Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op zondag 20-08-2006 om 12:26:26
Een politierechter in Almelo heeft vrijdag geoordeeld dat het opsteken van een middelvinger naar een agent weliswaar onbehoorlijk is, maar niet beledigend. Een verdachte werd daarom vrijgesproken van belediging. Het Openbaar Ministerie heeft al aangekondigd in hoger beroep te gaan.

Korpschef Piet Deelman van de politieregio Twente is blij dat het OM beroep aantekent want de uitspraak van de rechter noemt hij ''absurd''. Deelman: ''Deze uitspraak wijkt af van andere uitspraken in het land. De middelvinger opsteken naar een agent is zeker niet bedoeld om iemand vriendelijk gedag te zeggen. Tevens doet het afbreuk aan respect naar de agent en het gezag dat wij willen uitstralen op straat. Agenten die proces-verbaal opmaken van deze belediging voelen zich daardoor ook beledigd. '' De korpschef kondigde bovendien aan dat agenten proces-verbaal zullen blijven opmaken voor het middelvingergebaar.

bron: fok.nl
de korpschef is bang dat het uit de hand gaat lopen. fuk hem blijkbaar mag het
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 12:31:44
Waarom maakt het uit of iemand de middelvinger naar je opsteekt, je weet toch dat de meeste jongeren het niet op je hebben
----------------------------------------
son get wrec
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op zondag 20-08-2006 om 12:35:38
ahh die zielige politieagenten toch, nu hebben ze helemaal geen autoriteit meer
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op zondag 20-08-2006 om 12:36:16
ja maar jeweettoch vrijheid van meningsuiting. totdat het de regering tegenwerkt...
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Crunx Gepost door Crunx op zondag 20-08-2006 om 12:36:21
ze hebben weer niets te doen zeker, eerst verticaal drinen en nu dit...
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 12:41:47
Je mag sowieso niemand beledigen capone eigenlijk.
----------------------------------------
son get wrec
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op zondag 20-08-2006 om 12:43:04
zolang je het doet met de smoes vrijheid van meningsuiting blijkt iedereen het aanvaardbaar te vinden.
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 12:45:10
Sowieso vindt iedereen een beledige\ing niet zo erg, behalve agenten lijkt het.

Als je niet tegen een middelvinger kan dan is er toch welwat mis?
----------------------------------------
son get wrec
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op zondag 20-08-2006 om 12:51:17
blijkbaar hebben die agenten thuis weinig controle en reageren ze dat af op de samenleving
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 20-08-2006 om 16:01:40
Nou.... De rechter heeft wel gelijk...... en daar is natuurlijk ook een reden voor.

De agent " vat " het op als belediging en iets opvatten is een mening en op een mening van iemand of wat dan ook kan niemand worden bestrafd.. zeer simpel

goed werk van deze rechter
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-08-2006 @ 16:02:12 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op zondag 20-08-2006 om 16:03:35
Deze vondt ik persoonlijk erg mooi

Quote:
Capone schreef op 20-08-2006 @ 12:26
het gezag dat wij willen uitstralen op straat.


Welk gezag ? die kerels zijn een lachtertje. Ik ken er maar weinig die bang zijn voor de poltie. Ok, respect hebben kan dan nog, maar dat ze echt gezag uitstralen...dat is wel heel lang geleden dat ze dat nog deden.
Philly Gepost door Philly op zondag 20-08-2006 om 16:13:00
haha 'k ga nou volop middelvinger opsteken tegen agenten
----------------------------------------
een gewaarschuwd mens telt voor twee dus speciaal voor jou neem ik me dubbelloops mee
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op zondag 20-08-2006 om 16:21:45
Quote:
Dopoloog schreef op 20-08-2006 @ 16:01
Nou.... De rechter heeft wel gelijk...... en daar is natuurlijk ook een reden voor.

De agent " vat " het op als belediging en iets opvatten is een mening en op een mening van iemand of wat dan ook kan niemand worden bestrafd.. zeer simpel

goed werk van deze rechter


dat opvat verhaal is wat krom, en sommige hebbe meningen die wel strafbaar zijn, vrijheidvanmeningsuiting wordt soms boven alle andere wetten gezet en daar moeten we wel mee uitkijken.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 20-08-2006 om 16:31:17
Quote:
Prow schreef op 20-08-2006 @ 16:21
(...)

dat opvat verhaal is wat krom, en sommige hebbe meningen die wel strafbaar zijn, vrijheidvanmeningsuiting wordt soms boven alle andere wetten gezet en daar moeten we wel mee uitkijken.


Nou.. ja.. maar bedenk zelf eventjes. jij staat terecht voor zo'n incident en wilt natuurlijk die straf ontlopen, dan zou jij ook ook zo gaan denken.

ja.. Meningsuitingwetten zijn krom. vandaar zo'n kromme zin.
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op zondag 20-08-2006 om 16:31:57
woord, boete geven die gozert, ook al is die agent nog zo'n balletje, vrijheids van meningsuiting m'n ass met je middelvinger opsteken. Als ik jou niet mag en ik ram je dus maar recht op je smoel om mijn mening te uiten moet het dan ook maar goed worden gevonden?
aanpakken dat trieste wannabe gedrag, als zo'n agent jou echt persoonlijk iets aandoet dan mag je der wat van zeggen, maar als die je een bon geeft waar jij het niet mee eens bent is het nog steeds je eigen domme kutfout.

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op zondag 20-08-2006 om 16:39:37
Quote:
Nieroth schreef op 20-08-2006 @ 16:31
Als ik jou niet mag en ik ram je dus maar recht op je smoel om mijn mening te uiten moet het dan ook maar goed worden gevonden?


ho ho ! Dat is geen goede vergelijking vriend. Een middelvinger opsteken is verbaal wangedrag. Iemand op zijn bek stompen, dat is Physiek wangedrag, en dat maakt de situatie heel anders. Wat jij zegt klopt dus al helemaal niet.

Ik vindt dat het opzich wel "moet kunnen" , in zo een zin dat de agenten er eigenlijk boven zouden moeten staan. Zero tollerance, roepen ze dan met zijn allen, maar het komt vaak zat voor dat de agenten zelf ook onredelijk zijn en als ze dan een middelvinger naar zich krijgen, rennen ze huilend naar het OM.

"boehoe, die grote meneer stak zijn vinger naar me op".

Agenten moeten zich minder als pussy's gedragen, en dat soort dingen lekker over zich heen laten komen. Ik snap dat sommige het beledigend vinden, maar shit, ik ben niet degene die me inschreef voor de politie-school.
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 16:42:07
ver·baal2 (bn.)
1 woordelijk, mondeling <=> non-verbaal
2 [taalk.] werkwoordelijk


Ik vind dat die rechter maar een toy is.
----------------------------------------
son get wrec
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-08-2006 om 16:42:40
Het moet niet kunnen. Je moet ergens een grens trekken.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op zondag 20-08-2006 om 16:49:55
Quote:
Mx Fortune schreef op 20-08-2006 @ 16:39
(...)

ho ho ! Dat is geen goede vergelijking vriend. Een middelvinger opsteken is verbaal wangedrag. Iemand op zijn bek stompen, dat is Physiek wangedrag, en dat maakt de situatie heel anders. Wat jij zegt klopt dus al helemaal niet.

Ik vindt dat het opzich wel "moet kunnen" , in zo een zin dat de agenten er eigenlijk boven zouden moeten staan. Zero tollerance, roepen ze dan met zijn allen, maar het komt vaak zat voor dat de agenten zelf ook onredelijk zijn en als ze dan een middelvinger naar zich krijgen, rennen ze huilend naar het OM.

"boehoe, die grote meneer stak zijn vinger naar me op".

Agenten moeten zich minder als pussy's gedragen, en dat soort dingen lekker over zich heen laten komen. Ik snap dat sommige het beledigend vinden, maar shit, ik ben niet degene die me inschreef voor de politie-school.

Maar je moet gewoon die grens trekken, laat je deze ongestraft dit doen, dan doet straks iedereen het. Volgende stap word spugen en dan kom je bij schoppen en slaan.
Ook al zijn die agenten soms pussy's, laat ze hun ding doen, ze werken ook maar. En omdat er veel mensen het niet met ze eens zijn (waarvan et bij 95% altijd de eigen schuld is) moeten we dat maar naar ze tollereren?
Haat tegen politie is zo kortzichtig, bijna niemand heeft echt een reden om iets tegen ze te hebben, alleen maken mensen het zichzelf zo moeilijk.. als je een boete krijgt zat je fout, ga dan niet lopen huilen en schelden en weet ik wat, zulke lui meteen aanpakken imo.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op zondag 20-08-2006 om 16:51:38
hier een flashback: 3 jonge jongens omstreeks 11 jaar stonden bij een meertje. over de weg langs het meer reed een politiebusje. 1 van de belhamels steek zijn middelvinger op. De 5 agenten in het busje rijden naar een paaltje die ze met een sleutel open doen om daar te komen. lopen circa 500 meter om de jongens heen en gaan ze even flink de waarheid zeggen. WIR SIND HELDEN
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op zondag 20-08-2006 om 16:53:32
ja en als ik langs een groepje koters fiets en ze roepen iets of steken hun middelvinger op dan stop ik ook ff ja, daar begint het al, laat je ze dit doen doen ze het derna weer.. en als ze iets ouder zijn word het iets meer etc etc..
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op zondag 20-08-2006 om 16:54:02
Quote:
Nieroth schreef op 20-08-2006 @ 16:49
(...)
Maar je moet gewoon die grens trekken, laat je deze ongestraft dit doen, dan doet straks iedereen het. Volgende stap word spugen en dan kom je bij schoppen en slaan.
Ook al zijn die agenten soms pussy's, laat ze hun ding doen, ze werken ook maar. En omdat er veel mensen het niet met ze eens zijn (waarvan et bij 95% altijd de eigen schuld is) moeten we dat maar naar ze tollereren?
Haat tegen politie is zo kortzichtig, bijna niemand heeft echt een reden om iets tegen ze te hebben, alleen maken mensen het zichzelf zo moeilijk.. als je een boete krijgt zat je fout, ga dan niet lopen huilen en schelden en weet ik wat, zulke lui meteen aanpakken imo.


En ter aanvulling van kapowski, de rellen omtrend het feest in pijnacker, waar de burgermeester de ME van den haag ( die ook ado doet) loslieten op de feestende (ja, feestende) mensen. Iedereen ving klappen, werdt gebeten etc. Aan de ene kant snap ik wel dat er een grens moet zijn, maar het is toch een eindeloze discussie.

Er zijn goede en "slechte" burgers
er zijn goede en "slechte" agenten.
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op zondag 20-08-2006 om 16:56:12
jij krijgt ook een word office 95 van mij mx
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 20-08-2006 om 19:32:55
Middelvinger naar agent niet bestraft

...Maar drinken op straat wel bestraft, de ******!
Ofnie BigSam?
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zondag 20-08-2006 om 19:39:22
damn zeker te weten verdomme
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 20-08-2006 om 19:42:26
Haha echt ''DE naaiing'' gewoon, hoop nie dat we veel moete betalen...
Vlijm denk ik iets meer, die had ook nog geen ID bij
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 19:46:33
Ik heb eigenlijk ook liever niet dat er bezopen dudes op straat rondlopen...
----------------------------------------
son get wrec
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zondag 20-08-2006 om 19:49:02
ja maar jij hebt niks te willen jankerd
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 19:53:58
toyz in the hood
----------------------------------------
son get wrec
foshow Gepost door foshow op zondag 20-08-2006 om 21:53:01
iemand die weet hoeveel zo n boete is?
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op zondag 20-08-2006 om 21:54:06
belediging van een ambtenaar in functie ? 80 euro ?

Quote:
Een 65-jarige man uit Roden kreeg vrijdagmiddag 220 euro boete nadat hij op de Nieuweweg in zijn woonplaats agenten had uitgescholden voor klootzakken.


Hangt dus van de situatie af.

[edit] Even mijn zin aangepast om opa livio tevreden te houden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-08-2006 @ 21:58:48 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-08-2006 om 21:55:27
Het blijft stoer om politie te bezeiken?
D-on Gepost door D-on op zondag 20-08-2006 om 21:56:19
Pff, ga eens naar amerika en durf daar een middelvinger op te steken! Het ontbreekt de popo hier aan respect en gezag...
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
Sadar
Gepost door Sadar op zondag 20-08-2006 om 21:57:47
Quote:
livio schreef op 20-08-2006 @ 21:55
Het blijft stoer om politie te bezeiken?


woord man
----------------------------------------
son get wrec
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-08-2006 om 22:08:58
Quote:
D-on schreef op 20-08-2006 @ 21:56
Pff, ga eens naar amerika en durf daar een middelvinger op te steken! Het ontbreekt de popo hier aan respect en gezag...


Helemaal mee eens. En dat komt ook absoluut van 2 kanten. Maar aangezien je alleen iets aan jezelf kan doen, kun je zelf beginnen met normaal doen.
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 21-08-2006 om 11:12:43
IS al gepost dap
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
dap
038
Gepost door dap op maandag 21-08-2006 om 11:17:35
sorry niet gezien overkomt de beste (mij dus)
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 21-08-2006 om 11:36:53
Quote:
D-on schreef op 20-08-2006 @ 21:56
Pff, ga eens naar amerika en durf daar een middelvinger op te steken! Het ontbreekt de popo hier aan respect en gezag...

gewoon naar belgie of frankrijk is ook ver genoeg hoor, daar bedenkt de lokale bevolking zich ook wel 2x voor ze de politie gaan lopen fucken. Ze zouden hier is wat sneller de MAClight of de knuppel moeten pakken.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 21-08-2006 om 19:25:00
Zo kan het ook
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 21-08-2006 om 19:31:11
Whehehehe, lekker voor m.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op maandag 21-08-2006 om 19:32:23
hahahhahah, tering
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
rame
Gepost door rame op maandag 21-08-2006 om 19:33:00
haha dat filmpje is dope ja
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op maandag 21-08-2006 om 19:52:37
Je bent best een kneus als je denk dat te kunnen doen en dan weg te lopen.
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 21-08-2006 om 19:54:16
Quote:
spade schreef op 21-08-2006 @ 11:36
(...)
gewoon naar belgie of frankrijk is ook ver genoeg hoor, daar bedenkt de lokale bevolking zich ook wel 2x voor ze de politie gaan lopen fucken. Ze zouden hier is wat sneller de MAClight of de knuppel moeten pakken.


Weurd naar ditte.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op maandag 21-08-2006 om 19:57:53
de meeste willen wel maar ze mogen niks
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op maandag 21-08-2006 om 19:59:54
als je in Engeland al doei tegen een politite agent zegt, wordt je al neer geknuppeld.
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
omebob
AFCA
Gepost door omebob op maandag 21-08-2006 om 20:02:36
en zo hoort het.. je hoeft toch ook niks tegen ze te zeggen, hard en medogenloos optreden voorkomt een hoop ellende
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 21-08-2006 om 20:08:52
in spanje ook, heb je van die me politie die uitgaande jongeren bang maken haha

als ik een agent was en iemand zou zn middelvinger naar me opsteken zou ik hem gelijk neerknuppelen
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 21-08-2006 om 20:13:31
Ik denk dat je iemand op zijn knieën zou knuppelen.
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 21-08-2006 om 20:15:14
als ik jou met een knuppel op je knien sla kan je nooit meer lopen meneer ik-ben-echt-grappig.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.01 sec.