Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 13:33:06
Yo Gastuh,

Ik heb een serieuse vraag aan iedereen. Ik zal ff vertellen wie ik ben enzo. Ik ben Mischa, een gast uit Almere, ben 24 jr. Baantie als fuck meestal en ben benieuwd naar ervaringen van anderen met betrekking tot het gaan rappen. Ik weet dat er dingen zijn als open mic. enzo maar heb zelf nog nooit meegedaan aan dat soort dingen. Ik ben ook helemaal niet in de veronderstelling dat ik een hele doope rapper ben of ooit zou kunnen worden maar sinds een tijdje jeukt het wel erg zal ik maar zeggen. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe hoog het niveau ligt, algemeen gesproken en het laatste wat ik wil is op één of ander podium zwaar afgaan natuurlijk. Zijn er gasten die wat kunnen vertellen over het 1 en ander? Dan kan ik misschien ergens een kansje gaan wagen of de illusie voorgoed doorslikken...

Vertel je eigen story of ervaringen, als het ff kan relaxed gewoon...

Laterzzz

- die bewegende dingen maken me misselijk man -
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-02-2003 @ 14:08:02 ]

----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 25-02-2003 om 14:07:24
het ligt er maar net aan waar je kijkt, tegenwoordig is het nivo van artiesten die beetje bekend door NL zijn best hoog. Denk aan Opgezwolle, Raymzter, VSOP, Spacekees en Turrie, Supreme Court clicka etc etc
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 25-02-2003 om 14:09:55
Anders bezoek je eens een open mic kijkt wat het nivo is verceleken met je eigen en besluit dan dat je meedoet. Voor een open mic moet je niet maanden schriftelijk in drievoud opgeven ofzo.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 25-02-2003 om 14:52:55
Nog beter, als je de juist progjes hebt: rap een nummer in op een beat van wie of wat dan ook. Misschien heb je zelf ook al wel wat beats. Zet hem op het internet en link het in een topic als deze. Het is logisch dat de kwaliteit niet zo goed zal zijn ivm de computerprogjes enzo, maar dat geeft niet. Je zal dan van ons feedback krijgen: de meesten hier hebben aardig wat vergelijkingsmateriaal en kunnen je aangeven wat goed is en wat beter kan.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Neo-K
It's the Neo-K that makes the Fristi
Gepost door Neo-K op dinsdag 25-02-2003 om 15:26:13
heey beefyworstje.

Ik heb precies hetzelfde als jij, ik zit pas net in de hiphop, niet dat ik de muziek nix vond van te voren, maar ik was altijd bezig met piano en trance muziek maken, maar dit is heerlijker.
of het nou goed is of niet, voel je jezelf er goed bij? voor de rest moet je kijken wat de anderen doen, en dat verwerken (dus niet na-apen) in je eigen leerproces. Ik ben er nog lang niet, maar ik doe wel altijd dingen met serieuze feedback die ik krijg.
voor de rest vind ik battles goed werken, om te kijken of je sterk genoeg bent om niet de eerste ronde uitgelult te worden...

suc6 and let me know if you get any further.
----------------------------------------
Once I leave, you'll notice I was here
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 16:07:00
Geen bewegende dingetjes dan maar meer...

Oke dan, relaxed. Ik ga wat inrappen en dan wil ik zeker strakke duidelijke feedback, gastuh!!!!
Thnx zover dan...

(eentje dan?)
----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op dinsdag 25-02-2003 om 16:22:09
ook al ligt het nivo hoog, iedereen begint laag..

je moet gewoon veel thuis freestylen over hiphopnummers en instrumentals en kijken hoever je komt..
en als er een open mic is probeer je het gewoon en fok afgaan, dat kan iedereen gebeuren, hiphop is geen veilig vrijen.. je loopt kans dat je kinderen krijgt en dan zit je voorgoed vast in hiphop..

en ik zou ook gewoon wat echte nummers schrijven en als je geen beats hebt download ff een instrumental en pleur je het daar op..
laat die dan aan wat beatcreators horen dan hebben zij weer een indruk van wat je doet...

en het belangrijkste is gewoon veel oefenen... en niet te hongerig zijn in het begin om wat uit te brengen denk ik..
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 16:29:12
oke dan gasten, beter ja.
en hoe is die sfeer onder die mannen dan?
en hoe liggen die verhoudingen tussen underground en comm.?
Opgezwolle is denk ik wel één van de vetste he?
----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 16:30:40
en wie van jullie rapt echt dan?
----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 25-02-2003 om 16:57:34
rauf is de man
die echt rappen kan
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 25-02-2003 om 18:20:10
Ok.
Je wil rappen?
DOEN DAN!
Gewoon op een open mic je bek opensperren en tjekken wat de reacties zijn.
Ergens van inet wat instrumentals afplukken, en er zelf thuis een tekstje eroverheen spitten, laten horen aan uhm...
Mensen die dus al wat langer meegaan in hiphop, en waarvan jij denkt: die weten wel wat goed is en wat niet en hun reactie peilen. Niet alleen wat ze zeggen, maar vooral hoe ze erbij kijken
Enne, Rauf rapt ja. En ik waag soms ook wel eens een niet-serieuze poging. Hou het liever bij beats. Al zijn die ook ruk...
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 25-02-2003 om 18:27:01
Schopje --> MZK
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 25-02-2003 om 19:32:37
Quote:
Beefclan schreef op 25-02-2003 @ 16:29:12
oke dan gasten, beter ja.
en hoe is die sfeer onder die mannen dan?
en hoe liggen die verhoudingen tussen underground en comm.?
Opgezwolle is denk ik wel één van de vetste he?


De smaken verschillen nogal. Verhoudingen tussen comm. en underground kan je niet echt van spreken. Dan gaat het weer om de definitie van commercieel. Je ziet wel dat hier op nlhiphop en op irc hiphop liefhebbers niet zo snel onder de indruk zijn van een brainpower. Maar goed, zoals ik al zei: kwestie van smaak.

Gewoon je ding doen en beetje zelfvertrouwen hebben. Stel nou dat maar 1 iemand het dope vind, dan is dat toch alweer 1 fan meer dan niks.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 25-02-2003 om 19:40:37
Belangrijkste is dat jij het zelf dope vindt. Dan blijf je er wel mee doorgaan en kom je op een gegeven moment wel iemand tegen die ook zegt van: "Hmmm... Echt slecht is anders..."
En zeker wel open staan voor kritiek, maar ziet zomaar alles klakkeloos aannemen.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 21:29:26
en jullie rappen ook allebei? podium shit enzo, of gewoon voor de lol? en willen sommige gasten die commerciele shit gewoon niet aangaan omdat het zegmaar niet meer 4 real dan is? Ik hoor vette shit van Opgezwolle maar die shit komt nooit op radio man, das wel fuckop toch
----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 25-02-2003 om 21:32:03
ik rap alleen hier op de battle fora. En dat is op amateur basis met een humorisctische ondertoon.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 25-02-2003 om 21:35:27
Rauf stond afgelopen vrijdag nog onstage. In het voorproggie van 't Hof van Commerce in Doornroosje, Nijmegen. Samen met de Enge Mannen.
Mijn onstage zooi komt wel weer eens een keer. Heb het wel gedaan, tijdje geleden, ligt nu ff plat. Momenteel veel bezig met beats voor allerlei projectjes tussendoor.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 23:37:02
Kicken man, ik moet en zal zeker eerdaags eens gaan gewoon
weetje, inderdaad, ik moet gewoon schijt hebben, jatoch
wel relaxed, gozers, goeie site ook, jatoch......
----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
Beefclan
down 4 whatever
Gepost door Beefclan op dinsdag 25-02-2003 om 23:40:06
ja en btw raymzter woont hier 5 minuten vandaan weetje
die man heb wel een beetje verstand van zaken
maar ik moet niet meegaan met een bepaalde stijl, maar ik kan
wel wat van die man leren op rapgebied natuurlijk
----------------------------------------
all the independent woman in the house... show us your tits and shut your motherfucking mouth...
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 26-02-2003 om 11:04:05
hey ik woon ook half in Almere, ik weet niet of je het al weet maar in Totum wordt elke vrijdagavond hiphop gedraait en aan het eind van de avond is er altijd open mic, Raymzter is er ook weleens, dus check t maar eens zal ik zeggen
en trouwens je zult niet voor gek staan daar want ik heb er ook een keer gerapt en zelfs ik werd niet uigelachen en er freestylen wel vaker mensen die het nooit eerder hebben gedaan dus grijp je kans
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 26-02-2003 om 11:06:18
btw ali b is er ook wel te vinden en gasten van onafhankelijk en dc13
btw ik ga er ook weer eens een keer heen als ik tijd heb
btw open mic start vaak om ong. 24:00 uur
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
LexLetterketter Gepost door LexLetterketter op zondag 02-03-2003 om 01:19:36
En laat je vooral niets wijsmaken op internet............................
Feedback op het hele internet stelt geen reet, maar dan ook geen ene reet voor. Waar internet wel handig voor is om instrumentalen vanaf te rippen en om thuis over te rappen...............................
en om je shit te publiceren natuurlijk.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.