Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Colorsbeats
/
Gepost door Colorsbeats op zondag 03-09-2006 om 15:59:38
Ok ik zal ons eerst ff voorstellen. Wij zijn Colors! We maken over het algemeen Electronica muziek, maar we maken ook instrumentals erbij. We hebben al een paar stuks gemaakt. Dit is onze nieuwste. We willen alleen ff wat comments/feedback op deze shit. Waarschijnlijk kunnen jullie wel ons daarbij helpen alvast bedankt

Link naar instrumental :

http://62.75.163.76/~twisty/robbert/leown.html

Meer instrumentals horen ? mail, pm, msn.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 03-09-2006 om 16:01:40
Klinkt wel lekker, alleen is die main-beat een beetje (lees: erg) eentonig.
Stemmetjes klinken er lekker in, goed gedaan.

Verder:
Word @ hieronder.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-09-2006 @ 16:03:15 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
dap
038
Gepost door dap op zondag 03-09-2006 om 16:01:59
Beetje kaal, te duidelijk maar een paar samples die gebruikt worden. Weinig origineel en weinig gedurft.
Colorsbeats
/
Gepost door Colorsbeats op zondag 03-09-2006 om 16:03:54
Vaak houden we de beat een beetje clear zodat we veel speelruimte hebben voor vocals en creatieve effecte met vocals maar iig bedankt
dap
038
Gepost door dap op zondag 03-09-2006 om 16:05:43
okido dan, dat verklaart de kaligheid. Creatieve effecten met vocals ben ik niet zo'n fan van en , ervanuitgaande dat er over gerapt zou gaan worden, komt het volgens bij hiphop niet echt over.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op zondag 03-09-2006 om 16:14:28
Quote:
dap schreef op 03-09-2006 @ 16:05
okido dan, dat verklaart de kaligheid. Creatieve effecten met vocals ben ik niet zo'n fan van en , ervanuitgaande dat er over gerapt zou gaan worden, komt het volgens bij hiphop niet echt over.

Niet mee eens...
als je kijkt naar het gemiddelde hip hop nummer....
en dan bedoel ik niet 50 eurocent of iets van die shit
dan merk je al gauw op dat de instrumental die er achter zit erg kaal is...
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Colorsbeats
/
Gepost door Colorsbeats op zondag 03-09-2006 om 16:15:38
tis dat ik het niet durfde te zeggen
dap
038
Gepost door dap op zondag 03-09-2006 om 16:22:43
En daar ben ik het weer niet mee eens Quizmaster. Er is een verschil tussen een 'kale' beat van bijv 50 of deze beat. Bij deze is (mijn mening dan he) het gewoon omdat hij niet af is, niet pakkend of melodieus. Als het nou een flinke banger was waar direct je nek van gaat knikken dan weet je dat het goed zit. Dat gevoel heb ik bij deze niet. Voorbeelden uit Nederland: Kubus, kale stijl beats maar vaak wel typisch en Delic die zijn shit tot in de puntjes regelt met elk effectje.

Dat heeft trouwens nog niks te maken met het feit dat ik effecten met vocals niet echt in de hiphop vind passen, want daar ging mijn ding over maar je reageert over iets anders.
Colorsbeats
/
Gepost door Colorsbeats op zondag 03-09-2006 om 16:31:09
Niet iedereen is kubus of delic.. Volgens mij luister jij alleen jawat en opgezwolle of wat? maarja iederen z'n mening ik accepteer het wel
dap
038
Gepost door dap op zondag 03-09-2006 om 16:32:39
Nee tuurlijk niet, maar ik geef je twee uitersten.
Colorsbeats
/
Gepost door Colorsbeats op zondag 03-09-2006 om 16:35:11
najah kijk je moet ook snappen dat dit geen eindproductie is en geen eindproductie kan zijn. Je maakt heel veel dingen erbij wanneer je vocals opneemt of dat je zelfs dingen weg laat.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zondag 03-09-2006 om 16:36:52
de link doet het niet bij mij?

oh lag aan firefox ofzo. maarre kvind em niet echt kaal? het vioolmelodietje is wel wat eentonig ja.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-09-2006 @ 16:39:11 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Colorsbeats
/
Gepost door Colorsbeats op zondag 03-09-2006 om 16:37:52
http://62.75.163.76/~twisty/robbert/beat1.mp3

nu wel ?
dap
038
Gepost door dap op zondag 03-09-2006 om 16:38:58
Maar daar kan ik mijn mening toch niet op baseren? Alleen van wat jij ons laat horen, en daar heb ik mijn mening over gegeven. Ik maak geen beats maar ik snap heus wel dat het maken ervan een proces is waarbij je constant loopt te tunen en veranderen.
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op zondag 03-09-2006 om 16:42:34
Ik heb er niet zoveel verstand van maar die sample is nogal afgezaagd (overbekend) en word echt een beetje irritant op een gegeven moment. Kaal is het niet echt eerder gewoon een beetje saai eigenlijk maar ja veel weet ik niet van beats maken ik zeg alleen wat ik denk
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zondag 03-09-2006 om 16:44:31
ik vind het altijd beetje dom als mensen zeggen dat ze niet veel van beats weten en daarom dus niet hun mening kunnen geven. tis gewoon muziek, dus kan je toch zeggen wat je vind?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op zondag 03-09-2006 om 17:08:50
Ik kan er technisch niet zo inhoudelijk op ingaan zoals ik al zei ik zeg alleen maar wat ik hoor dus je veronderstelling had ik al bevestigd voordat jij het veronderstelde
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 03-09-2006 om 17:11:02
Ghehehe
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zondag 03-09-2006 om 17:12:37
oooeeh rijmpiet me eerste kusje!! tis gebeurt!
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0148 sec.