Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
dave Gepost door dave op donderdag 14-09-2006 om 14:04:48
als je van hiphop en electronische muziek houd dan is dit toch wel een heel vet feest... en prijs is erg ok.

Line-up..

21.00-07.00

Kevin Saunderson / US *DJ + Live
Aux 88 / US *Live
Dr. Lektroluv / BE
Steve Rachmad / NL
Kubus Feat. Bang Bang / NL/UK *DJ + Live
Kubus Feat. Jawat! / NL *Live
De Jeugd Van Tegenwoordig / NL *DJ + Live
Seymour Bits / NL *Live
Kubus / NL
Gideon / NL
persbericht.....

Programma Novalectra bekend!
Exclusieve live-set Kevin Saunderson en electropioniers AUX 88 op afsluitfeest Dutch Design Week

EINDHOVEN – De muziekprogrammering van NOVALECTRA 2006 is rond! Het eerste deel van deze speciale editie van Extrema’s meest innoverende festival bestaat voornamelijk uit bekende elektronische hiphop- en funkgerelateerde live-acts. Later op de avond en nacht gaat het evenement over in de wat rauwere en meer diepe house, techno en electro. De electropioniers van AUX88 en een exclusieve live-set van technogoeroe Kevin Saunderson zullen garant staan voor een onvergetelijk afsluitfeest van de Dutch Design Week op zaterdag 28 oktober aanstaande.

Het programma van deze speciale editie van Novalectra is geïnspireerd op de straat en de cultuur daaromheen. Straatcultuur en haar lifestyle zijn inmiddels niet meer weg te denken. Tijdens de Dutch Design Week wil organisator Extrema laten zien dat design ook gewoon op straat ligt.
De nadruk van het festival zal bij deze editie liggen op de grootste zaal van het Klokgebouw in Eindhoven. Op een groot podium met catwalk zullen deze editie extra veel live optredens plaatsvinden. Interactie met publiek, feest en show zullen dan ook centraal staan op deze speciale editie.

Enkele highlights uit het maarliefst 10 uur durende programma van Novalectra:

De avond wordt om 21.00 uur geopend door Kubus. Deze man uit Zwolle heeft met zijn beats en samenwerking met klinkende namen als Opgezwolle, DuvelDuvel en Jawat! de afgelopen twee jaar voor een ware aardverschuiving gezorgd in hiphopland. Met het album en de daarbijbehorende tour Buiten Westen hebben ze heel Nederland op haar grondvesten laten trillen en overtuigd met hun unieke elektronische, rockende hiphop.

Later op de avond zal Kubus een extra optreden doen waarin hij wordt bijgestaan door rapper Jawat! en Bang Bang. Deze laatstgenoemde artiest/straatdichter, afkomstig uit de ghetto van Londen, werkt momenteel samen met Kubus aan een nieuw album en zal voor een van de eerste keren live te zien zijn in Nederland.

Verder zullen tijdens dit eerste deel van Novalectra electrofunkmeester Seymour Bits (aka Bas Bron, Bastian, Comtron, Majoor Vlosshart: De Neger Des Heils) en De Jeugd Van Tegenwoordig een spetterend live optreden verzorgen.

In het nachtprogramma heeft Kevin Saunderson een prominente plek in het muziekprogamma. Deze techno/houselegende uit Detroit wordt samen met Juan Atkins en Derrick May gezien als de ‘Godfather of Techno’. Ook is hij bekend van de klassieke househit ‘Big Fun’ onder de naam Inner City. Saunderson zal op Novalectra naast zijn dj-set ook een speciaal live optreden doen. Met deze live set heeft hij afgelopen zomer al enkele prominente buitenlandse festivals op zijn kop gezet. Nu is het de beurt aan Nederland!

Een ander bijzonder live optreden tijdens de Novalectra-nacht wordt verzorgd door de electropioniers van AUX88. Denk bij dit duo, eveneens afkomstig uit Detroit, aan rauwe, oldschool electro. Hun muziekstijl is het best te omvatten als breakbeat electrofunk met invloeden van New York electro, Miami bass en Detroit techno. Met stemvervormers en dikke bassen weten zij de dansvloer optimaal te bespelen.

Het nachtprogramma bestaat verder uit de bekende groene electro-dj Dr. Lektroluv, ’s lands enige echte technoheld Steve Rachmad en Gideon van het befaamde Eindhovense labelcollectief Lessismorecordings.

De omliggende ruimtes van Novalectra zullen in het teken staan van de link tussen muziek en design. Muziek ís immers design. Hierover zal later meer bekend worden gemaakt via de Novalectra- en Extrema-website.

Tijdens de Dutch Design Week komen vrijwel alle vormen van design aan bod: van industrieel ontwerp tot toegepaste kunst. Het programma van het grootste designevenement van Nederland omvat meer dan honderd onderdelen in de vorm van exposities, lezingen, workshops, congressen, bedrijfsbezoeken en een aantal feesten. Bij alle programmaonderdelen is te zien hoe het proces van design verloopt: van idee tot eindproduct.

Novalectra 2006 special edition – Electronic Music Concert
Klokgebouw, Strijp-S - Eindhoven
Zaterdag 28 oktober 2006
Tijd: 21.00-06.00 (nieuwe tijd!)
Prijs: vvk € 25,- / deur € 30,-
Voorverkoop reeds gestart via Extrema.nl. Vanaf 15 september via Ticketbox.


Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op donderdag 14-09-2006 om 14:06:13
wajoo dr lectroluv
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 14-09-2006 om 14:10:10
soo dat is wel een toffe lineup!
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op donderdag 14-09-2006 om 14:18:45
Ghehe gewoon 3 keer kubus
----------------------------------------
Jos de Boss
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 02-10-2006 om 03:21:31
Reken maar dat ik hierbij ben, 5 min met de fiets, gastenlijst, en deze line-up is dope. Check ook aux88 dan, seymour bits is ook niet mis.

alles gewoon.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 09-10-2006 om 22:33:05
Ik wilde mn bericht Editten maar dat mag niet meer na 48 uur .

Net gehoord dat ik op de gastenlijst gezet wordt, dat is nog leuker .

Weinig reacties in dit topic, vind niemand dit iets, of...wie is er nog meer van plan te gaan?
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op maandag 09-10-2006 om 22:50:10
hier wil ik heen
----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
Oude_Schaterhand
Katslau
Gepost door Oude_Schaterhand op dinsdag 10-10-2006 om 00:07:31
ik ook eigenKWEEk laten we samen gaan en deze hoog zetten in de party agenda
----------------------------------------
TILBURG 013
rame
Gepost door rame op dinsdag 10-10-2006 om 00:10:36
ik kan er niet warm van worden
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 10-10-2006 om 00:26:55
Quote:
rame schreef op 10-10-2006 @ 00:10
ik kan er niet warm van worden


Nee? waarom niet..? Ik ga er toch wel heen hoor maar ben benieuwd..

Hou je niet zo van electronische shits?

Ik verwacht ook veel van de aankleding daar ..
Afsluiting van dutch design week..isdit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2006 @ 00:27:32 ]
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op vrijdag 13-10-2006 om 16:45:39
Dr. Lektroluv schijnt heeeeeeel goed te draaien, koning van minimal...dit feest staat erg hoog in de party-agenda hoor oude........................
----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op vrijdag 13-10-2006 om 16:51:14
minimal? Electro toch..heb m ook vaker horen draaien.

Aux 88..pure electro gewoon, is zeker dope.

Kevin Saunderson is heel groot, schijnt, heb m ook horen draaien laatst, was er niet zo van onder de indruk...

edit: op www.3voor12.nl kun je wel wat van o.a. lektroluv horen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-10-2006 @ 16:55:16 ]
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op zondag 15-10-2006 om 23:15:55
electro ook ja, maar dr.lektroluv zit al langer in de scene he..iemand die ik ken is verschrikkelijk fan van em, schijnt dat ie ook veel minimal doet..maar die man is gewoon meester
----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op zaterdag 21-10-2006 om 05:07:50
demNzzzz ik heb er zin in check deze link voor een dope lektroluv mix op extrema outdoor 2006

----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zaterdag 21-10-2006 om 07:14:32
yeh yeh die kun je ook kopen.. heeftie uitgebracht.

Ben net terug van kenny larkin & deetron, in de effenaar.. Damn "zo goed" , nog even gepraat met Kenny Larkin, relaxe gast. Werd soms een beetje electro gedraait maar t was meestal techno.

Kwam ook nog de organisator van De emotion-zaal bij Novalectra tegen, het wordt dope daar gast .

I loove hiphop, maar ik luister naar alles wat dope is om inspiratie op te doen voor shits, dit is gewoon goed..
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op woensdag 25-10-2006 om 23:27:04
kenke.

het is zeer goed mogelijk dat ik niet kan komen wegens gebrek aan FRIENDZ...maar ik wil zooo graag!vandaag maar iemand proberen te strikken om toch mee te gaan...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-10-2006 @ 23:27:19 ]

----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 26-10-2006 om 11:31:54
tja mij kun je daar zien als je er blijer van wordt , weet niet of dat zin heeft.

er zal toch wel iemand zijn die je kent die hiernaartoe wil?
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op donderdag 26-10-2006 om 11:52:44

zo goed als zeker aanwezig! ben benieuwd..

fotokameraad Gepost door fotokameraad op donderdag 26-10-2006 om 19:22:32
heb een kaartje gekregen voor mn verjaardag dus ik ben dr zeker. 10 uur los gaan!
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op zaterdag 28-10-2006 om 15:34:44
Ja Ziek, het doet me goed te weten dat ik jou daar zou kunnen zien
maar ik moet zondag ook werken en de eerste trein gaat om half 8 pas weer...nouja we zien wel, hier in Tilburg is het 5jarig verjaardagsfeestje van een coffeeshop in 013, wel wat minder maar ja...

PS. het vriendenprobleem is opgelost
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-10-2006 @ 15:35:19 ]

----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zondag 29-10-2006 om 16:31:59
iemand moet me wel gezien hebben..

het was FOKKING dope.. JVT was leuker dan ik had gedacht..ze hadden drank gejat en kamer gesloopt, moet dat nou ...

Kubus en bang bang waren t hoogtepunt zeker wel..fok wat dope. Later nog tegengekomen, kubus zei dat jawat "geen zin had" ofzo..jawat was er dus niet.

Fijne meiden op t podium .

Ja en nog meer..maar dat vertellen anderen wel

oh edit:

vergeten..seymour bits was ook koel live..even dope als kubus n bang bang, op n andere manier.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-10-2006 @ 16:55:16 ]
fotokameraad Gepost door fotokameraad op zondag 29-10-2006 om 17:55:33
was zeker vet!! triest van jawat dat ie niet komt.. ik had wel gehoopt om hem samen met kubus te zien.
bangbang was ook vet, echt lauwe biets van kubus weer.
nachtprogramma was ook tof, ahoewel ik eigenlijk alleen dr lektroluv kende met z'n groene hoofd en z'n telefoon .
er was ook nog een klein zaaltje van de emotion en daar werd ook echt lekker gedraaid, vooral de minimal shit op het eind was echt dope.
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op maandag 30-10-2006 om 17:27:39
Ah, wel kut van jawat dat ie gewoon niet komt.....maar hoe was Dr. Lektroluv? Damn spijt dat ik er niet geweest ben
----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
fotokameraad Gepost door fotokameraad op dinsdag 31-10-2006 om 21:44:06
dr lektroluv was vet, net als aux88 trouwens


meer fotos op partyflock
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-10-2006 @ 21:45:04 ]
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0079 sec.