Index / [arch] Kunst en wetenschap / | ||
QyRoZ Zwart. |
![]() | ![]() |
Zijn er uberhaubt nog OIPers die boeken lezen? Ik mag graag boeken van John Grisham of Tom Glancy lezen (Engelstalig natuurlijk, voor mij geen vertaalde zooi). Wie volgt? ---------------------------------------- De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden. | ||
SBU Lieve kale dude - Godcomplex ![]() |
![]() | ![]() |
Euhmz jah lezen..... Ik heb (bijna) de hele Jack Ryan serie van Tom Clancy op me boeken plankje staan (NL talig aantal delen ook in EN) + een aantal boeken uit de politica OP center en (weet nie meer hoe de ander serie heet) staan. Verder staat er bij mij John Grisham, Stephen Coontz en nog meer boeken van schrijvers uit het zelfde genre als de bovengenoemde schrijvers. Ik zal ff goed kijken als ik thuis ben ![]() -SA- ---------------------------------------- Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh | ||
FooFaH The way of the KNAALF!!! |
![]() | ![]() |
Jooooooow... dat er chatters zijn die behalve tekst van het scherm lezen ook nog es ouderwets pagina's omslaan... Gewaldeg... maar aan het aantal replies te zien valt et toch wel weer meej... hmz.. anywayz, JAJAJAJA ik lees ook boeken... hooraaay... En net als QyRoZ ook alleen de engelse zooi, ik vindt de vertalingen behoorlijk zuigen... Maar Stephen King komt voor, veel engels talige fantasy, en veeeeel Star Wars pockets... USE THE FORCE LUKE!!! Geweldeg gewoon... Greetz, little old moi ---------------------------------------- Ieuw, that sucks... | ||
McBouncer | ![]() | ![]() |
Ik lees zelf best veel, favoriete schrijvers zijn: Engelstalig: Irvine Welsh, Michael Crichton Nederlandstalig: Herman Brusselmans, A.F.T.H. v.d. Heyden [ Dit bericht is gewijzigd door op 21-03-2001 @ 22:24:56 ] ---------------------------------------- Is it coz I is black? | ||
scrumstah Huh ? Vaag... |
![]() | ![]() |
euhmz, op het moment lees ik de pelican brief int engels.. ---------------------------------------- Signature | ||
Loki Dope Dingo ![]() |
![]() | ![]() |
Op het moment lees ik vooral de boekjes die bij cd's zitten. En dat is het dan wel weer. Ik heb geen tijd meer om een echt boek te lezen naast al mijn andere activiteiten. Helaas, helaas, want ik heb vroeger heel wat pagina's verslonden. Maar ach, komt misschien nog wel weer eens. ---------------------------------------- En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee | ||
creech Limited Edition |
![]() | ![]() |
En ik lees momenteel een boek over bier. ![]() Ook ben ik een beetje bezig met de bijbel en dan vooral de Openbaringen van Johannus. En wie niet weet wat dat inhoud zou zelf ook wel eens een bijbel mogen openslaan en wat aan cultuur doen ![]() ---------------------------------------- Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai. | ||
SenSimilA | ![]() | ![]() |
Het afgelopen jaar heb ik in willekeurige volgorde de volgende boeken gelezen: Nederlands: Judith Herzberg, Doen en laten, een keuze uit gedichten Frederik van Eeden, Van de koele meren des doods F. Bordewijk, Bint Frank Martinus Arion, Dubbelspel J. Bernlef, Onder ijsbergen Renate Dorrenstein, Buitenstaanders Remco Campert, Somberman�s actie Marcel M�ring, Mendels erfenis Carl Friedman, Tralievader Tessa de Loo, De tweeling Ronald Giphart, Giph Leon de Winter, Serenade Aarthur Japin, De zwarte met het witte hart Arnon Grunberg, Figuranten Ed van Thijn, Het verhaal Jessica Durlacher, De dochter Engels: Pearl Abraham - The romance reader Pearl Abraham - Giving up America Maya Angelou - I know why the caged bird sings Charles Dickins - A christmas carol Roddy Doyle - The snapper Hanna Green - I never promised you a rosegarden Howard Jacobson - Roots Schmoots Ira Levin - The boys from Brasil Brian Moore - Lies of silence George Orwell - 1984 Chaim Potok - The chosen Chaim Potok - The promise J. K. Rowling - Harry Potter 1 Isaac Bashevis Singer - The Moskat family Isaac Bashevis Singer - In my father�s court Kurt Vonnegut - God bless you, Mr. Rosewater Oscar Wilde - The importance of being Earnest Ja sommige mensen vinden boeken lezen leuk...... *greetz* Aniek AKA SenSimilA AKA SKAtaLiTE AKA Rivka- | ||
Deathlock FreeBSD Powered |
![]() | ![]() |
Sensamila, kan je me keertje vertellen wat de genre is van de boeken die jij opnoemt, zitten namelijk titels tussen die mij wel aanspreken. Ik lees alles van : Tom Clancy Frank Herbert Raymond E. Feist T. Williams Ludlum Tolkien en nog veel meer schrijvers. op zich ben ik altijd in voor een goed boek, gemiddelde leestijd per boek is 2 weken (700 pagina's +), maar voor de clancy's is een weekend meestal al genoeg ![]() ---------------------------------------- "I have often regretted my speech, never my silence." - Xenocrates (396-314 B.C.) | ||
limon![]() |
![]() | ![]() |
Ik lees geen romans e.d. maar wel boeken over egyptische oudheid en toetanchamon etc. Oude maya`s en alle mysteries hier omheen. Wat Def P in zijn cryptokilostijl en ware aardverhaal vertelt lees ik in die boeken. (meteen ff testen of mijn plaatje het doet) ---------------------------------------- Voorzitter van de Typhoon-fanclub | ||
Deathlock, als je nou eerst zegt welke titels je aanspreken, dan hoef ik niet van al die boeken een beschrijving te geven ![]() Veel van de boeken zijn van Joodse schrijvers, dat is wel iets dat ik je al kan zeggen. *greetz* Aniek AKA SenSimilA AKA SKAtaLiTe AKA Rivka- | ||
taradino ... in an electric stream |
![]() | ![]() |
Allerlei fantasy, bijv. Tolkien, Robert Jordan, Tad Williams en nog veel meer, maar van Tolkien lees ik echt alles wat me onder ogen komt. Verder ook soms wel Ludlum, maar ook Terry Pratchett. ---------------------------------------- Bow down before me, for I am MAN, the pointy little tip of the food chain. | ||
Deathlock, dat bedoelde ik niet ![]() ![]() *greetz* Aniek | ||
oeps heb ik gewoon op de verkeerde persoon gereageerd, SORRY! Dus bij deze nogmaals Deathlock, vertel welke titels je aanspreken ![]() | ||
![]() | ![]() |
Thnx SenSimilA, hier komen ze ![]() Frederik van Eeden, Van de koele meren des doods Ira Levin - The boys from Brasil Brian Moore - Lies of silence George Orwell - 1984 Chaim Potok - The chosen Chaim Potok - The promise J. K. Rowling - Harry Potter 1 Bij voorbaat alvast mijn dank. ---------------------------------------- "I have often regretted my speech, never my silence." - Xenocrates (396-314 B.C.) | ||
Deathlock, hier komt hij dan: Frederik van Eeden - Van de koele meren des doods * Dit is een van de klassiekers van de Nederlandse literatuur, het is geschreven in 1900 ofzo. Het verhaal opzich is wel leuk, MAAR de schrijfstijl is erg van die tijd, wat inhoud dat er erg lang uitgesponnen zinnen zijn en er erg veel & uitgebreid wordt geschreven over gevoelens. Ikzelf vind het vrij vervelend lezen, maar sommige mensen houden hier juist van. Ira Levin - The boys from Brasil * Dit vond ikzelf een erg leuk boek. Het gaat over dat Hitler zichzelf soort van heeft laten klonen door Mengele, maar niemand weet dit. Een man die strijdt tegen fascime/antisemitisme komt hier achter en probeert vervolgens al de (ik dacht, maar weet niet meer zeker) 100 klonen van hitler dood te maken. Of zoiets. Sorry het klinkt misschien heel vaag, maar weet het ook niet meer precies, maar is zeker een aanrader, erg spannend! Brian Moore - Lies of silence * Dit is ook een erg tof boek, het gaat over een man die tegen de IRA (je weetwel die Protestantse terroristische organisatie die erg veel terreur veroorzaak(te)in Ierland) in opstand komt. Ook erg spannend. George Orwell - 1984 * Dit boek MOET je gelezen hebben = nl een klassieker. De term Big Brother komt uit dit boek. George Orwell heeft het geschreven in 1948 en schetst een toekomstbeeld waarbij alles dat je doet in de gaten wordt gehouden. Chaim Potok - The chosen Chaim Potok - The promise * The promise is een soort van vervolg op The Chosen, maar zijn los ook erg goed te lezen. Ik weet niet of ik je deze boeken kan aanraden, want ze gaan heel erg over het Jodendom, en als dat je niet interesseert moet je ze niet lezen. Chaim Potok heeft wel een erg mooie schrijfstijl. Toch maar even kort de inhoud: In the chosen gaat het over een orthodoxe en een chassidische joodse jongen die elkaar ontmoeten en vervolgens vrienden worden, maar er zijn erg veel obstakels (waaah klinkt echt prut, maar is het niet, het is een supermooi boek!) In the promise gaat het over dat de orthodoxe jongen de enige is die kan doordringen tot het neefje van de vriendin van de chassidische jongen, dit neefje is behoorlijk doorgedraaid. De chassidische jongen is psychiater geworden en ze moeten dus samenwerken om dat neefje te genezen. J. K. Rowling - Harry Potter 1 * Dit is eigenlijk een kinderboek, maar ook erg geliefd onder volwassenen. Het gaat over Harry die erachter komt dat hij tovenaar is en dan naar een tovenaarsschool gestuurd wordt. Daar beleeft hij allerlei avonturen. Er zijn ook nog 4 andere delen verschenen inmiddels. Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt ![]() *Greetz* Aniek | ||
![]() | ![]() |
Anniek, Thnx, ik denk dat ik ze allemaal ga lezen binnenkort. als ik eens wat terug kan doen ![]() lemme know ---------------------------------------- "I have often regretted my speech, never my silence." - Xenocrates (396-314 B.C.) | ||
GrieP | ![]() | ![]() |
Ten eerste, er bestaan weinig goeie nederlandse literaire schrijvers. Al het nederlandse schrijfwerk hangt los samen van een overtol aan bijvoegelijke naamwoorden en melodramatische bullshit. Hierbij mijn lijstje: Lord of the Rings (x21) - J.R.R Tolkien The Hobbit - idem Silmarillion - idem Magician - Raymond E. Feist Silverthorn - idem A Darkness at Sethanon - idem Prince of the Blood - idem King's Buccaneer - idem Shadow of a Dark Queen - idem Rise of a Merchant Prince - idem Rage of a Demon King - idem Shards of a Broken Crown - idem Krondor: The Betrayal - idem Krondor: The Assasins - idem The Dark is Rising Sequence - Susan Cooper Romeo and Juliet - W. Shakespeare Hamlet - idem MacBeth - idem en nog veel meer GrypH Vreeduit | ||
nasibal DaFungUs! |
![]() | ![]() |
Sens: The boys from Brazil is ook SCHITTEREND verfilmd.. Bij de betere videotheek te krijgen ![]() e.d. meer bij cultvideotheken.. Wat lees ik verder? Eh.. Lord of the rings.. What else zullen jullie denken. 10 jaar O.P. en het ontstaan van de Nederhop.. ![]() Grisham Tot stof vergaan, schrijfster ben ik effe kwijt. Schitterende thriller over de klopjacht op een seriemoordenaar ![]() er leuke ideetjes van ![]() Verder lees ik elke maand het cheats-gedeelte in de Power Unlimited net als alle previews en reviews die geschreven zijn door onze grote vriend Skate The Great ![]() Elke week de Revu, Panorama en Aktueel die telkens door onze leesmap-leverancier afgegeven worden. Verder lees ik eigenlijk heel weinig. ---------------------------------------- nlhiphopper sinds 2001 :P | ||
![]() | ![]() |
*SpadeAce vergeet bijna het meest belangrijke dat ie leest. Elke week de nieuwe Donald Duck. Bij voorkeur op de vrijdag avond. Alleen soms bezorgt de bezorgdude um pas zaterdag ![]() -SA- ---------------------------------------- Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh | ||
creech Limited Edition |
![]() | ![]() |
Dirk Ayelt Kooiman - Montyn Het boek heeft als titel de achternaam van de in 1924 te Oudewater geboren kunstenaar Jan Montyn. Het boek gaat over zijn leven, en is dus naar hem genoemd. Klik hier voor meer informatie Het is iig een boek zoals de "typisch nederlandse films" ook zijn. Veel sex drugs en geweld dus. Het boek is niet echt een biografie. Bij een van de recentie's die ik erover gelezen heb werd het omschreven als geromanticeerde biografie. Hetgeen het een stuk beter leesbaar maakt dan de gemiddelde biografie. Maar dat zo ook kunnen komen doordat Montyn best wel heel erg veel meemaakt. Er zijn per slot van rekening niet veel mensen die in 3 verschillende legers gedient hebben. Verder schrijft Hans Helmut Kirst (ja een Pruis) ook wel kewle boeken, voornamelijk over oorlogstijd (WOII), geeft daarbij wel een mooie omschrijving van hoe mensen leefden in die tijd en wat de situatie in Duitsland was. Voor mensen die nog voor hun boekenlijst (NE) iets moeten lezen, kan ik Harry Mulisch - het zwarte licht aanraden, oa omdat het zo'n dun boekje is ![]() Ajuus [ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2001 @ 12:55:38 ] ---------------------------------------- Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai. | ||
![]() | ![]() |
Ik ben nu begonnen in een boek met een aantal 'verhalen' (waargebeurd) over duikboot spionage missies gedaan door de amerikaanse marine tijdens de koude oorlog. En hele bla er om heen met allemaal feiten die pas geleden bekend zijn geworden. Op zich wel een intressant boek. Alleen op sommigge stukken erg lang dradig. Ik denk dat ik van de week maar even de 2e Tom Clancy over de golf oorlog ga halen. Dan heb ik me Tom Clancy collectie weer compleet. -SA- ---------------------------------------- Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh | ||
QyRoZ Zwart. |
![]() | ![]() |
Voor mijn verjaardag gekregen van mijn zusje 6 dagen geleden: Hearts in Atlantis van Steven King, maar eerst moet The Pelican Brief van Grisham nog uit (gaat niet snel met dit warme weer...) ---------------------------------------- De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden. | ||
Index / [arch] Kunst en wetenschap / |