gek op jou, gekker dan debiel.

Das straight up gay weetje, gewoon niet doen. Ohja, het is gay omdat het simpelweg te vaak gedaan is, op dat soort dingen is iedereen ooit wel gekomen. Sommige laten t alleen links liggen kiezen ervoor om creatief (proberen) te zijn. Mijn advies aan jou: heb schijt aan een tutorial ofzo, doe gewoon je ding en blijf teksten schrijven. Stijl komt vanzelf, de technische kant komt vanzelf wel en wat inhoud van je shit betreft ga je vrij zeker ook wel groeien.. duss.. neem er de tijd voor, ga geen dingen na doen (op dit moment is t hip om rof te doen met sranang enzo). Mja, ik houd t voor gezien zo. Blijven gaan en blijf kritisch tegenover jezelf.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zaterdag 05-08-2006 om 13:09:32
Quote:
Masahiro schreef op 05-08-2006 @ 12:55
luister kill..

Je moet er op letten dat de lines die op elkaar aansluiten niet dwars gaan liggen wat klemtonen betreft. Dat gebeurt vrijwel meteen in je verse al, daar:

Ik moet toch echt even mijn ding kwijt,
m'n ei, eigen creativiteit.

Lees de zinnen eens hardop voor ofzo en je zult, als het goed is, merken dat het gewoon heel kut loopt, terwijl zoiets best makkelijk te voorkomen is.. immers, je hoeft het alleen maar in je hoofd, of hardop, na te lezen. Verder vind ik je rijm best marginaal, man. Je weet wat multies zijn? Zoniet, geen probleem, dat komt dan wel met de tijd denk ik. Qua inhoud is je tekst ook niet all that. Laat dit soort dingen achterwege:

Maar jij hebt meer uitstraling dan Tsjernobyl.
want ik mis jou als een punchline zonder doel.
Ik ben echt gek op jou, gekker dan debiel.

Das straight up gay weetje, gewoon niet doen. Ohja, het is gay omdat het simpelweg te vaak gedaan is, op dat soort dingen is iedereen ooit wel gekomen. Sommige laten t alleen links liggen kiezen ervoor om creatief (proberen) te zijn. Mijn advies aan jou: heb schijt aan een tutorial ofzo, doe gewoon je ding en blijf teksten schrijven. Stijl komt vanzelf, de technische kant komt vanzelf wel en wat inhoud van je shit betreft ga je vrij zeker ook wel groeien.. duss.. neem er de tijd voor, ga geen dingen na doen (op dit moment is t hip om rof te doen met sranang enzo). Mja, ik houd t voor gezien zo. Blijven gaan en blijf kritisch tegenover jezelf.

Wat ik al zei, swike heeft me gister het een en ander bij gebracht qua multiegebruik.
En, als ik mag vragen, wat is sranang?
Maar thanks man, voor het tijd nemen om even wat goede feed te geven, en voor de opsteker.
Dat waardeer ik zeer.
Ik zal doorgaan met droppen.
Masahiro
Gepost door Masahiro op zaterdag 05-08-2006 om 13:13:32
aahh kaolo bakra, rust je lip, mayne.. je hebt niet eens een mittie in je osso en pijpt 10 brada's voor 2 barki.
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 05-08-2006 om 13:15:34
sranang tongo, als k t goed heb is het surinaamse taal?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zaterdag 05-08-2006 om 13:15:44
Oh, surinaams/antiliaans. Nee daar begin ik maar niet aan, ik snap het niet eens. Laat staan dat ik 't ga schrijven.
Philly Gepost door Philly op zaterdag 05-08-2006 om 13:17:03
alles kan je leren
----------------------------------------
een gewaarschuwd mens telt voor twee dus speciaal voor jou neem ik me dubbelloops mee
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zaterdag 05-08-2006 om 13:23:45
Wat zou ik kunnen leren?
Want dat bukri, dupri, zada vlada hoef ik niet te leren.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0067 sec.